پکیج آموزش روش های تقویت مغز به صورت تخصصی و کاربردی

پکیج آموزش روش های تقویت مغز به صورت تخصصی و کاربردی
نوع فایل
Mp3
حجم فایل
720 مگابایت
نویسنده
تاریخ انتشار
29 سپتامبر 2020
دسته بندی
12,000 تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول
هم اکنون این محصول را خرید کنید و 60 امتیاز هدیه بگیرید

در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان پکیج آموزش روش های تقویت مغز به صورت تخصصی و کاربردی را برای دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و تمامی علاقه مندان به سمینار و پکیج های آموزشی قرار دهیم.

پکیج آموزش روش های تقویت مغز به صورت تخصصی و کاربردی

در پکیج آموزش روش های تقویت مغز به صورت تخصصی و کاربردی شما با اصول و راه کارهای تقویت و بهبود مغز و حافظه آشنا خواهید شد.

روش های تقویت مغز

هرچند مغز ما قویترین رایانه در سیاره زمین محسوب می‌شود اما این رایانه قدرتمند نیز گاهی به خطا می‌رود. ما انسانها بیشتر وقت خود را صرف انباشتن چیزهای مختلف و بی‌فایده به داخل مغزمان می کنیم.
مهم نیست مغز ما چقدر قدرتمند است، آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم این عضو نیاز به جبران و احیای خود دارد تا بتواند قالب و توانایی خود را حفظ کند.

پژوهشگران روش‌های مختلفی را برای سوپرشارژ کردن و افزایش کارآیی مغز ارائه کرده‌اند.

شما از خانه بیرون می روید، در را می بندید و ناگهان متوجه می شوید که کلید را جا گذاشته اید. احساس خیلی بدی در این لحظات به انسان دست می دهد. نشانه هایی از هوشیاری پایین یا کمی گیجی در فرد بسیار طبیعی است و اگر حس کریدید که کمی فراموشکار شده اید.

هرچند مغز ما قوی‌ترین رایانه در سیاره زمین به شمار می‌رود، این رایانه قدرتمند نیز گاهی به خطا می‌رود. ما انسانها بیشتر وقت خود را صرف انباشتن چیزهای گوناگون و بی‌فایده به داخل مغزمان می‌کنیم.مهم نیست مغز ما چقدر قدرتمند است، آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم این عضو نیاز به جبران و احیای خود دارد تا بتواند قالب و توانایی خود را حفظ کند.پژوهشگران روش‌های گوناگونی را برای سوپرشارژ کردن و افزایش کارآیی مغز پیشنهاد داده‌اند که در این نوشتار ساده‌ترین آنها ارایه شده تا هر فردی بتواند به محض احساس نیاز، به آنها دسترسی داشته باشد و آنها را به کار بسته و از مزایای آن بهره‌مند شود:


پیشنهاد ویژه : سمینار آموزش معنویت درون


بادام بخورید

بادام حافظه را تقویت می‌کند و اگر در ترکیب با شیر پیش از رفتن به رختخواب و یا پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصرف شود، تأثیر بهتری دارد.

آب سیب بنوشید

پژوهشگران دانشگاه ماساچوست لوول نشان داده‌اند که آب سیب تولید نوعی انتقال دهنده عصبی حیاتی «استیلکولین» را در مغز افزایش داده و از این طریق قدرت حافظه را نیز تشدید می‌کند.

خوب بخوابید

تحقیقات نشان می‌دهد که حافظه بلند مدت در طول خواب با پخش دوباره تصاویر تجربه شده در روز تقویت می‌شود.

از تفریحات ساده لذت ببرید

استرس قدرت مغزی ما را تحلیل می‌برد. ذهنی که در استرس گرفتار شده، بیشتر منابع حافظه ما را مصرف می‌کند و به این ترتیب، ذهنی ضعیف و کودن برای ما باقی می‌گذارد. تلاش کنید برای خود عادتهای ساده تفریحی در روز تعیین کنید تا بتوانید به کمک آنها استرس را از ذهن خود پاک کنید. برخی از این تفریحات ساده و مفید برای ذهن و بدن و روان عبارتند از: گوش دادن به موسیقی مورد علاقه، بازی با کودکان، قدردانی از دیگران، پیاده روی، دوچرخه سواری و یا شنا به طور روزانه، کار کردن با یک وبلاگ و سرانجام شرکت در کلاس‌های یوگا و سلامت به طور روزانه.

ذهن خود را ورزش دهید

همان گونه که ورزش جسمی برای بهره‌مندی از یک بدن قوی و سالم ضروری است، ورزش ذهنی نیز به همین اندازه مهم است تا بتوانید ذهنی تیز و فعال داشته باشد. آیا تاکنون توجه کرده‌اید که چرا کودکان قدرت مغزی قوی‌تری نسبت به افراد بالغ دارند؟ چون کودکان ذهنی بازیگوش دارند و یک چنین ذهنی توان حافظه را بالا می‌برد. برای رسیدن به چنین توانایی می‌توانید پازل یا جدول حل کنید، در کارهای گروهی داوطلب شوید، با دیگران تعامل کنید، به یک سرگرمی مانند مطالعه، نقاشی یا حتی دیدن پرندگان مشغول شوید، یک مهارت جدید یا یک زبان جدید بیاموزید.

یوگا یا مدیتیشن انجام دهید

یوگا و مدیتیشن استرس را تخلیه می‌کند. استرس قاتل حافظه است، اما یوگا و مدیتیشن با کاهش استرس، پایین آوردن فشار خون، کاهش سرعت تنفس، کاهش سرعت متابولیسم و آزاد کردن تنش از ماهیچه‌ها، ذهن را تقویت می‌کنند.

مصرف مواد قندی را کاهش دهید

قند غذا نیست، بلکه شکلی از کربوهیدرات است که یک انرژی واهی تولید می‌کند. مصرف زیاد مواد قندی باعث بروز نشانه‌های عصبی و رنج آور، ضعف حافظه و دیگر اختلالات عصبی می‌شود. غذاها را بدون افزودن شکر مصرف کنید و از مصرف نوشیدنی‌های شیرین یا مقدار زیادی شکر یا قند با کافئین پرهیز کنید.

در زمانی که به بزرگسالی رسیده اید، مغز شما میلیون ها مسیر عصبی را توسعه داده است که به شما کمک می کند تا سریعا اطلاعات خود را فراخوانی کنید، مشکلات خود را حل کنید و کارهای آشنا را با حداقل تلاش ذهنی انجام دهید. حافظه، مانند قدرت عضلانی، مستلزم آن است که “از آن استفاده کنید یا آن را از دست بدهید.” هرچه بیشتر مغزتان را به کار ببندید، بهتر اطلاعات را پردازش می کند و به یاد می آورد. اما همه فعالیت ها برابر نیستند. بهترین تمرینات مغز، توقف روال معمول و توسعه مسیرهای جدید مغز است.

چهار عنصر اصلی تقویت کننده فعالیت مغزی 

چیزی جدید به شما بیاموزد. اگر چیزی است که در آن خوب هستید، تمرین خوبی برای مغز نیست. فعالیت باید چیزی غیر عادی و خارج از منطقه راحتی شما باشد. برای تقویت مغز، باید یاد بگیرید و مهارت های جدید را توسعه دهید.

چالش برانگیز باشد. بهترین فعالیت های تقویت کننده مغز، توجه کامل و نزدیک شما را مورد توجه قرار می دهد. اگر فعالیت در یک نقطه چالش برانگیز باشد کافی نیست. فعالیت باید چیزی باشد که نیاز به تلاش روانی دارد. به عنوان مثال، یادگیری یک قطعه جدید موسیقی. اجرای قطعه ای دشوار که قبلا حفظ کرده اید، جزء این دسته به حساب نمی آید.

مهارتی که می توانید انجام دهید. به دنبال فعالیت هایی باشید که به شما امکان می دهد تا در یک سطح آسان شروع کنید و مهارت خود را بهبود ببخشید. هنگامی که در یک سطح احساس راحتی می کنید، بدان معنی است که زمان برای مقابله با سطح بعدی رسیده است.

پاداش. پاداش فرایند یادگیری مغز را پشتیبانی می کند. هر چقدر علاقه شما بیشتر باشد بیشتر درگیر فعالیت می شوید احتمال ادامه آن بیشتر خواهد بود و مزایایی که تجربه می کنید بیشتر می شود. بنابراین فعالیت هایی را انتخاب کنید که در عین حال به چالش کشیدن، هنوز لذت بخش و رضایت بخش هستند.

به چیز جدیدی فکر کنید که همیشه می خواستید امتحان کنید، مانند یادگیری نواختن گیتار، ساختن سفال، پیاده روی، بازی شطرنج، فرانسوی حرف زدن، رقص تانگو یا بازی گلف. هر یک از این فعالیت ها می تواند به بهبود حافظه شما کمک کند.

   راهنمای دانلود
  • در صورت ثبت نام لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • در صورت مشاهده ارور در فایل های فشرده آخرین نسخه Winrar را نصب نمایید.
  • همچنین می توانید از فشرده ساز 7 zip نیز استفاده نمایید.
  • برای اجرای فایل های صوتی و تصویری می توانید از نرم افزار VLC استفاده کنید.
  • برای اجرای کتاب های الکترونیکی هم می توانید از نرم افزار Adobe Reader استفاده کنید.
  • در صورت وجود هر گونه سوال به بخش سوالات متداول مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *