چرا مردان به رابطه مقعدی علاقه زیادی دارند؟

چرا مردان به رابطه مقعدی علاقه زیادی دارند؟

رابطه مقعدی یکی از انواع رابطه است که در زندگی زناشویی ممکن است از سمت طرفین درخواست شود. برخی از مردان و زنان به این نوع رابطه تمایل دارند و برخی نیز هیچ تمایلی به رابطه مقعدی ندارند. همچنین باید اشاره شود که ممکن است فرد رابطه از مقعد را بپذیرد ولی همواره با استرس فراوان تن به انجام چنین کاری می دهد.

چرا که این نوع رابطه دارای درد جسمی فراوان بوده و می تواند سبب بروز برخی از مشکلات شود. اما سوال بسیار مهمی که در این باره باید به آن پاسخ دهیم آن است که چرا برخی از افراد تمایل زیادی به رابطه مقعدی دارند و دوست دارند با همسرشان چنین رابطه ای را تجربه کنند.

در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای کامل در رابطه با رابطه مقعدی و علت گرایش افراد به آن و همچنین آسیب های ناشی از آن را مورد بررسی قرار دهیم، پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رابطه مقعدی چیست؟

آمیزش جنسی مقعدی که به آن آنال سکس هم گفته می شود نوعی رابطه جنسی است که در آن آلت مرد یا انگشت و یا یک شی خارجی وارد مقعد شریک جنسی شخص می شود. در چنین رابطه ای از طریق تحریک اعصاب محیطی زیادی که در بخش مقعد قرار دارد لذت جنسی ایجاد می گردد. در مردان نیز به وسیله تحریک غیر مستقیم پروستات از طریق دخول مقعدی می توان لذت جنسی را ایجاد نمود.

البته باید اشاره شود که رابطه مقعدی بسیار خطرناک و دردناک است و در ادامه به صورت کامل ابعاد این سبک از رابطه را مورد بررسی قرار می دهیم. در رابطه با انجام رابطه مقعدی رویکردهای متفاوتی وجود دارد که بر اساس آن ها مشاهده می کنیم برخی بر این باورند که رابطه مقعدی بسیار خطرناک است و زوجین نباید هرگز چنین رابطه ای را تجربه کنند. پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش عشق بازی را مطالعه کنید.

از طرف دیگر عده ای معتقدند که این نوع از رابطه هیچ خطری نداشته و کاملا ایمن است و زوجین می توانند با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی کامل با یکدیگر سکس از مقعد را تجربه کنند. نکته بسیار مهمی که زوجین باید در رابطه جنسی به آن توجه داشته باشید این است که همواره به توافق طرفین اهمیت دهند و هرگز نباید طرف مقابل را به انجام کاری که دوست ندارد وادار کنید.

رابطه مقعدی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در خصوص آنال سکس (Anal sex) که به آن سکس مقعدی هم گفته می شود باید بدانیم که این نوع رابطه همواره از سمت مردان درخواست نمی شود و گاهی نیز ممکن است مرد از همسرش بخواهد که با استفاده از انگشت یا یک شی خارجی چنین رابطه ای را با او داشته باشد. همچنین رابطه مقعدی در بین افراد همجنس گرا نیز مشاهده می شود که می تواند سبب بروز مشکلات فراوانی گردد.

دلیل گرایش مردان به رابطه مقعدی

همواره باید اشاره شود که سکس مقعدی از سمت مرد درخواست می شود و در ادامه قصد داریم تا علت علاقه مردان به رابطه مقعدی را مورد بررسی قرار دهیم.

  1. اگر زن از طریق رابطه جنسی واژنی به ارگاسم نرسد، مرد دچار حس بدی می شود و به همین دلیل تصمیم می گیرد تا از روش دیگری برای ارضای همسرش استفاده نماید.
  2. مردان از طریق چشم تحریک می شوند و به همین دلیل دیدن باسن شریک جنسی شان برای آن ها بسیار جذاب و تحریک کننده است و موجب می شود تا به رابطه مقعدی علاقه داشته باشند.
  3. مشاهده فیلم های پورن نیز می تواند باعث شود که مردان بخواهند تجربیاتی که در آن فیلم ها ارائه می شود را داشته باشند.
  4. از دیگر عواملی که موجب علاقه مردان به سکس مقعدی می شود تمایل آن ها به ایجاد تنوع در رابطه جنسی است.
  5. همچنین انجام سکس مقعدی (Anal sex) موجب می شود تا مرد به حس مالکیت دست یابد که توانسته یا تمام جسم همسرش را به دست آورد.
  6. از طرف دیگر باید اشاره شود که چون رابطه مقعدی یک امر تابو می باشد مردان بیشتر ترغیب می شوند که به سمت آن کشیده شوند.
  7. همانطور که گفته شد در مقعد مردان پروستات وجود دارد که موجب می شود تا بتوانند از طریق تحریک غیر مستقیم به لذت جنسی دست پیدا کنند.
  8. از نظر برخی مردان، زنانی که به سکس از مقعد علاقه دارند بسیار شجاع تر و جسورتر هستند و به همین دلیل گمان می کنند رابطه جنسی با این افراد بسیار لذت بخش است.

دلایل روانشناختی

برخی از مردان چون گرایشات مربوط به سادیسم و دگر آزاری جنسی دارند از درد کشیدن شریک جنسی شان بسیار لذت می برند. البته اگر همسر شما دارای چنین گرایشاتی است باید بدانید که او باید به یک روانشناس متخصص مراجعه نماید.

تمایل زنان به سکس مقعدی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، رابطه مقعدی (Anal sex) در مردان بسیار پرطرفدار است. اما زنان علاقه چندانی به انجام آن ندارند. دلیل این موضوع نیز به خاطر فیزیولوژیک ناحیه مقعد بوده که در طی انجام آن درد بسیاری به زن وارد می شود. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان شوهر سرد و بی تفاوت را مطالعه کنید.

از این رو زنان به انجام سکس مقعدی تمایل ندارند و نمی خواهند با همسرشان چنین رابطه ای را برقرار کنند. البته برخی از زنان به دلیل اصرار همسرشان ممکن است با استرس فراوان انجام چنین رابطه ای را قبول کنند که باز هم می تواند سبب بروز مشکلات جسمی و روانی فراوانی برای زن گردد. به یاد داشته باشید که در مقعد زنان اندامی برای تحریک جنسی وجود ندارد و انجام آن موجب ایجاد لذت در زن نمی شود.

با تمام مواردی که گفته شد، باز هم باید در نظر داشته باشیم که برخی از زنان تمایل زیادی به انجام رابطه جنسی از ناحیه مقعد دارند که در ادامه به دلایل آن اشاره می کنیم.

  • عده ای از زنان بر این باورند که چون شوهر آنها چنین درخواستی را از آنها کرده است به این معناست که او را بر سایر زنان ترجیح می دهد. به همین دلیل آن ها از سکس مقعدی به عنوان ابزاری برای کنترل شوهر خود استفاده می کنند.
  • برخی از دختران نیز در دوران نامزدی برای جلوگیری از بارداری و پاره شدن پرده بکارت تمایل زیادی به انجام سکس مقعدی دارند.
  • در زنان نیز تنوع جنسی و قدیمی شدن رابطه واژینال موجب می شود تا چنین پوزیشن هایی دیگر برای فرد تکراری شود و بخواهد رابطه از مقعد را انجام دهد.
  • در برخی از دختران نیز به دلیل تجربه اول رابطه جنسی ممکن است دست به انتخاب رابطه مقعدی زده شود.
  • برخی از زنان نیز به دلیل آن که در خودشان حس تابو شکنی دارند دست به انجام سکس از مقعد می زنند.

آسیب های ناشی از رابطه مقعدی

به طور کلی ناحیه مقعد صرفا برای خروج مدفوع به کار می رود و همچنین افراد به عنوان نشیمنگاه از آن استفاده می کنند. به همین دلیل نمی توان توقع کاربرد دیگری از آن داشت، چرا که مقعد برای انجام رابطه جنسی مناسب نیست و انجام سکس از این ناحیه می تواند مشکلات فراوانی را برای افراد ایجاد کند.

به یاد داشته باشید که مقعد مانند واژن قادر به ترشح ماده روان کننده نیست و از این رو سکس مقعدی می تواند باعث بروز بیماری ها و عفونت های زیادی در انسان شود. همچنین برخی از افراد اقدام به ورود شی خارجی به مقعدشان می کنند که انجام این کار خطرات بسیار فراوانی را برایش ایجاد می کند.

عوارض رابطه مقعدی

  • چون مقعد قابلیت ارتجاعی ندارد انجام رابطه مقعدی موجب ایجاد خراش برداشتن و خونریزی حلقه خروجی مقعد می شود. همچنین به دلیل عقب و جلو کردن آلت تناسلی مرد و عدم وجود محیط مناسب مقعد برای رابطه جنسی انجام این کار می تواند سبب ایجاد خراش و خونریزی نوک آلت تناسلی مردانه شود.
  • با توجه به ایجاد خراش و خونریزی ممکن است ویروس یا عفونت هایی وارد بدن افراد شود که به دنبال آن بیماری های خطرناکی را هم ایجاد می کند.
  • از جمله آسیب های رایجی که می توان به آن اشاره کرد عبارتند از بواسیر، شقاق مقعدی، باد شکم و سایر موارد.
  • گاهی اوقات نیز ممکن است رکتوم دچار پارگی شود و در نتیجه نیاز به جراحی داشته باشد.
  • رابطه از ناحیه مقعد می تواند زمینه انتقال بیماری های مقاربتی مانند ایدز را افزایش دهد.
  • همچنین به دلیل ایجاد ضعف در عضلات ناحیه اسفنکتر می تواند سبب بروز بی اختیاری مدفوع در فرد شود.
  • سکس مقعدی موجب می شود تا زن هیچ لذتی از رابطه جنسی نبرده و در نتیجه دچار بی میلی نسبت به همسرش شود.
  • همچنین می توان به ایجاد بیماری های عفونی در ناحیه مهبل مانند زگیل، تبخال تناسلی، عفونت مثانه و … به دلیل نزدیکی مقعد به این ناحیه اشاره کرد.
  • به دلیل نازک و ملتهب شدن دیواره روده بزرگ و مقعد احتمال بروز هموروئید افزایش پیدا می کند.
  • چون عوامل بیماری زای فراوانی در ناحیه مقعد وجود دارد، سکس مقعدی می تواند سبب ایجاد عفونت در آلت تناسلی مرد شود.

روش های جایگزین برای رابطه مقعدی در زندگی زناشویی

تشخیص بیماری های مقعدی

در ابتدا باید اشاره شود که تشخیص بیماری های مقعدی بسیار سخت تر از بیماری های منتقل شده از ناحیه واژینال است. چرا که برای پزشک امکان انجام معاینه دقیق وجود ندارد و لازم است تا بیمار آزمایش های مختلفی را انجام دهد. بنابراین اگر دچار بیماری های مربوط به ناحیه مقعد شدید لازم است تا پزشک خود را در خصوص انجام رابطه مقعدی در جریان بگذارید. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش سکس تراپی مراجعه نمایید.

جلوگیری از آسیب های رابطه مقعدی

با توجه به مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، لازم است بدانید که حتی سازمان بهداشت جهانی نیز بیان می کند تا زوجین با یکدیگر وارد رابطه مقعدی نشوند. چرا که این نوع از رابطه از نظر جسمی بسیار خطرناک است و می تواند زمینه ساز ایجاد بیماری های مختلف شود.

اما ممکن است برخی افراد تمایل زیادی به انجام سکس مقعدی با همسرشان داشته باشد و از این رو لازم است تا به نکات زیر توجه نمایید.

  • همانطور که گفته شد، محیط مقعد برای انجام سکس ساخته نشده است و مانند واژن نمی تواند مایع روان کننده را ترشح کنند. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا حتما از ژل لوبریکانت به مقدار بسیار زیاد استفاده نمایید و قبل از انجام عمل دخول به کمک انگشتان دست اقدام به باز کردن مسیر مقعد نمایید.
  • برای انواع رابطه جنسی پیشنهاد می شود تا از کاندوم استفاده کنید. به همین دلیل در سکس مقعدی نیز حتما از کاندوم استفاده نمایید تا هیچ گونه عفونت یا باکتری به بدنتان منتقل نشود.
  • در زمان رابطه مقعدی هنگامی که به انزال نزدیک می شوید باید تعداد دفعات رفت و برگشت را کاهش دهید تا دچار آسیب نشوید.
  • بعد از انجام سکس از ناحیه مقعد، هرگز نباید آلت تناسلی تان را وارد واژن کنید و برای این کار حتما کاندوم خود را تعویض کنید.
  • توجه داشته باشید که رابطه از مقعد نباید به تعداد زیاد تکرار شود. چرا که اگر فرد به صورت مکرر اقدام به انجام سکس از مقعد نماید باعث می شود تا عضلات ناحیه اسفنکتر شریک جنسی اش ضعیف گردد و در نتیجه دچار بی اختیاری در مدفوع می شود.

باورهای نادرست

در خصوص رابطه مقعدی باید اشاره شود که باورهای نادرستی وجود دارد. به عنوان مثال برخی افراد بر این باورند که انجام رابطه مقعدی موجب بزرگ شدن باسن زن می شود. این در حالی است که چنین باوری ریشه علمی نداشته و به کلی نادرست می باشد. از طرف دیگر برخی افراد گمان می کنند انجام سکس از مقعد مانع حاملگی می شود. در صورتی که اگر مایع منی تخلیه شده در مقعد به سمت واژن حرکت کند می تواند موجب حاملگی شود.

همچنین باید اشاره شود که برخی افراد فکر می کنند اگر اسپرم داخل مقعد ریخته شود هیچ اشکالی ندارد. در حالی که اگر بعد از سکس، مایع اسپرم از ناحیه مقعد خارج نشود می تواند زمینه ساز انواع بیماری ها و عفونت های مختلف شود. بنابراین توجه داشته باشید که انجام رابطه مقعدی دارای خطرات فراوانی است و تمام باورهایی که بیان می کند سکس مقعدی دارای خطرات کمتری است به کلی غلط بوده و انجام آن بسیار خطرناک می باشد.

نحوه برخورد با درخواست رابطه مقعدی

اگر همسر شما علاقه زیادی به انجام سکس مقعدی دارد ولی شما نمی خواهید چنین کاری را تجربه کنید. لازم است تا در ابتدا آرامش خودتان را حفظ کنید و سپس در خصوص آسیب های جسمی رابطه مقعدی به او توضیح دهید.

همچنین بهتر است روش های جایگزین دیگری را به همسرتان پیشنهاد دهید که او دوست داشته باشد و باعث ایجاد مشکل نیز نگردد. توجه داشته باشید که در برخورد با این پیشنهاد هرگز نباید دچار خشم و عصبانیت شود و حتما آرامش خودتان را حفظ نمایید. برای مطالعه بیشتر مقاله درمان خودارضایی را مطالعه کنید.

اگر شما در کمال آرامش با همسرتان صحبت کنید و دلیل چنین درخواستی را کشف کنید می توانید به او کمک کنید تا از رابطه جنسی با شما نهایت لذت را ببرد. یعنی ممکن است رابطه زناشویی تان دچار تکرار و یکنواختی شده باشد و در نتیجه شما باید از روش های هیجان انگیز برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی تان استفاده کنید.

سکس از ناحیه مقعد چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

به عنوان مثال انجام رابطه دهانی می تواند به عنوان یک جایگزین خوب به شما کمک کند تا هر دو طرف به لذت فراوانی دست یابید. از طرف دیگر لازم است اطلاعات خود را در خصوص انواع پوزیشن های سکس بالا ببرید تا بتوانید سکس بهتری را با همسرتان تجربه کنید.

به یاد داشته باشید که در انجام رابطه جنسی، ایجاد تغییر در مکان یا سایر موارد می تواند تکرار را از بین ببرد. زوجین در دوران نامزدی می توانند به جای انجام سکس مقعدی به سراغ کارهایی مانند نوازش اندام های جنسی و استفاده از کلمات تحریک آمیز بروند.

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در این مقاله مطرح گردید باید اشاره شود که از نظر پزشکی انجام رابطه مقعدی بسیار خطرناک بوده و هرگز به زوجین پیشنهاد نمی شود که چنین رابطه ای را تجربه کنند. در دین اسلام نیز انجام سکس مقعدی مکروه بوده و پزشکان نیز بیان می کنند که انجام این نوع رابطه می تواند زمینه ساز انواع عفونت و بیماری در انسان شود.

همچنین به یاد داشته باشید که انجام هر گونه رابطه جنسی نیاز به رضایت طرفین داشته و اگر مرد به اجبار زنش را وادار به کاری که دوست ندارد بکند، زن می تواند به مراجع قانونی شکایت کند. چرا که این کار موجب آسیب به جسم و روح زن می شود. بنابراین زن و مرد در انجام هر نوع رابطه ای باید رضایت داشته باشند و هیچ یک از طرفین نمی تواند نظرش را به دیگری تحمیل کند.

همانطور که بیان شد، در دین اسلام انجام رابطه مقعدی مکروه است و به معنی ممنوع بودن نمی باشد. به همین دلیل زن و مرد می توانند با توجه به رعایت اصول و نکات بهداشتی گفته شده و رضایت یکدیگر به انجام سکس مقعدی بپردازند. توجه داشته باشید که اگر شما علاقه زیادی به رابطه از ناحیه مقعدی دارید ولی همسرتان چنین درخواستی را قبول نمی کند، لازم است تا به یک روانشناس یا مشاور جنسی مراجعه نمایید و در خصوص این موضوع با او مشورت نمایید.

دسته‌بندی‌ها