نکاتی پیرامون شناخت بدن همسر برای زوجین

نکاتی پیرامون شناخت بدن همسر برای زوجین

آیا با بدن همسرتان آشنا هستید؟ شناخت بدن همسر از جمله کارهایی است که زوجین باید آن را بدانند و به آن توجه ویژه ای داشته باشند. به طوری که حتی می توان گفت شناخت بدن همسر از نان شب هم واجب تر است و اگر زن و شوهرها در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشند می توانند مانع بروز بسیاری از مشکلات زناشویی شوند. به عنوان مثال باید با نقاط حساس همسرتان آشنا باشید و بدانید که در چه دوره هایی دچار تغییرات می شود.

همه می دانیم که بدن زن و مرد دارای تفاوت هایی با یکدیگر است و اگر شما بتوانید به شناخت کاملی از بدن همسرتان دست یابید قطعا در رابطه با او بهتر عمل خواهید کرد و احساسات عاطفی شما بیشتر می شود. به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد تصمیم داریم تا در این بخش از مجله برنا اندیشان مقاله ای با عنوان نکاتی پیرامون شناخت بدن همسر برای زوجین را مورد بررسی قرار دهیم و مواردی که در این خصوص به آن نیاز دارید را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با شناخت بدن همسر خود از زندگی زناشویی لذت ببرید.

شناخت بدن همسر چه اهمیتی دارد؟

اگر زن و شوهر می خواهند یک رابطه جنسی عالی را با هم تجربه کنند لازم است تا اطلاعات کاملی در خصوص بدن همسرشان داشته باشند. در ادامه به لزوم شناخت بدن همسر اشاره خواهیم کرد و نکات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

به دست آوردن لذت بیشتر در معاشقه

زن و مردی که می خواهند با یکدیگر رابطه جنسی کاملی داشته باشند باید اعمال پیش نوازی و معاشقه را به خوبی انجام دهند. چرا که این کار موجب می شود تا از رابطه جنسی شان بیشترین لذت را ببرند و در نتیجه احتمال ارگاسم هم بالاتر می رود. اگر شما بدن همسرتان را به خوبی بشناسید می توانید به خوبی با او معاشقه کنید و در نتیجه از رابطه جنسی تان بیشترین لذت را ببرید. پیشنهاد می شود تا مقاله اصول صحیح رابطه جنسی را بخوانید.

کشف تمایلات جنسی همسر

اکثر افراد در زمان انجام رابطه جنسی در تلاش اند که بیشترین لذت را برای همسرشان ایجاد کنند، اما هیچوقت نمی توانند به نتیجه دلخواهشان برسند. یکی از دلایلی که چنین مشکلی ایجاد می شود به خاطر عدم شناخت کافی بدن همسر است. چرا که اگر زوجین در رابطه جنسی همواره بر نوازش نواحی خاصی تمرکز داشته باشند نمی توانند واکنش دلخواه همسرشان را متوجه شوند.

اهمیت شناخت بدن همسر در زندگی زناشویی
اهمیت شناخت بدن همسر در زندگی زناشویی

بنابراین اگر شما به خوبی بدن همسرتان را بشناسید می توانید کشف کنید که او چه گرایشاتی دارد و از انجام چه کارهایی لذت می برد و شما با انجام آن کارها در حین پیش نوازی و معاشقه خواهید توانست تا بیشترین لذت را به دست آورید.

حل تمامی سو تفاهم ها

اگر در حین رابطه جنسی نتوانید واکنش های خوبی به دست آورید قطعا دچار سو تفاهم خواهید شد. به عنوان مثال اگر مردی در رابطه زناشویی گمان کند که همسرش به ارگاسم و لذت واقعی نرسیده است دچار سرخوردگی می شود و در نتیجه به این باور می رسد که در عملکرد جنسی دچار مشکل است و در نتیجه اعتماد به نفسش را از دست می دهد. در حالی که اگر زوجین به شناخت کافی از بدن همسرشان برسند می توانند یک رابطه لذت بخش را تجربه کنند. حتما مقاله اهمیت مشاوره جنسی در زندگی زناشویی را بخوانید.

اهمیت معاشقه در زندگی زناشویی

همانطور که میدانید برای آنکه زنان به برانگیختگی بهتری دست یابند نسبت به مردان به زمان بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل باید بدانیم که اگر می خواهیم همسرتان را به اوج لذت برسانید باید قبل از رابطه جنسی حتما مراحل معاشقه و پیش نوازی را به خوبی انجام دهید. در این حالت شما با انجام پیش نوازی می توانید کاری کنید که همسرتان از رابطه جنسی بیشترین لذت را ببرد.

بنابراین اگر می خواهید با همسرتان به خوبی معاشقه نمایید لازم است تا با نقاط حساس بدنش آشنا باشید و بدانید که از طریق چه بخش هایی تحریک می شود. اگر شما با این نقاط به خوبی آشنا باشید قطعا می توانید در طول رابطه جنسی از سطح رضایت بالایی برخوردار باشید.

نقش مردان در معاشقه و عشق ورزی

عده ای گمان می کنند که عشق ورزی و معاشقه فقط برای زنان است، در حالی که این تفکر اشتباه بوده و لازم است تا زنان نیز به خوبی با نقاط تحریک پذیر همسرشان آشنا باشند تا بتوانند در حین رابطه جنسی کاری کنند که همسرشان بیشترین لذت را به دست آورد.

بنابراین این موضوع کاملا دو طرفه بوده و لازم است تا زنان نیز در این خصوص اطلاعات کاملی داشته باشند. نکته بسیار مهمی که در این خصوص باید بدانید آن است که از طریق معاشقه و پیش نوازی می توان مشکلاتی مانند زود انزالی یا ناتوانی ارگاسم در مردان را رفع کرد.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل سکس تراپی


به یاد داشته باشید مردانی که دچار زود انزالی هستند اگر قبل از دخول، همسرشان معاشقه و پیش نوازی را به خوبی انجام دهد می تواند به او کمک کند تا یک رابطه جنسی عالی را تجربه کند و در نتیجه از این طریق انزال را به تاخیر می اندازد.

همچنین به یاد داشته باشید مردان به دلیل تجربه انزال هرگز نمی توانند ارگاسم یا اوج لذت جنسی را به خوبی تجربه کنند. به همین دلیل اگر با نقاط حساس بدن مرد آشنا باشید می توانید در رابطه جنسی کاری کنید که همسرتان به اوج لذت جنسی دست یابد و ارگاسم را تجربه کند.

شناخت تغییرات جسمی در زنان

همانطور که میدانید زنان و مردان در دوره هایی دچار تغییرات هورمونی و شیمیایی می شوند. به عنوان مثال زنان در طول ماه به دلیل وجود عادت ماهانه دچار تغییراتی در خلق و خو می شوند. به طوری که خلق آنها پایین است و بسیار تحریک پذیر می شوند و با کوچکترین حرکتی عصبانی می شوند و در نتیجه غمگین هستند و میل جنسی شان نیز کاهش می یابد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله عدم تفاهم جنسی را بخوانید.

این علامت ها در دوران قاعدگی نمایان است و حتی در دوران یائسگی نیز ممکن است چنین علامت هایی وجود داشته باشد. اگر این علامت ها بسیار شدید باشد احتمالا زن دچار سندروم ملال پیش از قاعدگی است و باید از طریق روان درمانی تحت درمان قرار بگیرید. بنابراین در این دوران و با توجه به علامت هایی که ایجاد می شود بر روی نقاط حساس بدن زن تغییراتی ایجاد می شود.

اگر شما به خوبی با این دوران و نشانه ها آشنا باشید می توانید به خوبی از همسرتان مراقبت کنید و کاری کنید که روحیه اش حفظ شود و به سلامت روان او هیچ آسیبی وارد نشود. نکته ای که مردان باید به آن توجه داشته باشند آن است که در این دوران همسرشان نیاز به حمایت و مراقبت ویژه ای دارند و آن ها باید به خوبی از همسرشان مراقبت کنند.

شناخت تغییرات جسمی مردان

همانطور که بیان کردیم تغییراتی که در اندام ایجاد می شو فقط مختص زنان نیست و مردان هم شامل این مسائل هستند. به طوری که مردان هم در دوره ای قرار می گیرند که به شدت تحریک پذیر می شوند و روحیات آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.

لزوم شناخت بدن همسر در زندگی زناشویی

زمانی که مردان هم دچار تغییرات هورمونی می شوند مانند زنان به این معناست که دستگاه تولید مثل آنها به خوبی کار می کند و عملکرد طبیعی دارد. از طرفی باید بدانید که مردان نیز مانند زنان نقاط حساسی دارند که اگر همسرشان با این نقاط آشنا باشد می تواند در رابطه جنسی کاری کند که شوهرش به اوج لذت جنسی دست یابد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله عشق بازی در دوران نامزدی را مطالعه نمایید.

زمانی که تغییرات هورمونی در مردان ایجاد شود از اصطلاحی تحت عنوان پریود مردانه شناخته می شود که به دلیل هورمون تستوسترون نشانه هایی مانند علایم زیر در آنها مشاهده می شود:

    • استرس
    • عصبانیت
    • افسردگی و غمگینی

 

  • تغییرات در خوردن و رژیم غذایی
  • وجود مشکلاتی در سیستم خواب
  • تحریک پذیری و حساس بودن

شناخت نقاط حساس بدن همسر

زمانی که راجع به شناخت بدن همسر صحبت می کنیم صرفا منظورمان اشاره به تغییرات فیزیولوژیکی زن و مرد نیست. چرا که زوجین می بایست تا به خوبی با نقاط حساس بدن همسرشان آشنا باشند تا بتوانند با هم رابطه جنسی خوبی داشته باشند و همچنین از زندگی زناشویی شان راضی باشند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است همسر شما بعد از زایمان دچار حالاتی شده باشد که نسبت به رابطه جنسی بی میل شده باشد و علاقه کمی به آن داشته باشد. علت آن به خاطر تغییرات هورمونی است که در بدن رخ می دهد. برای مطالعه بیشتر مقاله دلبری کردن در زندگی زناشویی را بخوانید.

وظیفه شما آن است که به همسرتان زمان بدهید تا بتواند به حالت عادی بازگردد و همواره باید او را درک کنید. همچنین توجه داشته باشید که در کنار این بی میلی جنسی ممکن است همسرتان دچار مشکلات خلقی هم شده باشد که به آن افسردگی پس از زایمان گفته می شود و در این خصوص باید به یک متخصص روانشناسی مراجعه نمایید.

آشنایی با نقاط حساس در بدن زنان

منظور از نقاط حساس بدن شامل نواحی و بخش هایی است که لمس و تحریک آن قسمت ها موجب می شود تا فرد به لذت بیشتری دست یابد. در ادامه هر از این نواحی را به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گوش ها

اکثر زنان هنگام معاشقه و پیش نوازی از لمس گوش شان بسیار لذت می برند. چرا که نوازش و لمس لاله گوش می تواند بهترین گزینه برای تحریک جنسی زنان باشد.

گردن

یکی دیگر از نواحی حساس بدن زنان گردن است که موجب تحریک آنها می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که نوازش آرام و با دقت ناحیه گردن می تواند باعث شود تا همسرتان از رابطه جنسی بیشترین لذت را ببرد.

لب و دهان

همانطور که میدانید بوسیدن ناحیه لب و دهان جز جدایی ناپذیر رابطه جنسی است. ناحیه لب و دهان برای هر دو جنس تحریک آمیز بوده و اگر زوجین در این خصوص تجربه خوبی داشته باشند می توانند شرایط تحریک جنسی را فراهم کنند و در نتیجه از کیفیت رابطه جنسی شان راضی باشند.

سینه ها

یکی از نقاط حساس و بسیار تحریک پذیر بانوان لمس نوک سینه هاست که می تواند تاثیر بسزایی در تجربه ارگاسم داشته باشد. بنابراین زوجین باید به یاد داشته باشند که نوازش و تحریک این ناحیه در ارگاسم و رابطه جنسی تاثیر بسزایی دارد و می تواند موجب افزایش رضایت جنسی در زنان شود.

کلیتوریس

یکی از نواحی حساس بدن زنان بخش کلیتوریس است که با ایجاد فشار و لرزش در این ناحیه می توانید همسرتان را به اوج لذت برسانید.

واژن

یک ناحیه فرضی تحت عنوان نقطه جی در بدن زنان وجود دارد که در انتهایی ترین نقطه واژن بوده و چون عصب های زیادی در این ناحیه فعال است با دخول می تواند به اوج لذت دست یابد.

آشنایی با نقاط حساس در بدن مردان

همانطور که اشاره کردیم باید بدانید که نقاط حساس صرفا برای زنان نیست و مردان نیز در بدنشان نقاطی دارند که از تحریک پذیری بالایی برخوردار است و لمس این نواحی می تواند به آن ها لذت بالایی دهد. بنابراین اگر همسرشان به خوبی با این نقاط آشنا باشد می تواند کاری کند که هر دوی آنها از رابطه شان بیشترین لذت را ببرند.

گوش ها

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که تحریک گوش ها فقط مختص زنان نیست و مردان نیز از آن برخوردار هستند.

شناخت بدن همسر در زندگی زناشویی چه فایده ای دارد؟

لب و دهان

در بخش بانوان به این مورد اشاره شد که لب و دهان در زنان بسیار حساس و تحریک پذیر است. این مورد در خصوص مردان هم صدق می کند و می تواند گفت که لب و دهان در هر دو جنس جز نقاط حساس بدن محسوب می شود.

زیر بغل

از جمله نواحی حساس در بدن مردان زیر بغل است که نوازش و لمس آن ها می تواند به شدت مردان را تحریک کند.

بیضه ها

یکی از حساس ترین بخش های بدن هر مرد ناحیه بیضه ها می باشد که لمس و نوازش آن ها می تواند باعث شود تا مردان دچار برانگیختگی شوند. توجه داشته باشید که این ناحیه بسیار حساس بوده و باید دقت بالایی در این زمینه داشته باشید.

نواحی داخل ران

یکی دیگر از نواحی تحریک پذیر در مردان بخش داخل ران است، به طوری که لمس و نوازش و بوسیدن این ناحیه می تواند باعث شود تا مردان دچار برانگیختگی شوند و در نتیجه لذت جنسی را تجربه کنند.

نوک سینه ها

در برخی از مردان لمس و نوازش نوک سینه ها موجب ایجاد لذت و برانگیختگی می شود و به همین دلیل لازم است تا در طول رابطه به این ناحیه نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

گردن

در رابطه با نقاط تحریک پذیر در بدن زنان اشاره کردیم که گردن می تواند بسیار حساس باشد. به یاد داشته باشید که ناحیه گردن در زنان بسیار حساس تر بوده و در نتیجه با نوازش به لذت خواهند رسید. در مردان نیز این ناحیه جز بخش های تحریک پذیر بود و با لمس، نوازش و بوسیدن می توانید کاری کنید که همسرتان لذت جنسی را تجربه کند.

دسته‌بندی‌ها