در این بخش از پایگاه دانش فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کارگاه های آموزشی بسیار پرطرفدار با عنوان کارگاه آموزش شخصیت شناسی در تجارت و فروش را برای دانلود در اختیار شما عزیزانی که قصد دارید تا در کسب و کار خود از این تکنیک برای شناخت بهتر شخصیت افراد استفاده نمایید.
کارگاه آموزش شخصیت شناسی در تجارت و فروش
مدرس آموزشی کارگاه آموزش شخصیت شناسی در تجارت و فروش به صورت کامل تمام مباحث مربوط به شخصیت شناسی برای فروش و تجارت را برای افراد حاضر در دوره آموزشی، تدریس می کند.
آموزش شخصیت شناسی
روانشناسی شخصیت شناسی بسیار گسترده و پیچیده می باشد
و بسیار مهم و کاربردی در زندگی و کار ما، از آنجایی که این دانش در مذاکرات ما می تواند بسیار کمک نماید و با استفاده از این دانش بسیار راحت تر با طرف مذاکره کننده ارتباط برقرار می نماییم، لازم دانستم بطور خلاصه نگاهی به شخصیت شناسی داشته باشم.
کلمه شخصیت (Personality) از ریشه (Persona) گرفته شده است که به معنی «نقاب و ماسک» می باشد
و اشاره به بازیگران یونان و رم قدیم دارد که ماسک و نقابی بر چهره میگذاشتند.
پیشنهاد ویژه:کارگاه آموزش تخصصی چهره شناسی
روش ها و مدل های مختلفی در دنیا برای تحلیل شخصیت استفاده می شود، ما بهترین و پرکاربردترین آن (از دید بنده و بزرگان شخصیت شناسی) را برای آموزش انتخاب نمودیم.
تعریف شخصیت
شخصیت یعنی «مجموعهای از رفتار و شیوههای تفکر شخص در زندگی روزمره که با ویژگیهای بیهمتا بودن، ثبات (پایداری) و قابلیت پیشبینی» مشخص میشود. به نظر میرسد گوردن آلپورت، بهترین تعریف را در مورد شخصیت ارائه دادهاست. او اشاره میکند، شخصیت، سازمان بندی پویایی در درون فرد است و شامل آن دسته از نظامهای روانی – فیزیکی که رفتار و تفکر او را تعیین میکند. از این تعریف چندین نکته قابل استنباط است.
MBTI
MBTI مخفف ( Myers – Briggs – Type – Indicator ) می باشد که بر اساس آن چهار الویت و شانزده تیپ شخصیتی خواهیم داشت که در مقاله هایی بطور کامل (در حدی که به درد ما در مذاکراتمان بخورد) اشاره خواهد شد.
یک مذاکره کننده موفق ابتدا باید آگاهی لازم از خود و شخصیت خودش در ابتدا داشته باشد
و پس از آن شناخت از طرف مقابل مذاکره کننده.
برای راحت تر عنوان نمودن و آشنایی بیشتر به تعریف چهار الویت می پردازیم:
ابتدا ما باید بدانیم دریافت انرژی ما چگونه می باشد،
از خودمان انرژی می گیریم یا از دیگران که به دو دسته دورنگرا و برونگرا تقسیم می شوند.
پس از آن بدانیم چه نوع اطلاعاتی را طبیعتاً متوجه می شویم که به دو دسته منطقی و شهودی تقسیم می شود.
چگونه تصمیم می گیریم که به دو دسته تفکری و احساسی تقسیم می شود.
و در انتها چگونه دوست داریم که دنیای بیرون از خود را سازمان دهی کنیم که به دو دسته منظم و منعطف تقسیم می گردد.
5 بعد اصلی شخصیت
در سالهای اخیر، تحقیقات زیادی دربارهٔ پنج بعد اصلی شخصیت The big 5 Model، انجام شده و نتیجه تحقیقات هم آن را تأیید کردهاست. این پنج عامل شخصیتی، عبارتند از:
- پرهیاهو Extroversion: صمیمی و گرم، پرحرف که پیوسته، ابراز وجود میکند.
- سازشکار Agreeableness: خوش طینت، دارای روح تعاون و قابل اعتماد.
- باوجدان Conscientiousness: مسئولیت پذیر، قابل اتکاء، مؤثر و پیوسته، در کسب موفقیت.
- از نظر عاطفی، باثبات Emotional stability: آرام، پرشور، در برابر تنش، احساس امنیت میکند.
- تجربه اندوز Openness to experience: تخیلی، از نظر هنر، با احساس و اهل تفکر و شعور.
علاوه بر ارائه چارچوب شخصیتی، تحقیقاتی که بر روی این پنج بعد اصلی شخصیت، صورت گرفت، به این نتیجه منجر شد که بین ابعاد شخصیتی و عملکرد شغلی، رابطهای مستقیم، وجود دارد. (رابینز، ۱۹۹۶، ص ۱۴۲)
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.