مشکلات جنسی مردان چگونه درمان می شود؟

مشکلات جنسی مردان چگونه درمان می شود؟

در خصوص مشکلات جنسی مردان باید اشاره شود که این مشکلات می تواند بر روی تمامی ابعاد زندگی افراد تاثیر بگذارد. همچنین هر روز این مشکلات بیشتر می شود و آنقدر جدی است که لازم است توجه خاصی به این مشکلات شود. در این زمینه می توانید از بهترین کارگاه های روانشناسی استفاده کنید و دانش و آگاهی تان را افزایش دهید.

شایع ترین مشکلات جنسی مردان عبارت است از اختلالات نعوظ، اختلالات انزال، اختلال ارگاسم و بی میلی جنسی که با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه علم پزشکی وجود دارد امروزه ما می توانیم تمامی آنها را تحت درمان قرار دهیم.

اگر بتوانیم در آغاز مشکل خیلی سریع آن را تشخیص دهیم فرایند درمان بسیار مطلوب تر خواهد بود. اگر شما دچار مشکلات جنسی هستید و خجالت می کشید تا در مورد آن با پزشک صحبت کنید پیشنهاد می شود تا به صورت تلفنی با پزشک خود صحبت کنید و سپس به صورت حضوری برای درمان مراجعه فرمایید.

همانطور که گفته شد مشکلات جنسی مردان بسیار مهم بوده و می توانید تاثیرات زیادی بر روی زندگی آنها بگذارد. از این رو در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای کامل در خصوص مشکلات جنسی مردان و روش های درمان آنها را در اختیار شما افراد علاقه مند به مجموعه مقالات علمی قرار دهیم.

آیا مشکلات جنسی مردان قابل درمان است؟

در ابتدای مقاله نیز اشاره شد که مشکلات جنسی مردان از جمله مواردی است که بسیاری از زوجین با آن مواجه هستند. این مشکلات شامل کژکاری ها جنسی مختلف است که در فرآیند رابطه جنسی بسیار تاثیر می گذارد و در نتیجه فرد در هنگام برقراری رابطه جنسی نمی تواند به لذت برسد. در تحلیل کلی باید اشاره شود که مشکلات جنسی مردان به ندرت بر روی جسم فرد تاثیر می گذارد.

اما به دلیل فشارهای روانی موجود می تواند باعث شود تا فرد گرفتار اختلالاتی مانند اضطراب، استرس و افسردگی شود. در کنار تمام این موارد لازم است بدانیم که مشکلات جنسی مردان بر روی کیفیت زندگی مردان نیز تاثیر می گذارد. اما خبر خوب این است که امروزه علم قادر است تا تمامی مشکلات جنسی مردان را به راحتی درمان کند و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

آیا مشکلات جنسی مردان قابل درمان است؟

مشکلات جنسی مردان چه دلایلی دارد؟

به طور کلی مشکلات جنسی مردان دارای دو دلیل فیزیکی و روانی است که در ادامه مقاله با گروه برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل تمامی ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.

دلایل فیزیکی

همانطور که از نام آن مشخص است دلایل فیزیکی می تواند شامل مشکلات ژنتیکی و بیماری هایی باشد که از والدین به فرد منتقل می شود. همچنین گاهی اوقات مصرف برخی از داروها باعث می شود تا مردان از نظر جنسی دچار مشکلات مختلفی شوند. برای آگاهی بیشتر به مقاله آشنایی با گرایش های جنسی مراجعه فرمایید.

عوامل فیزیکی که باعث ایجاد مشکلات جنسی در مردان می شوند به شرح زیر می باشد.

  • دیابت
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • مشکلات عصبی
  • اختلالات هورمونی
  • نارسایی کلیوی و کبدی
  • اعتیاد به الکل و مواد مخدر
  • مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد فشار خون و ضد افسردگی

دلایل روانی

به یاد داشته باشید که دلایل روانی در ایجاد مشکلات جنسی مردان بسیار موثر است و حتی در بسیاری از موارد تاثیر دلایل روانی از دلایل جسمی و فیزیکی نیز بیشتر می باشد. در زیر برخی از دغدغه هایی که بر ذهن افراد تاثیر می گذارد و موجب می شود تا گرفتار مشکلات جنسی شوند را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  • استرس
  • اضطراب
  • خستگی
  • احساس گناه
  • نگرانی در مورد عملکرد جنسی
  • مشکلات خانوادگی و زناشویی
  • آسیب های جنسی گذشته

موارد شایع مشکلات جنسی مردان

در ابتدای مقاله نیز اشاره شد که مشکلات جنسی مردان انواع متعددی دارد که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

اختلالات انزال

اختلالات انزال شامل مشکلاتی است که برای انزال مردان ایجاد می شود. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل انواع اختلالات انزال را به شما معرفی نماییم.

انزال زودرس

در این حالت فرد هنگامی که دخول را انجام می دهد فورا دچار انزال می شود. این مشکل شایع ترین مشکل مربوط به عملکرد جنسی مردان است که می تواند بر روی رابطه جنسی زناشویی بسیار تاثیر بگذارد.

انزال تاخیری یا رها شده

در این حالت فرد بسیار آهسته دچار انزال می شود که همین موضوع می تواند بر روی رابطه جنسی زناشویی به شدت تاثیر بگذارد.

انزال پس رونده

انزال پس رونده به حالتی گفته می شود که مایع منی در هنگام ارگاسم به جای آنکه از آلت تناسلی خارج شود به داخل مثانه باز می گردد. دلیل این مشکل به خاطر مشکلات مثانه و یا جراحی پروستات و مثانه رخ می دهد.

اختلال نعوظ

در خصوص اختلال نعوظ باید بدانید که این اختلال تحت عنوان ناتوانی جنسی نیز شناخته می شود. یعنی فرد برای عملکرد جنسی استاندار به نعوظ کافی دست پیدا نمی کند. در خصوص دلیل اختلال نعوظ اشاره می شود که فشار روانی و آسیب در ناحیه تناسلی بسیار موثر است. در کنار این موارد باید به مصرف برخی از داروها نیز اشاره کرد که در ایجاد اختلال نعوظ نقش مهمی را ایفا می کند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله پیامدهای ازدواج سفید را بخوانید.

نعوظ دائمی و طولانی مدت

این حالت ارتباطی به میل جنسی ندارد و به عنوان یک اختلال بسیار نادر شناخته می شود. لازم به ذکر است که این اختلال بسیار خطرناک بوده و در صورت وجود آن خیلی سریع باید به پزشک مراجعه فرمایید.

اختلال در ارگاسم

در رابطه با اختلال ارگاسم باید اشاره شود که این اختلال موجب می شود تا فرد در هنگام برقراری رابطه جنسی به ارگاسم دست پیدا نمی کند و یا مدت زمان زیادی طول می کشد تا شخص به ارگاسم یا اوج لذت جنسی برسد.

گاهی اوقات ممکن است فرد صرفا از طریق انجام خودارضایی با انجام رابطه جنسی دهانی به ارگاسم برسد. شایان ذکر است که آبکی شدن اسپرم، ژله ای شدن اسپرم و یا نیامدن آب منی به طور کلی از دیگر مشکلات مربوط به ارگاسم می باشد.

بی میلی جنسی

کمبود میل جنسی که به آن بی میلی جنسی هم گفته می شود حالتی است که در آن فرد تمایلی به رابطه جنسی نداشته و یا دارای میل جنسی بسیار کمی می باشد. عوامل روانی مختلفی مانند استرس و مشکلات زناشویی و همچنین عوامل فیزیکی مانند کاهش هورمون تستوسترون در ایجاد این مشکل بسیار موثر هستند.

درمان مشکلات جنسی مردان

همانطور که گفته شد تمامی مشکلات جنسی مردان قابل درمان هستند و در این خصوص هیچ نگرانی خاصی وجود ندارد.

دارودرمانی

لازم به ذکر است که داروهایی مانند تادالافیل، سیلدنافیل، واردنافیل و استاکسین باعث میشوند تا جریان خون در آلت تناسلی افزایش یافته و در نتیجه به ایجاد نعوظ فرد کمک زیادی می کند. برای درمان انزال زودرس نیز می توانید از داروی پرومسنت و اسپری های موضعی استفاده کنید که بسیار مفید و موثر است.

درمان مشکلات جنسی مردان

به یاد داشته باشید که مصرف این داروها باعث نمی شود تا به صورت آنی درمان شوید. از این رو نیاز است تا فرد از نظر جنسی دارای هیجان و انگیزه نیز باشد. در کنار تمام این موارد باید اشاره شود که مصرف این داروها عوارضی مانند برافروختگی، سردرد، سوء هاضمه و کیپ شدن بینی را ایجاد می کند.

هورمون درمانی

اگر مشکلات جنسی مردان به دلیل مشکلات هورمونی باشد می توان از درمان جایگزین تستوسترون استفاده کرد. افرادی که از هورمون جایگزین استفاده می کنند بعد از ۵ الی ۱۵ دقیقه به حالت نعوظ دست پیدا می کنند. البته به یاد داشته باشید که این مدت زمانی که به آن اشاره شد تحت تاثیر میزان دوز دریافتی هورمون است.

وکیوم

وکیوم یک پمپ است که به صورت دستی یا با باطری کاری می کند. شخص باید لوله را بر روی آلت تناسلی اش قرار دهد و هوای لوله را به سمت بیرون خارج کند. به کمک این وسیله خون در آلت تناسلی جریان یافته و فرد به نعوظ استاندارد دست پیدا می کند. وکیوم باعث می شود تا فرد به مدت ۳۰ دقیقه حالت نعوظ داشته باشد. برخی از مردان ممکن است پس از استفاده از وکیوم دچار درد و کبودی شوند ولی به طور کلی اکثر افرادی که از این روش استفاده می کنند دچار سایر ناتوانی های جنسی نمی شوند.

جراحی

اگر مشکلات جنسی شامل دلایل جسمی باشند و سایر روش های درمانی جوابگو نباشد از جراحی استفاده می شود. در روش جراحی، ایمپلنت نیمه سخت یا قابل تورم داخل آلت تناسلی مرد قرار داده می شود.

روان درمانی

شایان ذکر است که وجود مشکلات روانی می تواند باعث ایجاد مشکلات جنسی شود. به همین دلیل به کمک روش های موجود در روان درمانی می توانیم ترس، استرس، اضطراب و احساس گناه ناشی از رابطه جنسی را به طور چشمگیری کاهش دهیم و به خوبی آنها را کنترل و مدیریت نماییم. اگر زوجین بتوانند با یکدیگر به خوبی گفتگو کنند قادر هستند تا فشارهای زناشویی را به خوبی کاهش دهند.پیشنهاد می شود تا مقاله جنون جنسی را مطالعه فرمایید.

به عنوان مثال اگر محیط امنی برای رابطه جنسی وجود نداشته باشد افراد دچار استرس و اضطراب می شوند. در این شرایط زوجین می توانند با یکدیگر مشورت کنند تا تمامی مسائل را به خوبی درمان کنند. به یاد داشته باشید که استفاده از مشاوره جنسی نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل در خصوص مشکلات جنسی مردان با شما عزیزان گفتگو کردیم و متوجه شدیم که دلایل جسمی و روانی می تواند سبب ایجاد مشکلات جنسی در مردان شود. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که تمامی مشکلات جنسی مردان قابل درمان بوده و اگر شما به هریک از آنها دچار هستید خیلی سریع باید به پزشک مراجعه نمایید و هیچ گونه استرسی در این باره نداشته باشید.

دسته‌بندی‌ها