رایج ترین سوالات جنسی و رفع ابهامات جنسی

رایج ترین سوالات جنسی و رفع ابهامات جنسی

سوالات جنسی و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد بسیار زیاد است و اگر افراد نتوانند به این سوالات جنسی پاسخ دهند قطعا با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد. ما در چندین مقاله اشاره کردیم که رابطه زناشویی از جمله موارد مهمی است که می تواند به پایداری ازدواج زوجین کمک کند. پس هرگز نباید به آن بی توجهی کرد و مشکلات مربوط به مسائل جنسی را نادیده گرفت.

ممکن است بسیاری از افراد به دلیل داشتن شرم و حیا و خجالتی بودن نتوانند چنین مشکلاتی را با پزشک در میان بگذارند و همین موضوع می تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در فرد شود.

به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا به صورت تخصصی مقاله ای با عنوان پاسخ به رایج ترین سوالات جنسی و رفع ابهامات جنسی را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات علمی روانشناسی قرار دهیم تا بتوانید با مطالعه مقاله هم به خود و دیگران در این زمینه کمک رسانی نمایید.

زنان چگونه به ارگاسم می رسند؟

یکی از رایج ترین سوالات جنسی مربوط به ارگاسم زنان است که لازم است تا مردان با این موضوع به خوبی آشنا باشند تا در زندگی زناشویی دچار مشکلات جنسی نشوند. بسیاری از مردان می دانند که کلیتوریس کجاست و به راحتی می توانند آن را پیدا کنند.

اما موضوعی که وجود دارد مربوط به درک موضوع است و می توان گفت که شاید بسیاری از مردان در واقع موضوع ارگاسم را درک نکرده اند و نمی دانند چطور همسرشان را به ارگاسم برسانند. حدود ۳۰ سال پیش کتابی با عنوان لذت امور جنسی به چاپ رسید و چون آن زمان شروع انقلاب جنسی بود توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرد. چرا که مردان فهمیدند کلیتوریس نقش مهمی در به ارگاسم رسیدن در زنان دارد. پیشنهاد می شود تا مقاله اصول صحیح رابطه جنسی را مطالعه نمایید.

روان درمانگران با مردانی روبرو می شوند که همواره اشاره می کنند همسرشان بدون تحریک کلیتوریس به ارگاسم نمی رسند و نیاز به کمک دارند. این در حالی است که باید بدانید بسیاری از زنان اصولا با تحریک کلیتوریس به ارگاسم دست پیدا می کنند. بنابراین لازم است تا مردان با نقش و اهمیت کلیتوریس به خوبی آشنا باشند و بدانند که این ناحیه چقدر حساس است و در ارگاسم نقش مهمی را ایفا می کند.

آشنایی با رایج ترین سوالات جنسی در زندگی زناشویی

اما نکته ای که وجود دارد مربوط به تفاوت های فردی می شود، یعنی ممکن است برخی از زنان نسبت به لمس کلیتوریس بی تفاوت باشند و ترجیح می دهند که کلیتوریس آنها به صورت غیر مستقیم لمس شود. پس لازم است مرد در این خصوص از همسرش سوال کند که کدام حالت را ترجیح می دهد تا بتواند رابطه جنسی خوبی را تجربه کنند.

چگونه می توانم خودارضایی را ترک کنم؟

دومین سوال جنسی مربوط به خودارضایی است و افرادی که گرفتار خودارضایی شدید هستند همواره سوال می کنند که چگونه می توانند خودارضایی را ترک کنند. افراد متخصص در خصوص ترک هر نوع عادتی اشاره می کنند که فرد باید در این زمینه دارای اراده ای قوی باشد بنابراین هرگز نباید نقش اراده را در این زمینه دست کم بگیریم.

افرادی که خودارضایی می کنند می دانند که انجام این کار به روان آنها آسیب وارد می کنند و بعد از انجام آن به شدت احساس پشیمانی می کنند. پس لازم است تا به جای عادات ناسالم به دنبال رفتارهای سالم باشیم. مثلا باید از مشاهده تصاویر تحریک کننده و جنسی اجتناب کنید و هرگز به جوک های زشت جنسی گوش ندهد.

همچنین لازم است تا در انتخاب دوست بسیار دقت نظر داشته باشید و با هر کسی وارد رابطه دوستی نشوید، چرا که دوستان نقش مهمی در ایجاد گرایشات مختلف دارند. یکی دیگر از کارهایی که در خصوص ترک خودارضایی لازم است انجام دهید این است که لباس های تنگ و چسبان نپوشید زیرا که چنین لباس هایی باعث تحریک جنسی فرد می شود و در نتیجه ممکن است فرد دست به خودارضایی بزند.

همچنین لازم است تا در وعده های غذایی تان تغییراتی ایجاد نمایید، مثلا در وعده غذایی شام نباید از گوشت گاو استفاده کرد و اگر فقط یک وعده غذای حیوانی در ناهار استفاده کنید کافی است. مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید پورنوگرافی است که ممکن است بسیاری از افراد شب ها بخشی از وقتشان را صرف مشاهده فیلم های پورن کنند و یا عده ای هم کتاب های عاشقانه را با لذت فراوان مطالعه می کنند که همین موضوع می تواند موجب تحریک فرد شود.

البته باید اشاره شود که خواندن کتاب یا رمان های عاشقانه به خودی خود بد و ناپسند نیست و در این جا منظور برای افرادی است که انرژی جنسی فراوانی دارند و به راحتی نمی توانند آن را کنترل کنند و اگر این افراد عادت به خواندن و مطالعه کتاب های عاشقانه دارند لازم است تا آن را ترک کنند تا بتوانند خود ارضایی شان را ترک کنند.

چرا که چنین افرادی حتی با کوچکترین مسائل هم تحریک می شوند و لازم است تا میزان محرک های جنسی اطرافشان را به حداقل برسانند. از طرفی هم باید به افرادی اشاره کرد که عادت به چشم چرانی دارند و در کوچه و خیابان دختران و زنان را دید میزنند که همین موضوع می تواند زمینه ساز خودارضایی در فرد باشد و لازم است تا چنین عملی را ترک کند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که همواره به قانون ”ساعت ۱۲ شب حتما خواب باش” توجه داشته باشید. این قانون بسیار مهم است و باید به آن پایبند باشیم، چرا که بعد از این ساعت ذهن دچار خطاهایی می شود که ممکن است فرد به خاطر همین خطاها دست به کارهایی بزند که مشکلاتی را برایش ایجاد کند.

مثلا بعد از ساعت ۱۲ شب نیروی جنسی در فردی که انرژی جنسی بالایی دارد و همچنین مجرد است و به شریک جنسی (همسر) دسترسی ندارد می تواند زمینه ساز مشکلاتی مانند سکس چت و یا پورنوگرافی شود و در نتیجه فرد دست به خودارضایی بزند. پس به یاد داشته باشید که حتما ساعت ۱۲ شب بخوابید و به سراغ تلفن همراه و اینترنت نروید چرا که این عمل برای شما خطرناک است.

ایجاد تغییر در رفتار

در ادامه مقاله رایج ترین سوالات جنسی لازم است تا به روش هایی برای ترک خودارضایی اشاره کنیم تا افراد بتوانند این عادت ناسالم را به راحتی کنار بگذارند. تا به این جا اشاره شد که هرگز به سمت مشاهده صحنه های تحریک کننده نروید و شب ها تا دیر وقت بیدار نمانید. حال لازم است تا به موارد دیگری نیز اشاره کنیم که به شما کمک می کند تا بتوانید خود ارضایی را ترک کنید.

موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید تنهایی است، افرادی که انرژی جنسی بالایی دارند نباید زیاد تنها بمانند. مثلا خیلی زیاد در اتاق تنها نمانند و یا تنها در اتاق نخوابند و به محض آنکه در محیطی احساس تنهایی کردند باید محیط را ترک کنند. در عوض باید به برنامه روزانه شان ورزش را اضافه کنند و با رفتن به باشگاه و یا ورزش در خانه انرژی های اضافی شان را تخلیه کنند تا شب ها راحت به خواب بروند و دیگر فکرشان متمرکز بر موضوعات جنسی نباشد.

ماساژ جنسی بدن چیست؟

یکی دیگر از سوالات جنسی مربوط به ماساژ جنسی است که برای زوجین بسیار لازم و مفید است و می تواند به آنها کمک کند تا رابطه شان را تحکیم کنند. نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که ماساژ جنسی به افراد کمک می کند تا بتوانند استرس ها و تنش های روزانه را از خود دور کنند و در کنار یکدیگر احساس آرامش کنند.

پیشنهاد می شود تا اتاق خوابتان را برای استراحت آماده کنید و مثلا یک موزیک آرام بخش پخش کنید و نور اتاق را به اندازه مناسب تنظیم کنید و تمام وسایل مزاحم مانند موبایل و تلفن را از اتاق دور کنید تا بتوانید رابطه جنسی خوبی را با یکدیگر داشته باشید. شما می توانید بعد از آماده کردن اتاق خواب ماساژ جنسی را آغاز کنید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل تکنیک های ماساژ


برای این کار لازم است تا در ابتدا صورت همسرتان را نوازش کنید تا خستگی و تنش های روزانه را از او خارج کنید. سپس ناحیه گردن. شانه و پشت را ماساژ دهید تا دردهای عضلانی اش را کاهش دهید و بعد از آن دست ها و پاهایش را ماساژ دهید. به طور کلی اگر از نوک سر تا نوک انگشتان پای همسرتان را ماساژ دهید می توانید به طرز شگفت انگیزی او را تحریک کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از نقاط بدن همسرتان را بسیار آرام و آهسته ماساژ دهید و برخی از جاهای دیگر بدنش را خیلی محکم تر ماساژ دهید. ماساژ جنسی برای زوجینی که بعد از یک روز سخت کاری به منزل برمی گردند و حوصله رابطه جنسی ندارند کمک می کند تا بتوانند تحریک شوند و سپس رابطه جنسی را آغاز کنند.

از مزایای ماساژ جنسی می تواند به عمیق کردن رابطه زناشویی اشاره کرد که زوجین با استفاده از ماساژ جنسی می توانند رابطه خودشان را تقویت کنند و اگر مشکلی جزئی بین آنها وجود داشته باشد به وسیله انجام ماساژ جنسی از بین می رود. برای انجام ماساژ جنسی پیشنهاد می شود تا یک ملحفه بر روی زمین پهن کنید و بر روی آن همسرتان را ماساژ دهید چرا که تخت خواب های فنری برای این کار اصلا مناسب نیستند.

ارضای جنسی چیست؟

از دیگر سوالات جنسی که لازم است افراد پاسخ آن را بدانند مربوط به ارضای جنسی است. در مردان به دلیل انزال کامل به راحتی می توانید ارضای جنسی را در آنها مشاهده کنید و این حالت در برخی از زنان نیز مشاهده می شود. اما بسیاری از زنان ارضای جنسی را به خوبی نشان نمی دهند و مردان نمی توانند به راحتی ارضای جنسی را در زنان تشخیص دهند.

به طور کلی ارضای جنسی در زنان با مرطوب شدن دهانه و گردن رحم آغاز شده و سپس سایر بخش های اندام تناسلی اش نیز چنین حالتی پیدا می کند و همین طور ادامه می یابد. دهانه رحم زنان ۳۰ درصد باز می شود و ماهیچه و عضلات دیواره رحم و گردن رحم به طور مستمر منبسط و منقبض می شود. همچنین پیشنهاد می شود تا درمان عدم تفاهم جنسی را بخوانید.

در خصوص ارضای جنسی زنان باید اشاره شود که زمان رسیدن با ارگاسم در زنان بسیار متفاوت است و ممکن است برخی از زمان خیلی دیر به ارگاسم برسند و در مقابل برخی دیگر از زنان زودتر به ارضای جنسی دست یابند و عده ای هم در طول یک رابطه جنسی چندین بار به ارگاسم برسند.

زوجین چگونه باید رابطه جنسی خوبی داشته باشند؟

اما ارضای جنسی در مردان بسیار متفاوت از زنان است به این صورت که مردان معمولا در عرض چند دقیقه به ارضا می رسند و بعد از آن تمایلی به رابطه جنسی ندارند و به طور کلی خاموش می شوند. یکی از مشکلاتی که در رابطه جنسی بین زن و مرد اتفاق می افتد این است که کنترل رابطه جنسی دست مرد است و از این رو زن نمی تواند به راحتی به ارگاسم دست یابد.

با این که در رابطه جنسی زن نیز لذت می برد ولی نمی تواند به اوج لذت جنسی یا ارگاسم دست یابد. پس مردان باید دقت کنند که در عمل دخول و رابطه جنسی به زن توجه کنند و اجازه ندهند که رابطه جنسی صرفا در اختیار و کنترل خودشان باشند تا از این طریق بتوانند کاری کنند که همسرشان نیز به ارضای جنسی دست یابد.

ارگاسم چندگانه چگونه رخ می دهد؟

از دیگر سوالات جنسی که بسیار رایج است مربوط به ارگاسم چندگانه است. به طور کلی چرخه واکنش جنسی در مردان و زنان بسیار شبیه به هم است و تنها تفاوت در انزال مردان است. به طوری که مردان بعد از رسیدن به ارضای جنسی دیگر تمایلی به رابطه جنسی ندارند و در اصطلاح به سطح خاموشی رسیده اند.

در این بین برخی از زنان دارای ارگاسم چندگانه هستند به این شکل که بعد از کاهش تحریک بعد از مدت کوتاهی ارگاسم های متوالی و پی در پی را تجربه می کنند و دلیل آن نیز به خاطر عدم وجود انزال در آنها است. اما در مردان موضوع به طور کلی فرق دارد و بعد از انزال دچار بی پاسخی می شوند و چون به انزال رسیده اند دیگر قادر نیستند به تنش و تحریک جنسی دست یابند و آلت تناسلی آنها نسبت به هرگونه تماس حساس می شود.


پیشنهاد ویژه : پکیج کامل درمان اختلالات جنسی


همچنین باید اشاره شود که از نظر بیولوژیکی زنان قادر به انزال نیستند و به همین دلیل می توانند خیلی راحت تر و آسان تر از مردان به ارگاسم های چندگانه دست یابند. اولین قدم برای آنکه بفهمیم مردان چگونه می توانند به ارگاسم چندگانه دست یابند این است که بدانیم ارگاسم و انزال دو عمل متفاوت هستند و به طور کلی با یکدیگر فرق دارند. بیشتر مردان همواره ارگاسم و انزال را با یکدیگر تجربه می کنند و به همین دلیل به راحتی نمی توانند آن ها را از یکدیگر تشخیص دهند.

بنابراین لازم است تا مردان بتوانند تفاوت ارگاسم و انزال را از یکدیگر تشخیص دهند. تفاوت بین ارگاسم و انزال شامل عضله لگنی است که این عضله همان عضله ای است که جریان ادرار را در نیمه راه متوقف می کند. پس اگر نمی تواند ادرار خودتان را نگه دارید به این دلیل است که عضله لگنی تان ضعیف است و باید آن را تقویت کنید تا مشکلتان حل شود و در کنارش بتوانید ارگاسم های چندگانه را هم تجربه کنید.

بعد از رابطه جنسی زنان چه تمایلی دارند؟

تمام زنان بعد از رابطه جنسی دوست دارند که توسط همسرشان در آغوش گرفته شوند. یعنی مرد باید دستانش را به دور کمر زن حلقه کند و او را نوازش کند تا احساس خوبی را به همسرش منتقل کند. به یاد داشته باشید که بعد از رابطه جنسی هرگز زنتان را رها نکنید و حتی اگر بسیار خسته و بی انرژی هستید باز هم او را در آغوش بگیرید و شروع به نوازشش کنید.

نکته دیگری که در خصوص برخی از زنان باید بدانید این است که عده ای از زنان بیان می کنند که بعد از رابطه جنسی دیگر تمایلی به نوازش و تحریک ندارند و اگر همسرشان آنها را لمس کنند برای آنها بسیار عذاب آور و دردناک است. البته باید توجه داشته باشید که این حالت هرگز به معنای سردمزاجی زن نبود و صرفا بعد از رابطه جنسی تمایل دارند که برای مدتی به حال خودشان باشند. برای مطالعه بیشتر مقاله روش های بیان خواسته جنسی را مطالعه کنید.

بنابراین مرد باید در چنین مواقعی بعد از رابطه جنسی همسرش را به خوبی درک کند. یعنی از او سوال کنید که ”عزیزم حالت خوبه؟” همه چیز خوبه؟ مشکلی نداری؟ چیزی میخوای برات فراهم کنم؟ و سپس بعد از خشنودی از رابطه جنسی همسرتان را تنها بگذارید تا استراحت کند. همچنین برخی از زنان دوست دارند بعد از رابطه جنسی علاقه دارند که با همسرشان صحبت کنند و در این حالت باید فقط به آنها گوش کنید و او نیز ممکن است در مورد تجربه رابطه جنسی با شما صحبت کند و بگوید چه حسی را داشته است که این موضوع می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که همسرتان چه حسی دارد؟

شب زفاف چیست و چه اعمالی در آن انجام می شود؟

اولین کاری که باید در شب زفاف انجام دهید این است که تمامی تنش ها و استرس ها را از خودتان دور کنید. هم عروس و هم داماد روز سختی را پشت سر گذاشته اند و حالا لازم است که در کنار یکدیگر بخوابند. در شب زفاف باید با هم صحبت کنید و یکدیگر را در آغوش بگیرید و پوشیدن لباس زیر جذاب و گوش دادن به موسیقی می تواند به شما کمک کند تا آرامش خوبی را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

البته باید اشاره شود که صحبت کردن در این شب بسیار مفید است و می تواند هم زن و هم مرد را تحریک کند. زن و مرد باید در مورد خواسته ها و نیازهایشان با یکدیگر صحبت کنند. زیرا این کار می تواند آن ها را به یکدیگر نزدیک کند و زمانی که آنها با هم رابطه جنسی برقرار می کنند و سپس به ارگاسم می رسند موجب می شود تا خیلی بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند. اگر می خواهید تمایل جنسی در شما بیشتر شود لازم است تا در مورد چگونگی رابطه جنسی با یکدیگر صحبت کنید.

حاملگی خارج از رحم چیست؟

به طور طبیعی جنین انسان در لایه داخلی رحم یعنی اندومتر لانه گزینی می کند. اگر عمل لانه گزینی در هر مکانی به غیر از مکان گفته شده انجام شود به آن حاملگی نابجا گفته می شود. این مشکلی در هفته بعد از بلوغ و یائسگی دیده می شود اما تا ۴۰ درصد از موارد آن در زنان ۲۰ الی ۲۹ ساله اتفاق می افتد. باید اشاره شود که خطرات حاملگی خارج از رحم برای نوزاد بسیار خطرناک است اما امروزه فناوری های پیشرفته ای اختراع شده است که می تواند این کار را به راحتی انجام دهد.

رابطه جنسی دهانی چه خطراتی دارد؟

ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV، ویروسی است که بیشتر در طول آمیزش جنسی از طریق تماس با پوست به انسان منتقل می شود. بیش از ۱۰۰ نوع HPV مختلف وجود دارد که بسیاری از زنان و مردان به آن دچار هستند ولی از آن هیچ اطلاعی ندارند. ویروس HPV معمولا از طریق تماس اندام تناسلی در رابطه جنسی بین زن و مرد از راه مقعد به افراد منتقل می شود.

باید اشاره شود که این ویروس از طریق رابطه دهانی (oral) نیز به انسان منتقل می شود. بنابراین به یاد داشته باشید که ویروس HPV یکی از رایج ترین ویروس هایی است که از طریق آمیزش جنسی به افراد منتقل می شود. همچنین باید اشاره شود که در برخی اوقات ویروس اچ پی وی می تواند ضایعات پیش سرطانی را در بافت های غیر طبیعی ایجاد کند.

عفونت دستگاه تناسلی در زنان چیست؟

یکی دیگر از سوالات جنسی که افراد باید پاسخ آن را بدانند مربوط به عفونت دستگاه تناسلی زنان است. این مشکلی یکی از اصلی ترین مسائلی است که سلامت فرد را به خطرات جدی روبرو می کند. عفونت دستگاه ادراری در بدن انسان باعث شده تا سالانه حدود ۸.۳ میلیون ویزیت پزشکی نوشته شود. در نظر داشته باشید که زنان بیشتر گرفتار عفونت دستگاه ادراری می شوند.

بهبود روابط زناشویی و رابطه جنسی

عوامل زمینه ساز عفونت دستگاه تناسلی

  • استفاده زیاد از آنتی بیوتیک ها
  • مصرف داروهای ضد بارداری
  • بارداری و زایمان
  • بیماری های آمیزشی
  • سایش و خراشیدگی
  • ضعف سیستم ایمنی بدن
  • التهاب اندام تناسلی

سر درد جنسی چیست؟

یکی دیگر از سوالات جنسی مربوط به سر درد جنسی است که در هنگام افزایش هیجانات در زمان ارگاسم رخ می دهد که بیشتر در ناحیه سر و گردن انسان ایجاد می شود. سر درد جنسی همواره به طور ناگهانی رخ می دهد و می تواند نشان دهنده مشکلاتی مربوط به رگ های خونی مغز افراد باشد. سر درد جنسی از دو طرف سر شروع می شود و سپس عضلات فک و گردن را به شدت سفت می کند. اکثر افراد به صورت خوشه ای و ماهانه و یا حتی به صورت سالانه این سر درد را تجربه می کنند. به یاد داشته باشید که سر درد جنسی معمولا بعد از هر نوع فعالیت جنسی رخ می دهد.

بیماری مقاربتی چیست؟

بیماری مقاربتی در واقع یک نوع بیماری است که در طی تماس دستگاه ژنیتال یک پارتنر با ژنیتال مقعد، دهان یا حلق پارتنر دیگر رخ می دهد. بیماری مقاربتی می تواند توسط انگل، ویروس و یا باکتری منتقل شود. این میکروارگانیسم می تواند وارد بدن شود و مخاط، پوست، واژن، حالب، رکتوم، چشم، دهان و حلق را درگیر کند. برای تشخیص بیماری مراقبتی نشانه هایی وجود دارد که اگر آن ها را مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

  • هر نوع ترشح غیر عادی و بد بو
  • خارش واژن
  • دیسپارونیا
  • سوزش
  • دیزوری
  • زخم تناسلی

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل شما را با رایج ترین سوالات جنسی آشنا کردیم و به هر یک از آنها پاسخی دادیم. به یاد داشته باشید که رابطه جنسی از مهم ترین روابط زناشویی است و لازم است تا افراد به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

دسته‌بندی‌ها