تاثیر مشاوره بر درمان افسردگی و تکنیک های تسریع روند درمان

تاثیر مشاوره بر درمان افسردگی و تکنیک های تسریع روند درمان

افراد باید در نظر داشته باشند که اختلال افسردگی باید درمان شود و درصورت عدم درمان آن می توانید عوارض جدی برای روان فرد به دنبال داشته باشد، در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان تاثیر مشاوره بر درمان افسردگی و تکنیک های تسریع روند درمان را در اختیار شما علاقه مندان به آسیب شناسی روانی و درمان اختلالات روانی قرار دهیم. پس اگر تمایل دارید تا به صورت کامل با این موضوع آشنا شوید تا انتهای مقاله تاثیر مشاوره بر درمان افسردگی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

تاثیر مشاوره بر درمان افسردگی و تکنیک های تسریع روند درمان

در مقاله تاثیر مشاوره بر درمان افسردگی شما با برترین روش های درمانی ویژه افسردگی آشنا شده و همچنین متدهای گوناگون برای درمان اختلالات خلقی معرفی می شود.

آیا مشاوره می تواند به درمان افسردگی کمک کند؟

افسردگی یک اختلال خلقی جدی است تخمین زده شده است که 17 میلیون بزرگسال آمریکایی حداقل یک دوره افسردگی اساسی در یک سال گذشته داشته است.

این می تواند بر نحوه تفکر، احساس، تعامل با مردم و اداره زندگی روزمره تأثیر بگذارد. همچنین می تواند باعث احساس غم و اندوه و از دست دادن علاقه یا لذت از چیزهایی شود که شما قبلاً از آن ها لذت می بردید هر کسی می تواند تحت تأثیر افسردگی قرار گیرد و ممکن است در هر سنی رخ دهد اما اغلب از بزرگسالی شروع می شود.

خبر خوب این است که افسردگی قابل درمان است گزارشات نشان می دهد 80 تا 90٪ افراد در نهایت به درمان پاسخ خوبی می دهند. یکی از دلایلی که افسردگی به خوبی به درمان پاسخ می دهد این است که می توان پیشرفت هایی را در داروها، روان درمانی یا ترکیبی از هر دو دریافت. یافتن یک روان درمانگر مناسب که بتواند به شما کمک کند تا دلایل اساسی افسردگی را درک کرده و آنها را حل کنید و همچنین استراتژی های مقابله ای را برای مقابله با علائم ایجاد کنید اولین قدم برای داشتن احساس بهتر شدن است.

در کلیپ زیر به شما آموزش می دهیم که چگونه خیلی سریع بتوانید میزان افسردگی را تشخیص دهید.

انواع افسردگی

تشخیص افسردگی نیاز به یک فرآیند ارزیابی دارد که شامل یک پزشک یا یک متخصص بهداشت روان است. به طور کلی برای تشخیص افسردگی، علائم باید حداقل به مدت دو هفته وجود داشته باشد.برای آشنایی کامل در این مورد به مقاله افسردگی بالینی مراجعه شود.

انواع مختلفی از اختلالات افسردگی وجود دارد که توسط DSM-5 تعریف شده است شامل افسردگی اساسی و اختلال افسردگی مداوم اما محدود به آنها نیست. همچنین مشخصاتی برای اختلال افسردگی اساسی وجود دارد مانند نظم افسردگی اساسی با الگوی فصلی (که قبلاً به عنوان اختلال عاطفی فصلی شناخته می شد) یا افسردگی اساسی با شروع قاعدگی (که اغلب به عنوان افسردگی پس از زایمان شناخته می شود).

درمان افسردگی

افسردگی غالباً با داروهایی به نام ضد افسردگی، درمان یا ترکیبی از این دو درمان می شود. انواع مختلفی از داروهای ضد افسردگی در دسترس است. یافتن مورد مناسب ممکن است مدتی طول بکشد بنابراین همکاری نزدیک با پزشک در این مدت حیاتی است. حتی با داروهای مناسب معمولاً مدتی طول می کشد تا متوجه بهبود احساس خود شوید.

درمان افسردگی با درمان یا روان درمانی در هر دو مورد کوتاه مدت و طولانی مدت افسردگی مفید واقع شده است. مانند داروها، انواع مختلفی از درمان و متخصصان برای انتخاب وجود دارد. برخی از متداولترین رویکردهای مبتنی بر شواهد شامل درمان شناختی رفتاری (CBT)، درمان بین فردی (IPT)، روان پویایی و درمان حل مسئله است.

مشاوره در مقابل روان درمانی

درمان افسردگی با روان درمانی اغلب اولین مرحله با افسردگی خفیف تا متوسط است. بسیاری از کارشناسان قبل از آزمایش دارو، این مسیر را طی می کنند. اگر افسردگی شدیدتر باشد اغلب به دارو نیاز است و ترکیبی از درمان و دارو ممکن است همزمان اتفاق بیفتد. قبل از حرکت به جلو درک تفاوت های مشاوره و روان درمانی مهم است.

اصطلاحات روان درمانی و مشاوره اغلب به جای هم استفاده می شوند با این وجود اگرچه این دو شباهت زیادی به هم دارند لازم به ذکر است که گاهی اوقات روان درمانی با روانشناس یا روانپزشک مجاز (MD) بیشتر یک رویکرد طولانی مدت تلقی می شود که بیشتر بر افسردگی و عمیق تر تمرکز دارد. مسائلی که به طور قابل توجهی بر زندگی شما تأثیر می گذارند. از طرف دیگر مشاوره بیشتر به عنوان یک درمان کوتاه مدت دیده می شود که ممکن است بیشتر روی علائم خفیف تا متوسط و عملکرد و رفتار بیرونی متمرکز باشد.

مشاوره برای افسردگی

طول و شدت علائم و دوره های افسردگی اغلب نوع درمان را تعیین می کند. اگر مدت طولانی افسرده باشید و علائم آن شدید باشد ممکن است همکاری با روانپزشک یا روانشناس (PsyD) ضروری باشد زیرا آنها بیشتر به مسائل گذشته می پردازند که ریشه در احساسات فعلی شما دارد. اما اگر علائم افسردگی جدیدتر باشد یا آنقدر شدید نباشد کار با یک درمانگر در یک رابطه مشاوره ای می تواند مفید باشد.

در طول مشاوره، درمانگر از گفتاردرمانی برای کمک به شما در درک و حل مسائلی که از راه های منفی زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهند استفاده می کند. نقش آنها گوش دادن، ارائه بازخورد و همکاری با شما برای تدوین استراتژی های مقابله است. آنها همچنین پیشرفت شما را ارزیابی کرده و جلسات را متناسب با آن تنظیم می کنند. ممکن است از شما خواسته شود تکالیفی را انجام دهید که باعث افزایش یادگیری از جلسات مشاوره شود. غالباً این به صورت ردیابی حالات و احساسات است.

مشاوره برای افسردگی بیشتر بر افکار، احساسات و رفتارهای حال حاضر و چگونگی تأثیر این موارد بر زندگی شما متمرکز است. به همین دلیل CBT الگوی مفیدی برای استفاده در جلسات مشاوره بوده است.

با CBT درمانگر می تواند به شما کمک کند تفکر منفی را که ممکن است باعث بدتر شدن علائم افسردگی شود تغییر دهید. تمرکز هدف محور است و بیمار که یک نقش فعال دارید.

از آنجا که CBT معمولاً درمانی کوتاه مدت تلقی می شود هنگام کار با موارد خفیف تا متوسط افسردگی که ممکن است نیازی به روان درمانی طولانی مدت و عمیق نداشته باشد اغلب یک انتخاب عالی برای درمانگران است. شواهد نشان می دهد که CBT در مشاوره برای افسردگی به خوبی کار می کند. همچنین ثابت شده است که با قطع مشاوره، میزان عود یا عود افسردگی کاهش می یابد.

جلسات مشاوره روانشناسی چه تاثیری بر درمان افسردگی داردتاثیر مشاوره بر درمان افسردگی

درمان بین فردی (IPT) یکی دیگر از روش های کوتاه مدت یا کوتاه مدت است که در مشاوره افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد و تمرکز بر تعارضات بین فردی و حمایت اجتماعی ضعیف است که می تواند منجر به احساس افسردگی شود. IPT می تواند به شما کمک کند ارتباط بهتری برقرار کنید و مواردی را که علائم افسردگی را بدتر می کند برطرف کنید. شواهد نشان می دهد که IPT در درمان حاد افسردگی موثر است و ممکن است به جلوگیری از اختلالات افسردگی جدید کمک کند.

سایر گزینه های درمانی

برخی از روشهای درمانی دیگر نیز وجود دارد که ممکن است قابل تأمل باشد. برای موارد شدیدتر و مقاوم به افسردگی درمان الکتروشوک (ECT) ممکن است مفید باشد.

همچنین رویکردهای مکمل و جایگزینی وجود دارد که ممکن است مزایای بیشتری به همراه داشته باشد.

چگونه مشاور پیدا کنیم

یافتن مشاور، روانشناس یا متخصص بهداشت روان برای کار با شما ممکن است مدتی طول بکشد. هنگامی که نوبت به مشاوره افسردگی می رسد رابطه بین بیمار و مشاور در موفقیت درمان مهم است. صبور بودن و روی آوردن به فرآیند مهم است. ممکن است متوجه شوید که قبل از پیدا کردن شخصی که می توانید بهترین اتحاد درمانی را با آنها ایجاد کنید، باید به چند نفر مراجعه کنید.

اگر مطمئن نیستید به کجا مراجعه کنید مکان خوبی برای شروع با دکتر خود است. همچنین می توانید با هر مرکز بزرگ بهداشت روان در منطقه خود تماس بگیرید. گرچه ممکن است آنها خدمات مورد نیاز شما را ارائه ندهند اما احتمالاً از مشاوران نزدیک به محل زندگی شما که درمان افسردگی را ارائه می دهند می دانند.

مکان دیگر برای یافتن مراجعه به صورت آنلاین از طریق یکی از سازمان های حرفه ای مانند انجمن روانشناسی آمریکا یا انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا است. بسیاری از آنها دایرکتوری های آنلاین دارند که به شما امکان می دهد متخصصان بهداشت روان را در منطقه خود جستجو کنید.

در آخر مدتی را صرف تحقیق در مورد متخصصان منطقه خود کنید. آنلاین شوید و رزومه آنها را بخوانید. برای اطلاعات بیشتر در مورد روشهای درمانی ترجیحی و نحوه تعامل آنها با مراجع با ارسال نامه الکترونیکی، بسیاری از درمانگران یک جلسه معرفی رایگان برای دیدن اینکه آیا مناسب است ارائه می دهند. ببینید آیا آنها جلسه آزمایشی رایگان را ارائه می دهند یا خیر؟

یکی دیگر از انواع مشاوره ها به ویژه برای انواع خفیف افسردگی که باید در نظر گرفت درمان آنلاین است. در چند سال گذشته محبوبیت درمان آنلاین افزایش یافته و در همه گیری کنونی به طور قابل توجهی تسریع شده است.

منابع و برنامه های آنلاین مانند Talkspace از طریق برنامه دسکتاپ یا موبایل با انواع خدمات از جمله جلسات منفرد و سایر منابع بهداشت روانی پشتیبانی می کنند که می توانند به شما کمک کنند در زمینه مسائل مربوط به افسردگی کار کنید و راهکارهای مقابله ای را ارائه و تمرین کنید.

نتیجه گیری

زندگی با افسردگی در بعضی مواقع احساسات تحمل را  طاقت فرسایی میسازد، کار با یک متخصص بهداشت روان در یک رابطه درمانی، یک محیط امن برای شناسایی افکار، احساسات و الگوهای رفتاری که در علائم شما نقش دارند فراهم می کند. مشاوره همچنین می تواند به شما در یادگیری مهارت ها و تکنیک های جدید کنار آمدن برای مدیریت بهتر علائم کمک کند.

مشاوره کوتاه مدت که معمولاً کمتر از 6 ماه طول می کشد اغلب برای افسردگی خفیف تا متوسط مناسب است. اگر احساس می کنید می توانید از مشاوره افسردگی بهره مند شوید با پزشک خود در مورد مراجعه به پزشک صحبت کنید. یافتن شخصی که به او اعتماد دارید و احساس راحتی می کنید در موفقیت فرایند مشاوره حیاتی است.

دسته‌بندی‌ها