پکیج آموزش اسکچ چهره به صورت کامل

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
2 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

اسکچ چهره یکی از مهارت هایی است که بسیاری از افراد علاقه دارند تا به صورت کامل با آن آشنا شوند. در واقع اسکچ یا همان اسکچینگ یکی از انواع طراحی در هنر و صنعت است که به یک طراحی سریع و غیر رسمی اشاره دارد. شایان ذکر است که اسکچ به طور سنتی یک طراحی یا نقاشی سریع و در ظاهر خشن است که در آن یک هنرمند ایده های اولیه خود را به عنوان پیش طرح برای اثری که در آخر با دقت و جزئیات بیشتر طراحی یا نقاشی می شود کار و طراحی می کند و اصطلاحا اسکیس می کشد.

در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین پکیج های آموزش هنر با عنوان دوره جامع آموزش اسکچ چهره را در اختیار شما افراد علاقه مند به هنر و نقاشی قرار دهیم تا بتوانید با مشاهده کامل دوره به فردی متخصص در این زمینه تبدیل شوید.

آموزش اسکچ چهره

پکیج های آموزشی بهترین منبع برای یادگیری هر موضوعی می باشند. برنا اندیشان به صورت تخصصی در زمینه تولید پکیج های آموزشی در زمینه های مختلف فعالیت می کند. طراحی و نقاشی یکی از زمینه هایی است که برنا اندیشان در آن فعالیت می کند و بهترین فیلم های آموزشی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

پکیج آموزش اسکچ چهره یکی از دوره هایی است که شما می توانید از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان آن را دریافت نمایید. این دوره آموزشی به صورت تصویری و قدم به قدم اسکچ چهره را به شما افراد علاقه مند آموزش می دهد و شما می توانید بعد از گذراندن این دوره به فردی با مهارت در این زمینه تبدیل شوید و بهترین ایده های هنری را طراحی نمایید.

طراحی اسکچ چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، اسکچ همان پیش طرح یا طرح کم پرداخت است که گاهی اوقات تحت عنوان نقاشی سریع و خشن نیز شناخته می شود.

آموزش قدم به قدم اسکچ چهره

تصور کنید که زن و مردی در پارک بر روی نیمکتی نشسته اند و گربه ای نیز در کنار آنها به آرامی خوابیده است. شما در این لحظه تصمیم می گیرید تا به سرعت آن را طراحی کنید و آن لحظه را حفظ کنید. در واقع شما این کار را انجام می دهید تا پیش طرحی برای خودتان داشته باشید که وقتی به اتاق و یا دفتر کار خودتان بازگشتید بتوانید نقاشی اصلی را ترسیم کنید. لازم به ذکر است که شما می توانید از یک طرح برای کار کردن ایده ها، بازی با ترکیب بندی، یا گرفتن یک فکر قبل از پیاده سازی آن استفاده کنید.

باید اشاره شود که یک اسکیس، لحظه و ایده را به تصویر میکشد که بسیار شبیه به یک عکس است، اما توسط دست کشیده می شود. همچنین اسکچ برای طرح های خلاقانه مختصری که ممکن است به خودی خود دارای ارزش هنری باشند نیز به کار می رود. همچنین پیشنهاد می شود تا به پکیچ آموزش قلم راپید مراجعه فرمایید.

گاهی اوقات در طراحی های رایج سنتی، معمولا بر طراحی و ترکیب بندی کلی اثر و احساس کلی تاکید می شود. اما در طراحی اسکچ، اغلب برای راهنمایی فرد هنرمند است تا بتواند در مراحل بعدی کار یا آفرینش هنر در نظر گرفته شده  را کامل کند.

آشنایی با تاریخچه اسکچ در هنر

در زمان باستان و کلاسیک، هنرمندان از یک قلم فلزی برای طراحی بر روی کاغذ پاپیروس استفاده می کردند. به عنوان مثال در دوران هنر رنسانس (۱۵۳۰-۱۴۰۰) قلم با انواع آلیاژهای فلزی استفاده می شد.

پاپیروس، قرطاس یا کاغذ حصیری نیز آمده، از نام نی مردابی (Cyperus papyrus) گرفته شده که از ساقه آن مصریان کالاهایی تهیه می کردند که بتوان روی آن نوشت و در نتیجه این کالا نیز بنام پاپیروس خوانده می شود و گونه ابتدایی کاغذ بوده ‌است.

اسکچ چه سبک هنری است؟

سبک نقاشی اسکچ یا سبک اسکچ (Sketch) در هنر یا اسکچینگ (Sketching) به طور سنتی به یک نوع طراحی اولیه گفته می شود که یک هنرمند ممکن است برای آماده شدن یک نقاشی یا یک طراحی رسمی و کامل تر مطالعه ای کوچک انجام شود. یک اسکچ از یک اتود جزئیات کمتری دارد چرا که اتود زدن ممکن است بازنمایی بسیار دقیق از چیزی باشد که در یک ترکیب بندی بزرگ استفاده می شود.

رابطه اسکچ و طراحی

همانطور که از نام آن مشخص است، اسکچ طرحی است که به سرعت و بدون جزئیات زیاد انجام می شود. طراحی ها و نقاشی ها اغلب با اسکچ یا اسکچ های مختلف تهیه می شوند. اسکچینگ فرآیند ترسیم چیزی به سرعت و تقریبی است.

اسکچ و اسکیس چه تفاوتی با هم دارند؟

اسکیس یا esquisse به زبان فرانسوی می باشد و اسکچ یا Sketch به زبان انگلیسی می باشد و در کل فقط تفاوت در زبان است و معنی یکسان می باشد.

اسکچ چه ویژگی هایی دارد؟

اسکچ یک طراحی دقیق نیست که هر عنصر را به صورت کامل داشته باشد.

اسکچ یک طراحی تمام نشده است که به سرعت انجام می شود و معمولا به عنوان یک طراحی نهایی در نظر گرفته نمی شود.

اسکچ به عنوان طراحی دست آزاد می باشد.

در اسکچ موارد ضروری سوژه، یعنی فرم کلی و چشم انداز، حس حجم، حرکت و احساس را به تصویر کشیده می شود.

در طراحی به روش اسکچ، طرح ممکن است شامل پیشنهاد نور و سایه باشد.

برای یک اسکچ نباید زیاد زحمت کشیده یا بیش از حد کار شود. به عنوان مثال، آن را تصویری از زندگی در نظر بگیرید که روی یک تکه کاغذ کشیده شده است.

طرح ها در اسکچ اغلب بخشی از آماده سازی برای طراحی یا نقاشی پیشرفته تر هستند.

اسکچ به هنرمند اجازه می دهد تا ایده های خود را تقریبی سر جای خود بگذارد و قبل از شروع کار دقیق تر، برای آن برنامه‌ ریزی کند.

یک طرح در اسکیس ممکن است با هر ابزار و تکنیکی ایجاد شود، اگرچه مداد رایج ترین است. طرح ها اغلب با جوهر یا زغال نیز انجام می شود.

گاهی اوقات، از چندین طرح کوچک کوچک در یک صفحه برای بررسی ترکیب کار اصلی استفاده استفاده می شود.

اسکچ یا امضای شخصی

اسکچ معمولا برای زمانی است که یک هنرمند وقت آزاد دارد، زیرا شما نمی توانید اشتباهی بکنید. اسکچ در مورد ترسیم یا شبیه سازی دقیق نیست، بلکه بیشتر در مورد ماهیت کلی یک شخص یا شی است. برای انجام این کار، شما باید آزادانه و جسورانه طرح بزنید و از اشتباه کردن ترسی نداشته باشید. در اصل این نوع طراحی به درون شما اجازه می دهد تا خود را نشان دهد.

به همین دلیل طرح ها از نظر مفهومی منحصر به فرد بوده و بسیار فردی و شخصی هستند. آنها هویت درونی هنرمند را به تصویر می کشند و در نتیجه کپی کردن آنها گاهی دشوارتر از یک اثر تمام شده است.

همین درک بود که مورخان هنر را بر آن داشت تا طرح ها را دوباره ارزیابی کنند و حتی به وضعیتی منجر شد که طرح ‌های جان کانستبل، هنرمند منظره‌ ساز انگلیسی، به ‌عنوان آثار تمام‌ شده در کنار نقاشی ‌های او ارزش ‌گذاری شدند. همین امر را می توان در مورد طرح های گچ و قلم توسط هنرمندان رنسانس مثل رافائل و لئوناردو داوینچی گفت که به طور مداوم در بهترین موزه های هنری در سراسر جهان به نمایش گذاشته می شوند.

دوره جامع آموزش اسکچ چهره به صورت حرفه ای

روش های مدرن طراحی اسکچ

امروزه، با توسعه انواع جدید هنر به ویژه هنرهای دیجیتالی و کامپیوتری به عنوان فناوری جایگزین برای تکنیک های سنتی طراحی مانند مداد و کاغذ، از نرم افزارهای متعددی مانند SketchBook Pro و Corel Painter Sketch Pad برای کمک به تولید آثار هنری حرفه ای استفاده شده و در دسترس هستند. پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش کورل دراو مراجعه فرمایید.

البته با دسترسی آسانی که به دوربین ‌ها و تجهیزات فیلمبرداری، حتی گوشی های موبایل پیشرفته داریم، می ‌توان تصاویر را بدون نیاز به طراحی ثبت کرد. با وجود این، طراحی به معنای سنتی با قلم و کاغذ همچنان محبوب بوده است و به نظر بنده به عنوان نگارنده این متن برای همیشه هم خواهد بود.

اسکچ چهره

اسکچ چهره در هنر پرتره برای ثبت لحظاتی که شخصیت یک فرد به طور لحظه ای آشکار می شود، استفاده می شود (مثلا نگاهی شیطانی یا یک لبخندی زیبا). قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام زاویه برای طراحی اصلی بهترین است، از اسکچ نیز برای ترسیم از زوایای مختلف استفاده می شد.

این طرح ها با هر تکنیکی و ابزاری مثل رنگ روغن، آبرنگ، زغال چوب یا اکریلیک ساخته شده باشند، معمولا دارای یک جریان ریتمیک پویا بودند که آنها را به آثار هنری مستقل و شایسته تبدیل می کرد. اسکچ صورت، اسکچ چشم، اسکیس اسب و… مثل نمونه زیر به عنوان اسکچ های نمونه برای طراحی اسکچ می باشند.

بنابراین اگر شما به یادگیری هنر و نقاشی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از برنا اندیشان پکیج آموزش اسکچ چهره را دریافت نمایید تا به صورت قدم به قدم طراحی اسکچ چهره را یاد بگیرید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.