کارگاه آموزش شناخت و اصلاح رفتارهای ناپسند به صورت کاربردی

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
132 مگابایت
نویسنده
تاریخ انتشار
13 اردیبهشت 1398
دسته بندی
10,000 تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول
هم اکنون این محصول را خرید کنید و 1 امتیاز هدیه بگیرید. هر امتیاز = هزار تومان

در این بخش از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کارگاه های روانشناسی با موضوع کارگاه آموزش شناخت و اصلاح رفتارهای ناپسند به صورت کاربردی را برای دانلود در اختیار شما کاربران عزیز برنا اندیشان قرار دهیم.

کارگاه آموزش شناخت و اصلاح رفتارهای ناپسند به صورت کاربردی

مدرس کارگاه آموزش شناخت و اصلاح رفتارهای ناپسند به صورت کاربردی به صورت کامل در رابطه با رفتارهای ناپسند و چگونگی اصلاح رفتار بحث و گفتگو کرده و آموزش اصلاح رفتار را برای افرادی که قصد دارند تا رفتار های نادرست را ترک کنند بیان می کند.

داشتن ارتباط موثر با مردمان و انسان هایی که در تعامل با ما هستند، نقش به سزایی در موفقیت های اجتماعی ما دارد. چه در کسب و کاری مشغول به کار باشیم و چه در حال تحصیلات باشیم یا به هر نحو دیگری فعالیت اجتماعی داشته باشیم، لازم است بتوانیم با دیگران تعامل سازنده برقرار سازیم. همه ی ما اخلاق های مخربی داریم که می تواند باعث پراکنده شدن دیگران از سمت ما شود و باعث شود انسان ها از ما رنجیده شوند. اگر چه رفتارهای ناپسند در هر انسانی وجود دارد اما برخی از رفتار ها باعث می شود دیگران را از ما کناره بگیرند و ترجیح دهند ما را ترک کنند. اگر بخواهیم در سطح اجتماع رفتار متعادلی با دیگران داشته باشیم باید رفتارهای ناپسند را شناسایی کنیم و چنانچه حس می کنیم این رفتارها در ما وجود دارند، از انجام آن ها پرهیز کنیم.

شخصی کردن مسائل

شخصی کردن مسائل یکی از رفتارهای ناپسند است که دیگران را از ما دور می سازد و باعث می شود به فردی غیر قابل تحمل تبدیل شویم. واقعیت این است برخوردهای سرد و بی روح اطرافیان، همیشه به ما ارتباطی پیدا نمی کند. رفتار های مردم بیش از آن که به شخصیت ما ارتباط داشته باشد، به پیش فرض ها، دیدگاه ها و گذشته ی آن ها مربوط است. اگر هر رفتاری را از سوی دیگران به خودمان بگیریم و به خودمان ربط دهیم، اطرافیان به زودی از کنار ما پراکنده می شوند و ما را تنها خواهند گذاشت.

مظلوم نمایی کردن

مظلوم نمایی و داشتن احساس قربانی بودن، یک فریب بزرگ است که ذهن شما آن را باور کرده است و از جمله رفتارهای ناپسندی است که دیگران را از شما منزجر می کند. اگر فکر می کنید، فرد مظلومی هستید و نمی توانید شرایط خود را تغییر دهید، هیچ کس جز شما مقصر این وضعیت نیست. چنانچه تلاشی برای رفع این مساله نکنید و سعی نکنید قدرت تغییر شرایط را بدست آوردید، به زودی دیگران را از اطراف تان پراکنده خواهید کرد.

بیش از اندازه حساس بودن

یکی دیگر از رفتارهای ناپسند ، بیش از اندازه حساس بودن است. افرادی که زیادی حساس هستند، به مرور زمان دیگران را از سمت خود دور می کنند. این افراد سر هر موضوع کوچکی خود را ناراحت می کنند و به دلیل حساسیت های زیادی که دارند باعث ایجاد تنش می شوند و به همین دلیل دیگران سعی می کنند از آن ها فاصله بگیرند. اگر نسبت به مسائل بزرگ و کوچکی که در اطرافتان رخ می دهد، حساسیت زیادی به خرج می دهید و دنیا را برای خود تنگ کرده اید، برای رفع این رفتار اقدام کنید تا هم خودتان دمی به آسایش بگذرانید و هم دیگران از مصاحبت و تعامل با شما احساس خوبی داشته باشند. در صورتی که نمی توانید حساسیت خود را کم کنید، حتما از کمک یک روان درمانگر استفاده کنید.


پیشنهاد ویژه:کارگاه شیوه تغییر رفتار در بزرگسالان

بدبین بودن به مسائل

شکاک بودن و داشتن بدبینی می تواند از شما یک انسان نچسب و غیر قابل دوست داشتن بسازد. افراد بدبین سعی می کنند همیشه ابعاد منفی زندگی را در نظر بگیرند و از دیدن تمثیل های مثبت آن اجتناب می کنند. بدبینی از جمله رفتارهای ناپسند است که ما را از نظر دیگران غیر قابل تحمل می کند. واقعیت این است که همه ی اتفاقاتی که در اطراف ما رخ می دهد بر علیه ما نیست بلکه وجوه مثبتی هم دارد و بهتر است ما بخش زیباتر هر موقعیت را در نظر بگیریم تا آن که از زندگی و شرایط، یک زندان غیر قابل تحمل بسازیم.

درک نکردن دیگران

انسان ها دوست دارند از سوی افراد دیگر پذیرفته شوند، احساسات شان در نظر گرفته شود و در یک کلام درک شوند. عدم درک دیگران، یکی دیگر از رفتارهای ناپسند است که می تواند برای دیگران آزار دهنده باشد و آن ها را از سمت ما پراکنده سازد. در مقابل این رفتار، همدلی قرار دارد که می تواند آن ها را به سمت شما جذب کند و از شما فردی دوست داشتنی در نظر دیگران بسازد.

تایید طلب بودن

تایید طلب بودن یکی دیگر از رفتارهای ناپسند در ارتباطات اجتماعی ست. زندگی با ارزش تر ازین است که همواره به فکر برنده شدن یا بازنده شدن باشید. افراد زیادی هستند که برای داشتن حال خوب شان، نیازمند تایید دیگران هستند. این افراد تنها به دنبال این هستند که با رفتارشان نظر مثبت و تایید دیگران را جذب کنند و این عاملی ناخوشایند است که دیر یا زود دیگران را آزرده می کند. واقعیت این است که دیگران در تعامل با ما نیستند که ما را تایید کنند یا رفتار ما را بپسندند. اگر ما بدون تایید گرفتن از دیگران احساس ناخوشایندی داریم، باید برای تغییر رفتارمان اندیشه کنیم و تمهیداتی بیندیشیم.

غیر قابل اعتماد بودن

هیچ کس دوست ندارد با یک آدم غیر قابل اعتماد در تعامل باشد. بنابراین باید گفت اعتماد نقش مهمی در تعاملات اجتماعی ما بازی می کند. انسان های مورد اعتماد، به سرعت دیگران را به سمت خودشان جذب می کنند و ارتباط با آن ها، آروزی هر کسی است. سعی کنید راز دار باشید  و به اسرار و صحبت ها و هر آنچه از سمت دیگران با شما به اشتراک گذاشته می شود، وفادار باشید. مورد اعتماد نبودن یکی از رفتارهای ناپسند است که هر کسی را از سوی شما دور می سازد و باعث می شود به تدریج در عالم تنهایی خود گرفتار بمانید.

بیش از اندازه خشک بودن

بیش از اندازه جدی بودن از رفتارهای ناپسند است و باعث می شود دیگران ترجیح دهند از ما دور شوند. افرادی که به حدی خشک و رسمی هستند که دیگران را معذب می سازند، معمولا تنها می مانند. البته به همان اندازه که خشک و رسمی بودن در ارتباطات اجتماعی مخرب است، بیش از اندازه شوخ و لوده بودن هم می تواند دیگران را از سمت شما پراکنده سازد. بهترین راه این است که حد تعادل را در تعامل با دیگران نگه دارید تا دیگران از ارتباط با شما احساس خوشایندی داشته باشند.

   راهنمای دانلود
  • در صورت ثبت نام لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • در صورت مشاهده ارور در فایل های فشرده آخرین نسخه Winrar را نصب نمایید.
  • همچنین می توانید از فشرده ساز 7 zip نیز استفاده نمایید.
  • برای اجرای فایل های صوتی و تصویری می توانید از نرم افزار VLC استفاده کنید.
  • برای اجرای کتاب های الکترونیکی هم می توانید از نرم افزار Adobe Reader استفاده کنید.
  • در صورت وجود هر گونه سوال به بخش سوالات متداول مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *