آموزش جواب دندان شکن و حاضر جوابی

آموزش جواب دندان شکن و حاضر جوابی

جواب دندان شکن و حاضر جوابی به صورت مودبانه یکی از کارهایی است که باید آن را به خوبی بدانیم. در واقع به دلیل آنکه گاهی اوقات در شرایطی قرار می گیریم که لازم است تا بتوانیم در مقابل سوالاتی که از ما پرسیده می شوید پاسخی دندان شکن بدهیم. البته توجه داشته باشید که نوع جواب دندان شکن باید مودبانه باشد و باعث ایجاد جنگ و دعوا بین افراد نشود.

در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای جامع در خصوص آموزش جواب دندان شکن به دیگران را در اختیار شما افراد علاقه مند به مجموعه مقالات علمی آموزشی قرار دهیم.

بنابراین اگر شما هم قصد دارید تا یاد بگیرید که در پاسخ به برخی از سوالاتی که دیگران از شما می پرسند و یا حرف هایی که به شما می زنند جواب دندان شکن به آنها بدهید پیشنهاد می شود تا انتهای مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

جواب دندان شکن به توهین

“جواب دندان شکن به توهین” مفهومی است که در فضای مجازی و اجتماعی به کار می‌رود و به عملکرد یا پاسخ دهی فردی اشاره دارد که به توهین‌ها یا اسهامات منفی و توهین‌آمیز دیگران در مواجهه با خود، به نحوی قوی و تاثیرگذار واکنش نشان می‌دهد. این اصطلاح معمولاً در مواجهه با توهین‌ها، تهمت‌ها، تحقیرها، نقدهای منفی یا حملات شخصی آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. جواب دندان شکن به توهین معمولاً دارای موارد زیر است:

1. عدم واکنش عاطفی: فردی که جواب دندان شکن به توهین می‌دهد، تلاش می‌کند عاطفه‌های منفی ناشی از توهین را کنترل کرده و نشان ندهد. او ممکن است تمرکز خود را بر روی مسائل و اهداف مثبت داشته باشد.

2. اطلاعات و اصاحب‌الامر بودن: افرادی که به توهین‌ها پاسخ می‌دهند، ممکن است از اطلاعات صحیح و منطقی برای اثبات خود استفاده کنند. این اطلاعات می‌توانند برای تقویت وضعیت خود در مواجهه با توهین‌کننده مفید باشند.

3. استفاده از تحلیل منطقی: این افراد ممکن است با تحلیل منطقی توهین‌ها را بررسی کنند و به توهین‌کننده پرسش‌های منطقی و موشکافانه بپرسند. این کار می‌تواند توهین‌کننده را در مواجهه با تنقید و پرسش‌های دقیق قرار دهد.

4. استفاده از تبلیغات مثبت: به جای پاسخ به توهین‌ها با توهین یا توهین مشابه، افراد ممکن است از تبلیغات مثبت و انتقاد سازنده استفاده کنند. این کار می‌تواند توهین‌کننده را در مواجهه با تنقید متفاوت تر قرار دهد.

5. نادیده گرفتن: در برخی موارد، بهترین جواب به توهین ممکن است نادیده گرفتن توهین‌کننده باشد. این روش می‌تواند توهین‌کننده را از دست دهد و از ادامه توهین منع کند.

جواب دندان شکن به توهین در واقعیت به معنای تقویت هویت و اعتماد به نفس شخصیت تحت تاثیر توهین نیز است. این روش می‌تواند به فرد کمک کند تا از افتخار شخصی خود در مواجهه با توهین‌ها دفاع کند و از نقدها و توهین‌ها ضرر نکشد.

جواب دندان شکن به آدم پررو

جواب دندان‌شکن به آدم پررو یک اصطلاح است که به عنوان یک نقل قول معروف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اصطلاح به معنای پاسخ یا واکنش تند یا خشن به یک فرد یا سخنان یک فرد اشاره دارد. وقتی کسی به طرز تند و ناپسندی به نظرات یا اقدامات دیگران واکنش نشان می‌دهد، ممکن است دیگران از او بگویند “جواب دندان‌شکن به آدم پررو داد.”

این اصطلاح به طور عام برای توصیف واکنش‌های خشن یا ناپسند به کسی یا چیزی به کار می‌رود و ممکن است در مواقع مختلف و در موضوعات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اصطلاح “جواب دندان‌شکن به آدم پررو داد” نشان دهنده یک واکنش زودپزشکی و تند به یک ادعا، اقدام یا نظر است که نشان‌دهنده ناخشنودی یا عدم رضایت از آن ادعا یا نظر است.

به عنوان یک نکته، این اصطلاح ممکن است در مکالمات غیررسمی و در متون ادبی و گفتاری بکار رود و بیشتر برای توصیف واکنش‌های احساسی و شخصی به کار می‌رود.

جواب دندان شکن به بی ادبی

با بی‌ادبی یا تندی از سوی دیگران مواجه می‌شوید، می‌توانید با مهارت‌ها و رویکردهای خاصی به آن پاسخ دهید تا از اسناد بی‌ادبی جلوگیری کنید و ارتباطات بهتری را برقرار کنید. در ادامه چند راهنمایی برای پاسخ به افراد بی‌ادب:

1. آرامش حفظ کنید:

بی‌ادبی اغلب به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد، و شما تا زمانی که آرام و متمرکز باشید، می‌توانید بهترین پاسخ را ارائه دهید. تلاش کنید احساساتتان را کنترل کنید و به‌جای واکنش نادرست، به صورت آرام به موقعیت واکنش دهید.

2. ایجاد مرزها:

اگر شخصی تند و بی‌ادب به شما حرف می‌زند، مرزهای شخصیتی خود را محافظت کنید و به دیگران نشان دهید که این نوع رفتار را قبول ندارید. به شخص بی‌ادب بگویید که این نوع برخورد نامناسب است و شما از این رفتار راضی نیستید.

3. با مهارت گفتاری پاسخ دهید:

به جای واکنش با بی‌ادبی، سعی کنید با مهارت‌های گفتاری پاسخ دهید. از عباراتی استفاده کنید که موجب فهم افراد شود که شما از احترام و مهربانی توجه دارید. به عنوان مثال: “می‌توانیم این مسئله را با احترام مورد بررسی قرار دهیم” یا “لطفاً با مهارت‌های بیشتری برای حل این مسئله اقدام کنیم.”

4. به ایجاد تبادل مثبت متمرکز شوید:

به جای دخالت در جدال یا برخورد بیشتر، تمرکز خود را بر روی ایجاد تبادل مثبت و حل مسائل بگذارید. این ممکن است با تعیین مشکلات و ارائه راه‌حل‌ها یا پیشنهادهای سازنده صورت گیرد.

5. از دیگران حمایت بخواهید:

در مواجهه با افراد بی‌ادب، اگر مشکلات و ناسازگاری‌هایی وجود دارد، از دیگران در محیط مشترک حمایت بخواهید. این می‌تواند تاثیر مثبتی در تغییر رفتار افراد بی‌ادب داشته باشد.

6. در موارد خاص، از رفتارهای محافظتی استفاده کنید:

اگر تندی و بی‌ادبی به حدی شدید است که ممکن است به شما یا دیگران آسیب وارد کند، باید ممکن است از رفتارهای محافظتی مثل گزارش کردن به مسئولین مربوطه یا درخواست کمک حقوقی استفاده کنید.

به طور کلی، اهمیت احترام و مهربانی در تعاملات اجتماعی بسیار مهم است. تلاش کنید تا حد امکان به این اصول پایبند باشید و با مواجهه با بی‌ادبی، تلاش کنید به ارتباطات مثبت و سازنده کمک کنید.

حاضر جوابی یعنی چه؟

همانطور که می دانید جواب دندان شکن یا همان حاضر جوابی نوعی ابزار است که باعث می شود تا ما نیز در مقابل دیگران قدرتمند باشیم. البته توجه داشته باشید که جواب دندان شکن یا حاضر جوابی هرگز به معنای اسلحه ای برای تخریب و آسیب به دیگران نبوده و باید به صورت صحیح از آن استفاده کنیم.

بنابراین هرگز قرار نیست تا ما به وسیله حاضر جوابی به شکلی بی ادبانه با دیگران برخورد کنیم و شخصیت آنها را زیر سوال ببریم. حتی در زمان دعوا نیز نباید از حاضر جوابی استفاده کنیم.

به طور کلی ما از جواب دندان شکن استفاده می کنیم تا بتوانیم در مواقع ضروری از حق و حقوق مان دفاع کنیم و اجازه ندهیم تا دیگران مرزهای ما را بشکنند.برای آموزش بیشتر به پکیج آموزش فن بیان مراجعه نمایید.

پس همانطور که بیان شد متوجه شدیم حاضر جوابی نوعی تاکتیک برای مقابله با فحاشی و توهین است و به کمک آن خودمان را در مقابل حملات کلامی دیگران حفاظت می کنیم. باز هم یادآوری می شود که حاضر جوابی باید در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرد و کاملا مودبانه باشد تا به شخصیت کسی توهین نشود و باعث نشود تا موقعیت شما به خطر بیفتد.

آیا حاضر جوابی درست است؟

در ابتدای مقاله نیز گفته شد که حاضر جوابی یا همان جواب دندان شکن نوعی وسیله برای دفاع از خود می باشد. از این رو این وسیله همواره بد نبوده و در بسیاری از مواقع می توانیم از خودمان به درستی دفاع کنیم. حتی به وسیله جواب دندان شکن ما می توانیم در بسیاری از مواقع مسائل را به نفع خودمان تغییر دهیم.

به عنوان مثال تصور کنید که فردی حرف نادرست و ناحقی را به شما نمی زند و شما را مسخره می کند. در این زمان شما به کمک حاضر جوابی می توانید او را سر جایش بنشانید و اجازه ندهید که به شما توهین کند.

تاثیر حاضر جوابی بر روی موفقیت

همواره به یاد داشته باشید که قبل از سخنرانی های رسمی و غیر رسمی باید تمام مکالماتی که قصد دارید انجام دهید را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که این کار به شما کمک می کند تا بتوانید تشخیص دهید که چه حرف هایی را باید بزنید و چه حرف هایی را نباید به کار ببرید.

هنگامی که فردی توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران را نداشته باشد اگر حقش را ضایع کنند و او هیچ حرفی نزند باعث می شود تا نتواند از خودش دفاع کند و هیچ وقت نظرش را بیان نمی کند. بنابراین همانطور که متوجه می شوید چنین فردی هرگز در این دنیای پر از رقابت هیچ جایگاهی نداشته و نمی تواند موفق شود تا با موقعیت های چالش زا روبرو شود.

از این رو او باید اخلاق و منش خودش را تغییر دهید و مهارت های مربوط به حاضر جوابی و جواب دندان شکن را به خوبی یاد بگیرد تا بتواند در مواقع ضروری از آنها استفاده کرده و از حق خودش دفاع کند.

حاضر جوابی چیست و چه کمکی به ما می کند؟

شایان ذکر است که اگر شما فرد ضعیفی باشید و هرگز از خودتان در مقابل حرف های دیگران که نیاز به دفاع کردن دارد هیچ واکنشی نشان ندهید موجب می شود تا دیگران گمان کنند که شما فرد ضعیفی هستید و دیگر کسی بر روی شما حساب باز نمی کند.

ادامه این روند باعث می شود تا اعتماد به نفس شما تضعیف شود و بعد از مدتی گرفتار اختلالات روانی می شوید. به عنوان مثال شما تصور کنید که فردی قادر است تا به تمام افراد جواب دندان شکن بدهد و از طریق حاضر جوابی از حق و حقوق خویش دفاع کند. هنگامی که کسی بخواهد از چنین فردی سوء استفاده کند او می تواند از طریق حاضر جوابی کاری کند تا دیگران متوجه شوند که نباید به خودشان چنین اجازه ای بدهند که با او چنین رفتاری داشته باشند.

آیا جواب دندان شکن همان پررویی است؟

همانطور که توضیح داده شد فهمیدیم که اگر مهارت حاضر جوابی را به خوبی بدانیم می توانیم در موقعیت های مختلف از خودمان به درستی دفاع کنیم. باید بدانیم که پرو بودن به هیچ وجه شبیه حاضر جوابی نبوده و این دو موضوع به کلی با یکدیگر فرق دارند.

لازم به ذکر است که اگر شما به جای جواب دندان شکن از پررویی استفاده کنید باعث می شود تا بعد از مدتی رابطه شما دچار آسیب شده و در نتیجه ارتباط هایتان دچار ضعف و مشکل می گردد. همچنین پیشنهاد می شود تا به آموزش شناخت زبان بدن مراجعه کنید.

به طور کلی متوجه شدیم که حاضر جوابی یک تکنیک برای برخورد با افراد محسوب می شود که برخورد نادرستی با ما دارند. همواره به یاد داشته باشید که ما رابطه با دیگران نباید به شکلی برخورد نماییم که باعث شود تا دچار دعوا و درگیری با او شویم.

حتی اگر او به ما توهین کرده است ما نباید مانند او برخورد کنیم. بلکه لازم است تا به کمک مهارت جواب دندان شکن و حاضر جوابی به او نشان دهیم که کارش اشتباه بوده است. به یاد داشته باشید که حاضر جوابی به صورت مودبانه تاثیر بیشتری بر روی دیگران میگذارد و در نهایت شما به نتیجه ای که خودتان می خواهید دست پیدا می کنید.

جواب دندان شکن و مشخص کردن حد و مرز

همواره شرایطی وجود دارد که باعث می شود تا در شرایطی قرار بگیریم که باعث شود تا دیگران به ما توهین کنند یا صحبت هایی را به کار ببرند که باعث شود تا شخصیت ما زیر سوال برود. در آن زمان ممکن است جوابی نداشته باشیم که بتوانیم از خودمان دفاع کنیم. همچنین تحمل چنین شرایطی برای ما بسیار سخت است و به شکلی احساس می کنیم که به شدت تحقیر شده ایم. در این موقعیت ها حتی آنقدر عصبانی می شویم که امکان دارد فکر و ذهنمان برای چند مدت درگیر باشد.

بعد از مدتی که از آن ماجرا گذشت فکری به ذهنمان می آید که باعث می شود تا بیشتر حرص بخوریم. یعنی به خودمان می گوییم که ای کاش این حرف را آن زمان به او می زدم و مدام خودمان را سرزنش می کنیم. در واقع فکر انتقام باعث می شود تا حالمان بد شود و باید بدانیم که زمان هرگز به عقب باز نمی گردد.

شایان ذکر است که حاضر جوابی و دادن جواب دندان شکن به دیگران در شرایط مناسب باعث می شود تا به دیگران بفهمانیم که اجازه ندارند تا به حد و مرزهای ما تجاوز کنند. یعنی آنها نمی توانند هر جور که دلشان می خواهد با دیگران برخورد کنند و با این کار حد و مرز هایمان را برای دیگران مشخص می کنیم.

چگونه جواب دندان شکن بدهیم؟

بعد از بررسی کلی حاضر جوابی و تاثیر آن در روابط متقابل نیاز است تا با روش ها و تکنیک های حاضر جوابی و دادن جواب دندان شکن به دیگران آشنا شویم. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا به شما یاد دهیم که چگونه می توانید در مقابل دیگران حاضر جواب باشید و با دادن یک جواب دندان شکن به آنها بفهمانید که نمی توانند برخورد نادرستی با شما داشته باشند.

استفاده از طنز

یکی از بهترین روش های حاضر جوابی استفاده از زبان طنز است. همواره توصیه می شود که در هنگام ناراحتی و زمانی که شخصی به شما توهین کرده است برای دادن جواب دندان شکن به او از تکنیک طنز استفاده کنید. زیرا هم شما می توانید به راحتی بحث را عوض کنید و هم موجب خنده دیگران می شوید.

به عنوان مثال شاید شما هم با سوال چرا ازدواج نمی کنید آشنا هستید و هنگامی که مجرد باشید دیگران مدام این سوال را از شما می پرسند. آنقدر این سوال تکراری شده است که وقتی آن را می شنویم حالمان به شدت بد می شود. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله اصول آداب معاشرت را بخوانید.

اما باید بدانید که تکنیک حاضر جوابی به روش طنزپردازی بسیار مفید بوده می تواند به شما کمک کند تا با فرد مقابل به درستی برخورد نمایید. اگر فردی به شما گفت که چرا ازدواج نمی کنی؟ چون این مسائل کاملا شخصی است و کسی حق ندارد تا در این موارد دخالت کند می توانید به صورت طنز به او بگویید که منتظر دستور شما بودم! اتفاقا چقدر خوب شد که یادم انداختی تا ازدواج کنیم، همین الان می روم تا زن بگیرم.

استفاده از تکه کلام های عامیانه

مجموعه ای از تیکه کلام هایی در جامعه وجود دارد که همه ما با آنها آشنا هستیم و می دانیم که شامل چه مواردی می باشند. استفاده از این تیکه کلام ها بسیار مفید است و به عنوان جواب دندان شکن بسیار تاثیر گذار است. البته این تیکه کلام ها بیشتر در جمع های دوستانه به کار می رود و باید شرایط را به درستی بررسی کنیم که فرد مقابل ما به رابطه ای با ما دارد.

چرا که ما نباید هر حرفی را به هر شخصی بزنیم. به عنوان مثال ممکن است فردی از شما انتقاد نادرستی کرده است و قصد دارد تا توانایی های شما را زیر سوال ببرد. شما با استفاده از تیکه کلام می توانید به او بگویید ” بابا آررررررنولد! جذااااااااب لعنتی! اصن تو عالی! اصن تو خوب! اصن تو خدای این کار! ” همین موارد باعث می شود تا بتوانید به درستی به او جواب دندان شکن بدهید.

چنین تیکه کلام هایی در کتاب های طنز و عامیانه وجود دارد و حتی می توانید در اینترنت نیز جستجو کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید. البته باز هم توجه داشته باشید که هرگز نباید از این تیکه کلام ها در برخورد با یک موقعیت رسمی استفاده کنید.

تایید نکردن

گاهی اوقات در شرایطی قرار می گیریم که اگر حرفی به دیگران بزنیم به سرعت در مقابل ما می ایستند و می خواهد به ما ثابت کند که حرف ما درست نیست. در این شرایط متوجه می شویم که حرف ما کاملا درست بوده و او نمی خواهد آن را تایید کند. ”به عنوان مثال اگر به فردی که بسیار زود رنج است بگوییم که خیلی زود رنج هستی قطعا او ناراحت می شود و به ما می گوید که نه اصلا این حرفت درست نیست و من زود رنج نیستم.”

هنگامی که او چنین حرفی را می زند به این معناست که حرف ما درست بوده است. البته باید بدانیم که استفاده از این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود. چرا که اگر شما از این تکنیک حاضر جوابی استفاده کنید باعث می شود تا دیگران ناراحت شوند و در نتیجه بر روی رابطه شما تاثیر می گذارد.

پیش دستی کردن در حاضر جوابی

این روش به شما کمک می کند تا قبل از آنکه دیگران به شما حرفی بزنند شما خودتان آنها را خلع سلاح می کنید. به عنوان مثال ممکن است شما کچل باشید و یا دماغ خیلی بزرگی داشته باشید. در این شرایط هنگامی که با فردی روبرو می شوید می توانید خودتان را به همین شکل معرفی کنید. همچنین برای مطالعه بیشتر به مقاله فرار از پاسخ دادن به سوالات خصوصی مراجعه کنید.

مثلا اگر دماغ بزرگی دارید در هنگام معرفی بیان می کنید که ” سلام من پینوکیو هستم و خیلی خوشحالم که با شما آشنا می شوم.” یا اگر شما کچل هستید می توانید در هنگام معرفی خودتان را حسن کچل معرفی کنید و از داستان حسن کچل برای معرفی خودتان استفاده کنید.

جواب دندان شکن برای شکل و ظاهر

موضوعی که بسیاری از ما با آن روبرو هستیم این است که دیگران راجع به اندام و شکل ظاهری ما نظراتی را بیان می کنند که درست نبوده و یا اگر درست هم باشد موجب ناراحتی مان می شود. در این زمان باید از تکنیک حاضر جوابی به درستی استفاده کنیم. در ادامه شرایط مختلف اظهار نظر پیرامون شکل و ظاهر را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید به خوبی از خودتان دفاع کنید.

چقدر پیر شدی

اگر کسی به شما گفته که چقدر پیر شدی می توانید به او بگویید :

  • شیر همیشه شیره
  • ما ذاتا زود بزرگ میشیم
  • موی سپید را فلکم رایگان نداد
  • این رشته را به نقد جوانی خریده ام
  • هر تار موی سفید یک گیگ تجربه پشتش خوابیده
  • خوبه که دیگه نیازی به مش کردن ندارم

چقدر قدت کوتاهه

اگر دیگران راجع به قد شما نظر می دهند می توانید از جملات زیر برای حاضر جوابی استفاده کنید.

  • کجاشو دیدی نصفم زیر زمینه
  • خدا از قد من زده گذاشته روی زبون تو
  • خوبیش اینه به آدم ها از بالا به پایین نگاه نمی کنم
  • تو بچگی به اندازه کافی پاستیل نخوردم و کش نیومدم
  • هواپیمای جنگی هم از هواپیمای مسافربری کوتاه تره اما سریعتر و پر قدرت تره
  • کوته قدی به از کوته نظری
  • میزان قدم آدم دست خودشون نیست اما میزان شعورشون چرا
  • آدم باید دیدش بلند باشه نه قدش
  • خدارو شکر کوتاهی به قدم زده نه به شعورم
  • قد منم مثل شعور تو کوتاهه

حاضر جوابی های شخصیتی

یکی از تحقیرهایی که دیگران به کار میبرند در مورد شخصیت افراد است. یعنی حرف هایی را به دیگران نسبت می دهند که باعث می شود تا احساس حقارت کنند. شما می توانید به کمک جواب دندان شکن پاسخ آنها را بدهید.

سلام بلد نیستی؟

اگر فردی به شما گفت که سلام کردن بلد نیستی می توانید از جملات زیر برای پاسخ دادن به او استفاده کنید.

  • خدا هم سلام رو واجب نکرده که شما واجب میدونی
  • خواستم شما اول سلام بدی تا ثواب بیشتر به شما برسه
  • می خواهم بیشتر ثواب کنی تا از گناهان زبون درازیت کم بشه
  • سلام کردن بلدم اما نباید هر چیزی که بلدم را استفاده کنم
  • فکر می کردم فقط من بلد نیستم اما متوجه شدم که همدردیم

چقدر تو فرد ساده لوحی هستی

اگر دیگران به شما می گویند که بسیار ساده لوح هستی می توانید از جملات زیر برای حاضر جوابی استفاده کنید و با دادن جواب دندان شکن به آنها بفهمانید که نباید به شخصیت شما توهین کنند.

  • اشرف مخلوقات آدمه نه روباه
  • قرار نیست که همه مثل شما خاشخاشی باشند
  • بعضی ها هم مثل من ساده اند
  • فکر می کردم همه مثل خودم ساده و یکرنگ اند
  • هنوز با دنیای شما آشنا نشدم
  • ساده لوحی من از روی صداقته، بی ادبی شما از کجاست؟
  • ادعای ادبت مثل دلار بالا میره اما شعورت مثل ریال پایین میاد
  • اگر ساده لوح نبودم که با شما هم کلام نمی شدم
  • ساده لوحی اینه که همین رفت رو هم باور کنم

همش میخوابی

اگر دیگران در مورد میزان خواب شما اظهار نظر می کنند و باعث می شود تا حال شما خراب شود می توانید از جملات حاضر جوابی زیر برای پاسخ دادن به آنها استفاده کنید.

  • ارزون ترین لذت فعلا همین خوابه
  • اونم از تو میخوای از ما بگیری؟
  • هر وقت بیدار شدم بهت میگم
  • آدم هایی که دوست دارم رو فقط توی خواب می بینم
  • اسب رو جو، طناب رو تاب و مرد رو خواب نگه می داره
  • خواب مومن هم عبادته عزیز من
  • آذوقم رو جمع کردم و دیگر کاری ندارم
  • چون داخل خواب هام تو نیستی و آرامش دارم
  • خوابیدن رو به سرک کشیدن و فضولی کردن در زندگی دیگران ترجیح میدم
  • می خوابم که خواب تو رو ببینم
  • به هر حال یکی کمبود خواب داره یکی کمبود فهم
  • توی خواب با آدم های بهتری طرفم
  • تو نگران من نباش
  • وقتی خواب هم هستم دارم پول در میارم

چگونه به دیگران جواب دندان شکن بدهیم؟

حاضر جوابی برای مسائل خصوصی

امروزه ما شاهد هستیم که دیگران در کارهای خصوصی یکدیگر دخالت می کنند و به خودشان اجازه می دهند تا با حرف های نادرست شان دیگران را ناراحت کنند. به عنوان مثال راجع به موضوعاتی مانند رشته تحصیلی، شغل و دانشگاه دیگران نظر می دهند و البته این نظر دادن باعث تحقیر کردن هم می شود.

این همه درس خوندی چی شد؟

اگر دیگران در مورد درس خوندن شما نظر می دهند و مدام این سوال را از شما میپرسند می توانید از جملات زیر به عنوان جواب دندان شکن استفاده کنید.

  • به کجا رسیدم؟ به جایی که خیلی ها آرزوشونو دارند
  • اصلا تو که نخوندی به کجا رسیدی
  • حداقلش فهمیدم که فضولی کردن کار خیلی بدیه
  • سوالات مثل این میمونه که به آدم چاق به یه ورزشکار بگه این همه ورزش کردی به کجا رسیدی
  • یه با سواد بیکار باشم خیلی بهتره که یه بی سواد بیکار باشم
  • همون چیزی که تو نشدی
  • بدانم و بمیرم خیلی بهتره که ندانم و بمیرم
  • درس خوندن فقط یک پله از نردبان موفقیته نه خود نردبان
  • آره متاسفانه باعث شد بیشتر بفهمم و تحمل آدم هایی مثل تو برام سخت تر شد

چرا ازدواج نمیکنی؟

از دیگر سوالاتی که دیگران مدام از هم سوال می کنند است که پس کی ازدواج می کنی؟ چرا ازدواج نمی کنی؟ اگر شما نیز از دست چنین سوالاتی خسته شدید می توانید از جملات زیر برای حاضر جوابی استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا به مقاله آموزش مهارت های ده گانه مراجعه کنید.

مثلا برای اینکه طرف مقابل را شوکه کنید می توانید بگویید :

  • مگه نیومده بوده؟
  • یا مثلا از فردی که در کنار هست بپرسید : مگه فلانی رو دعوت نکرده بودیم؟
  • اگر خیلی عجله داری که بهم کادو بدی میتونم الان ازت قبول کنماااااا
  • مگه جای شما رو تنگ کردم
  • باهات چیکار کردم که می خواهی از شرم راحت بشی
  • قشنگ معلومه چند ساله دلت لک زده برای عروسیا

کی بچه دار میشین؟

از دیگر سوالاتی که دیگران مدام از یکدیگر می پرسند این است که چه زمانی بچه دار می شوید؟ شما می توانید از جملات حاضر جوابی زیر به عنوان جواب دندان شکن استفاده کنید.

  • سیسمونی رو شما باید بدید
  • منتظر لک لک ها هستیم ببینیم کی اینطرفی میان
  • منتظریم تحریم ها برداشته بشه و مواد اولیه برسه

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل در مورد حاضر جوابی و دادن جواب دندان شکن با شما عزیزان صحبت کردیم. البته باز هم باید اشاره کنیم که این موارد را باید خودتان بررسی کنید که در چه موقعیت هایی می توانید به کار ببرید. چرا که شما نباید به هر فردی چنین جملاتی را بگویید.

زیرا باعث می شود تا نشان دهد که شما فردی بی ادب هستید که به شخصیت دیگران احترام نمی گذارید. بنابراین اگر شما با مهارت حاضر جوابی آشنا باشید می توانید در موقعیت های مختلف از حق و حقوق خودتان دفاع کنید و به دیگران اجازه ندهید تا به شخصیت شما توهین کنند.

دسته‌بندی‌ها