کارگاه روانشناسی آموزش غلبه بر کمال گرایی

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
310 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

آسیب های روانی و مدل های مختلف شخصیت باعث می شود تا با گونه های مختلفی از ابعاد شخصیت انسان آشنا شویم. نکته ای که وجود دارد این است که بتوانیم در ابتدا با مشکل آشنا شده و سپس به درمان آن بپردازیم. ما در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین کارگاه های روانشناسی با عنوان کارگاه روانشناسی و غلبه بر کمال گرایی به صورت جامع را در اختیار شما عزیزان علاقه مند به مجموعه کارگاه های روانشناسی قرار دهیم. پس اگر قص دارید تا روش های غلبه و درمان کمال گرایی را بدانید پیشنهاد می شود تا کارگاه آموزش غلبه بر کمال گرایی را دریافت نمایید.

کارگاه روانشناسی آموزش غلبه بر کمال گرایی به صورت جامع

پکیج آموزش غلبه بر کمال گرایی به شما یاد می دهد تا بتوانید صفات مربوط به آن را شناخته و روند درمان را در پیش گرفته و به آسانی به کمال گرایی خود را درمان کنید.

کمال گرایی چیست؟

هدف اصلی زندگی هر فردی رسیدن به کمال و خودشکوفایی است. لذا تصور عمومی چنین است که کمال گرایی (Perfectionism) به معنای میل به تکامل یعنی یک ویژگی مثبت در جهت رشد فرد است. باید توجه کنید که کمال گرایی با میل به کمال تفاوت زیادی دارد.

چرا دچار کمال گرایی می شویم؟

آموزش غلبه بر کمال گرایی

برای پاسخ به سوال کمال گرایی چیست باید بگوییم که یک ویژگی شخصیتی پایدار است. از آنجا که بروز خصیصه کمال گرایی در افراد مختلف متفاوت است، تعریف این واژه آسان نیست. اما آنچه بر سر آن توافق نظر وجود دارد این است که کمال گرایی به معنای زندگی کردن در کامل‌ترین حالت، بی‌عیب و نقص بودن، تعیین معیارهای سطح بالا و تمایل به ارزیابی انتقادی نسبت به رفتار خود و دیگران است.

افراد با شخصیت کمال گرا استاندارد بالایی در موقعیت‌های مختلف برای همه چیز قائل هستند و از خود و دیگران انتظار دارند که همیشه کامل، بدون خطا و اختلاف نظر باشند. آن‌ها انتظار دارند که تحت هر شرایط به اهداف و خواسته‌هایشان با بهترین کیفیت دست پیدا کنند و تحمل هیچ اشتباه و کاستی از سوی آن‌ها بسیار دشوار است.

آموزش غلبه بر کمال گرایی

شخصیت کمال گرا با توجه به سطح انتظارات بالایی که از خود و دیگران دارند، معمولاً رضایت کامل نداشته و در نتیجه همیشه احساس تنش و اضطراب می‌کنند. نوع برخورد متوقعانه آن‌ها با دیگران باعث می‌شود که بازده کارشان کمتر از حد توانشان باشد.

چرا باید با کمال گرایی مقابله کنیم؟

در صورتی که کمال گرایی به عنوان یک خصیصه مثبت برای کسب انگیزه بیش‌تر استفاده شود، می‌تواند سبب رشد و توسعه شخصیت فرد شود. اما کمال گرایی غیر واقع گرایانه می‌تواند زندگی را به ورطه نابودی بکشاند. کمال گرایی واقع گرایانه :

  1. لذت از زندگی را از شما می گیرد.
  2. اعتماد به نفس شما را از بین می‌برد.
  3. انرژی و توانایی انجام کار را از شما می گیرد.
  4. اشتیاق شما را برای تجربه های جدید می گیرد.
  5. توانایی رشد و پیشرفت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ویژگی افراد کمال گرا

در ادامه با شما عزیزان در رابطه با ویژگی هایی که افراد کمال گرا دارند گفتگو خواهیم کرد همچنین در پکیج آموزش غلبه بر کمال گرایی به صورت کاملاً تخصصی ریشه های کمال گرایی را بررسی کرده و به شما آموزش می دهیم تا بتوانید بر مشکل کمال گرایی خود غلبه نمایید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

انتظار بی‌عیب و نقص بودن

داشتن سطح انتظار بالا از خود ویژگی خوبی است. این طرز فکر باعث ایجاد انگیزه برای رسیدن به اهداف، خلاقیت، نوآوری، تلاش برای حل مشکلات و مقابله با موانع پیش‌رو می‌شود. اما در نظر گرفتن استاندارد بالا با کمال گرایی متفاوت است. کمال گراها علاوه بر داشتن سطح انتظار بالا، هیچ‌گونه عیب و نقص و کاستی را نمی‌پذیرند و در انجام کارها بسیار سختگیر و گاهی وسواسی رفتار می‌کنند و این نوع رفتار سختگیرانه را هم در مورد خود و هم در مورد دیگران اعمال می‌کنند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش کامل آسیب شناسی روانی


معمولاً مفهوم کامل بودن با عالی بودن اشتباه گرفته می‌شود. عالی بودن به معنای تلاش برای کسب جایگاه بالاتر از میانگین در حد توان شخص است. در این شرایط فرد خود را با خودش مقایسه می‌کند و سعی می‌کند که پیشرفت داشته باشد و نسبت به قبل در جا نزند. فردی که تمایل به رشد و پیشرفت برای رسیدن به سطح بهتر دارد بروز اشکال و شکست را امری طبیعی قلمداد می‌کند و سعی می‌کند که اشتباهاتش را تکرار نکند.

در حالیکه فرد کمال گرا با بروز کمترین تفاوت از انتظار ذهنی که معمولاً انتظاری نامعقول است احساس عدم رضایت می‌کند و تمام جنبه‌های مثبت کار را نادیده می‌گیرد. این احساس نارضایتی به‌تدریج تبدیل به ناامیدی و افسردگی می‌شود.

کارگاه روانشناسی آموزش غلبه بر کمال گرایی با ارائه راهکارهای درمانی که در حوزه رواندرمانی بسیار کاربرد دارد به شما کمک می کند تا بتوانید خیلی راحت بر این مشکل که سد راه بسیاری از موفقیت های شماست غلبه کرده و زندگی شاد و بدون دغدغه ای را تجربه نمایید.

سخت گیری و انتقادگری افراطی

شخصیت کمال گرا دائم درحال قضاوت کردن و انتقاد از خود است. سختگیری بیش از حدی نسبت به خود و دیگران دارد. بدون توجه به آنکه دلیل بروز اشکال چه بوده است، خود یا دیگران را به شدت شماتت می‌کند. شخصیت کمال گرا در قید و بند بایدها است. ذهن او پر از قوانین لازم‌ الاجرا و دست و پا گیر است و هر کاری باید دقیقاً به روش خاصی که مدنظر او است، انجام شود، در غیراین‌صورت مورد قبول او قرار نمی‌گیرد.

ارزیابی ارزشمندی خود بر اساس کسب موفقیت

شکست بخشی از زندگی است و قرار نیست که همیشه در تمام مراحل پیروز و موفق باشیم ولی افراد کمال گرا اگر به هر دلیلی با شکست مواجه شوند، اعتماد به نفس و عزت نفس خود را از دست می‌دهند و خود را فردی بی‌ارزش قلمداد می‌کنند. آن‌ها همیشه از خود انتظار دارند که نفر اول باشند و قرار گرفتن در جایگاه نفر دوم برای آن‌ها غیرقابل تحمل است.

گرفتن مدال نقره باعث افتخار هر کسی است ولی برای یک شخصیت کمال گرا دریافت مدال نقره به این معنی است که هنوز بهترین نیست. در این موقعیت که هر کسی را خوشحال می‌کند چنین فردی نه تنها احساس شادمانی و لذت نمی‌کند بلکه به دلیل نرسیدن به مقام اول خود را سرزنش کرده و احساس بی‌ارزشی می‌کند. به عبارت دیگر هویت شخص کمال گرا وابسته به کسب موفقیت در رتبه اول است.

نیاز به تأیید دیگران

فرد کمال گرا احساس رضایت از خود را تا حد زیادی از تأیید و تشویق دیگران بدست می‌آورد. او نهایت تلاشش را می‌کند تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد تا از این طریق توجه و تأیید دیگران را به‌دست آورد.تکنیک های آموزش غلبه بر کمال گرایی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید خیلی راحت کمال گرایی را کنار گذاشته و دیگر نیاز به تایید دیگران نداشته باشید.

ترس و اضطراب

از دیگر احساس‌های همراه با کمال گرایی احساس ترس و اضطراب است. افراد کمال گرا همواره نگران این هستند که خطایی از آن‌ها سر بزند یا اینکه باعث ناراحتی یا ناامیدی دیگران شوند. از آنجا که همواره تلاش می‌کنند خود را کامل و بدون نقص نشان دهند، همیشه از اینکه دیگران متوجه کمترین خطا، ضعف یا اشتباهی در آن‌ها شوند، احساس ترس و اضطراب می‌کنند.

تأیید نگرفتن، انتقاد، قضاوت و ابراز نظر منفی دیگران تأثیر بسیار بدی بر افراد کمال گرا دارد بطوریکه در مواقعی که اشکالی پیش می‌آید با اضطراب زیادی مواجه شده و به هر قیمتی برای مخفی نگه داشتن آن تلاش می‌کنند. در بعضی موارد از ترس شکست یا عدم موفقیت صد در صد، از شرکت در بعضی از موقعیت‌ها اجتناب می‌کنند.

تفکر همه یا هیچ

افراد کمال گرا نمی‌توانند با حد متوسط دست یافتن به اهدافشان کنار بیایند. در صورتی که تا حدی موفق شوند آن را مساوی با شکست قلمداد می‌کنند. از نظر فردی با شخصیت کمال گرا عملکرد و نتایج به‌دست آمده توسط خودش یا دیگران یا خوب هستند و یا بد. کاری که انجام داده است یا عالی است یا افتضاح. شخصیت کمال گرا نمی‌تواند نتیجه و ارزش کارها را به صورت نسبی ارزیابی کند. مثلاً این افراد در روابط اجتماعیشان یا بسیار صمیمی می‌شوند و هیچ مرز یا محدودیتی ندارند یا با مشاهده کمترین اختلاف‌نظر یا عدم تأیید تمایلی به تداوم رابطه نداشته و با آن فرد قطع رابطه می‌کنند.در کارگاه روانشناسی آموزش غلبه بر کمال گرایی به صورت کامل در این مورد گفتگو خواهیم کرد و به شما یاد می دهیم که چگونه تفکر همه یا هیچ را کنار بگذارید تا بتوانید خیلی راحت زندگی کنید.

عدم اعتماد به توانمندی دیگران

افراد کمال گرا معمولاً نمی‌توانند به‌صورت تیمی کار کنند زیرا این افراد به دیگران اعتماد ندارند و کار هیچ کس بجز خودشان را قبول ندارند. همچنین با توجه به اینکه بسیار سختگیر و دقیق هستند، نمی‌توانند از هیچ خطایی چشم‌پوشی کنند و در نتیجه پیش بردن کار در کنار این افراد بسیار دشوار است زیرا تا کسب رضایت کامل در هر مرحله کار را متوقف می‌کنند و معمولاً رسیدن به مرحله پایانی در مدت زمان تعیین شده برایشان دشوار است. شخصیت کمال گرا به دیگران برای انجام کارها اعتماد ندارد و خود باید بر انجام همه امور نظارت مستقیم داشته باشد.

به تعویق انداختن کارها

از آنجا که افراد کمال گرا همیشه نگران این هستند که می‌توانند کارهایشان را به نحو احسنت انجام دهند ترجیح می‌دهند از انجام آن اجتناب کنند و در نتیجه دائماً کارهای خود را به تعویق می‌اندازند. شخصیت کمال گرا در شروع و اتمام کار تعلل می‌ورزد. تعلل در شروع کار به‌جهت آن است که او منتظر فرصتی است که کار را با نهایت انرژی شروع کند تا مطمئن شود کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. تعلل در خاتمه نیز به جهت آن است که مطمئن شود کار به بهترین نحو انجام شده و هیچ نکته‌ای جا نمانده است. فرد کمال گرا کارهای نیمه تمام زیادی دارد، زیرا معمولاً کارها به کیفیت مد نظرش نمی‌رسد و به دلیل طولانی شدن بیش از حد، نهایتاً کار ناتمام رها می‌شود.

عدم رضایت همیشگی

رسیدن به هیچ هدفی شخصیت کمال گرا را راضی نمی‌کند. حتی هنگامی که موفقیتی بدست می‌آورد خوشحال نیست. زیرا شخصیت کمال گرا هیچ زمانی از موقعیت و جایگاه خویش راضی نیست. دائماً به اشتباهات گذشته خود فکر می‌کند. همیشه احساس می‌کند وقت و عمرش را تلف کرده است.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.