کارگاه روانشناسی تاب آوری عاطفی

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
250 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

تاب آوری عاطفی از جمله مواردی است که به سلامت روان انسان کمک می کند تا بتواند در مقابل بسیاری از مشکلات و شکست های زندگی مقاومت نماید. هنگامی که افراد در زندگی شکست می خورند به دو شکل از خودشان رفتار نشان می دهند. به این صورت که عده ای تسلیم می شوند و حالت انفعال را اجرا می کنند و در مقابل عده ای دیگر از همان شکست به عنوان فرصتی برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنند.

شما باید به رفتارهایی که در مقابل شکست ها انجام می دهید نگاه کنید تا ببینید که دقیقا چه رفتاری را از خودتان نشان می دهید. آیا خیلی سریع از کوره در می روید و هر ناراحتی کوچکی را برای خودتان بزرگ می کنید. یا همواره در مقابل مشکلات تلاش می کنید تا روحیه تان را حفظ کرده و مجددا از جایتان بلند می شوید تا به راه خود ادامه دهید.

موضوع تاب آوری عاطفی بسیار مهم است و به همین دلیل در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از جامع ترین پکیج های آموزشی با عنوان کارگاه روانشناسی تاب آوری عاطفی را در اختیار شما افراد علاقه مند قرار دهیم.

کارگاه روانشناسی تاب آوری عاطفی

همانطور که در بالا اشاره شد تاب آوری عاطفی بسیار مهم بوده و بر روی سلامت روان افراد تاثیر می گذارد. زیرا هنگامی که شخصی با مشکلی روبرو می شود بسیار مهم است که چه رفتاری را از خودش نمایش می دهد. از این رو شما باید تاب آوری عاطفی را در خودتان تقویت نمایید تا بتوانید به خوبی در مقابل بسیاری از مشکلات مقاومت نمایید و خیلی زود شکسته نشوید.

در پکیج آموزش تقویت تاب آوری عاطفی به صورت کامل شما با مفهوم تاب آوری عاطفی آشنا می شوید و تمام ابعاد تاب آوری مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین به شما آموزش داده می شود تا بتوانید تاب آوری عاطفی تان را به خوبی تقویت نمایید.

تاب آوری عاطفی چیست؟

در تعریف کلی تاب آوری عاطفی یعنی این که شما بتوانید در مقابل مشکلات و بحران هایی که در زندگی ایجاد می شود روحیه تان را به خوبی حفظ کنید و بتوانید از شکست ها به عنوان فرصتی در زندگی استفاده نمایید. لازم است اشاره شود که مسیر زندگی مانند یک راه شسته و گلی است و نباید کسی فکر کند که زندگی مانند یک اتوبان چهار بانده بوده و می توان با سرعت بالا از آن عبور کرد.

پکیج روانشناسی آموزش تقویت مهارت تاب آوری عاطفی

چرا که در تمام زندگی ها پیچ و خم های زیادی وجود دارد که اگر شما نتوانید به خوبی از آنها عبور کنید قطعا مشکلات زیادی بر سر راهتان ایجاد می شود. به عنوان مثال در مسیر زندگی هزاران مشکل ممکن است ایجاد شود که شما باید بتوانید مهارت مقابله و کنار آمدن با آنها را داشته باشید. هنگامی که فردی در زندگی اش عزیزی را از دست می دهد برای مدتی ناراحت و ناامید است اما باید بداند که این موضوع قابل درک و کنترل بوده و نمی تواند تمام زندگی اش را به نابودی بکشاند.

در واقع آسیب های زندگی آنقدر زیاد است که اگر شما تاب آوری عاطفی نداشته باشید نمی توانید در مقابل تهدیدهای زندگی مقاومت نمایید. شایان ذکر است که در زندگی نباید به سمت عقب حرکت کرد و مسیر موفقیت انسان ها در جلو قرار دارد. پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانشناسی افزایش هوش احساسی مراجعه فرمایید.

تمامی انسان ها در هنگام مواجه با مشکلات دو راه در پیش دارند که یکی از آنها تسلیم و قبول شکست است و دیگری مقاومت و حرکت دوباره برای تغییر و بهبود شرایط است.

رابطه تاب آوری عاطفی با اضطراب و استرس

زمانی که تاب آوری عاطفی یا همان تاب آوری احساسی را تعریف کردیم هرگز منظورمان این نیست که در مقابل مشکلات و وقایع زندگی نباید دچار استرس شوید. زیرا به طور طبیعی هر فردی در هنگام مواجه با مشکلات زندگی گرفتار هراس و دلهره می شود.

از طرفی باید اشاره شود که تاب آوری عاطفی هرگز باعث نمی شود تا مشکلات زندگی به طور کامل از محیط پیرامون فرد حذف شود. بلکه مهارت تاب آوری عاطفی راه را برای شخص هموار می کند تا بتوانید نسبت به مشکلات و بحران هایی که ایجاد شده است واکنشی سالم نشان دهد. یعنی فرد بتوانند احساساتش را در شرایط سخت به خوبی مدیریت نماید و اجازه ندهد که کنترل افکار و احساسش به دست وقایع بیرونی بیفتد.

چرا تاب آوری عاطفی مهم است؟

  • تاب آوری احساسی موجب می شود تا به خودآگاهی برسید.
  • تاب آوری عاطفی باعث می شود تا فرد احساساتش را بشناسد.
  • احساسات منفی مانند افسردگی و پوچی را کنترل می کند.
  • روابط احساسی و کاری اش را به خوبی مدیریت می کند.
  • در مقابل شکست ها و سختی ها به راحتی کوتاه نمی آید.

خصوصیات افرادی که تاب آوری عاطفی دارند

همانطور که مشاهده نمودید تاب آوری عاطفی در واقع یک ویژگی مثبت است که به انسان ها کمک می کند تا بتوانند در مقابل مشکلات رفتار خوبی را از خودشان نشان دهند. حال در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل شما را با خصوصیات افرادی که دارای تاب آوری عاطفی بالای هستند آشنا نماییم.

مثبت نگر بودن

این اشخاص نسبت به تمام رویدادهای زندگی نگرش خوبی دارند و همواره بر این باورند که می توانند اتفاقات پیرامون را به خوبی کنترل کنند. یعنی به توانایی هایشان باور دارند و همین موضوع بر روزی زندگی شان تاثیر مثبت می گذارد.

روابط اجتماعی بالا

افرادی که از مهارت تاب آوری بالایی برخوردار هستند به راحتی می توانند با دیگران رابطه برقرار کنند و با حس شوخ طبعی سالمی که دارند به راحتی با سایرین صمیمی می شوند. در واقع این افراد مهارت شنیدن بالایی دارند و دیگران برای همدلی همواره به سراغشان می آیند.

هوش هیجانی بالا

متوجه شدید که تاب آوری عاطفی بالا به شما کمک می کند تا بتوانید در هر شرایطی احساسات و هیجانات تان را به خوبی کنترل و مدیریت نمایید. به همین دلیل افرادی که تاب آوری خوبی دارند می توانند در هر موقعیتی احساساتشان را مدیریت نمایند. یعنی اگر مشکلی برای این افراد رخ دهد خیلی سریع خودشان را ساماندهی می کنند و اجاره نمی دهند تا به سلامت روان آنها صدمه ای وارد شود. همچنین پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش نظم بخشی هیجانی مراجعه نمایید.

اعتماد به نفس سالم

یکی از مهم ترین مهارت های زندگی اعتماد به نفس بوده که به موفقیت افراد کمک می کند. فردی که مهارت تاب آوری عاطفی بالایی داشته باشد به توانایی هایش در هر موقعیتی ایمان دارد.

واقع گرا بودن

افرادی که تاب آوری بالایی دارند همواره در واقعیت زندگی می کنند و در تمام برنامه هایشان واقع گرایی را به خوبی احساس می کنید. یعنی نه از برنامه های آینده هیجانی می شوند و نه از شکست و ناکامی روحیه شان را از دست می دهند.

روش های تقویت تاب آوری عاطفی

حالا که با ابعاد مختلف تاب آوری عاطفی آشنا شدیم لازم است به روش های تقویت آن نیز اشاره نماییم.

شناخت نقاط ضعف و قوت

اگر شما بتوانید تمامی نقاط رو به بهبود و نقاط قوت خود را شناسایی کنید موفق می شوید تا بر روی زندگی تان به خوبی تمرکز کرده و در مقابل ناملایمات زندگی کنترل بهتری داشته باشید. به عبارت دیگر هنگامی که افراد احساسات شان را درک کنند به خوبی می توانند در هر شرایطی آرامش شان را حفظ کنند.

تاب آوری عاطفی چیست و چگونه می توانیم آن را رشد دهیم؟

آرامش ذهن

انجام ریلکسیشن و مراقبه به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید آرامش درونی را احساس کنید. زیرا شما باید به این باور برسید که افکار منفی موقتی است و بعد از مدتی به خودی خود از بین می رود.

مقابله با مشکلات

فرار کردن از سختی ها و مشکلات هرگز به شما در رفع آنها کمک نمی کند. به همین دلیل هر زمانی که برای شما مشکلی ایجاد شد لازم است تا به صورت ریشه ای آن را رفع کنید.

توسعه مهارت حل مسئله

انعطاف پذیر بودن در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است و هنگامی که شما با مشکلی روبرو می شوید اگر بتوانید از جهات مختلفی به حل آن بپردازید قطعا موفق می شوید تا بهترین راه حل را برای آن پیدا کنید و در نتیجه مهارت حل مسئله تان را در مقابل مسائل پیچیده تقویت می کنید.

برنامه ریزی برای آینده

اگر برای زندگی تان هدف داشته باشید می توانید نسبت به آینده امیدوار باشید. زیرا برنامه ریزی به شما کمک می کند تا در مقابل مشکلات زندگی تسلیم نشوید.

بررسی شکست های زندگی

بسیاری از انسان ها نمی توانند شکست را تحمل کنند و هر زمان در زندگی شان با شکست روبرو می شوند دچار احساس شرمندگی می شوند. این در حالی است که شما باید بدانید شکست بخشی از زندگی است و هرگز معنای منفی نمی دهد.

هنگامی که شما در مسیری قرار می گیرد و باید کاری انجام دهید دارای دو بعد است یک بعد آن انجام کار و یک بعد دیگر عدم انجام آن کار است. پس اگر ما بتوانیم تاب آوری عاطفی ما را به خوبی تقویت نماییم موفق می شویم تا از هر شکستی به عنوان فرصت استفاده نماییم.

اگر شما به موضوع تاب آوری عاطفی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم تا کارگاه روانشناسی تاب آوری عاطفی را از این بخش از فروشگاه برنا اندیشان دریافت نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.