کتاب صوتی من خشمگین می شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
330 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کتاب های صوتی خودیاری با عنوان کتاب صوتی من خشمگین می شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم از سری مجموعه کتاب های خودیاری 1 را در اختیار شما علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی و همچنین علاقه مندان به روانشناسی قرار دهیم.

کتاب صوتی من خشمگین می شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم (خودیاری 1)

کتاب صوتی من خشمگین می شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم به طور کامل مقوله خشم و علل و عوامل آن را مورد بررسی قرار داده و همچنین راهکارهای درمانی مربوط به کنترل خشم را آموزش می دهد.

کتاب صوتی من خشمگین می شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم


نویسندگان: دکتر محمد قهرمانی خرم، مریم باباخانی

کارگردان: فریبرز صفی

گویندگان: کاملیا کریمی، بهاره جلودارزاده، محمد لاکچی، محمد مقدسی

انتشارات : ندای کادح


بدون شک شما نیز مثل همه انسانها در زندگی عصبانی شده و آن را به شکلی ابراز نموده اید. اما پس از فروکش کردن خشمتان ، ناراحت می شوید، خود را سرزنش می کنید، رفتار پرخاشگرانه خود را توجیه می کنید و یا طرف مقابل را مقصر می دانید! ممکن است پس از تکرار موارد پرخاشگری، سرانجام به این فکر بیفتید که چگونه بعضی افراد در رویارویی با موقعیت های تنش زا و ناراحت کننده قادرند عصبانیت خود را کنترل کنند، اما شما در کنترل خشم خود ناتوان هستید و پرخاشگری می کنید، طوری که به وجهه ی خود آسیب وارد کرده و دچار مشکلات متعددی می شوید.

کتابی که در دست دارید اولین کتاب از مجموعه کتابهای خودیاری با هدف آشنایی، کنترل و پیشگیری از پرخاشگری است. کمبود فرهنگ مطالعه در جامعه ایران و نیز مشغولیت های متعدد در زندگی روزمره، سبب گردید که این کتاب خلاصه و با زبانی ساده و روان برای تمام افراد جامعه در هر سطح تحصیلی تدوین گردد.

محتوای کتاب بر اساس تجربه نویسندگان ، در مشاوره و آموزش مدیریت خشم، در طول بیش از یک دهه و با استفاده از کتاب های موجود در این زمینه به رشته تحریر در آمده است و امید است افراد پرخاشگر با خواندن و عمل کردن به پیشنهادهای آن بتوانند خشم خود را کنترل نمایند.

بدون شک شما مثل همه انسان‌ها، پس از فروکش کردن خشم خود، به این فکر خواهید افتاد که چگونه می‌توان در مقابله با موقعیت‌های تنش‌‌زا، عصبانیت خود را کنترل کنید. با گوش دادن به این کتاب شما با نشانه‌ها و علل خشم و روش‌های مدیریت خشم آشنا می‌شوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی من خشمگین می شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم

مقدمه

فصل اول : ضرورت کنترل خشم

  • چرا پرخاشگری می کنیم؟
  • خشم، پدیدهای مفید است یا مضر؟
  • اگر خشم خود را کنترل نکنیم چه می شود؟
  • عصبانیت های مکرر سبب چه مشکلات و بیماریهای جسمی و روانی می شود؟
  • اگر خشم را بروز ندهیم چه روی می دهد؟
  • نظر بزرگان در مورد خشم، پرخاشگری و بخشش
  • ضرب المثل های رایج در مورد خشم
  • هدف از مدیریت خشم چیست؟

فصل دوم: ماهیت خشم و مراحل آن

  • خشم و تفاوت آن با پرخاشگری و دشمنی (خصومت)
  • محل تولید خشم در مغز
  • پرخاشگری : بیماری، اختلال شخصیتی یا اختلال هورمونی ؟
  • مراحل پرخاشگری

 فصل سوم: نشانه ها و چگونگی ابزار خشم

  • نشانه های خشم و عصبانیت در افراد مختلف
  • چگونگی ابراز خشم
  • زمان ابراز خشم (پرخاشگری)
  • مکان ابراز خشم (پرخاشگری)
  • چگونه تشخیص دهیم میزان بروز خشم و عصبانیت ما به اندازه است یا خیر؟

فصل چهارم : دلایل پرخاشگری و کنترل آن

  • پرخاشگری، پدیده ای ارثی است یا اکتسابی؟
  • تفاوت زن و مرد در پرخاشگری
  • دلایل عصبانیت
  • دلایل پنهان و دور از ذهن و (پیچیده) عصبانیت

فصل پنجم: کنترل خشم

  • کنترل خشم
  • پیشگیری و کنترل خشم در کوتاه مدت (در همان لحظه)
  • پیشگیری و کنترل خشم در بلند مدت
  •  قواعد اصلی در رفتار متقابل را یاد بگیرید و عمل کنید
  • قواعد مهم اصلاح رفتار را به خاطر داشته باشید
  • چگونه رفتار قاطعانه ای داشته باشیم؟
  • چگونه به دیگران نه محترمانه بگوییم؟
  • گذشت و عفو یعنی چه؟
  • انواع آرام سازی
  • چگونه از عصبانیت و پرخاشگری دیگران جلوگیری کنیم؟
  • اگر شما اشتباه کردید چگونه باید از دیگران درخواست بخشش کنید؟

فصل ششم: زندگی با افراد عصبانی کننده

  • آشنایی با انواع افرادی که ما را عصبانی می کنند و چگونگی برخورد با آنها
  • منفی بافها و شکست خورده ها
  • افراد بدبین یا شکاک
  •  مقایسه کننده ها
  • سکوت کننده ها
  • قلدرها
  • کنترل کننده ها
  •  افراد دیر جوش و سرد
  • سلطه جوها
  • از خود راضی ها یا سودجویان
  • تحقیر کننده ها
  •  ایرادگیرها، انتقادگرها و سرزنشگرها
  •  امرکننده ها و نصیحت کننده ها
  • تهدید کننده ها
  •  افراد منظم، افراد نامنظم و شلخته
  • خودشکن ها
  • بازنده ها
  •  افراد وابسته
  • افراد ترحم طلب و احساس گناه دهنده
  •  افراد کمال طلب (کمال پرست)
  • افراد مهر طلب
  • افراد نگران و مضطرب
  • افراد خودشیفته و مغرور
  • افراد بیشعور
  • افراد عجول و خونسرد و بیخیال

کلام آخر

منابع و مطالعات پیشنهادی

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.