مراقبت از عشق را هرگز در زندگی فراموش نکنید

مراقبت از عشق را هرگز در زندگی فراموش نکنید

آیا می توانید از عشق خودتان مراقبت کنید؟ مراقبت از عشق به چه معناست و چه اهمیتی در زندگی زوجین دارد؟ زمانی که دختر و پسری به تازگی با هم وارد رابطه شده اند هیجانی عمل می کنند و به صورت افراطی به یکدیگر عشق می ورزند.

در این حالت بی هیچ قید و شرطی به هم عشق می دهند و به همین شکل با هم زندگی می کنند. اما باید بدانید که اگر شما از عشق خود مراقبت نکنید بعد از مدتی که از زندگی مشترک شما بگذرد دچار مشکل می شوید و جاذبه ها دیگر مانند آغاز رابطه نیست.

در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا در رابطه با روش های مراقبت از عشق با شما عزیزان گفتگو کنیم و ابعاد مختلف آن را با هم مورد بررسی قرار دهیم و به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید حتی با گذشت چندین سال از زندگی مشترک خود باز هم عاشق یکدیگر باشید و هرگز از زندگی با هم دچار خستگی نشوید.

مراقبت از عشق

به این جمله توجه داشته باشید که عشق مانند یک گل است و شما باید آن را داخل یک گلدان بکارید و به خوبی از گلدان مراقبت نمایید تا آن گل رشد کند و هرگز پژمرده نشود. در زندگی زناشویی نیز زن و مرد باید از نیروی عشق استفاده کنند. پیشنهاد می شود تا مقاله تجربه عشق اول را بخوانید.

از این رو می توان نتیجه گرفت که سوختی که می تواند به زندگی زناشویی انرژی و روشنایی دهد همان عشق است. زیرا عشق می تواند به حیات انسان معنا دهد و هنگامی که شما زندگی تان را دوست داشته باشید و معنایی آن برای خودتان بسازید تلاش می کنید تا مهارت مراقبت از عشق را به خوبی یاد بگیرید.در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل با اصول و روش های مراقبت از عشق آشنا شویم.

آموزش روش هایی برای مراقبت از عشق

بیان احساسات

اولین راهی که زوجین می توانند به وسیله  آن از عشقی که در بینشان وجود دارد مراقبت کنند ابراز احساسات است. در واقع بیان احساسات و ابراز عشق می تواند تمام دلتنگی ها و دوست داشتن ها را نشان دهد. با این که همسر شما یا فرزندتان می داند شما چقدر آنها را دوست دارید اما هرگز نباید از ابراز عشق و احساسات خودتان نسبت به آنها دریغ نمایید. چرا که این کار موجب می شود تا احساسات بین شما تقویت شود و در نتیجه رابطه خوبی با یکدیگر داشته باشید.

به یاد داشته باشید که تمام انسان ها از شنیدن جملات محبت آمیز لذت می برند و در واقع نیاز دارند تا عزیزانشان به آنها عشق بورزند. شایان ذکر است که زندگی آنها با شنیدن همین جملات کوتاه بسیار زیبا می شود.

بنابراین هرگز عشق را از عزیزانتان دریغ نکنید و هر از چند گاهی آنها را در آغوش بگیرید و حس خود را به زبان بیاورید تا بتوانید از عشق خود مراقبت کنید. زیرا عشق برای آنکه ماندگار شود نیاز به مراقبت دارد و اگر شما بتوانید این مهارت را بیاموزید قطعا زندگی خوبی را تجربه می کنید.

شنونده فعال باشید

اگر چند سالی است که از رابطه شما گذشته و احساس می کنید مانند گذشته با هم رابطه ندارید باید در رابطه خودتان مرور داشته باشید. یعنی به آن روزهای آغازین رابطه بازگردید و مشاهده کنید که شما چه کارهایی را انجام می دادید و حالا آن کارها را نادیده می گیرید.

زیرا اگر زندگی شما دچار مشکلی شده است قطعا شما به برخی از مسائل بی توجهی می کنید. مثلا ممکن است شما در اوایل رابطه بسیار خوب گوش می دادید و مهارت شنیدن را بسیار عالی انجام می دادید.

در این صورت مخاطب شما احساس خیل خوبی داشته و در نتیجه عشق بین شما بسیار شاداب و سرزنده بوده است. حالا اگر می خواهید به رابطه خودتان جانی تازه بدهید باید مهارت گوش دادن فعال را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید مجددا با همسرتان رابطه خوبی داشته باشید. همچنین پیشنهاد می شود تا به دوره جامع آموزش درمان عشق مجازی مراجعه نمایید.

به جای آنکه یک گوینده فعال باشید تلاش کنید تا با عمق وجودتان به صحبت های عشقتان گوش کنید و با استفاده از مهارت های زبان بدن به او نشان دهید که چقدر او را دوست دارید و واقعا احساسات او را درک می کنید. زیرا در بسیاری از موارد گوش دادن و به معنای اصلی آن یعنی توجه کردن موجب می شود تا انرژی روانی زیادی به رابطه بدهید.

شاد باشید و ببخشید

دوست داشتن و عشق ورزیدن نیاز به اجازه ندارد و شما نباید منتظر بهانه ای برای عشق ورزیدن باشید. چرا که در زندگی آنقدر کار و مشغله وجود دارد که شاید بسیاری از انسان ها حتی وقتی برای شادی خودشان نداشته باشند. بنابراین برای آنکه بتوانید از عشق خودتان مراقبت کنید نیاز است تا خودتان خیلی سریع دست به کار شوید و به شریک زندگی تان احساس عشق را منتقل کنید.

به همین دلیل اصلا منتظر نباشید تا فرصتی ایجاد شود که بخواهید به همسرتان ابراز عشق کنید. شما باید در هر فرصتی این کار را انجام دهید و به فکر ساختن و زیبا کردن احساسات عشقتان باشید. لازم است تا لبخند بزنید، پرانرژی ظاهر شوید، به هم عشق بدهید و با محبت زیاد با هم رفتار کنید. مثلا همسرتان را به شام دو نفره دعوت کنید و با هم قرارهای مختلف بگذارید و به طبیعت گردی بروید و هر کاری که فکر می کنید موجب شادی شما می شود را انجام دهید.

توجه نمایید که از کنار مشکلات بسیار جزئی به سرعت عبور کنید و هرگز به فکر انتقام جویی از یکدیگر نباشید. زیرا زوجین باید به فکر ارزش والای عشق باشند و مشکلات و ناراحتی هایشان را به فراموشی بسپارند. چرا که ارزش زندگی بسیار بالاست و هرگز نباید به فکر عیب و ایراد ها باشید و به جای آن به تقویت محبت و صمیمیت همدیگر بپردازید.

تلاش کنید تا صبر و شکیبایی را در زندگیتان جاری سازید و از کنار مشکلات بسیار کوچک به سادگی عبور نمایید. به یاد داشته باشید که بخشش و گذشت یک موهبتی بسیار بزرگ است که می توانید زندگی تان را سرشار از عشق و آرامش کند.

اجتناب از گفتگوهای آسیب زا

تمام زندگی ها دارای بحث و جدل هستند و تمام زوجین در بعضی روزها با هم دچار مسئله می شوند. به طوری که اگر دو نفر بعد از چند سال زندگی اصلا با هم دعوایی نکرده باشند حتما مشکلی وجود دارد. از این رو دعوا بین زوجین امری طبیعی است و گاهی اوقات دلخوری ایجاد می شود اما بسیار مهم است که شما بتوانید این چنین شرایطی را مدیریت کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. چرا که برای رفع دلخوری های شما باید هنر سکوت را یاد بگیرید و دعوا و هیاهو اصلا راه درستی نیست.

شایان ذکر است که شما هرگز نباید حرف های گذشته را در پیش بکشید و بخواهید در مورد مشکلات گذشته صحبت کنید. به یاد داشته باشید که شما باید صرفا در مورد مشکلی که در حال حاضر رخ داده است با هم صحبت کنید و هرگز در مورد مسائل چند سال گذشته وارد بحث نشوید.برای مطالعه بیشتر مقاله عشق بی قید و شرط را بخوانید.

چرا که این کار موجب ایجاد جدل و دعوا می شود و در نتیجه به سلامت روان خودتان آسیب وارد می کنید. شما باید مشکل را بین خودتان حل کنید و هرگز دعوای خانه را به بیرون نبرید.

فعالیت های دو نفره

همانطور که گفته شد زمانی که چند سال از زندگی مشترک زوجین می گذرد زوجین دچار نوعی خستگی می شوند. این به این معناست که مراقبت از عشق را فراموش کرده اند. چرا که عشق نیاز به محافظت دارد و زن و شوهر باید به زندگی شان نگاه کنند که در کدام بخش از آن مشکلی ایجاد شده است که نیاز به ترمیم دارد. اگر فکر می کنید انجام فعالیت های دو نفره مانند گذشته کار جالبی نیست در اشتباه هستید.

چرا که شما باید دقیقا مانند همان روزهای اول آشنایی به کارهای دو نفره بپردازید. به عنوان مثال دو نفری به پارک بروید و یا دو نفری به سینما و رستوران بروید و تا می توانید با هم خوش بگذرانید. این کارها به تداوم عشق بسیار کمک می کند و باعث می شود تا بتوانید از عشق تان مراقبت کنید.

به یاد داشته باشید که اگر شما همسرتان را تنها بگذارید و مانند گذشته به تفریح و نشاط نروید بعد از مدتی دچار روزمرگی می شوید و در نتیجه زندگی برایتان بی معنا می گردد. به همین دلیل لازم است اشاره شود که خوش گذرانی و به فکر هم بودن صرفا مربوط به روزهای اولیه آشنایی نیست و شما باید در هر زمانی فعالیت های دو نفره را به خوبی انجام دهید.

تقویت باورهای مذهبی

تمام انسان ها این نظر را قبول دارند که باورهای معنوی به انسان نوعی آرامی می دهد. زیرا فردی که به مذهب و معنویات باور داشته باشد مهربان است و تلاش می کند تا به هم نوع خودش کمک کند و همواره در تمام کارها متعهد است.

از این رو باشید تلاش کنید تا روحیه مذهبی را در خودتان تقویت نمایید و به وسیله آن میزان عشق خودتان را افزایش دهید تا بتوانید مراقبت از عشق را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. همواره به یاد داشته باشید که داشتن ماوای الهی به شما کمک می کند تا با قلبی ایمن زندگی کنید و همواره به تمام انسان ها عشق بورزید.

چرا لازم است تا از عشق خود مراقبت کنیم؟

امروزه یکی از معضلاتی که تمام زندگی ها را تحت تاثیر قرار داده است شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند است. در واقع این فناوری با این که می تواند بسیار مفید باشد اما تبدیل به ابزاری مشکل ساز گشته است.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله علت عشق به آدم های اشتباه را بخوانید.

به این شکل که فاصله بین انسان ها را زیاد کرده و تقریبا تمام افراد به جای روابط دوستانه چهره به چهره ترجیح می دهند تا با انسان ها به صورت مجازی در رابطه باشند. اگر شما می خواهید زندگی بهتری داشته باشید لازم است تا از این تکنولوژی به طور مناسب استفاده کنید و هرگز اجازه ندهید موبایل تمام زندگی تان را تسخیر کند.

به همین دلیل لازم است تا از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی به درستی استفاده کنید و تا جایی که می توانید به سمت زندگی واقعی قدم بردارید. یعنی شما باید به دیدن اقوام و دوستان بروید و صرفا ارسال پیام و عکس هدیه و قلب نمی تواند انرژی مثبتی را بین افراد رد و بدل کند.

سرگرمی های مشترک

تحقیقات نشان می دهد زوجینی که با هم بازی می کنند و همواره به سرگرمی های دو نفره علاقه دارند بیشتر به هم نزدیک هستند و در نتیجه به سختی از یکدیگر دل می کنند. بنابراین شما باید کارهایی مانند بازی کردن، درست کردن پازل و … را در برنامه های کاری خود قرار دهید تا بتوانید شادی را وارد زندگیتان کنید.

انجام کارهای کودکانه و شوخ طبعی به شما کمک می کند تا بتواند همواره عشق را در بین خودتان شاداب نگه دارید. با توجه به مشکلات و سختی ها در تمام زندگی ها وجود دارد شما نباید خودتان را درگیر مسائل کنید و همواره سعی کنید تا با انجام بازی و سرگرمی خودتان را از تمام تنش ها دور کنید.

داشتن عشق بدون قید و شرط

گفتن جمله عشق بی قید و شرط بسیار آسان است ولی باید بگوییم که داشتن چنین عشقی بسیار دشوار است و هر کسی نمی توانید چنین عشقی را به راحتی تجربه کند. عشق بدون شرط به این معناست که برای شما فرد مورد علاقه مهم است و هرگز برای دوست داشتن او هیچ شرطی ندارید. چنین عشقی را می توان در مادران مشاهده نمود که بدون هیچ شرطی عاشق بچه های خودشان هستند.

زوجین باید بتوانند از کنار نقص ها و مشکلات یکدیگر به راحتی عبور کنند و هرگز برای اینکه همدیگر را دوست داشته باشند شرطی را مشخص نکنند. به یاد داشته باشید که زندگی مشترک نیاز به عشق بدون شرط داشته و زوجین باید تغافل را بیاموزند تا به راحتی از کنار اشتباهات یکدیگر بگذرند.

درست است که به راحتی نباید از کنار هر نوع خطایی گذشت اما به یاد داشته باشید که در زندگی مشترک بین زن و مرد لازم است تا با این کار از عشق خودشان مراقبت کنند. همچنین برای کسب آگاهی بیشتر به پکیج آموزش مهارت های زندگی زناشویی مراجعه نماید.

شما باید همسرتان را همانطور که هست دوست داشته باشید و توجه کنید که نتیجه عشق بدون شرط آنقدر زیباست که به راحتی نمی توان حتی آن را تصور نمود. زیرا موجب آرامش افراد می شود و در نتیجه فرد مقابل شما را بسیار دوست دارد و حتی حاضر است تا برای شما فداکاری کند. از این رو به یاد داشته باشید که یکدیگر را با تمام ایراداتی که دارید بپذیرید و به هم عشق بورزید.

تحسین و تایید کردن را فراموش نکنید

در زندگی مشترک کارهای فراوانی وجود دارد که اگر شما بتوانید آنها را انجام دهید قطعا به نتایج مثبتی دست پیدا می کنید. به عنوان مثال تحسین کردن و تایید کردن از جمله کارهایی است که می تواند به انسان ها کمک کند تا علاقه شان نسبت به یکدیگر افزایش یابد.

شما با انجام این کار می توانید کاری کنید که طرف مقابل متوجه حمایت های شما شود و در نتیجه او نیز تلاش می کند تا ویژگی های مثبت خوبی داشته باشد. بنابراین شما باید به تک تک رفتارهایی که انجام می دهد توجه داشته باشید و او را مورد تحسین قرار دهید تا او متوجه شود که شما حتی به ریزترین ویژگی های او نیز توجه دارید.

از طرف دیگر باید بدانید که تحسین و تشویق مخاطب موجب می شود تا در قلب او جا بگیرید و او شما را دوست داشته باشد. بنابراین توجه کنید که قدردانی و تشویق همسرتان به او می گوید که شما واقعا او را دوست دارید و او نیز تلاش می کند تا همواره شما را شاد نگه دارد.

باید بدانیم که تمام افراد تایید شدن را دوست دارند و این موضوع در زندگی زناشویی نیز صادق است. زمانی که شما همسرتان را تایید می کنید در واقع به او نشان می دهید که او فرد مهمی است و دوست دارد همیشه در کنار شما باشد.

به همین دلیل به جای مقابله با همسرتان تلاش کنید تا او را تایید کنید که این کار مثل یک معجزه است و باعث دلگرمی او می شود. حتی اگر بین شما بحثی رخ داده است نباید شروع به سرزنش و نصیحتش کنید زیرا این کار شخصیت او را زیر سوال می برد. برای مطالعه بیشتر مقاله مشخصات دختر عاشق را بخوانید.

بنابراین شما باید کارهای خوبش را ببیند و آنها را تایید کنید تا احساس خوبی در او ایجاد نمایید. زمانی که در شرایط بحرانی قرار دارید باید با توجه و تحسین کاری کنید که شرایط آرام شود و سپس با ایجاد همدلی به گفتگوی منطقی بپردازید.

جدی گرفتن رابطه جنسی

هر زوجی باید بداند که همواره به همسرش توجه کند و انرژی اش را فقط به او اختصاص دهد و همیشه به او عشق بورزد و از او حمایت کند. توجه به همسر و نیازهای او موجب می شود تا عشق شما در شرایط خوبی باشد.

زوجین چگونه می توانند در زندگی زناشویی از عشق شان مراقبت کنند؟

هیچ انسانی وجود ندارد که اگر به او خوبی کنید او هیچ توجهی به شما نکند. از این رو مراقبت از عشق در واقع مانند کاشتن یک درخت و نگهداری از آن است که در نهایت به شما میوه می دهد. در انسان نیز به همین صورت است که اگر زوجین به یکدیگر عشق بدهند قطعا بر روی زندگی شان تاثیر می گذارد و نتیجه آن را مشاهده می کنند. به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری های معنوی به تداوم عشق بسیار کمک می کند و همواره آن را زنده نگه می دارد.

از دیگر موضوعاتی که زوجین باید به آن توجه داشته باشند رابطه جنسی است که تاثیر بسزایی بر روی زندگی زناشویی زن و شوهر دارد. اگر زوجین به این موضوع بی توجه باشند بعد از مدتی دچار مشکل می شوند و سایر ابعاد زندگی شان با مشکل مواجه می شود. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله میک لاو را مطالعه نمایید.

به همین دلیل زوجین باید به کیفیت رابطه جنسی خود توجه کنند و با یادگیری مهارت ها زناشویی تلاش کنند که بهترین رابطه جنسی را با هم داشته باشند. از این رو اگر شما فکر می کنید که از نظر جنسی با همسرتان دچار مشکل هستید پیشنهاد می شود تا به یک درمانگر مراجعه کنید.

نجات دادن رابطه

اگر شما بخواهید غرق در مشکلات زندگی شوید هرگز نمی توانید به روابط میان فردی خود توجه کنید. از این رو بعد از مدتی متوجه میشوید که تمام روزه برایتان تکراری شده است و شما بی تفاوت در حال سپری کردن عمرتان هستید.

با این کار شما در واقع مشکلات را بر روی هم تلنبار می کنید و بعد از مدتی مشکلات بیشتری آشکار می شود. شما باید تا قبل از آنکه دیر شود برای رابطه تان کاری کنید و اجازه ندهید مشکلات بیشتر از چیزی که هستند شوند. یعنی لازم است به تمامی زنگ خطرها توجه کنید و اگر نیاز به مشاوره دارید خیلی سریع برای آن اقدام نمایید.

نتیجه گیری

اگر می خواهید از عشق خود در زندگی مراقبت کنید باید به او توجه کنید و با هم نشست و برخواست نمایید. یعنی لازم است تا زیبایی هایش را مشاهده کنید و به ویژگی های شخصیتی اش دقت کنید. باید به یاد داشته باشید که تمام این کارها را باید در تمام طول مدت رابطه انجام دهید و هرگز آن را مخصوص دوران اول آشنایی ندانید. چرا که اگر می خواهید از زندگی مشترک تان نهایت لذت را ببرید باید حس تازگی را در تمام بخش های آن وارد کنید.

دسته‌بندی‌ها