افزایش خواب در افسردگی و معرفی روش های درمان این اختلال

افزایش خواب در افسردگی و معرفی روش های درمان این اختلال

اختلال افسردگی دارای علائم مختلفی است، یکی از آن ها مشکل در خواب است که می تواند موجب افزایش خواب در فرد شود، به همین دلیل باید در این زمینه عوامل را درست تشخیص داد و خستگی ناشی از کار را با خستگی افسردگی اشتباه نگرفت. البته که این دو با یکدیگر متفاوتند ولی افراد در چرخه باطلی گرفتار می شوند و چون مدام احساس خستگی می کنند، به دنبال آن افزایش خواب می آید و فرد گرفتار چرخه افسردگی می شود چرا که این خستگی ناشی از کار نبوده و باید برای درمان آن اقدام کرد. با توجه به اهمیت این موضوع بر آن شدیم تا مقاله ای با عنوان افزایش خواب در افسردگی و معرفی روش های درمان این اختلال را در اختیار شما علاقه مندان به آسیب شناسی روانی قرار دهیم، اگر علاقه مند به یادگیری فنون درمان افسردگی هستید تا انتهای مقاله با گروه برنا اندیشان همراه باشید.

افزایش خواب در افسردگی و معرفی روش های درمان این اختلال

در مقاله افزایش خواب در افسردگی بررسی خواهیم نمود که این خواب با خستگی و سایر موارد متفاوت بوده و فرد باید چه نشانه هایی داشته باشد که بتوان چنین تشخیصی را اعمال کرد.

خواب زیاد هنگام افسردگی چیست؟

از نظر بسیاری از افراد تعجب آور نیست که خواب و سلامت روانی بسیار به هم گره خورده باشند. خوابیدن برای مدت زمان طولانی معمولاً با تشخیص افسردگی همراه است که معمولاً با چندین علائم دیگر و عوامل شناسایی همراه است.

در واقع طبق هاروارد هلث، چندین مطالعه نشان داده است که بین 65 تا 90٪ بیماران بزرگسال مبتلا به افسردگی اساسی، اختلال عملکرد خواب را به شکلی یا شکلی تجربه کرده اند. نمونه آن چرت زدن برای مدت طولانی به صورت روزانه است، روشی که به آن “چرت افسردگی” نیز گفته می شود اصطلاحی که در طی بیماری همه گیر COVID-19 به طور مداوم در اطراف شنیده می شود.

به گفته الکس دیمیتریو دکتر روانپزشک و متخصص طب خواب و بنیانگذار Menlo Park Psychiatry & Sleep Medicine در منلو پارک کالیفرنیا، چرت های افسردگی به چرت زدن هنگام احساس کمبود اشاره دارد در تلاش برای تقویت روحیه شما اما ممکن است لزوماً نشان دهنده یک مشکل جدی نباشد.

دکتر دیمیتریو می گوید: مهم است که درک کنیم تفاوت زیادی بین احساس خستگی، خواب آلودگی، غم و افسردگی وجود دارد. بسیاری از اوقات ممکن است شناخت احساسات خود دشوار باشد و اغلب در کار من افرادی که دچار خستگی هستند فکر می کنند افسرده هستند.

خصوصیات، صفات و علائم

دقیقاً مانند احساس افسردگی می تواند باعث شود افراد بخواهند دائماً بخوابند، در یک حالت کلی کمبود خواب، خواه این امر ناشی از مراقبت از بچه های کوچک، کنار آمدن با ساعات طولانی کار و استرس ناشی از کار باشد یا سایر دلایل شخصی می تواند به احساس افسردگی کمک می کند.

دکتر دیمیتریو می گوید وقتی نوبت به تشخیص خستگی ناشی از خواب آلودگی و افسردگی می رسد به درک دقیق هر یک کمک می کند و همچنین درک اینکه داشتن هفت تا هشت ساعت خواب کافی در شب احتمالاً به نفع هر سه مسئله خواهد بود.

خواب آلودگی معمولاً راحت ترین تشخیص است. می توانید این کار را با پرسیدن از خود انجام دهید که آیا اکنون می توانید به خواب بروید یا خیر.

اگر مسئله کمبود خواب مسئله واقعی است برداشتن گامهایی برای تمیز کردن بهداشت خواب و اولویت قرار دادن خواب به عنوان یک امر حیاتی برای سلامتی و سلامتی شما می تواند واقعاً تغییراتی ایجاد کند.

در همین حال خستگی با خواب کم، کم بودن انرژی، کاهش انگیزه و رانندگی متفاوت است اما لزوماً تمایل به خوابیدن نیست. با خستگی، بدن شما ممکن است از نظر جسمی احساس خستگی کند که همچنین می تواند نشانه یک مسئله اساسی دیگر در سلامتی باشد که اهمیت همگام شدن با مراجعه منظم به پزشکان و به روز نگه داشتن ارائه دهنده شما در مورد همه نگرانی ها را برجسته می کند.

دکتر دیمیتریو می گوید سرانجام افسردگی عمدتاً به دلیل کم خلقی و از دست دادن علاقه به لذت در بیشتر روزها به مدت دو هفته مشخص می شود. علائم اضافی می تواند شامل کاهش انرژی، کاهش علاقه به فعالیت های روزمره، احساس ناامیدی، اشتهای کم و حتی افکار خودکشی باشد. دکتر دیمیتریو می گوید: لازم به ذکر است که افراد افسرده همچنین می توانند نیاز بیشتری به خواب داشته باشند و همچنین علائم خستگی مانند انرژی کم و انگیزه کم.

اگر شک دارید که علائم افسردگی را تجربه کرده اید جستجوی کمک حرفه ای برای پیمایش مناسب مسیر پیش رو ضروری است.

تشخیص یا شناسایی افزایش خواب در افسردگی

دکتر دیمیتریو می گوید تشخیص اینکه آیا یک عادت چرت زدن واقعاً علامت افسردگی است یا تازه خسته شده اید می تواند سخت باشد. اولین قدم تأیید تأمین نیازهای اساسی انسان مانند خواب کافی برای حداقل یک هفته، تغذیه سالم، معاشرت اجتماعی و ورزش است.

چرت ناشی از افسردگی چه مشخصاتی دارد

افزایش خواب در افسردگی

کار زیاد و استراحت کم نیز می تواند باعث فرسودگی شغلی یا افسردگی شود، اصطلاحاتی که اغلب به جای هم استفاده می شوند و می توانند سردرگمی بیشتری ایجاد کنند. دکتر دیمیتریو می گوید: اگر کسی روزهای بیشتری را از دست بدهد از دست دادن علاقه به لذت یا کمبود شادی، کم کم وقت آن رسیده است که با یک متخصص صحبت کند. با این حال افکار مرگ یا خودکشی یک پرچم قرمز فوری است که به کمک حرفه ای نیاز است.

علل

همانطور که قبلاً گفته شد تمایل به چرت زدن می تواند به دلیل خستگی بیش از حد و به تنهایی و همچنین زمینه های زمینه بهداشت روان ایجاد شود. افسردگی اغلب به بی خوابی گره خورده است بنابراین اگر شما به طور مزمن از خواب بی بهره هستید منطقی است که همزمان احساس کمبود و خستگی کنید.

با این حال افرادی که افسرده هستند نیز اغلب احساس می کنند که همان زمان هوشیار هستند و در واقع قادر به خوابیدن در طول روز نیستند که به اهمیت جستجوی یک برنامه مناسب برای تشخیص و درمان می افزاید.

درمان

اگر برای افسردگی زمینه ای به دنبال کمک حرفه ای هستید ارائه دهنده خدمات پزشکی می تواند به شما کمک کند مسیر درمانی مناسب مانند جلسات درمانی منظم یا داروهای تجویز شده را تعیین کنید. اگر مشکل بیشتر به الگوی خواب شما گره خورده است کمک گرفتن از یک متخصص همچنین می تواند به شما کمک کند تا بهداشت خواب خود را تمیز کرده و عادات و الگوی خواب بهتری ایجاد کنید.برای مطالعه بیشتر به مقاله نور درمانی مراجعه شود.

بعضی اوقات گام های ساده ای مانند خوابیدن هر شب در یک ساعت و یا پرهیز از استفاده از دستگاه های تلفن همراه در رختخواب می تواند تفاوت زیادی در بازیابی روال سالم داشته باشد.

چگونه با این مسئله کنار بیاییم

هنگامی که به درستی آنچه را تجربه می کنید شناسایی کردید می توانید تعیین کنید که برای تنظیم روال و عادات خود باید اقدامی انجام دهید. چرت زدن اگر حدود 30 دقیقه طول بکشد و خیلی به زمان خواب نزدیک نباشد می تواند یک روش خوب برای شارژ مجدد و تنظیم مجدد تفکر باشد دکتر دیمیتریو می گوید تا زمانی که آنها در خواب شبانه تداخل نداشته باشند یا ناشی از کم خوابیدن شبانه باشد می توانند سالم و ترمیم شوند.پیشنهاد می شود مقاله مربوط به مشکلات خواب را مطالعه نمایید.

دکتر دیمیتریو بیان می کند: در یک جامعه کم خواب، خستگی اغلب علت کم خلقی، انگیزه کم و افزایش اضطراب و تکانه است. در این موارد، خوابیدن بیشتر به شما کمک خواهد کرد.

سخن پایانی

اگر کمی احساس خستگی  کرده اید چرت کوتاه نمی تواند چیز مضر باشد در واقع این حالت می تواند ترمیم کننده باشد و به شما کمک کند تا در باقی مانده روز خود احساس شادابی کنید و بهتر بتوانید بهره وری را حفظ کنید. تا زمانی که برای رد کردن شرایط زمینه ای بهداشت روان در صورت لزوم به دنبال کمک حرفه ای بوده اید چرت زدن گاه به گاه می تواند برای تقویت روحیه شما موثر باشد.

دسته‌بندی‌ها