غلبه بر افکار منفی و پروش تفکر مثبت در زندگی

غلبه بر افکار منفی و پروش تفکر مثبت در زندگی

تفکرات ما باعث می شود تا سبک زندگی ما تحت تاثیر قرار بگیرد. داشتن تفکر منفی باعث می شود تا مشکلاتی برای ذهن و زندگی مان ایجاد شود بنابراین لازم است تا مهارت هایی را بیاموزیم که به کمک آن ها بتوانیم تفکرات منفی را از خودمان دور کرده و به جایش تفکر مثبت را جایگزین کنیم. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان غلبه بر افکار منفی و پروش تفکر مثبت در زندگی را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات روانشناسی قرار دهیم، پس اگر شما هم به این دست از موضوعات علاقه مند هستید تا انتهای مقاله غلبه بر افکار منفی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

غلبه بر افکار منفی و پروش تفکر مثبت در زندگی

تکنیک های غلبه بر افکار منفی به شما کمک می کند تا به وسیله آن ها بتوانید به آرامش روانی دست یافته و از زندگی تان لذت ببرید.

نکاتی برای غلبه بر افکار منفی : تفکر مثبت آسان است

“جنبه مثبت پتانسیل خود را ببینید و تلاش کنید” دالایی لاما

حتی اگر من یک معلم یوگا هستم هنوز هم فکر می کنم آسان است که اسیر تفکر منفی شوم. داشتن افکار منفی مانند یک فیلم فقط می تواند برای شما درد ایجاد کند چیزی که من در طول زندگی خود بارها تجربه کرده ام.

افکار منفی انرژی شما را تخلیه می کنند و شما را از حضور در لحظه فعلی بازمی دارند. هرچه بیشتر در برابر افکار منفی خود تسلیم شوید، قویتر می شوند. من تصاویر یک توپ کوچک را که در امتداد زمین می چرخد دوست دارم و با غلتیدن آن بزرگتر و سریعتر می شود.

این همان چیزی است که یک فکر منفی کوچک می تواند به آن تبدیل شود: یک توپ زشت و سریع. برعکس یک فکر مثبت کوچک می تواند همان نتیجه را داشته باشد و در یک نتیجه زیبا شکوفا شود. دوست دارم مثالی را با شما در میان بگذارم که چگونه یک فکر کوچک می تواند به یک تجربه بسیار منفی تبدیل شود.

من ده سال گذشته خودم زندگی کردم بدیهی است که در این مدت من به زندگی به روشی خاص عادت کرده ام کارهایم را با آشپزی، نظافت و زندگی شاد در جای خودم انجام می دهم.

دوست پسرم که با او رابطه دوری زیادی داشته ام به زودی به اینجا نقل مکان می کند و ما با هم زندگی خواهیم کرد. اخیراً یک فکر منفی که مرا بسیار اذیت می کند این است که اگر او پیش من بیاید من باید یک سبک جدیدی از زندگی را تجربه کنم.

متأسفانه من قبلاً به آینده پریده ام و فکرهایی کرده ام که نمی توانیم یک زندگی معیشتی پیدا کنیم که هر دوی ما را خوشحال کند. در ذهن، من خودم را دیده ام که از وضعیت آشپزی و نظافت عصبانی شده ام.

او در هفته ی گذشته به خانه من آمد تا آخر هفته را با هم باشیم، این کارش غافلگیرانه بود.

من از همراهی او لذت نبردم زیرا قبلاً از او عصبانی بودم و او نیز گیج و به همان اندازه از من ناامید بود. آنچه می توانست آخر هفته ای واقعاً خارق العاده باشد در آخر هفته ای دردناک و سنگین رقم خورد.

وقتی شروع به داشتن افکار منفی می کنیم متوقف کردن آنها دشوار است و گفتن اینکه تمرکز خود را به افکار مثبت تغییر دهید فقط گفتنش آسان است. اما این تنها راه است، خصوصاً اگر می خواهید از مسیری دردناک و غیرضروری جلوگیری کنید.

در اینجا ده کار وجود دارد که من برای غلبه بر افکار منفی خود انجام دادم و شما هم می توانید آنها را امتحان کنید:

مدیتیشن کنید یا یوگا انجام دهید

یکی از اولین کارهایی که انجام دادم شرکت در کلاس یوگا بود. تمرکز مرا از افکارم دور کرد و توجه مرا به نفس کشیدنم جلب کرد. یوگا نیز بسیار آرامش بخش است که به آرامش ذهن من کمک می کند. یوگا به من کمک کرد تا در تجربه ام حضور داشته باشم بنابراین به جای پرش از آنچه ممکن است اتفاق بیفتد من را به حال حاضر- تنها لحظه، مهمترین لحظه برگرداند.

لبخند بزنید

من آخر هفته زیاد این کار را نکردم بنابراین به معنای واقعی کلمه مجبور شدم خودم را جلوی آینه بیاورم و خودم را مجبور کنم تا لبخند بزنم. این واقعاً به تغییر روحیه و از بین بردن استرس کمک می کند. همچنین احساس سبکی بیشتری کردم زیرا برای لبخند زدن عضلات کمتری فعالیت می کنند.برای مطالعه بیشتر به پکیج آموزش خنده درمانی مراجعه نمایید.

با افراد مثبت اندیش باشید

من به دوستی زنگ زدم که می دانستم می تواند بازخورد سازنده و در عین حال دوست داشتنی به من بدهد. وقتی در یک مارپیچ منفی گیر می کنید با افرادی صحبت کنید که می توانند همه چیز را در ذهن خود قرار دهند و به شما تفکر منفی القا نمی کنند.

لحن افکار خود را از منفی به مثبت تغییر دهید

به عنوان مثال به جای اینکه فکر کنیم ما برای سازگاری با وضعیت زندگی خود مشکل خواهیم داشت فکر کنید ما در وضعیت زندگی خود با چالش هایی روبرو خواهیم شد اما راه حل هایی ارائه خواهیم کرد که هر دو از آنها راضی خواهیم بود.برای یادگیری بیشتر به کارگاه روانشناسی مثبت گرا مراجعه نمایید.

چگونه تفکرات منفی خود را به تفکرات مثبت تبدیل کنیم

غلبه بر افکار منفی

نقش قربانی را بازی نکنید

شما زندگی خود را خلق می کنید پس مسئولیت کار ها را بر عهده بگیرید. حتی اگر وضعیت زندگی ما غیرقابل تحمل شود همیشه راهی برای نجات وجود دارد. من در صورت لزوم همیشه انتخاب ایجاد تغییر را خواهم داشت.

به کسی کمک کنید

تمرکز را از خود دور کنید و کار خوبی برای شخص دیگری انجام دهید. تصمیم گرفتم یک سینی غذا درست کنم و آن را به گروهی از افراد اهدا کنم این کار ذهنم را از کار دور کرد و احساس کمک به شخص دیگری باعث ایجاد حس خوب و تفکر مثبت در من شد.

به یاد داشته باشید که هیچ کس کامل نیست و همواره به جلو حرکت کنید

بسیار آسان است که مدام به اشتباهات خود فکر کنید ولی این باعث می شود تا احساس منفی کنید و وقت خود را از دست می دهید. تنها کاری که الان می توانم انجام دهم این است که از اشتباهاتم درس بگیرم و جلو بروم قطعاً نمی خواهم دوباره آخر هفته ای مثل آن داشته باشم.پیشنهاد می شود کارگاه کاهش اثرات منفی دیگران را مطالعه نمایید.

آواز بخوانید

متن شعر را به خوبی به خاطر ندارم و احتمالاً به این دلیل است که از آواز خواندن لذت نمی برم اما هر وقت آواز می خوانم همیشه احساس بهتری پیدا می کنم. هنگام آواز خواندن احساسات خود را نشان می دهیم و این باعث تسکین شگفت انگیز استرس می شود.

پنج مورد را ذکر کنید که هم اکنون از آنها سپاسگزار هستید

سپاسگزار بودن به شما کمک می کند آنچه را که در حال حاضر دارید درک کنید. این لیست من است: گربه های من، سلامتی، یک سفر شش هفته ای به آسیا، یک کلاس جدید یوگا که من تدریس می کنم و کمک به مادرم.

نقل قول های مثبت را بخوانید

من دوست دارم یادداشت های Post-It را با نقل قول های مثبت روی رایانه، درب یخچال و آینه خود قرار دهم تا به عنوان یادآوری برای تفکر مثبت باشد همچنین من می خواهم نقل قول یک نویسنده ناشناخته را که در یک کلاس مراقبه شرکت کردم با شما به اشتراک بگذارم:

مراقب افکارت باش، آنها به کلمات تبدیل می شوند.

مواظب گفتار خود باشید، آنها به عمل تبدیل خواهند شد.

مراقبت اعمالت باش، آنها تبدیل به عادات می شوند.

مراقب عادت های خود باشید آنها شخصیت شما را میسازند.

مراقب شخصیتت باش به سرنوشتت تبدیل خواهد شد.