کارگاه روانشناسی آگاهی در مغز

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
200 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

روانشناسی آگاهی در مغز و توانایی درک پدیده های پیرامون به ما کمک می کند تا به راحتی بتوانیم شناخت کاملی از رویدادها داشته باشیم. به عبارت دیگر آگاهی یعنی ما از دنیای اطرافمان با خبر باشیم و نسبت به رخدادهایی که ایجاد می شود هوشیاری داشته باشیم. البته لازم است اشاره شود که در فلسفه ذهن هرگز نمی توانیم آگاهی را با هوشیاری یکی بدانیم و هر یک از آنها دارای تعاریف جداگانه ای هستند.

در زمینه آگاهی معماهای زیادی وجود دارد که لازم است به صورت کامل تمام ابعاد و مفهوم آگاهی را مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که تمام فرایند آگاهی به چه شکلی انجام می شود و چه مواردی بر روی آن تاثیر می گذارد.

در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کارگاه های روانشناسی با عنوان روانشناسی آگاهی مغز را در اختیار شما افراد علاقه مند به موضوعات روانشناسی و روانپزشکی قرار دهیم تا بتوانید به صورت کامل با مفهوم آگاهی در مغز آشنا شوید.

روانشناسی آگاهی در مغز

همانطور که گفته شد آگاهی برای انسان ها امری ضروری بوده و لازم است تا نسبت به اتفاقاتی که در اطراف می افتد آگاه باشیم و بتوانیم آنها را به خوبی درک کنیم. در خصوص روانشناسی آگاهی در مغز باید اشاره شود که دیوید چالمرز بیان می کند که آگاهی و هوشیاری با هم فرق می کند و در واقع آگاهی، قرین روانشناختی هوشیاری است.

پکیج روانشناسی آگاهی در مغز

برای آنکه بتوانیم به خوبی بدانیم که آگاهی چیست و چگونه مغز می تواند به آگاهی برسد لازم است تا به خوبی با این مفهوم آشنا شوید. از این رو شما می توانید با دریافت کارگاه روانشناسی آگاهی در مغز به صورت تخصصی مفهوم آگاهی در مغز را یاد بگیرید و متوجه شوید که چگونه مغز می تواند رویدادهای اطرافش را تفسیر کند و به شناخت و درک دست می رسد. پیشنهاد می شود تا به کارگاه مغز پژوهی مراجعه فرمایید.

آگاهی به چه معناست؟

در مورد مفهوم آگاهی در مغز باید بدانیم که این مفهوم کاملا نسبی است و می تواند در وضعیتی درونی تمرکز داشته باشد. به عنوان مثال حسی احشایی یا از راه ادراک سوهشی بر رویدادهای خارجی متمرکز شود.

تمام انسان ها به صورت روزانه تجربه های زیادی در خصوص آگاهی دارند. به عنوان مثال هنگامی که شما وارد باغی می شود و گل های قرمزی را مشاهده می کنید و یا صدای یک قطار را با گوش هایتان می شنوید و یا وقتی که مزه یک شکلات خوشمزه را زیر زبانتان احساس می کنید.

تمامی این موارد مربوط به روانشناسی آگاهی در مغز است و ما می توانیم از طریق حواس های که داریم به شناخت کافی دست پیدا کنیم. شایان ذکر است که تمام تجربیات مربوط به آگاهی دارای ویژگی پدیداری هستند. به این معنا که هر یک از تجربه ها دارای کیفیت خاصی هستند.

رابطه آگاهی و علم

به این نکته توجه داشته باشید که مفهوم آگاهی بسیار پیچیده است و هیچ رابطه ای با علم و دانش ندارد. چرا که تمام انسان ها دارای تجربیات و دانش های مختلفی هستند اما تمامی این موارد به معنای آگاه بودن ما نیست. به عبارت دیگر دانش در فضای ذهن صورت می گیرد و حاصل تفکر یا درک فرد در طول زندگی است. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش فلسفه ذهن مراجعه نمایید.

به عنوان مثال تمام مهارت هایی که در طول زندگی یاد می گیریم شامل همان دانش و علمی است که ما داریم. لازم به ذکر است که تفکر به معنای تمرکز و فکر کردن بر روی یک موضوع است. این در حالی است که آگاهی به معنای حضور و توجه به موضوع و درک شرایط در زمان حال حاضر است.

تفکر زمانی رخ می دهد که ذهن ما افکار را در شرایط و وضعیتی که در آن به سر می بریم تولید می کند. به عبارت دیگر آگاهی یعنی مشاهده و توجه شرایط در همین موقعیت با استفاده از مشاهده افکار و احساسات ناشی از همان افکاری که تولید شده است. همواره به این نکته توجه داشته باشید که تفکر ما را از وضعیت زمان حالی که در آن قرار داریم به صورت مستقیم جدا می کند اما آگاهی اجازه درک مستقیم، دقیق و صحیح از وضعیت موجود را به ما می دهد.

توهم آگاهی

نکته مهمی که در خصوص آگاهی باید بدانیم این است که برخی از افراد گرفتار توهم آگاهی هستند و بر این باورند که می توانند تمام امور جهان را درک کنند و به تحلیل آنها بپردازند. در واقع آنها با نام آگاهی در مورد تمامی اوضاع و شرایط جهان اظهار نظر می کنند. این در حالی است که تنها نقطه اشتراک این افراد صرفا تکیه بر دانش و اطلاعاتی است که دارند اما نمیدانند که آگاهی باعث ایجاد علم می شود و هرگز علم توانایی تعریف آگاهی را ندارد.

خودآگاهی چیست؟

پنداشت های عمومی در خصوص هوشیاری باعث می شود تا این پدیده در ذهن ایجاد شود که فرد از اوضاع و شرایط درونی اش باخبر است که در اصطلاح به آن خودآگاهی گفته می شود. متخصصان تلاش می کنند تا با عبارت ها و اصطلاحات عصب شناختی و شبکه های موجود در مغز روانشناسی آگاهی در مغز را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهند.

علوم اعصاب و آگاهی

همانطور که بیان کردیم موضوع آگاهی با اعصاب مغز نیز در رابطه است و عصب شناسان در این خصوص بیان می کنند که ساقه مغز مقدمات آگاهی را برای انسان فراهم می کنند. شایان ذکر است که وقتی انسان ها توسط حواس پنجگانه شان اشیای پیرامون شان را لمس می کنند در حال شناخت آنها هستند. اما باید بدانید که در مرحله اول احساس رخ می دهد و سپس درک و شناخت حاصل می شود.

اما باید اشاره شود که بسیاری از افرادی که در زمینه آگاهی فعالیت می کنند بیان می کنند که زندگی یک فرایند شناختی است. یعنی چه ارگانیسم دارای سیستم عصبی و یا فاقد آن باشد باز هم فرایند شناخت صورت می گیرد. به همین دلیل گفتمان آگاهی وارد فلسفه نیز می شود و می توانیم از سایر ابعاد نیز موضوع آگاهی در مغز را مورد بررسی قرار دهیم.

آگاهی در مغز چگونه رخ می دهد و دارای چه فرایند می باشد؟

پردازش اطلاعات و آگاهی

شایان ذکر است که حتی علم نیز قادر به شناخت آگاهی نیست. چرا که نقش علم بعد از وقوع رویداد آغاز می شود. در واقع زمانی عقل و خرد زمانی رشد می کند که هیچ گونه تعصبی نسبت به دانش وجود نداشته باشد. یعنی دانش در داخل کاشته می شود و هدف غایی ما آگاهی است. به عبارت دیگر علم و دانش وسیله و ابزاری است که به ما کمک می کند تا بتوانیم به هدف نهایی مان برسیم. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه تحلیل ذهن مراجعه نمایید.

زمانی که ما جسمی را لمس می کنیم تمامی اطلاعات حسی مسیر خاصی را طی می کنند و فرایند انجام می شود تا به درک واقعی برسیم. در تمامی مراحل تغییر و تحولاتی رخ می دهد که می تواند بر روی آگاهی انسان ها تاثیر بگذارد. یعنی نوع پیام و مسیر انتقال آن ممکن است به هر دلیل دچار تغییراتی شود که در نهایت نوع آگاهی افراد به یکدیگر متفاوت می باشد. همواره به این نکته توجه داشته باشید که آگاهی ما انسان ها از دنیای پیرامون نسبی است و هرگز به صورت مطلق نمی باشد.

به همین دلیل لازم است تا به صورت دقیق روانشناسی مغز را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما به موضوعات علمی روانشناسی، علوم اعصاب و روانپزشکی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه روانشناسی آگاهی در مغز را دریافت کنید تا به صورت کامل با فرایند آگاهی در مغز آشنا شوید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.