انحراف کاکولدیسم چیست و چگونه درمان می شود؟

انحراف کاکولدیسم چیست و چگونه درمان می شود؟

درمان کاکولدیسم موجب می شود تا جامعه از آسیب های ناشی از مخرب ترین انحراف جنسی در امان باشد. به عبارت کلی کاکولدیسم یک انحراف بسیار خطرناک و تمام عیار است که اگر در جامعه گسترش یابد بعد از مدتی شاهد فروپاشی جامعه خواهیم شد. در تعریف کاکولدیسم باید اشاره شود که این اختلال شامل به اشتراک گذاشتن شریک جنسی خود با دیگران است.

یعنی فرد از این که مشاهده کند شریک جنسی او با فردی دیگر وارد رابطه جنسی می شود لذت می برد. این موضوع نیاز به درمان حرفه ای دارد ولی افرادی که گرفتار چنین مشکلی هستند همواره خودشان را سالم و بدون هیچ مشکلی می دانند.

اما باید بدانیم که چنین اختلالی ریشه در اختلالات روانی درمان نشده انسان ها دارد و افرادی که گرفتار کاکولدیسم هستند باید خیلی سریع برای درمان اقدام نمایند. در ادامه با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت تخصصی این انحراف بسیار خطرناک را مورد بررسی قرار دهیم و سپس روش های درمان کاکولدیسم را بیان نماییم.

رابطه کاکولد

رابطه کاکولد یک مفهوم یا تئوری در زمینهٔ فلسفه و نظریه‌پردازی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. این مفهوم اولین بار توسط فیلسوف فرانسوی به نام پیر دیوید کاکولد (Pierre-David Cabanis) در قرن ۱۸ معرفی شد و از آن زمان به عنوان یک موضوع مورد بحث و تحقیق در فلسفه، علوم اعصاب و روان‌شناسی شناخته می‌شود.

رابطه کاکولد به تفسیر انسان به عنوان یک موجود فیزیکی و شیمیایی تأثیر گذار بر روی عقل و رفتار انسانی می‌پردازد. این تئوری بر این ایده مبتنی است که عقل و روح انسان ناشی از فرآیندهای شیمیایی و فیزیولوژیکی در مغز و سیستم عصبی انسان است.

به طور کلی، رابطه کاکولد تصور می‌کند که تمام رفتارها، عقلانیت، ادراک، احساسات و ذهنیت انسان به عوامل فیزیکی و شیمیایی درون بدن باز می‌گردد. این تئوری ادعا می‌کند که مواد شیمیایی مختلف در مغز و سیستم عصبی انسان مسئولیت ایجاد افکار و احساسات را دارند و عقل و ذهن انسان نتیجهٔ تعامل این مواد شیمیایی است.

رابطه کاکولد به عنوان یکی از اصول مهم فلسفی متغیر، مورد انتقادهای زیادی از سوی دیگر نظریه‌پردازان و روان‌شناسان قرار گرفته و هنوز هم موضوع بحث و جدل است. بسیاری از افراد و نظریه‌پردازان در زمینهٔ علوم شناختی و روان‌شناسی به تأثیرات مواد شیمیایی در مغز انسان اعتقاد دارند، اما این اعتقاد به معنای کاملی منکر شدن ارتباط عقلانیت و عقل انسان با مواد شیمیایی و فیزیولوژیکی نیست. به عبارت دیگر، رابطه کاکولد تصویر آزمایشی از تأثیر مواد شیمیایی بر عقل و رفتار انسان را ارائه می‌دهد، اما نه تمام توانمندی‌های عقلانیت و روانی انسان را از پیش‌زمینه می‌برد.

در نتیجه، رابطه کاکولد موضوع مورد بحث و پژوهش در حوزه‌های مختلف علوم انسانی مانند فلسفه، علوم شناختی، علوم اعصاب و روان‌شناسی است و هنوز هم موضوع تأمل و بحث فلسفی است.

اختلال تماشای رابطه جنسی همسر خود با فردی دیگر به عنوان یکی از اختلالات جنسی در روان‌شناسی شناخته می‌شود و به عنوان “Cuckoldry Fetish” یا “Voyeuristic Cuckoldry” نیز شناخته می‌شود. این اختلال معمولاً به افرادی اشاره دارد که لذت می‌برند یا جذبه جنسی احساس می‌کنند از دیدن همسر یا شریک جنسی خود در رابطه جنسی با شخص دیگری بیرون از ازدواج یا رابطه‌شان. افراد مبتلا به این اختلال به عنوان “کاکولد” شناخته می‌شوند.

این اختلال بیشتر در مورد مردان گزارش شده است و ممکن است به این شکل ظاهر شود که مرد تمایل دارد همسر یا شریک جنسی خود در حالتی که با شخص دیگری رابطه جنسی دارد ببیند یا از آن تماشا کند. افراد مبتلا به این اختلال معمولاً از این تماشا لذت جنسی می‌برند و ممکن است به عنوان بخشی از زندگی جنسی خود این تماشا را ترجیح دهند.

اهمیت این اختلال بیشتر در مواردی است که این امر به صورتی نامطلوب و با ترتیب نشده رخ دهد و به مشکلات در رابطه جنسی یا روابط زناشویی منجر شود. به عبارت دیگر، اگر یکی از شریک‌ها احساس می‌کند که این تماشا برای او یا اون آزاردهنده یا نامناسب است، ممکن است مشکلات و تعارضات در رابطه جنسی و زناشویی به وجود آید.

در صورتی که این اختلال به مشکلات رابطه‌ای منجر شود یا برای فردی مشکل‌ساز باشد، مشاوره روان‌شناختی یا درمان متخصص در زمینه روان‌شناسی جنسی ممکن است به عنوان یک راه حل موثر مورد نیاز باشد. اهمیت درک و مدیریت این اختلال در مراقبت از سلامت جنسی و روانی افراد و زناشویی آن‌ها بسیار مهم است.

کاکولدیسم چیست؟

همانگونه که گفته شد، فردی که دچار اختلال کاکولد (Cockold) است از دیدن رابطه جنسی شریک جنسی خویش با فرد دیگر لذت می برد. یعنی این افراد به جای آنکه خودشان با شریک جنسی شان وارد رابطه جنسی شوند، علاقه دارند تا فردی غریبه این کار را انجام دهد و آنها از طریق مشاهده چنین صحنه ای به لذت دست پیدا می کنند. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان انحراف ادرار خواهی را مطالعه نمایید.

در واقع افرادی که گرفتار اختلال کاکولدیسم هستند از طریق مشاهده رابطه جنسی همسرشان با یک فرد غریبه به برانگیختگی جنسی دست پیدا می کنند.

ریشه کلمه کاکولد

کلمه کاکولد از نام پرنده ای به نام کوکو گرفته شده است. این پرنده تخم هایش را زیر پرنده دیگری قرار می دهد. زمانی که جوجه ها به دنیا می آیند، والدینشان از شکل و شمایل آنها تعجب می کنند ولی به آن ها غذا می دهند و بزرگشان می کنند.

آشنایی کامل با اختلال جنسی کاکولدیسم

برای اولین بار کاکولد در قرون وسطی برای توصیف همسر بی وفا مورد استفاده قرار گرفت که بدون اطلاع همسر خویش، فرزندانی را تربیت می کند که برای او نبوده اند. شایان ذکر است که برخی افراد اختلال کاکولدیسم را با اختلال فاخته گری اشتباه می گیرند که اشتباه بوده و این دو اختلال به طور کامل با یکدیگر متفاوت هستند.

کاربرد کلمه کاکولدیسم

همانطور که گفته شده امروزه اختلال کاکولدیسم به عنوان یک انحراف جنسی بسیار خطرناک شناخته می شود که نیاز به درمان تخصصی دارد. در واقع افرادی که دچار اختلال جنسی کاکولدیسم هستند خودشان را افراد سالمی می دانند که دوست دارند شریک جنسی شان با یک فرد غریبه وارد رابطه جنسی شود و آن ها از مشاهده چنین صحنه ای به لذت جنسی دست پیدا می کنند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله اثر کولیج را مطالعه نمایید.

باید اشاره شود که ریشه کلمه کاکولدیسم از عبارت ” شوهر – همسر – مرد ” یا ” شوهر – همسر – زن ” می آید. به عبارت دیگر در این اختلال فردی که دچار انحراف کاکولدیسم است هم می تواند مردی باشد که از دیدن رابطه جنسی زنش با مردی دیگر لذت ببرد و یا زنی باشد که از دیدن رابطه جنسی شوهرش با زنی دیگر لذت ببرد.

کاکولدیسم برای مردان است یا زنان؟

به یاد داشته باشید که اختلالات جنسی و گرایش های جنسی انحرافی یا فتیش های عجیب و غریب صرفا برای یک جنسی خاص نیست. از این رو اختلال کاکولدیسم هم صرفا برای مردان یا زنان نیست و می تواند در هر دو جنس وجود داشته باشد. در جامعه ایرانی با توجه به فرهنگی که در آن وجود دارد برقراری رابطه جنسی با فردی غیر از همسر کاری خطا و اشتباه است.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان سکس چت را بخوانید.

از این رو ممکن است فردی که دچار اختلال کاکولدیسم است با همسرش دچار مشکل شود و نتوانند به رابطه شان ادامه دهند و در نهایت زندگی شان از هم بپاشد. چرا که نتیجه برخی تحقیقات نشان می دهد چیزی حدود ۵۸ درصد از مردان و از هر ۳ زن یک نفر در مورد اختلال کاکولدیسم و داشتن چنین رابطه ای دست به خیال پردازی زده است.

آیا فرد کاکولدیسم از دیدن صحنه ها لذت می برد؟

به طور کلی نمی توان گفت که افراد گرفتار اختلال کاکولدیسم صرفا از دیدن رابطه جنسی همسرشان به فرد غریبه لذت می برند. چرا که ممکن است افراد حتی از طریق خیالپردازی یا شنیدن داستان هایی که دارای چنین مضامینی باشند نیز به لذت جنسی دست یابند.

چرا برخی افراد از کاکولدیسم لذت می برند؟

در مورد علت لذت بردن از انحراف جنسی کاکولدیسم دلایل متفاوتی وجود دارد که آن ها از این اختلال به عنوان یک فتیش یا نوعی غیر همسری به لذت می رسند. برخی افراد کاکولدینگ را راهی برای رهایی از تکرار رابطه جنسی می دانند. چرا که آن ها انسان های تنوع طلبی هستند و نمی توانند برای همیشه یک نوع رابطه را در زندگی شان تحمل کنند.

از این رو به سمت انحرافاتی مانند کاکولدیسم می روند تا بتوانند به آن چیزی که می خواهند برسند. زیرا که به باور آن ها اگر در رابطه جنسی تنوع وجود داشته باشد موجب می شود تا رابطه آنها با شریک جنسیشان تقویت شود. از طرف دیگر آن ها بیان می کنند که وقتی مشاهده می کنند که همسرشان با فردی دیگر وارد رابطه جنسی می شود می توانند به نیازها و فانتزی هایش پی ببرند و در رابطه خودشان از آن ها استفاده کنند.

از دیگر دلایلی که لازم است در مورد لذت بخش بودن اختلال کاکولدیسم به آن اشاره کنیم موضوع ایجاد هیجان در فرد است. چرا که برخی افراد همواره به دنبال روش هایی برای رسیدن به هیجانات عجیب و غریب هستند و از این رو به سمت فتیش های عجیبی مانند کاکولدیسم می روند تا بعد جدیدی از زندگی جنسی را تجربه کنند.

آئویفه دروری (Aoife Drury) که یک روان درمانگر روابط جنسی است بیان می کند : کاکولدینگ می تواند سبب بروز حسادت جنسی شود. همچنین ممکن است فکر برقراری رابطه جنسی با شریک زندگی شان با فردی غریبه خیلی برانگیزاننده باشد. Aoife Drury همچنین بیان می کند که از دیگر عوامل لذت بخش بودن کاکولدینگ این است که این اختلال رضایت زناشویی یا توانمند سازی را از سمت همسرتان افزایش می دهد.

آشنایی با انواع کاکولدیسم

حالا لازم است تا با انواع کاکولدیسم آشنا شویم که در ادامه به صورت کامل شما را با انواع آن آشنا می کنیم.

کاکولد مطیع

در کاکولد مطیع (Submissive Cuckold) فردی که دچار کاکولدیسم است از برقراری رابطه جنسی شریک جنسی اش با فردی غریبه لذت می برد. او می خواهد از طریق دستور دادن آنها وارد سکس ۳ نفره شوند. یعنی اگر دو نفر دیگر بخواهند، او نیز وارد رابطه می شود و یا صرفا دو نفر با هم سکس می کنند و او به تماشای سکس می نشیند. در چنین حالتی فردی که دچار اختلال کاکولدیسم از نوع مطیعانه است به صورت کامل مطیع همسر و شخص سوم قرار می گیرد. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان اختلال خفگی جنسی را بخوانید.

کاکولد هات وایف

در کاکولد هات وایف (Hotwife Cuckold) فردی که به اختلال کاکولدیسم مبتلا است همواره تمایل دارد تا همسرش با فردی دیگر سکس داشته باشد و از تمام ابعاد رابطه به او اطلاع دهد. مثلا از رابطه شان به او فیلم نشان دهد و یا داستان رابطه را با جزئیات برای او تعریف کند.

کاکولد مدرن

در اختلال کاکولد مدرن (Modern Cuckold) فردی که گرفتار انحراف است غالبا خودش برای همسرش شخص سومی را انتخاب می کند و آن ها را در رابطه همراهی می کند.

کاکولد حاکم

در کاکولد حاکم (Dominant Cuckold) کنترل کامل بر روی شریک جنسی و نفر سوم وجود دارد. یعنی فرد همواره به آن ها دستور می دهد و حتی ممکن است برای ارضای فانتزی های ذهنی خویش از ابزار و وسایل جنسی نیز استفاده کند. یعنی خود فرد وارد رابطه جنسی نمی شود اما دو نفر دیگر را تحت امر خود می گیرد و به آنها دستور می دهد که به حرفش گوش کنند.

کاکولد حقیر

در اختلال کاکولد حقیر (Humiliation Cuckold) فرد از این که توسط همسر و نفر سوم تحقیر شود احساس لذت می کند. در این نوع انحراف فرد به شدت نیاز دارد که توسط همسر یا نفر سوم تحقیر شود تا بتواند به اوج لذت جنسی دست یابد. این مورد تا حدی مشابه اختلال مازوخیسم یا خودآزاری است که در مقالات قبلی به صورت کامل راجع به آن گفتگو کرده ایم.

هات وایف چیست؟

هات وایف (Hot-Wife) یک اصطلاح در ارتباط با روابط جنسی و جامعه‌شناسی است. این اصطلاح به زنانی اشاره دارد که به اختصار “هات وایف” نامیده می‌شوند و با موافقت شوهر خود، روابط جنسی با مردان دیگر را دارند. این مفهوم معمولاً در سیاق‌های خودآگاهانه و با رضایت همه طرف‌ها اتفاق می‌افتد و برای برخی افراد شکلی از روابط غیرمعمول است. در بعضی از موارد، شوهر ممکن است از مشاهده کردن همسر خود در رابطه جنسی با شخص دیگر لذت ببرد، اما مهمترین نکته این است که این روابط با رضایت و توافق همسران انجام شود.

اصطلاح “کاکولد هات وایف” ممکن است به موقعیتی اشاره کند که شوهر (یا همسر) به عنوان مشاهده‌گر بی‌تعهد در روابط جنسی همسر خود با فرد دیگری شرکت می‌کند. این نوع موقعیت ممکن است برای او تحریک‌کننده باشد. اصطلاح “کاکولد هات وایف” ممکن است در مفاهیم جنسی و روابط معاصر برخی افراد مورد استفاده قرار گیرد، اما باید تأکید کنم که این نوع ارتباطات باید با رضایت و توافق همه طرف‌ها انجام شود و هیچگونه اجبار یا اختلاس نباید در آن دخالت داشته باشد.

چه دلایلی برای گرایش به کاکولدینگ وجود دارد؟

با توجه به ویژگی هایی که از اختلال کاکولدیسم بیان شد، ممکن است برخی افراد با خود بگویند خیلی عجیب است که فردی از دیدن رابطه جنسی همسرش با یک غریبه به لذت جنسی دست یابد. همچنین با توجه به فرهنگی ما در آن بزرگ شده ایم هرگز نمی توانیم چنین موضوعی را درک کنیم و برایمان بسیار عجیب است.

اما لازم است تا در مورد علل گرایش برخی افراد به اختلال کاکولدیسم گفتگویی داشته باشیم.

مقابله

اولین دلیلی که در خصوص کاکولدیسم وجود دارد موضوع مقابله است که موجب می شود تا برخی افراد از به اشتراک گذاشتن همسرشان با شخصی دیگر به برانگیختگی جنسی دست یابند. آنها با چنین حسادتی مقابله می کنند و چنین حسادتی موجب می شود تا شرایط و موقعیت برایشان بسیار لذت بخش باشد.

به عبارت دیگر برخی از افراد به سمت اختلال کاکولدیسم گرایش پیدا می کنند تا از تحریک شریک جنسی خود به وسیله نفر سوم به لذت دست یابند.

تابو و هنجار شکنی

از دیگر دلایلی که می توان برای علت کاکولدیسم بیان نمود موضوع تابو بودن چنین شرایطی است. زیرا در جامعه ای که فقط زن و مرد باید با یکدیگر ازدواج کنند و در زیر یک سقف با هم زندگی کنند نمی توانند رابطه جنسی فرد دیگری را مشاهده کنند. از این رو گرایش به کارهای ممنوعه ای مانند اختلال کاکولدیسم می تواند برای برخی از افرادی که به تابو شکنی علاقه دارند لذت بخش باشد.

بررسی گرایش های جنسی

در این خصوص دیوید لی (Dr. David Lee) بیان می کند که در برخی از موارد اختلال کاکولدیسم برای مرد فضای امنی را ایجاد می کند تا بتواند علاقه اش را به سایر مردان کشف کند. به عبارت دیگر چنین مردی از همسرش به عنوان یک ابزار استفاده می کند تا بتواند با مرد دیگر وارد رابطه جنسی شود.

انحراف جنسی کاکولدیسم چگونه موجب تخریب خانواده و جامعه می شود؟

قدرت نمایی

برخی افراد از این که فانتزی های بردگی جنسی داشته باشند و در رابطه تسلیم شوند بسیار لذت می برند. این افراد همواره می خواهند تحت سلطه دیگران باشند و از این طریق به شریک جنسی شان و نفر سومی که وارد رابطه می شود خدمت کنند تا برایشان رضایت خاطری را ایجاد نمایند.

همچنین باید اشاره شود که این افراد از این که فردی دیگر خیلی بهتر از آن ها می تواند همسرشان را به ارضا برساند لذت می برند و دوست دارند از این طریق تحقیر شوند که بسیار ضعیف و پوچ هستند و هیچ کاری از دستش ساخته نیست.

آن ها علاقه دارند تا همسرشان چنین صحبت هایی را به صورت کلامی بیان کنند و نشان دهند که همسرشان چقدر حقیر و کوچک است تا از این طریق به برانگیختگی جنسی دست یابند. در پورنوگرافی کاکولدیسم BDSM از نوع شدید، مردان از این که توسط نفر سوم و همسرشان شکنجه شوند بسیار لذت می برند. همچنین این افراد از این که بعد از رابطه جنسی همسرشان با نفر سوم آن مکان را تمیز کنند بسیار لذت می برند.

کندولیسم

دیوید لی بیان می کند که فتیش کندولیسم (Candaulism) در بسیاری از موارد در اختلال کاکولدیسم دخیل است. یعنی مرد از این که همسرش آنقدر جذاب است که دیگران او را می خواهند احساس غرور می کند و از این رو او را به نمایش می گذارد. اگر مردی به همین دلیل از کاکولدیسم لذت می برد این امکان وجود دارد که به فتیش کندولیسم نیز گرایش داشته باشد.

داشتن عروسک جنسی

بسیاری از افرادی که گرفتار اختلال کاکولدیسم هستند از دیدن رابطه جنسی دیگران به صورت پورنوگرافی لذت می برند. برخی از مردان نیز چون به پورنوگرافی اعتیاد دارند بر این باورند که از طریق کاکولدینگ می توانند ستاره خصوصی پورن خودشان را داشته باشند تا در خانه برایشان نقش جنسی را ایفا کند.

رقابت

برخی از تحقیقات نشان می دهد که عده ای از مردان وجود دارند که از وجود رقابت برای به دست آوردن همسرشان توسط دیگران بسیار لذت می برند و به همین دلیل به سمت اختلال کاکولدیسم گرایش پیدا می کنند.

از نظر بیولوژیکی گاهی اوقات این موضوع تحت عنوان تئوری اسپرم نیز شناخته می شود. چرا که فرد با دیدن رابطه جنسی همسرش با فردی دیگر به لذت جنسی بالایی دست پیدا می کند.

کاکولدیسم در زنان

اختلال کاکولدیسم در زنان موجب می شود تا آنها همواره بخواهند شوهرشان با زنی دیگر وارد رابطه جنسی شود و آن ها با دیدن چنین صحنه ای به لذت جنسی دست یابند. در یک تحقیق که بر روی ۴۲۰۰ آمریکایی انجام شد سوالی پرسیده شد که آیا تا به حال در مورد تماشای رابطه جنسی همسرتان با فردی دیگر دست به خیالپردازی جنسی زده اید؟

در این تحقیق بیش از ۵۰ درصد از مردان دگرجنسگرا قبلا چنین خیال پردازی هایی را داشته اند. این در حالی است که تنها ۲۵ درصد از زنان دگرجنسگرا دارای چنین خیالی بوده اند. مردان همجنسگرا و بایسکشوال (دوجنسگرا) بیشتر از مردان دگرجنسگرا دارای خیالات کاکولدیسمی هستند. همین امر در مورد زنان لزبین و دوجنسگرا نیز صدق می کند. اگر خود را مرد تشخیص دهند و اگر غیر دگرجنس گرا باشند، به احتمال زیاد به کاکولدیسم مبتلا می شوند.

خیانت و اختلال کاکولدیسم

برخی از افرادی که مورد خیانت قرار گرفته اند نمیفهمند که چرا شریک جنسی آن ها این کار را سرگرم کننده می دانند. خیانت و تقلب واقعی به این معناست که شما با رابطه شریک زندگیتان با فردی دیگر موافقت نکرده اید. بنابراین آن شخص به دور از چشم شما این کار را انجام می دهد و قرارداد زناشویی را فسخ کرده است.

اما ممکن است فرد از رابطه پنهانی همسرش با فردی غریبه باخبر شود و احساس رضایت کند و تمایل داشته باشد تا در مورد این روابط بیشتر بداند. حتی ممکن است شریک جنسی اش را به ادامه چنین رابطه ای تشویق کند.

در چنین شرایطی فرد گرفتار اختلال و انحراف کاکولدیسم است و این مشکل می تواند زندگی فرد را به نابودی بکشاند. یک تحقیقی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که برخی از افراد با این که گرفتار انحراف کاکولدیسم هستند ولی باز هم در زندگی شان بسیار شادند. این در حالی است که چنین موضوعی برای جامعه بسیار خطرناک است و می تواند نهاد خانواده را با مشکلات بسیاری مواجه کند.

زمینه های بالینی انحراف کاکولدیسم

در رابطه با اختلال کاکودلیسم فرضیه هایی مانند زوج های باز و چند همسری وجود که تحقیقات متعددی در این باره نتایج قابل توجهی را به همراه آمار نشان می دهند. تمامی این تحقیقات تاثیر این اختلال را بر روی سلامت روان و همچنین رابطه جنسی زوجین مورد بررسی قرار داده اند.

در ابتدا تفاوت اساسی مربوط به سیستم ادراکی – واکنشی بیمار بررسی می شود و سپس واکنش او در مورد محیطی که در آن قرار دارد مورد تحلیل قرار می گیرد. همچنین برای یادگیری بیشتر به کارگاه درمان انحراف جنسی مراجعه کنید.

سوالات مهم مربوط به اختلال کاکولدیسم

  • آیا فردی که گرفتار کاکولدیسم است رفتارش را نگران کننده می داند؟
  • آیا بیمار رفتار شریک زندگی در رابطه جنسی را بی اهمیت می داند و تمایل به ارضای آن ها دارد؟
  • آیا بیمار بدون اجرای این رفتارهای جنسی نمی تواند رابطه رضایت بخشی و زندگی احساسی داشته باشد؟
  • آیا بیمار تصدیق چنین رفتارهایی را درک می کند؟
  • بیمار در اثر تحقق یا ایده پردازی این رفتارها دچار مشکلات روابط زناشویی، کاری یا احساسی شده است؟

اگر فرد تنها به یکی از سوالات پاسخ مثبت دهد لازم است تا فرایند روان درمانی را آغاز کند. چرا که این موضوع نشان می دهد فرد دچار مشکل و انحراف است و باید تحت درمان شناختی رفتاری قرار بگیرد. زیرا اگر فرد بیمار درمان نشود بعد از مدتی دچار رنج و ضعف می شود و نمی تواند تجربه خوبی در زندگی داشته باشد.

همچنین باید اشاره شود که فرد دارای انحراف کاکولدیسم است موجب می شود تا خود و شریک زندگی اش در معرض خطرات و آزار جنسی و روانی قرار داشته باشند.

اختلال کاکولدیسم چگونه درمان می گردد؟

درمان کاکولدیسم

به یاد داشته باشید که کاکولدیسم یک اختلال خانمان سوز است و حتی اگر خود فرد نیز از شرایطش راضی باشد باز هم لازم است تا برای درمان اقدامات لازم را انجام دهد. چرا که چنین انحرافی صرفا موجب می شود تا نیازهای زن و شوهر برآورده نشود و در نهایت بنیان خانواده را تخریب می کند. زیرا بسیار مهم است که افراد از قوانین ساده رفتاری پیروی کنند.

  • به اشتراک گذاری کافی تجربیات جنسی، ارتقا ارتباطات خوب و ابراز احساسات ساده به همسر در این زمینه بسیار مفید است.
  • در مورد احساسات، انتظارات و خواسته های خود بدون ترس از قضاوت ها و محکومیت های اخلاقی با مشاور و روان درمانگر صحبت کنید.
  • برای مدیریت بهتر شرایط جنسی بین دو شریک زندگی لازم است تا مجموعه ای از قوانین را برای خودتان تنظیم کنید.
  • به احساسات قبل و بعد از تجربه جنسی خود توجه داشته باشید و در مورد آن با همسرتان گفتگو کنید.
  • گوش دادن فعال را تمرین کنید و از تداخل اشخاص ثالث در روابط زناشویی جلوگیری کنید.
  • فعالیت های بازی جنسی با اشخاص ثالث را محدود کنید.
  • وقت بگذارید و اطمینان حاصل کنید که خواسته ها، انتظارات و انگیزه های هر دو طرف سازگار است.
  • از انجام فعالیت های ناخوشایند با شریک جنسی خود پرهیز نمایید.
  • هرگونه نیاز به گفتگو را با کمک سکس تراپی و مشاوره که می تواند به زوجین کمک کند تا نیازهای واقعی هر دو را بهتر درک کنند حتما رفع کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله بیان کردیم اختلال کاکولدیسم یکی از انحرافاتی است که اگر تحت درمان قرار نگیرد موجب آسیب به نهاد خانواده و سپس به جامعه می شود. همچنین باید بدانیم که این انحراف به جسم و روان انسان ها آسیب وارد می کند و اگر شما فردی را می شناسید که در این زمینه نیاز به درمان دارد حتما او را راهنمایی کنید تا برای درمان اقدامات لازم را انجام دهد.

دسته‌بندی‌ها