کارهایی که بعد از رابطه جنسی باید انجام دهید

کارهایی که بعد از رابطه جنسی باید انجام دهید

آیا شما در مورد کارهایی که بعد از رابطه جنسی باید انجام دهید چیزی می دانید؟ به یاد داشته باشید که رابطه جنسی سالم هرگز تک بعدی و یک ارتباط یک طرفه نیست و صرفا با رسیدن به ارگاسم به پایان نمی رسد. چر که عموم افراد بر این باورند که در رابطه جنسی اگر زن و مرد به ارگاسم دست پیدا کنند دیگر همه چیز تمام است و دیگر رابطه ادامه ندارد.

اما باید بدانید که هرگز به این صورت نیست و رابطه جنسی صرفا در رابطه فیزیکی و جسمی خلاصه نمی شود و باید به بعد عاطفی آن نیز توجه داشته باشیم. چرا که در رابطه جنسی سالم نیاز است تا زن و مرد از نظر عاطفی نیز به یکدیگر توجه کنند تا بتوانند کیفیت رابطه شان را افزایش دهند.

به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای کامل در خصوص رابطه زناشویی و کارهایی که بعد از آن باید انجام دهیم را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات علمی روانشناسی قرار دهیم.

آشنایی با فرایند ارگاسم

زمانی که زن و مرد با یکدیگر وارد رابطه جنسی می شوند، هورمون های بدن نیز شروع به فعالیت می کنند و تغییرات شیمیایی زیادی در بدن انسان ایجاد می شود. به طوری که در حین رابطه جنسی هورمون های دوپامین، سروتونین و اکسی توسین و اندورفین در بدن ترشح می شود تا زوجین به لذت بالایی دست پیدا کنند. همچنین باید اشاره شود که ترشح این هورمون ها موجب می شود تا افراد انرژی بالایی پیدا کنند و در نهایت از رابطه جنسی شان بیشترین لذت را می برند. پیشنهاد می شود تا مقاله سوالات رایج سکس تراپی را مطالعه کنید.

زمانی که زوجین در حال رابطه جنسی هستند فعالیت جنسی مردان به شدت افزایش پیدا می کند، به طوری که مرد نفس خود را در سینه حبس می کند و همین کار موجب می شود تا اکسیژن کمتری به بدن برسد. همانطور که میدانید رابطه جنسی و ارگاسم به صورت سینوسی هستند و در یک نقطه آغاز می شوند و سپس به اوج می رسد و بعد از آن به طور ناگهانی متوقف می شود. در این حالت افراد به نقطه فرود می رسد و مرد از نظر جنسی به شدت سرد می شود و دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد.

کارهایی که بعد زوجین بعد از رابطه جنسی باید انجام دهند

نکته بسیار مهمی که مردان در رابطه جنسی باید به آن توجه داشته باشند این است که زنان در رابطه زناشویی بسیار محجوب هستند و در بسیاری از مواقع نیازهایشان را مطرح نمی کنند. از این رو لازم است تا مردان به پیشنوازی توجه کنند و رابطه جنسی را به شکلی ادامه دهند که زن نیز بتواند به ارگاسم دست یابد و با استفاده از مهارت های زناشویی کاری کند که زودتر از زن به انزال نرسد. چرا که اگر مرد زودتر از زن به انزال برسد دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد و در نتیجه رابطه جنسی زوجین دچار مشکل و تنش می شود.

تفاوت فیزیولوژیکی مردان و زنان بعد از انزال

در خصوص تفاوت به انزال رسیدن مردان و زنان باید بدانید که زنان بعد از آن که به ارگاسم دست پیدا می کنند به صورت آهسته از حالت جنسی خارج می شوند و همزمان آمادگی رابطه مجدد را دارند. به طوری که اگر مرد دوباره همسرش را نوازش کند این امکان وجود دارد که دوباره به ارگاسم برسد. اما این شرایط برای مردان متفاوت است و زمانی که مرد به ارگاسم دست پیدا می کند خیلی سریع نعوظ خود را از دست می دهد و نمی تواند به سرعت به سطح برانگیختگی برسد. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانشناسی مهارت های زناشویی مراجعه نمایید.

مرحله بعد از ارگاسم

زمانی که زوجین رابطه جنسی برقرار می کنند بعد از آنکه به مرحله ارگاسم می رسند انرژی زیادی را از دست می دهند و در نتیجه احساس خستگی در زن و مرد به وجود می آید که این خستگی در مردان بسیار بیشتر از زنان است. همچنین باید اشاره شود که هورمون اکسی توسین موجب ایجاد حالت خواب آلودگی در انسان می شود و در نتیجه بسیار طبیعی است که افراد نیاز به استراحت داشته باشند.

اما در این مورد نیز بین زنان و مردان تفاوت های زیادی وجود دارد و موجب می شود تا واکنش های متفاوتی ایجاد شود. در بالا نیز اشاره شد که زنان بعد از سکس به آهستگی به سمت فرود نزدیک می شوند و حتی آمادگی انجام رابطه جنسی مجدد را دارند. به طوری که اگر مرد بتواند همسرش را دوباره نوازش کند این امکان وجود دارد که زن مجدد به ارگاسم دست یابد و در نتیجه می توانیم بگوییم که بعد از رابطه جنسی رفتار مرد بسیار مهم است و مردان در این زمینه باید مهارت های زناشویی شان را افزایش دهند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که زنان بعد از رابطه جنسی تمایل دارند تا از نظر عاطفی مورد حمایت همسرشان قرار بگیرند و این کار موجب می شود تا به آرامش عمیقی دست یابند. از طرف دیگر به دلیل ایجاد خستگی در مردان لازم است تا بعد از سکس، مردان استراحت کنند و همسرشان بدن شوهرشان را ماساژ دهند تا او نیز به آرامش برسد. برای مطالعه بیشتر مقاله اصول رابطه جنسی را بخوانید.

بنابراین اگر می خواهید رابطه جنسی خوبی داشته باشید و هم شما و هم همسرتان از سکسی که دارید بیشترین لذت را ببرید نیاز است تا مهارت های زناشویی را به خوبی یاد بگیرید و بدانید که رابطه جنسی دارای چه اصولی می باشد.

بعد از رابطه جنسی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

اگر شما می خواهید از رابطه جنسی تان لذت ببرید باید بدانید که رسیدن به انزال و ارگاسم پایان رابطه جنسی نیست و نیازهای احساسی و عاطفی زن و مرد همچنان بعد از سکس ادامه دارد و دو طرف باید آگاهی شان را نسبت به این موضوع افزایش دهند.

عدم بی توجهی

این مورد در خصوص مردان بسیار اهمیت دارد و تمامی شوهران باید بدانند که بعد از رابطه جنسی هرگز همسرتان را به حال خودش رها نکنید. چرا که اگر شما بعد از رسیدن به انزال فورا به همسرتان پشت کنید و به خواب بروید آسیب های روحی فراوانی به او وارد می کنید. بنابراین مردان باید بدانند که بعد از انجام رابطه جنسی هرگز نباید همسر خودشان را در مرحله فرونشینی تنها بگذارند. این کار اوج خودخواهی است و در بلند مدت موجب می شود تا رابطه زوجین دچار سردی شود و در نتیجه چالش های دیگری وارد زندگی آنها می شود.

حتی برخی از مردان رفتارهای خودخواهانه تری از خودشان نشان می دهند و بعد از برقراری رابطه جنسی به حمام می روند و دوش می گیرند و سپس در جلوی تلویزیون می نشینند و شروع به تماشای آن می کنند. این در حالی است که مرد آگاه می داند بعد از رابطه جنسی هرگز همسرش را تنها نمی گذارد و او را در آغوش می گیرد و شروع به عشق ورزی با او می کند. بنابراین در نظر داشته باشید که رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه بوده و زوجین باید به طور کامل به نیازهای یکدیگر توجه کنند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش بیان خواسته های جنسی خود را مطالعه فرمایید.

همچنین باید بدانید که بعد از رابطه جنسی کاری انجام ندهید که به طرف مقابل احساس بدی را منتقل کنید. به عنوان مثال نباید فورا به سراغ گوشی خود بروید و در شبکه های اجتماعی گردش کنید و یا خیلی سریع به سراغ خواب بروید.

تمام این رفتارها آسیب زا بوده و موجب می شود تا همسرتان دچار سردی نسبت به رابطه شود و همواره بر این باور است که شما او را دوست ندارید و او نتواسته به شما لذت کافی را بدهد. از این رو همواره استرس و اضطراب دارد که زندگی اش دچار مشکل شود. ممکن است با خود بگویید که این کارها بسیار پیش پا افتاده و جزئی است و هرگز به عنوان بی توجهی تلقی نمی شود.

اما باید بدانید که رابطه جنسی یک رابطه عمیق است که از دو بعد جنسی و عاطفی تشکیل می شود و اگر به هر یک از ابعاد آن بی توجهی نشان دهید و وقت کافی برای آن نگذارید باید بدانید که خیلی زود دچار مشکل زناشویی می شوید.

بنابراین باید بدانید که شما وظیفه دارید در نقش خود به خوبی عمل کنید و همسرتان را تا پایان رابطه جنسی همراهی کنید و هرگز در این مسیر او را تنها نگذارید.

ادامه معاشقه

زوجین بعد از رابطه جنسی نیاز دارند تا به یکدیگر عشق بورزند تا سکس برایشان لذت بخش باشد. به طوری که زنان نیاز دارند تا از نظر عاطفی مورد حمایت همسرشان قرار بگیرند و مردان نیز نیاز دارند تا استراحت کنند و همسرشان بدنشان را ماساژ دهد. تمامی این رفتارها موجب می شود تا عشق بین زوجین تکامل یافته و در نتیجه ارتباط عاطفی زوجین رشد پیدا می کند.

کارهایی که زن و شوهرها باید بعد از رابطه جنسی انجام دهند

زیرا زمانی که شما بعد از سکس همسرتان را در آغوش می گیرید موجب می شود تا پیوند عاطفی تان بیشتر شده و در نتیجه صمیمیت زناشویی تان افزایش پیدا می کند. همچنین به یاد داشته باشید در زمانی که همدیگر را در آغوش می گیرید هورمون عشق یا همان اکسی توسین در بدن آزاد می شود که موجب می شود تا زوجین به آرامش عمیقی دست یابند و همچنین تمامی استرس های روزانه از افراد دور می شود.

بنابراین شما می توانید بعد از رابطه جنسی به همنوازی ادامه دهید و در ابتدا شوهرتان را در آغوش بگیرید و او را نوازش کنید. همچنین زمانی که مرد همسرش را در آغوش می گیرد و او را نوازش می کند موجب می شود تا قلب زن سرشار از مهر و محبت نسبت به همسرش شود و در نتیجه هر دو نفر آنها از رابطه جنسی شان نهایت لذت را می برند و بسیار خوشحال اند که در کنار یکدیگر هستند. برای مطالعه بیشتر مقاله رفع ابهامات جنسی را مطالعه کنید.

در نظر داشته باشید که شما می توانید برای لذت بیشتر در رابطه با مسائلی صحبت کنید که برایتان مفید است. به عنوان مثال می توانید در مورد حرکات و کارهایی که در حین رابطه به شما لذت می دهد صحبت کنید. در همین بین زن باید بدن همسرش را لمس کند تا به او آرامش را هدیه کنید و سپس ماساژ بدن شوهرش را آغاز کند تا خستگی اش را رفع نماید. بعد از انجام هم آغوشی و ماساژ بهتر است تا کمی با هم استراحت کنید و برای مدتی چرت بزنید تا تمام خستگی از بدنتان خارج شود و از رابطه جنسی تان نهایت لذت را ببرید.

از همسرتان تعریف کنید

این کار بسیار مهم است ولی بسیاری از مردان تمایلی به چنین کاری ندارند. اما باید بدانید که زنان دارای روحیه بسیار لطیفی هستند و دوست دارند تا همسرشان از آنها تعریف کند. بنابراین در حین نوازش و هم آغوشی بعد از سکس پیشنهاد می شود تا حتما از همسرتان تعریف کنید و از او تشکر و قدردانی نمایید. حتی اگر گفتن جملات عاشقانه برایتان سخت است می توانید او را در آغوش بگیرید و با بوسیدن و نوازش به او نشان دهید که چقدر برایتان اهمیت دارد و با این کار محبت خودتان را به او منتقل کنید.

مردان باید بدانند که اگر بعد از رابطه جنسی با همسرشان شروع به تعریف از کارهایی که انجام داده اند بکنند و از اندام های مختلف بدن همسرشان به خوبی تعریف کنند باعث می شود تا احساس خوبی در آنها ایجاد شود و در نتیجه اعتماد به نفس شان نیز تقویت می شود. همچنین زمانی که شما بعد از رابطه جنسی از یکدیگر تعریف می کنید موجب می شود تا در دفعات بعدی از عملکرد بهتری برخوردار باشید و در نهایت رضایت زناشویی شما افزایش پیدا می کند.

تمیز کردن اندام تناسلی

برای تمیز کردن واژن خود از دستمال و مخلوط آب و سرکه استفاده کنید و به وسیله آن واژن خود را پاک کنید و هرگز برای این کار از دستمال های مرطوب استفاده نکنید. چرا که این دستمال های دارای مواد شیمیایی هستند و به دلیل عطری که دارند موجب آسیب به واژن می شوند.

در نظر داشته باشید که بعد از برقراری رابطه جنسی حتما دستان خود را بشویید چرا که به دلیل تماس با آلت تناسلی همسرتان ناقل باکتری است و می تواند سبب بروز عفونت شود. همچنین بعد از آنکه واژن خود را به خوبی شستشو دادید می توانید از سشوار برای گرما بخشی و خشک کردن واژن استفاده کنید. این کار باعث می شود تا هیچ گونه عفونت و قارچی در افراد ایجاد نشود.

برهنه خوابیدن

بعد از سکس و تمیز کردن واژن بهتر است لباس نپوشید و یا لباسی بپوشید که گشاد باشد و به اندام تناسلی تان نچسبد. همچنین به یاد داشته باشید که هرگز نباید لباس های تنگ بپوشید. باید اشاره شود که بعد از رابطه جنسی، محیط واژن مرطوب است و مستعد دریافت آلودگی و رشد باکتری است. بنابراین بهتر است بعد از سکس برهنه بخوابید تا واژن هوا بخورد و دچار آلودگی نشود.

رفتن به دستشویی

به یاد داشته باشید که بعد از رابطه جنسی حتما به دستشویی بروید تا مانع بروز بیماری های مقاربتی شوید. چرا که در حین رابطه جنسی ممکن است عفونتی وارد واژن شود و لازم است تا با رفتن به دستشویی و ادرار کردن مسیر واژن را از هرگونه آلودگی پاک کنید. برای شستن واژن خود از آب استفاده کنید و از صابون و شوینده های معطر استفاده نکنید، چرا که موجب عدم تعادل حالت اسیدیته واژن می شود و شرایط رشد باکتری ها را به وجود می آورد.

خودداری از دوش واژینال

همچنین باید بدانید از انجام دوش واژینال خودداری کنید. چرا که فقط کافی است تا خودتان را با آب گرم بشویید. برخی از بانوان بر این باورند که دوش واژینال باعث می شود تا جلوی آلودگی گرفته شود اما این تصور اشتباه است و انجام دوش واژینال تعادل PH محیط واژن را بر هم می زند و شرایط ابتلا به عفونت مجاری ادرار، قارچ و عفونت باکتریایی یا واژینوز باکتریال می شود. باکتری های مضر داخل واژن جمع می شوند و باعث التهاب واژن می شوند. دوش واژینال واژن را نسبت به بیماری های عفونی آسیب پذیر می کند بنابراین جدا از آن بپرهیزید.

بعد از ارگاسم یک دوش آب گرم به رفع خستگی و همینطور رعایت بهتر بهداشت نواحی تناسلی کمک می کند. می توانید وان حمام را پر کنید و با همسرتان داخل وان بنشینید و در آب گرم به آرامش برسید و همدیگر در آغوش بگیرید و سپس شروع به نوازش یکدیگر نمایید.

شستن لوازم جنسی

اگر در رابطه جنسی خود از ابزارهای جنسی استفاده می کنید حتما بعد از اتمام کارتان، آنها را با آب و مواد شوینده به خوبی بشویید و خشک کنید تا برای استفاده های بعدی دچار مشکل نشوید زیرا این لوازم معمولا از جنس پلاستیک ساخته شده اند و عفونت را به خود جذب می کنند. اگر برای نظافت دستورالعمل خاصی دارند حتما آن را رعایت کنید چرا که نظافت این وسایل برای بهداشت واژن بسیار ضروری است.

تغذیه مناسب و نوشیدن آب

بعد از رابطه جنسی حتما آب بنوشید زیرا سکس نیز فعالیتی است که باعث تعریق شده و به دنبال آن آب بدن کم می شود. بنابراین برای جبران آن می توانید آب بنوشید یا عسل را در آب گرم حل کرده بنوشید که قند بدنتان نیز تنظیم شود. به یاد داشته باشید که نوشیدن آب از خشک شدن واژن نیز جلوگیری می کند.

بعد از رابطه جنسی، بدن انرژی زیادی را از دست می دهد. که می توانید با خوردن مواد مغذی مانند آجیل ها و مواد شیرین به جبران انرژی از دست رفته و تنظیم قند خون بپردازید. همچنین مواد پروبیوتیک استفاده کنید تا از ابتلا به عفونت جلوگیری کنید. با خوردن چند تکه میوه بدن خود را تقویت کنید و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کنید.

زوجین بعد از سکس چه کارهایی را باید انجام دهند؟

تکرار رابطه جنسی

وقتی که در کنار یکدیگر در حال استراحت هستید و یا بعد از دوش گرفتن به دلیل تماس و لمس بدن ممکن است نیاز به رابطه جنسی مجدد داشته باشید. به همین دلیل از پیشنوازی و معاشقه آغاز کنید و از بوسیدن لب شروع کرده و سپس به لمس بدن بپردازید تا یکدیگر را تحریک کنید و در نتیجه تجربه لذت بخشی را برای خود و همسرتان رقم بزنید. به یاد داشته باشید که بعد از رسیدن به ارگاسم لازم است تا به استراحت و تغذیه سالم خود اهمیت دهید تا بتوانید توان از دست رفته تان را مجدد به دست آورید.

اهمیت بهداشت جنسی

اگر در مورد بیماری های مقاربتی دچار تردید هستید و در این باره هیچ اطلاعی ندارید لازم است تا در ابتدای رابطه آزمایش دهید و هرگز این کار را به زمان دیگری موکول نکنید. بنابراین اگر متوجه هر مورد مشکوکی در خود یا همسرتان شدید لازم است تا آزمایش ها و تست های موجود را انجام دهید و در این خصوص هرگز تنبلی و اهمال کاری نکنید.

چرا که بهداشت جنسی بسیار مهم بوده و اگر نسبت به آن بی توجهی کنید می تواند سلامتی جنسی شما و شریک جنسی تان را دچار آسیب های مختلف کند. به عنوان مثال می توانید برای جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی، تبخال تناسلی و زگیل تناسلی از کاندوم استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل در خصوص رابطه جنسی و کارهایی که بعد از آن باید انجام دهید صحبت کردیم. بنابراین در نظر داشته باشید که سلامتی شما و همسرتان در اولویت قرار دارد و اگر می خواهید رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنید حتما به نکات گفته شده در این مقاله توجه نمایید و برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به متخصص سکس تراپ مراجعه نمایید.

دسته‌بندی‌ها