چرا زنان نسبت به شوهرانشان بی توجهی می کنند؟

چرا زنان نسبت به شوهرانشان بی توجهی می کنند؟

زنان بی توجه چه خصوصیاتی دارند و چرا نسبت به شوهرشان هیچ توجهی ندارند؟ واقعا چرا برخی از زنان هیچ توجهی به همسرشان ندارند؟ همانطور که می دانید هر زنی منبع مهربانی و آرامش در خانه است و اگر نسبت به شوهرش بی توجه باشد، بی شک زمینه ساز مشکلات زناشویی می گردد.

شایان ذکر است که اگر زن نسبت به شوهرش بی توجهی را آغاز کند دیگر یا زود آن زندگی به سمت نابودی حرکت می کند. زمانی که زنی به شوهرش توجه نمی کند به این معناست که نسبت به او ناامید شده است و در واقع دیگر هیچ نیازی به او ندارد.

زمانی که چنین اتفاقی رخ می دهد شوهر نیز نمی تواند به درستی وظایف زناشویی اش را انجام دهد و در نتیجه چالش های زناشویی ایجاد می شود. به یاد داشته باشید که این موضوع کاملا دو طرفه بوده و یکی از زوجین هرگز نمی تواند تمام تقصیر ها را بر دوش دیگری بیندازد.

برای درمان این مشکل نیاز است تا زوجین ریشه یابی مشکل را آغاز کنند و با ترمیم به سمت رابطه ای سالم حرکت کنند. ما در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای کامل در خصوص علل بی توجهی زنان به شوهران را در اختیار شما علاقه مندان به زوج درمانی و زندگی زناشویی قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از نکات گفته شده در آن، زندگی تان را به سمت عشق و گرمی سوق دهید.

بی توجهی زن به مرد چه دلایلی دارد؟

در خصوص موضوع بی توجهی باید اشاره شود که تعداد زنانی که نسبت به شوهرانشان بی توجه هستند کمتر از مردانی است که نسبت به همسرانشان بی توجه هستند. با این حال باید بدانید که اگر زنان بی توجهی به شوهران را آغاز کنند دیر یا زود آن زندگی با چالش های زیادی مواجه می شود.

چرا که تمامی زنان به زندگی گرمی می دهند و اگر مشکلی برای آنها ایجاد شود که نسبت به زندگی شان دلسرد شوند قطعا پایه های زندگی عاشقانه شان نیز سست می شود. برای آگاهی بیشتر به کارگاه آموزش مهارت های زناشویی مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید که زندگی زوجین باید فعال و پویا باشد و اگر یکی از طرفین تمایلی به ادامه رابطه نداشته باشد، آن رابطه افراد را دچار خستگی می کند و در نتیجه هم زن و هم مرد تمایلی به بودن در آن زندگی را ندارد.

دلیل بی توجهی زنان نسبت به شوهرانشان چیست؟

در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل دلایلی که موجب می شود تا زنی نسبت به شوهرش بی توجه باشد را مورد بررسی قرار دهیم.

مردان دیکتاتور و زورگو

اگر زنی به این نتیجه برسد که شوهرش بسیار زورگو و کنترل گر است دیگر تمایلی به زندگی با او را ندارد. چرا که هر خانمی دوست دارد آزادی عمل داشته باشد و بتواند در زندگی برای خودش تصمیماتی را بگیرد. حال اگر همسر او بخواهد مانع آرزوها و اهدافش باشد موجب می گردد تا آن خانم نسبت به شوهرش دلسرد شود و در نتیجه تمایلی به ادامه رابطه نداشته باشد.

همچنین لازم است اشاره شود که اگر مردی دارای اختلالات روانی باشد و نتواند خشم خودش را کنترل کند و بر روی همسرش دست بلند کند در گذر زمان موجب می شود تا همسرش نسبت به او بی توجه شود و در نتیجه پایداری رابطه شان با مشکل روبرو شود.

بنابراین توجه داشته باشید که اگر شما مردی آزارگر هستید و همسرتان را تحت فشارهای روحی و روانی قرار می دهید نیاز به درمان دارید.پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش رفتار با همسر کنترل گر را بخوانید.

چرا که همسر شما تمایلی به زندگی با شما نداشته و اگر با شما زندگی می کند صرفا به دلایل دیگر است و اساس رابطه شما رو به اضمحلال است. به همین دلیل لازم است تا در روند زندگی تان تجدید نظر نمایید و کاری کنید که مجدد توجه همسرتان را به خود جلب نمایید.

به عنوان مثال اگر شما مهارت های زندگی زناشویی را نمی دانید باید آن ها را مطالعه کنید و بر روی شخصیت خودتان کار کنید. تا بتوانید از خودتان فرد بهتری را بسازید که باعث شود همسرتان بیشتر دوستتان داشته باشد.

شوهران ناآگاه

عده ای از مردان وجود دارند که هیچ وقت از نیازهای همسرشان آگاه نیستند و نمی توانند وظیفه زناشویی شان را به درستی انجام دهند. در واقع این افراد بسیار ناآگاه بوده و هیچ وقت نمی خواهند دانش خودشان را در مورد زندگی زناشویی افزایش دهند.

به همین دلیل همواره کارهایی را انجام می دهند که مورد پسند همسرشان نیست و در نتیجه مشکلات بسیاری را برای خودشان ایجاد می کنند. زمانی که مرد چنین رفتارهایی را از خودش نشان دهد موجب می شود تا توجه همسرش را از دست بدهد و در واقع زنش لقب شوهر بی مسئولیت را به او بدهد.

چرا که در این مواقع زن گمان می کند همسرش نادان است و هیچ وقت قصد اصلاح شدن را ندارد و به همین دلیل توجهی به او نمی کند.

بی توجهی به نیازهای زنان

همانطور که میدانید زنان نیز مانند زنان دارای نیازهای جسمی و عاطفی هستند و یک مرد باید به خوبی از نیازهای همسرش آگاه باشد. اگر شوهر یک زن فقط به نیازهای جنسی اهمیت بدهد و هرگز به نیازهای حسی و عاطفی همسرش توجه نداشته باشد، موجب می شود تا علاقه و صمیمیتی که بین آنها وجود دارد روز به روز ضعیف تر شود. به یاد داشته باشید که تمام انسان ها نیاز به تعادل دارند و اگر شما صرفا به نیازهای جنسی خودتان فکر کنید و به سایر ابعاد انسانیت توجهی نداشته باشید بعد از مدتی متوجه می شوید که همسرتان دچار بی میلی جنسی شده است.

این در حالی است که مشکل او به هیچ وجه جسمی نبوده و در واقع رفتارهای نادرست شما موجب شده تا او گرفتار چنین اختلالی شود. بنابراین در نظر داشته باشید که هیچ زنی دوست ندارد یک برده جنسی باشد و شوهرش فقط به عنوان یک کالا به او نگاه کند. بنابراین شما باید بدانید که همسر شما برای خودش هویت و شخصیتی مستقل دارد و شما باید به طور کلی با ابعاد مختلف شخصیت همسرتان آشنا شوید.

ازدواج زوری

اگر ازدواج شما به صورت اجباری و زوری صورت گرفته باشد باید توجه کنید که همسرتان علاقه ای به شما ندارد و صرفا به خاطر اجبار وارد زندگی شما شده است. بنابراین اگر شناخت کافی نسبت به یکدیگر نداشته باشید و ازدواج شما بر اساس اصول عقلانی شکل نگرفته باشد قطعا روزی گرفتار بی توجهی خواهید شود و آن زمان است که مشاهده می کنید همسر شما هیچ توجهی نسبت به شما ندارد.

در واقع او با این بی توجهی نشان می دهد که علاقه ای به زندگی با شما ندارد و اگر با شما ازدواج کرده است صرفا به خاطر اجبار سایرین بوده است. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله دلایل ازدواج با دختر بزرگتر از خود را بخوانید.

مشکلات شخصی زن

گاهی مواقع پیش می آید که مرد هر چه تلاش می کند نمی تواند کاری کند که توجه همسرش را به خودش جلب کند. در این مواقع نیاز است تا به صورت دقیق موضوع را مورد بررسی قرار دهید.

چرا که ممکن است زن شما گرفتار اختلالات شخصیت بوده و یا به طور کلی با مهارت های ارتباط با همسر آشنا نباشد. از این رو شما باید بدانید علت دقیق بی توجهی همسر شما چیست و چرا او هیچ توجهی به شما ندارد.

آموزش رفتار با زن بی توجه

شایان ذکر است که رفتار با زنانی که نسبت به همسرشان بی توجه هستند بسیار مهم است و هر مردی باید به نکات زیادی در این باره توجه داشته باشد. اگر شما در زندگی زناشویی تان متوجه شدید که همسرتان نسبت به شما بی توجه شده است باید خونسردی تان را حفظ کنید و با آرامش از او سوال کنید که چرا چنین موضوعی رخ داده است.

ممکن است در مراحل ابتدایی حتی او به سوالات شما نیز پاسخ ندهد که نیاز است شما به او فرصت دهید تا چند روزی را به همین منوال بگذراند. بعد از گذشت چند روز مجدد با آرامش از او سوال کنید که چرا چنین مشکلی ایجاد شده است و او نسبت به شما بی توجهی می کند. مردان در این مرحله باید بدانند که هرگز عصبانی نشوند و در کمال آرامش به گفتگو با همسرشان ادامه دهند.

چرا که درگیری و لجبازی نه تنها به شما هیچ کمکی نمی کند، بلکه باعث می شود تا او نیز از کوره در رود و در نتیجه نتوانید مشکل را به خوبی درمان کنید. اگر زن شما مدتی است که هیچ رابطه حسی و جنسی با شما ندارد و مانند گذشته رفتار نمی کند باید گوش به زنگ باشید.

چرا که چنین رفتاری نشان می دهد او وارد اختلال افسردگی شده است. شما نباید هرگز به این بی توجهی عادت کنید و آن را یک موضوع پیش پا افتاده ندانید. چرا که تا دیر نشده باید برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید.

روش هایی برای برطرف کردن بی توجهی زن

همانطور که گفته شد هر مردی باید به طور کامل با اصول همسرداری و زندگی زناشویی آشنا باشد و بداند همسرش در هر لحظه چه نیازی دارد. چرا که شناخت کافی از نیازها و روحیات همسر به شما کمک می کند تا بتوانید دلایل اصلی بی توجهی او را کشف کنید و برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید.

شما باید به این موضوع فکر کنید که چرا همسرتان نسبت به شما بی توجه شده است و شما هر کاری انجام می دهید هیچ کمکی به شما نمی کنید. در نظر داشته باشید که اگر دلیل بی توجهی او را کشف کنید می توانید در درمان و حل مشکل موفق شوید.

تکنیک هایی برای درمان بی توجهی زنان

با کمال احترام از همسر خود بخواهید که یک زمان را برای شما در نظر بگیرد تا دو نفری در مورد مشکل صحبت کنید.

اگر زنی نسبت به همسرش بی توجه باشد چه معنایی دارد؟

در آغاز نیاز است تا صرفا علت بی توجهی را کشف کنید و در هنگام گفتگو با او با جان و دل به تمام حرفهایش گوش کنید و هیچ گونه قضاوتی در مورد او نداشته باشید. این کار شما موجب می شود تا او برون ریزی کرده و تمام حرفهایش را به شما بگوید.

شما نیز باید به درون خود نگاه کنید که چه مشکلی از سمت شما وجود دارد تا به رفع آن بپردازید. چرا که شما نباید تمام تقصیرها را بر دوش فرد دیگر قرار دهید.

توجه داشته باشید که صرفا با یک بار صحبت کردن نمی توانید انتظار درمان کامل را داشته باشید. همچنین باید اشاره شود که درخواست زنان از همسرانشان همواره مادی نبوده و نیاز است تا شوهر به خوبی به تمام نیازهای همسرش توجه کند و کاری کند که به توافق کلی دست یابند.

هنگام گفتگو با همسر خود همواره به او عشق بورزید و با احساس کامل با او برخورد داشته باشید. تجربیات احساسی و عاشقانه تان را مجدد مرور کنید و از او بخواهید تا احساسات و رابطه اش را با شما مرور کند.

اگر می خواهید زودتر به نتیجه برسید و بی توجهی همسرتان را رفع نمایید لازم است تا تمام تقصیرات خودتان را بپذیرید و بابت کم کاری هایی که داشته اید از او معذرت خواهی کنید. این کار باعث می شود تا او نیز به این نتیجه برسد که شما اشتباه خودتان را فهمیده اید و واقعا قصد اصلاح شدن دارید.

نتیجه گیری

در آخر باید به شما بگوییم که ریشه بسیاری از مشکلات را باید در درون افراد شناسایی کنید. از این رو اگر شما به همراه همسرتان به یک روانشناس مراجعه فرمایید می توانید زودتر به نتیجه برسید و به راحتی مشکل تان را تحت درمان قرار دهید.

در واقع روانشناس به صورت ریشه ای با موضوع برخورد می کند اگر هر یک از شما نیاز به جلسات مشاوره درمانی به صورت شخصی داشته باشد نیز به شما پیشنهاد می کند که نیاز است تا به صورت فردی نیز برای درمان اقدام کنید.

دسته‌بندی‌ها