کتاب صوتی “من خشمگین میشوم اما پرخاشگری نمیکنم”: راهنمای جامع کنترل خشم، آیا از دست خشم خود خسته شدهاید؟ آیا در روابطتان به دلیل عصبانیت خود دچار مشکل هستید؟ آیا به دنبال راه حلی برای مدیریت خشم خود و داشتن زندگی آرامتر هستید؟
کتاب صوتی “من خشمگین میشوم اما پرخاشگری نمیکنم” دقیقاً همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید!
این کتاب صوتی که توسط دکتر محمد قهرمانی خرم و مریم باباخانی نوشته شده و با صدای گرم کاملیا کریمی، بهاره جلودارزاده، محمد لاکچی و محمد مقدسی روایت میشود، راهنمای کاملی برای درک و مدیریت خشم به شما ارائه میدهد. شایان ذکر است که کارگردان این مجموعه صوتی جناب آقای فریبرز صفی است و انتشارات ندای کادح این کتاب را منتشر کرده است.
در این کتاب صوتی چه چیزهایی خواهید آموخت؟
- ریشههای خشم: شما با علل مختلف خشم، از جمله عوامل بیولوژیکی، روانی و اجتماعی آشنا خواهید شد.
- نشانههای خشم: یاد خواهید گرفت که چگونه علائم خشم خود را در بدن و افکارتان تشخیص دهید.
- مهارتهای کنترل خشم: با طیف گستردهای از تکنیکهای موثر برای مدیریت خشم خود، از جمله تنفس عمیق، مدیتیشن و تغییر الگوهای فکری آشنا خواهید شد.
- برقراری ارتباط موثر: یاد خواهید گرفت که چگونه در هنگام عصبانیت به طور موثر با دیگران ارتباط برقرار کنید.
- حل تعارض: استراتژیهایی برای حل سالم تعارضات و جلوگیری از پرخاشگری خواهید آموخت.
این کتاب صوتی برای چه کسانی مفید است؟
- هر کسی که به دنبال راههایی برای کنترل خشم خود است.
- افرادی که در روابط خود به دلیل عصبانیت با مشکل مواجه هستند.
- کسانی که به دنبال ارتقای سلامت روان خود هستند.
- والدین، معلمان و هر کسی که با کودکان کار میکند.
- مدیران و رهبران
مزایای استفاده از کتاب صوتی “من خشمگین میشوم اما پرخاشگری نمیکنم”:
- قابل دسترس و راحت: شما میتوانید این کتاب صوتی را در هر زمان و هر مکانی گوش دهید.
- یادگیری آسان: مفاهیم به زبانی ساده و قابل فهم ارائه میشوند.
- مقرون به صرفه: این کتاب صوتی به مراتب ارزانتر از جلسات مشاوره حضوری است.
- اثربخش: تکنیکهای ارائه شده در این کتاب صوتی بر اساس تحقیقات علمی و تجربیات واقعی هستند.
همین امروز کتاب صوتی “من خشمگین میشوم اما پرخاشگری نمیکنم” را دانلود کنید و به سمت زندگی آرامتر و بدون خشم قدم بردارید! نسخه کامل این کتاب صوتی با کیفیت عالی در فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان در دسترس شماست.
پیشنهاد میشود به کتاب صوتی نه پرو باش نه کم رو مراجعه فرمایید. بدون شک شما نیز مثل همه انسانها در زندگی عصبانی شده و آن را به شکلی ابراز نموده اید. اما پس از فروکش کردن خشمتان ، ناراحت می شوید، خود را سرزنش می کنید، رفتار پرخاشگرانه خود را توجیه می کنید و یا طرف مقابل را مقصر می دانید! ممکن است پس از تکرار موارد پرخاشگری، سرانجام به این فکر بیفتید که چگونه بعضی افراد در رویارویی با موقعیت های تنش زا و ناراحت کننده قادرند عصبانیت خود را کنترل کنند، اما شما در کنترل خشم خود ناتوان هستید و پرخاشگری می کنید، طوری که به وجهه ی خود آسیب وارد کرده و دچار مشکلات متعددی می شوید.
کتابی که در دست دارید اولین کتاب از مجموعه کتابهای خودیاری با هدف آشنایی، کنترل و پیشگیری از پرخاشگری است. کمبود فرهنگ مطالعه در جامعه ایران و نیز مشغولیت های متعدد در زندگی روزمره، سبب گردید که این کتاب خلاصه و با زبانی ساده و روان برای تمام افراد جامعه در هر سطح تحصیلی تدوین گردد.
محتوای کتاب بر اساس تجربه نویسندگان ، در مشاوره و آموزش مدیریت خشم، در طول بیش از یک دهه و با استفاده از کتاب های موجود در این زمینه به رشته تحریر در آمده است و امید است افراد پرخاشگر با خواندن و عمل کردن به پیشنهادهای آن بتوانند خشم خود را کنترل نمایند.
بدون شک شما مثل همه انسانها، پس از فروکش کردن خشم خود، به این فکر خواهید افتاد که چگونه میتوان در مقابله با موقعیتهای تنشزا، عصبانیت خود را کنترل کنید. با گوش دادن به این کتاب شما با نشانهها و علل خشم و روشهای مدیریت خشم آشنا میشوید.
فهرست مطالب کتاب صوتی من خشمگین می شوم اما پرخاشگری نمیکنم
مقدمه
فصل اول : ضرورت کنترل خشم
- چرا پرخاشگری می کنیم؟
- خشم، پدیدهای مفید است یا مضر؟
- اگر خشم خود را کنترل نکنیم چه می شود؟
- عصبانیت های مکرر سبب چه مشکلات و بیماریهای جسمی و روانی می شود؟
- اگر خشم را بروز ندهیم چه روی می دهد؟
- نظر بزرگان در مورد خشم، پرخاشگری و بخشش
- ضرب المثل های رایج در مورد خشم
- هدف از مدیریت خشم چیست؟
فصل دوم: ماهیت خشم و مراحل آن
- خشم و تفاوت آن با پرخاشگری و دشمنی (خصومت)
- محل تولید خشم در مغز
- پرخاشگری : بیماری، اختلال شخصیتی یا اختلال هورمونی ؟
- مراحل پرخاشگری
فصل سوم: نشانه ها و چگونگی ابزار خشم
- نشانه های خشم و عصبانیت در افراد مختلف
- چگونگی ابراز خشم
- زمان ابراز خشم (پرخاشگری)
- مکان ابراز خشم (پرخاشگری)
- چگونه تشخیص دهیم میزان بروز خشم و عصبانیت ما به اندازه است یا خیر؟
فصل چهارم : دلایل پرخاشگری و کنترل آن
- پرخاشگری، پدیده ای ارثی است یا اکتسابی؟
- تفاوت زن و مرد در پرخاشگری
- دلایل عصبانیت
- دلایل پنهان و دور از ذهن و (پیچیده) عصبانیت
فصل پنجم: کنترل خشم
- کنترل خشم
- پیشگیری و کنترل خشم در کوتاه مدت (در همان لحظه)
- پیشگیری و کنترل خشم در بلند مدت
- قواعد اصلی در رفتار متقابل را یاد بگیرید و عمل کنید
- قواعد مهم اصلاح رفتار را به خاطر داشته باشید
- چگونه رفتار قاطعانه ای داشته باشیم؟
- چگونه به دیگران نه محترمانه بگوییم؟
- گذشت و عفو یعنی چه؟
- انواع آرام سازی
- چگونه از عصبانیت و پرخاشگری دیگران جلوگیری کنیم؟
- اگر شما اشتباه کردید چگونه باید از دیگران درخواست بخشش کنید؟
فصل ششم: زندگی با افراد عصبانی کننده
- آشنایی با انواع افرادی که ما را عصبانی می کنند و چگونگی برخورد با آنها
- منفی بافها و شکست خورده ها
- افراد بدبین یا شکاک
- مقایسه کننده ها
- سکوت کننده ها
- قلدرها
- کنترل کننده ها
- افراد دیر جوش و سرد
- سلطه جوها
- از خود راضی ها یا سودجویان
- تحقیر کننده ها
- ایرادگیرها، انتقادگرها و سرزنشگرها
- امرکننده ها و نصیحت کننده ها
- تهدید کننده ها
- افراد منظم، افراد نامنظم و شلخته
- خودشکن ها
- بازنده ها
- افراد وابسته
- افراد ترحم طلب و احساس گناه دهنده
- افراد کمال طلب (کمال پرست)
- افراد مهر طلب
- افراد نگران و مضطرب
- افراد خودشیفته و مغرور
- افراد بیشعور
- افراد عجول و خونسرد و بیخیال
کلام آخر
منابع و مطالعات پیشنهادی
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.