کارگاه آموزش یافتن شغل حرفه ای و رفع چالش ها

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
100 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

بعد از فارغ التحصیل شدن یکی از دغدغه هایی که وجود دارد این است که چگونه می توانیم وارد بازار کار شویم. از جمله مواردی که هر فردی باید به آن ها توجه داشته باشد موضوع کنار آمدن با چالش هاست و شاید کسی به آن توجهی نداشته باشد و هر کسی در ابتدا فکر کند که صرفاً داشتن مهارت می تواند در یافتن شغل کمک کند ولی باید بدانید که فقط این مورد کافی نیست و باید نکات دیگری را نیز در نظر بگیریم. ما در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کارگاه های موفقیت با عنوان کارگاه آموزش یافتن شغل حرفه ای و کنار آمدن با چالش ها را در اختیار شما علاقه مندان به مشاوره شغلی قرار دهیم.

کارگاه آموزش یافتن شغل حرفه ای و کنار آمدن با چالش ها

پکیج آموزش یافتن شغل حرفه ای به شما کمک می کند تا بتوانید اصول حرفه ای شدن را فرا گرفته و با استفاده از آن شغل مد نظرتان را به دست آورید.

چه کسانی در مصاحبه های کاری موفق می شوند؟

تا حالا با افرادی مواجه شدین که خیلی سریع در مصاحبه های شغلی پذیرفته شده و شغل مورد نظرشان را بدست می آورند. آنها همچنین پاداش و ترفیع گرفته و از همه مزایای جانبی بهره مند می شوند. اما چطور ممکن است؟ به نظرتون آنها آدم های جذابی اند و یا از سیاست های متفاوتی در این زمینه استفاده می کنند؟

اما گذشته از خوش شانسی که خیلی از ما به آن اعتقاد داریم، در عمل آن ها نه استعداد بیشتری دارند و نه دوره های آکادامیک بیشتری از شما گذرانده اند. آنها فقط بخوبی بلندند شغل مناسبشان را پیدا کنند، کاری که خیلی ها، از آن اطلاعی ندارند. شاید بشود تفکر و رویکردهای خارج از چهارچوبشان را رمز موفقیت آنها دانست. شما اگر بخواهید از شغلی که برای شما دشواری های زیادی به همراه دارد، به شغلی با مزایای بهتر جا به جا شوید،

یکی از روش‌های استاندارد تقاضای کار، این است که شرایط مشخص‌شده برای هر شغل را بررسی کنیم و با افرادی که در همین زمینه کار می‌کنند در ارتباط باشیم. ولی افراد موفق می‌دانند همیشه یک در پشتی وجود دارد که ورود از آن کارشان را خیلی بهتر جلو می‌برد.

قدرت ناشناخته ها

یکی از دلایل ترس از تاریکی عدم شناخت افراد نسبت به محیطی است که نمی دانند چه چیزی احتمال دارد آنجا باشد بنابراین زمانی که متوجه شوند هیچ خطری وجود ندارد ترس شان از بین می رود. فکر می کنید چرا چنین اتفاقی می افتد؟چگونه در شغل خود حرفه ای و موفق شویم؟

کارگاه آموزش یافتن شغل حرفه ای

ما انسان ها وقتی دانش کافی در مورد چیزی نداشته باشیم از تخیلات مان برای پیدا کردن سوالات خود استفاده می کنیم. هر زمان با چیز عجیب یا ناشناخته رو به رو شویم، ذهنمان به سرعت شروع به ایجاد یک توضیح برای آن می کند و حتی اگر این توضیح کاملا غلط باشد باز هم آن را باور می کند.

  • خب این موضوع چه ارتباطی می تواند به ایجاد یک برداشت مثبت در دیگران داشته باشد؟
  • چگونه از این اطلاعات برای ایجاد یک تصویر مثبت از خود استفاده کنیم؟

اکنون که با این حقیقت آشنا شده اید می توانم یک تکنیک کاربردی را به شما معرفی کنم که برای ایجاد یک تصویر خوب از خود بسیار موثر است. تصور کنید با زبان بدن آشنا هستید و در نتیجه می توانید احساسات دیگران را از حالت بدن و حرکات دست شان تشخیص دهید.

اکنون اگر به سراغ یکی از دوستانتان بروید و بگوید در مورد زبان بدن مطالعات بسیاری داشته اید، آنها به شما به عنوان فردی نگاه می کنند که در مورد زبان بدن بسیار می داند.

اکنون چه می شود اگر بدون اشاره به دانش زبان بدن خود، وضعیت احساسی دوست خود را به او بگویید؟

چه می شود اگر به او بگویید که می توانید ذهن دیگران را بخوانید؟ دروغ نیست با دانش زبان بدن واقعا تا حدودی امکان پذیر است.

در چنین شرایطی، دوستتان از تخیلات خود استفاده می کند تا حدس بزند چگونه به چنین مهارت خارق العاده ای دست پیدا کرده اید که در نتیجه ممکن است شما را شخصی استثنایی تصور کند.

راز خود را پنهان کنید تا یک تصویر مثبت از خود ایجاد کنید

تا زمانی که دیگران ندانند دقیقا چگونه به مهارت های خود دست پیدا کرده اید، بیشتر به نظر اسرارآمیز خواهید بود. لحظه ای که طرف مقابلتان پی ببرد چگونه این مهارت ها را بدست آورده اید، تبدیل به یک فرد عادی و معمولی خواهید شد.

پوشش خود را از بین نبرید

اگر هر مهارت شگفت انگیزی دارید، سعی کنید هیچ توضیحی برای آن ارائه ندهید زیرا اینکار باعث می شود ارزش مهارت شما کاهش پیدا کند اما اگراین موضوع را ناشناخته باقی گذارید بدون شک تاثیر بسیار بیشتری روی دیگران خواهید داشت.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش جامع مشاوره شغلی


بسیاری از افراد زمانی که به دنبال شغل می گردند، به دلیل نداشتن تجربه‌ی کافی با مشکل مواجه می شوند.

این مساله در این زمان می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.

البته در نظر داشته باشید که باید هوشمندانه کار کنید نه سرسختانه!

پیدا کردن کار ممکن است کمی سخت باشد اما اگر به توصیه هایی که برای شما گردآوری کرده‌ایم توجه کنید می توانید این پروسه را به راحتی گذرانده و شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

مقصود و هدفتان چیست؟

مهم ترین کار این است که بدانید دقیقا برای چه کاری ساخته شده اید. مهارت های نهادینه در وجودتان را شناسایی کرده و تلاش کنید شغلی در راستای همان مهارت ها پیدا کنید. این امر باعث می شود که در یافتن شغلی بهتر، موفق تر باشید.

از مشاغل کوچک شروع کنید

در بسیاری از شرکت های بزرگ افراد بی شماری را می بینید که با رزومه های قوی در دست، منتظر استخدام هستند و قطعا این کار را برای شما که تجربه‌ی کافی و یا رزومه‌ قوی ندارید، سخت تر می کند.

اما این را به خاطر داشته باشید که شرکت های کوچکتر که کمتر از ۲۰ کارمند دارند، به دنبال کارمندان با تجربه نمی گردند، بنابراین می توانید کارتان را از این شرکت های کوچک تر آغاز نمایید.

منعطف باشید

اگر شرایط لازم جهت استخدام در حوزه ی مورد نظر خود را ندارید، می توانید در موارد مشابه با آن نیز سعی کنید و رزومه ارسال نمایید.

هر چه تعداد شرکت هایی که درخواست کار برای آنها ارسال می کنید، بیشتر باشد، شانس بیشتری برای استخدام خواهید داشت، از این رو تنها به تعداد محدودی شغل اکتفا نکنید.

مهارت های بیشتر کسب کنید

همواره به دنبال یادگیری مهارت ها و توانایی های جدید باشید.

ادامه تحصیلات در رشته کاری که انجام می دهید، در دراز مدت می تواند باعث ارتقا رتبه، کسب درآمد بیشتر یا حتی یافتن کار مناسب تر باشد. بنابراین برای یافتن شغل مناسب تر به صورت منظم و پیوسته مطالعه داشته باشید و مهارت کسب کنید.

کارهای داوطلبانه انجام دهید

اگر هنوز هم در یافتن شغل موفق نشده اید، بد نیست کمی به انجام کارهای داوطلبانه بپردازید، تا از این طریق ضمن کسب تجربه، بتوانید به رزومه کاری تان رونق ببخشید.

از این رو می توانید چند ساعتی در هقته را به کسب تجارب ارزشمند داوطلبانه اختصاص دهید.

این امر باعث می شود تا برای دست یافتن به شغل مورد علاقه تان موفق تر باشید.

لباس مناسب بپوشید

یکی از نکات مهم در زمان مصاحبه یا قرار کاری، پوشش مناسب و ظاهری تمیز و آراسته و طرز صحبت کردن است؛

چرا که در اولین دیدار پوشش، ظاهر و طرز صحبت کردن فرد بیشتر از موارد دیگر به چشم می آید.

از این رو در قرارهای کاری خود سعی کنید به بهترین شکل ممکن حضور یابید.

سپاسگزار باشید

پس از مصاحبه‌ی شغلی حتما از فرد مصاحبه کننده تشکر کنید و چند روز بعد از آن، تماس بگیرید و وضعیت خود را پیگیری کنید.

این راهی برای تکرار علاقه و به اشتراک گذاشتن مواردی که در طی مصاحبه نادیده گرفته شده است.

از زبان بدن نیز استفاده کنید

برای داشتن مصاحبه‌ای موفق تر و بهتر، باید از به کار بردن رفتارهای منفی و عصبی نظیر دست زدن به چهره ی خود یا تکان دادن پاها جلوگیری کنید.

از این رو سعی کنید در نهایت آرامش و با لبخند به تمامی سوالات پاسخ دهید و از رفتارهای اضافی بپرهیزید.

همچنین اطلاعات خود را برای صحبت کردن در زمینه دستمزد بالا ببرید.

پاسخ مناسب دهید

در صورت عدم توانایی در یافتن شغل مورد نظر خود، باید نحوه‌ و نوع پاسخ دادن به پرسش ها را تغییر دهید

از این رو باید انگیزه‌ی سوالاتی که پرسیده می شود و دلیل اطلاع آنها از بزرگترین ضعف تان را درک کنید.

بنابراین برای پاسخ به سوالات باید در قسمت هایی که آسیب پذیر تر هستید تمرین کنید تا جواب مناسب تری بدهید.

سماجت داشته باشید

گاهی برای یافتن شغل مورد نظرتان زمان زیادی می گذارید، اما نتیجه‌ای حاصل نمی شود.

در این مواقع سعی کنید تسلیم نشوید و به کارتان ادامه دهید.

گاهی مجبور خواهید بود کارهایی با درآمد پایین انتخاب نمایید تا مخارج تان را تامین کنید، در این راستا و به صورت همزمان می توانید به دنبال کار مناسب تری نیز بگردید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.