کارگاه درمان وسواس کمال گرایی

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
100 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

وسواس کمال گرایی از جمله مواردی است که می تواند ابعاد مختلف زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما دچار انواع مختلف کمال گرایی هستید لازم است بدانید که این موضوع نیاز به درمان داشته و اگر شما در هر مرحله از زندگی برای درمان آن اقدام فرمایید می توانید زندگی آرام بخشی را تجربه نمایید.

ما در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین و جامع ترین پکیج های آموزشی با عنوان کارگاه روانشناسی وسواس کمال گرایی به همراه روش های درمانی را در اختیار شما افراد علاقه مند به مجموعه کارگاه های روانشناسی قرار دهیم.

کارگاه روانشناسی وسواس کمال گرایی

اگر دیده باشید برخی از افراد بر این باورند که ما هیچ کاری را انجام نمیدهیم مگر آنکه به صورت کامل و بدون هیچ گونه نقص باشد. در واقع این افراد به ندرت کاری را انجام می دهند و کارهای انجام نشده زیادی دارند.

به عنوان مثال فردی قصد دارد مقاله یا کتابی بنویسد اما بعد از چند سال هنوز هیچ اقدامی انجام نداده است و مدام کارها را پشت گوش می اندازند. بنابراین وسواس کمال گرایی موجب می شود تا انسان نتواند کاری را به درستی انجام دهد. چرا که همواره از خودش ناراضی است و نمی خواهد کارش بدون هیچ عیب و نقصی باشد.

ممکن است با خودتان بگویید که این فرایند بسیار مفید و موثر است. اما لازم است اشاره شود که این افراد از روی وسواس کمال گرایی کار می کنند و این موضوع در نوع خود به عنوان نوعی اختلال شناخته می شود.

وسواس کمال گرایی چیست و چه مشخصاتی دارد؟

اگر شما گرفتار هر نوع از کمال گرایی هستید و وسواس کمال گرایی زندگی تان را تحت الشعاع قرار داده است پیشنهاد می شود تا از این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان کارگاه روانشناسی درمان وسواس کمال گرایی را دریافت نمایید و با استفاده از روش هایی که آموزش داده می شود به خودتان کمک کنید تا هر چه سریع تر اختلال کمال گرایی را درمان نمایید.

وسواس کمال گرایی

حتما شما هم در زندگی افرادی را مشاهده کرده اید که همواره به کامل بودن تاکید می کنند و این کار بسیار عالی می پندارند. همانطور که میدانید دنیایی که در آن زندگی می کنیم هر روز در حال تغییر و تحول است و بین افراد رقابت های زیادی وجود دارد. بنابراین تعداد افرادی که دچار وسواس کمال گرایی هستند روز به روز افزایش پیدا می کند. پیشنهاد می شود تا به پکیج درمان تنبلی و اهمال کاری مراجعه نمایید.

تقریبا در وسواس کمال گرایی فشار و اجبار زیادی به کامل بودن وجود دارد و افراد در هر زمینه ای تمایل دارند تا بهترین خودشان باشند. ممکن است با خود بگویید این باور چیز خوبی است و می تواند برای زندگی انسان بسیار مفید نیز باشد. به عنوان مثل فرد دوست دارد تا بهترین داستان را بنویسد، بهترین ورزشکار شود، بهترین خواننده شود، بهترین معلم شود، بهترین دانش آموز شود و بسیاری مثال دیگر که شما در زندگی روزمره با آنها مواجه شده اید.

اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که هرگز چیزی به اسم کامل بودن وجود ندارد و تمام این افکار صرفا در ذهن ما وجود دارد و نمی تواند در واقعیت هیچ جایگاهی داشته باشد. بنابراین اگر شما بخواهید به وسواس کمال گرایی امتیاز دهید موجب می شود تا زندگی تان تحت تاثیر قرار بگیرید و در نهایت مشکلات فراوانی برای شما ایجاد می گردد.

انتظارات و استانداردهای شخصی

زمانی که فردی به دنیا می آید تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد و افراد مختلفی مانند دوستان، والدین، خانواده، معلمین و سایر افراد بر او تاثیر می گذارند. یعنی بسیاری از توقعاتی که در انسان وجود دارد به خاطر تاثیری است که دیگران بر ما می گذارند.

در خصوص توقعات باید بدانیم که گاهی اوقات نگاهی منفی نسبت به آنها داریم. چرا که همواره دیگرانی که از منزلت قدرت برخوردار بوده اند برای ما استانداردهایی را مشخص کرده اند که ما باید طبق آنها عمل می نمودیم. به عنوان مثال والدینی که به فرزندشان تاکید می کرده اند تا بهترین نمره را در کلاس به دست آورد. یعنی اگر او نمره مورد نظر والدینش را به دست نمی آورد مورد سرزنش والدینش قرار می گرفت.

اگر این فرایند ادامه پیدا کند موجب می شود تا فرد در آینده به فردی تبدیل شود که از خودش توقع زیادی دارد و به دلیل وجود استرس و اضطراب فراوان هرگز کاری را انجام نمی دهد. چرا که برای خودش استاندارهای زیادی تعریف نموده است که اگر غیر از آن باشد هرگز مورد قبولش نیست.

به عنوان مثال پروژه های مختلف کاری را آغاز می کند اما در وسط راه آنها را رها می کند. چرا که باور دارد باید شرایط ایده آل باشد تا بتواند به کارش ادامه دهد. این در حالی است که بسیاری از افراد موفق هرگز در شرایط ایده آل زندگی نکرده اند.همچنین پیشنهاد می شود تا به پکیج درمان کمال گرایی مراجعه نمایید.

به طور مثال اگر بخواهند به یک مسافرت بروند برای خودشان ایده آلی درست می کنند که باید در حساب شان ۱۰ میلیون تومان پول باشد تا به مسافرت برویم. در حالی که به چنین مبلغی نیاز نبوده و چون این افراد در ذهنشان درگیری های فراوان وسواس کمال گرایی دارند دچار چنین باورهایی شده اند.

جنبه های منفی کمال گرایی

به یاد داشته باشید که افراد کمال گرا در هر جایی وجود دارند و چون رفتارهایشان شبیه به افراد موفق است بسیار دشوار می باشد تا تفاوت بین آنها را به خوبی بشناسیم. به طور کلی به یاد داشته باشید که افراد موفق با انگیزه موفقیت کاری را انجام می دهند و هرگز نتیجه کار برایشان مهم نیست. اما افراد کمال گرا همواره تمایل دارند تا کارشان بدون عیب و نقص باشد و نتیجه کار برایشان بسیار مهم است و اگر شک داشته باشند که ممکن است نتیجه مد نظرشان را به دست نیاورند هرگز به سمت آن کار نمی روند.

زمانی که افکار و باورهای یک فرد دارای وسواس کمال گرایی را مورد بررسی قرار می دهید متوجه می شوید که رگه های سلامتی در آن وجود ندارد. چرا که این افراد در هر زمینه ای میل به کامل و بی نقص بودن دارند. یعنی به صورت وسواس گونه ای تمایل دارند تا هر کاری را انجام دهند. این افراد هیجان های زیادی در خصوص ابهام و تاریکی دارند و در ذهنشان کارها را بر اساس ایده های شخصی شان مورد بررسی قرار می دهند. این در حالی است که افکار آنها با واقعیت فاصله زیادی داشته و به همین جهت نمی توان نتیجه صحیحی را به دست آورد.

انتقادگرایی افراد کمال گرا

اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید که افراد کمال گرا از هر کاری انتقاد می کنند و از نظر آنها هیچ کاری به درستی انجام نشده است. حتی خود آنها هیچ کاری را به دیگران واگذار نمی کنند و بر این باورند که هیچ کس مانند خودشان نمی تواند کارهایی که می خواهند را انجام دهند.

بنابراین تلاش آنها برای موفقیت واقعی نبوده و همواره از این که به اندازه کافی خوب نباشند فرار می کنند.از طرف دیگر اگر در کاری که انجام می دهند اندکی تفاوت وجود داشته باشد خودشان را شکست خوده می پندارند و این موضوع برای آنها به معنای بی ارزش بودن است.

افراد موفق

همانطور که گفته شد افراد موفق تفاوت های زیادی با افراد دچار وسواس کمال گرایی دارند. چرا که این افراد کارها را برای انگیزه خوب انجام می دهند. به عنوان مثال گروهی از دانشمندان قصد دارند تا برای حل مشکل انسان ها پروژه ای را انجام دهند. پیشنهاد می شود تا به پکیج زندگی افراد موفق مراجعه نمایید.

در بین راه ممکن است چندین بار شکست بخورند و این موضوع هرگز موجب نمی شود تا از کار دست بکشند. چرا که برای آنها حل مشکلات انسان ها هدف است و به صورت وسواس گونه نمی خواهند که هر کاری را به صورت کامل و بدون نقص انجام دهند.

وسواس کمال گرایی چه آسیبی به سلامت روان انسان وارد می کند؟

به یاد داشته باشید که افراد موفق انتقادها را می پذیرند و از آنها برای هموار کردن مسیر استفاده می کنند. این در حالی است که اگر شما از افراد کمال گرا انتقاد کنید موجب می شود تا آنها خودشان را شکست خورده بدانند. چرا که به باور آنها اگر کارشان درست باشد هیچ کس نباید از آنها انتقادی کند.

انواع کمال گرایی

روانشناسان بر این باورند که سه نوع مختلف کمال گرایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • کمال گرایی خود محوری (تمایل به کامل و بی عیب و نقص بودن)
  • کمال گرایی اجتماعی (تمایل به زندگی کردن طبق نظر دیگران)
  • کمال گرایی در مورد دیگران (تعیین کردن استاندارد برای دیگران)

تحقیقات نشان می دهد که هر نوع کمال گرایی برای زندگی انسان مضر و آسیب زا بوده و به همین دلیل لازم است تا برای درمان آنها اقدامات لازم را انجام دهید.

وسواس کمال گرایی و سلامت روان

شایان ذکر است که کمال گرایی با سایر اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی، اختلالات خوردن و افکار خودکشی در رابطه است. به عنوان مثال افرادی که گرفتار کمال گرایی اجتماعی هستند در معرض افکار خودکشی هستند. چرا که همواره دوست دارند تا طبق میل و استانداردهای دیگران زندگی کنند.

همواره در نظر داشته باشید که هر نوع کمال گرایی به سلامت روان انسان آسیب وارد می کند و نیاز است تا تحت درمان قرار بگیرد. اگر شما گرفتار وسواس کمال گرایی هستید می توانید با دریافت کارگاه روانشناسی درمان وسواس کمال گرایی به درمان خودتان بپردازید و زندگی آرام و بدون دردسری را تجربه نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.