روش های جذب انرژی مثبت در خانه

روش های جذب انرژی مثبت در خانه

به روش های مختلفی می توانیم انرژی را وارد خانه خودمان کنیم، حال سوالی که مطرح می شود در رابطه با مفهوم انرژی است و ما به چه چیزی انرژی می گوییم؟ در پاسخ باید بگوییم که انرژی در بدن و اطراف ما وجود دارد و باعث زیستن و زندگی می شود، به عبارتی این انرژی کیهان است که بر تمام اجزا و اشیای دنیا اثر می گذارد. در این بخش از مجله عملی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان روش های جذب انرژی مثبت در خانه به صورت کاربردی را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات سبک زندگی قرار دهیم تا بتوانید با انجام راهکارهای ارائه شده در این مقاله زندگی شاد و خوبی را تجربه کنید.

روش های کاربردی جذب انرژی مثبت در خانه

در اطراف ما هر شی و پدیده ای که مشاهده می کنیم دارای انرژی است و زمانی که این انرژی افزایش پیدا می کند یک نوع تاثیر دارد و زمانی هم که کاهش می یابد تاثیر خاص خودش را دارد. حال ما قصد داریم تا با معرفی روش هایی کاری کنیم که در خانه خود انرژی دریافت کنیم و با انجام کارهایی که در ادامه خدمتتان ارائه می شود خواهید توانست تا انرژی های مثبت را به سمت محیطی که در آن زندگی می کنید جذب نمایید. پیشنهاد می کنیم تا مقاله آشنایی با قانون لاگوم را مطالعه نمایید.

چگونه افکار مثبت را وارد زندگی خودمان کنیم؟

شما با انجام راهکارهای مربوط به جذب انرژی مثبت به خانه خواهید توانست تا انرژی های منفی را از خود و خانه تان دور کنید و به دنبال آن افکار مثبت را در ذهنتان قرار دهید و به این طریق انرژی را در زندگی تان افزایش دهید که این انرژی موجب بهتر زیستن برای همه انسان ها خواهد بود.

انرژی ها دارای چه تاثیری هستند؟

چشمهایتان را ببندید و به یاد بیاورید آخرین باری که انرژی شما خیلی کم بود شما دارای چه حالی بودید؟ وقتی شما انرژی کم داشته باشید قطعا احساس بدی نیز خواهید داشت. در مقابل وقتی شما سرشار از انرژی باشید می توانید بگویید که حالتان خوب است و احساس خوب سراسر وجودتان را فرا گرفته است. نکته ای که وجود دارد در مورد آگاهی انسان از انرژی هاست، یعنی حتی اگر شما اطلاعی در رابطه با وجود انرژی ها نداشته باشید باز هم انرژی ها تاثیرشان را بر شما می گذارند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله زندگی سبز را مطالعه نمایید.

برای مثال شاید برایتان پیش آمده باشد وقتی که وارد یک مکان می شوید حالتان بد می شود و دوست دارید خیلی سریع آنجا را ترک کنید و یا مکانی دیگر باعث ایجاد احساس و حال خوب در شما می شود. بنابراین باز هم شما شاهد تاثیر انرژی ها هستید و یعنی با این که شما در مورد تاثیر انرژی ها چیزی نمی دانستید باز هم انرژی ها تاثیرشان را بر شما می گذارند، منظورمان از این بخش این است که موضوع پیش رو به این شکل نیست که شما اگر به این موضوع باور داشته باشید تاثیر آن را خواهید دید و اگر هم به آن باور نداشته باشید هیچ تاثیری بر شما نمی گذارد. به همین دلیل انرژی موجود در کیهان بر همه چیز تاثیر می گذارد.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش روانشناسی مثبت گرا


در مفهوم علمی هر آن چیزی که در این کیهان وجود دارد دارای انرژی است برای مثال یک انسان دقیقا مانند یک توپ انرژی است که همواره در حال ارتعاش فرکانس های مختلف است و باعث می شود تا ما آن را به شکل فیزیکی در ظاهر تماشا کنیم.

تایید اثر گذاری انرژی های مثبت

در خصوص منابع علمی که به صورت تخصصی در این زمینه تحقیقات گسترده ای انجام داده اند باید به انجمن پزشکی آمریکا با نام اختصاری (AMA) اشاره کنیم که بیان می کند حدود ۹۵ درصد از مراجعینی که به مرکز می آیند به دلیل وجود استرس و حال بد ناشی از آن است که این حالت به صورت مستقیم با افکار و هیجان و عاطفه فرد در ارتباط است. همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها یا همان (CDC) بیان کرده است که تقریبا ۸۵ درصد از تمام بیماری های یک عنصر احساسی دارند. برای مطالعه بیشتر حتما مقاله انرژی درمانی را مطالعه نمایید.

تحقیقات نشان می دهد زمانی که شما در معرض انرژی های منفی قرار می گیرید DNA های شما به حالت سفت در می آید و اندازه آن کوتاه می شود. به دنبال این وضعیت تعداد زیادی از کدهایی که برای جسم انسان ضروری است به حالت خاموش در می آید. در این مورد تحقیقات نشان می دهد زمانی که شما احساسات خوبی مانند عشق، شادی، نشاط و … را تجربه می کنیم DNA بدن انسان مجدد فعال شده و اندازه آن نیز به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

روش هایی برای جذب انرژی مثبت در خانه

در ادامه تصمیم داریم تا روش هایی را به شما معرفی کنیم که به وسیله آن ها خواهید توانست انرژی مثبت را به سمت خانه هایتان جذب کنید.

تابش نور خورشید به داخل خانه

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که نور خورشید را وارد خانه تان کنید. این روش ساده و بدون هزینه است و فقط کافی است که پرده ها را کنار بزنید تا نور وارد اتاق و خانه شما شود. همانطور که می دانید نور خورشید دارای ویتامین D است و این ویتامین موجب می شود تا خلق و خوی شما به طور چشمگیری افزایش یابد و احساس خوب شادی و نشاط را تجربه نمایید.

اگر شما به نور خورشید دسترسی داشته باشید متوجه خواهید شد که علایم و نشانه های افسردگی به طور کامل در شما اگر وجود داشته باشد از بین رفته و حالتان عالی است. بنابراین توجه داشته باشید که حتما کاری کنید تا نور خورشید وار خانه شما شود و اگر از پرده های ضخیم استفاده می کنید سعی کنید تا با کنار زدن آن ها و یا حتی با تعویض پرده ها کاری کنید که نور خورشید به داخل خانه شما وارد شود. در کنار این موارد همواره پنجره های خانه را تمیز کنید تا هیچ مانعی برای ورود نور خورشید به داخل وجود نداشته باشد.

وجود نظم و ترتیب در خانه

این نکته را بدانید که بی نظمی موجب می شود تا شما دچار استرس شوید. زمانی هم که چنین حالتی به شما دست داد کاری نمی توانید انجام دهید مگر آن که مجدد نظم را وارد زندگیتان کنید تا تعادل به حالت طبیعی خودش بازگردد و به دنبال حال استرس شما نیز از بین می رود.

روش های کاربردی برای دریافت انرژی مثبت

زمانی که خانه و اتاق شما بهم ریخته و شلخته باشد همواره انرژی منفی را به سمت شما ساطع می کند و این درگیری موجب می شود تا حال شما همواره بد باشد و احساسات مثبت از شما دور می شود. ولی اگر شما نظم و ترتیب را در محیط خانه تان به کار بگیرید متوجه می شوید که احساس خوبی وارد وجودتان شده و آرامش را تجربه می کنید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی خوشبختی دکتر هلاکویی


برای مثال اگر لازم است حتما اشیای اضافی که هرگز از آن ها استفاده نمی کنید را از خودتان دور کنید و آن ها را به افرادی دیگر هدیه دهید و به این طریق محیط خانه را جوری چیدمان کنید که فضا باز شود و راحت تر بتوانید در خانه رفت و آمد کنید و نه آن که آنقدر خانه شلوغ باشد که جایی برای راه رفتن وجود نداشته باشد و کافی است خودتان این را امتحان کنید تا متوجه شوید که به چه طریقی آرامش را به طرز شگفت انگیزی احساس خواهید کرد و زندگی شما رنگ و بوی تازه ای به خودش می گیرید.

این نکته را در نظر بگیرید که لازم نیست به طور ناگهانی خانه تکانی را آغاز کنید، بلکه قدم به قدم این کار را شروع کنید و بعد از گذشت چند روز متوجه خواهید شد که تمام خانه شما به نظم و ترتیب خوبی رسیده است. برای مثال اگر شما از تمیز کردن یک کشوی اتاقتان شروع کنید و این فرایند را به طور مستمر ادامه دهید خواهید دید که چه احساس خوبی به شما دست می دهد. به طور مثال شما می توانید تمامی وسایلی که هیچ استفاده ای از آن ندارید را از خانه تان حذف کنید و در جاهای خالی از گل و گلدان استفاده کنید البته این مورد هم دارای اندازه است و نه این که خانه را تبدیل به گلخانه کنید بلکه منظور این است که در جاهایی که می دانید یک گلدان کوچک قرار دهید تا وقتی آن را مشاهده می کنید احساس خوبی به شما دست دهد و حالتان را دگرگون کند.

نگهداری گل و گیاه در خانه

در بالا اشاره کردیم که حتما در خانه تان گل و گیاه نگهداری کنید، چرا که خاصیت گل ها موجب می شود تا احساس خوبی را تجربه کنید. گل ها هم محیط را زیبا می کنند و هم احساسی خوبی را به شما می دهند. یعنی با خوشبو کردن هوا کاری می کنند که تمام افرادی که وارد آن محیط می شوند هنگام تنفس هم حال خوبی داشته باشند.

تحقیقات بسیاری مشخص کرده است که گل و گیاه آپارتمانی می توانید برای افراد افسرده و سالخوردگان بسیار مفید باشد و نشانه های آن ها را کاهش دهد. در انتخاب گل نیز سعی کنید دانش بالایی داشته باشید و گیاهانی مانند سرخس و یا ساکولنت را که نگهداری شان ساده است را انتخاب نمایید تا دغدغه اضافی برای گل ها نداشته باشید، چرا که هدف ما این است که با این راهکارها حالمان را خوب کنیم و نه آنکه کاری کنیم که بیشتر به ما استرس وارد شود.


پیشنهاد ویژه : آشنایی کامل با فلسفه خوشبختی


در چیدن گل ها نیز سلیقه خوبی داشته باشید و در جاهایی که بیشترین رفت و آمد را دارید گلدان ها را قرار دهید تا هنگام عبور و مرور از دیدن آن ها و بوی مطبوعی که دارند احساس خوبی به شما دست دهد. به یاد داشته باشید که گیاهانی مانند ارکیده و نیلوفر خودشان گل می دهند و باعث می شوند تا محیط زیباتر شود. بنابراین به یاد داشته باشید که گیاهان گلدار با خاصیتی که دارند موجب می شوند تا احساس مثبتی در افراد ایجاد شود.

باز کردن پنجره های خانه

زمانی که شما بیرون از منزل هستید اضطراب تان کاهش می یابد و به دنبال آن احساس خوبی نیز در شما به وجود می آید البته مهم است که بیرون از خانه کجا باشید؟ برای مثال اگر در جایی مانند مرکز شهر که پر از دود و ماشین و سر و صداست قطعا چنین احساس خوبی در شما ایجاد نمی شود و منظور مکان هایی است که ساکت و پاک باشد مانند پارک ها و … حال در نظر داشته باشید که اگر مدت زمان زیادی را در خانه بگذرانید برای آن که بتوانید از احساس خودتان مراقبت کنید کمی دشوار خواهد بود.

بنابراین شما می توانید از یک روش موثر و جایگزین استفاده کنید که می تواند موجب ایجاد احساس خوب در شما گردد. شما باید پنجره های اتاق و خانه را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شود، وقتی شما چنین کاری را انجام می دهید متوجه میشوید که بوی نامطبوع داخل خانه از بین رفته و هوای بیرون وارد می شود که بسیار تمیز و لذت بخش است و همان دقایق اول شما احساس خوبی را تجربه خواهید کرد.

در کنار بوی خوبی که از بیرون وارد خانه می شود و همچنین تاثیر هوای تازه مطمئنا شما سایر موارد از جمله صدای پرندگان، صدای باد و باران، خنده مردم و … را هم خواهید شنید که همه آن ها باعث ایجاد احساسات مثبت در شما می شود.

دریافت انرژی مثبت در زندگی
دریافت انرژی مثبت در زندگی

اگر برایتان این امکان وجود دارد که بر روز چند ساعتی را به بیرون بروید و پیاده روی کنید بسیار خوب است ولی گاهی اوقات شرایط به این شکل نیست و شما باید از فردی در خانه مراقبت کنید که برایش مقدور نیست تا از خانه خارج شود و در این حالت می توانید با استفاده از این روش های کاری کنید تا جای ممکن فرد احساس خوبی را به دست آورد.

رنگ آمیزی خانه

در مورد رنگ آمیزی خانه چندین نکته وجود دارد که لازم است تا بیشتر به آن ها اشاره شود. به طور مثال اگر شما در یک خانه مستاجر هستید بی شک رنگ کردن آن خانه برایتان به صرفه نخواهد بود و در این موضوع ممکن است با مشکل مواجه شوید. ولی نکته ای که وجود دارد تاثیر رنگ آمیز بر روحیه انسان است که موجب می شود تا حال خوبی به انسان دست دهد.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل قانون جذب در زندگی


البته ممکن است روزهای اول بعد از تمام شدن نقاشی خانه شما از بوی رنگ موجود در خانه اذیت شوید و در کنار آن باید مجدد اسباب و اثاثیه تان را مجدد چیدمان کنید که ممکن است در برخی موارد منجر به ایجاد استرس در شما شود ولی شما می توانید از این فرصت هم استفاده کنید و به خانه تکانی بپردازید. از موارد مهمی که در خصوص رنگ آمیزی خانه باید به آن توجه کنید انتخاب رنگی است که بسیار دلچسب بوده و بر روحیه شما تاثیر مثبت بگذارد.

استفاده از تابلو و نقاشی های هنری

اگر برایتان مقدور می باشد حتما بر روی دیوارها از تابلوهای زیبای نقاشی استفاده کنید که موجب می شود تا هم احساس خوبی به شما دست دهد و هم فضای خانه را زیباتر کنید. به یاد داشته باشید که تابلوها را در فضاهای پرتردد قرار دهید تا بتوانید با عبور و مرور آن ها را ببینید و احساس خوب را تجربه کنید. در انتخاب تابلوها نیز سلیقه خوبی داشته باشید و سعی کنید از تابلوهایی استفاده کنید که موجب شود تا حال دلتان عوض شود و شور و نشاط در شما شکل بگیرد.

ارتباط سالم با طبیعت

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید تا احساس خوبی وارد خانه تا شود و از این طریق انرژی مثبت را به خانه تان جذب کنید رابطه خوب با طبیعت و وارد کردن آن به داخل خانه است. شما می توانید یک دانه خوری در کنار پنجره اتاقتان نصب کنید تا پرندگان بتوانند از آن جا دانه بخورند و یا آب بخورند و یا اگر شرایطش مناسب بود در کنار پنجره لانه سازی کنند و تخم گذاری انجام دهند. زمانی که شما چنین کاری را انجام می دهید موجب می شود تا انرژی مثبت را وارد خانه خودتان کنید و به دنبال آن هر بار که آن صحنه را مشاهده می کنید احساس خوبی را تجربه خواهید کرد.

استفاده از اسانس ها و بوهای طبیعی

اگر در خانه از بوهای مطبوع استفاده کنید هم حالتان خوب می شود و هم باعث می شوید تا ویروس ها و باکتری های موجود در هوا از بین بروند. در طول تاریخ همواره از این روغن های آرام بخش که موجب می شوند تا احساس خوبی در انسان ایجاد شود استفاده می کرده اند چرا که این روغن ها موجب افزایش ارتعاش در فرکانس ها شده که به دنبال آن انسان می تواند احساس خوب را تجربه کند.

معرفی برخی از روغن هایی که استفاده از آن ها بسیار مفید است :

روغن نعناع فلفلی : این روغن برای تسکین درد بسیار موثر است و تمامی تنش ها و انرژی های منفی را از شما دور می کند. پیشنهاد می شود تا مقاله پرکاربردترین گیاهان دارویی را مطالعه نمایید.

روغن کندر : این روغن نیز دارای خواص عالی بوده و می تواند هرگونه تاثیرات منفی را از انسان دور کند.

روغن مر : از این روغن در زمان باستان هم برای پاکسازی استفاده می شده و زمانی که با سایر روغن های ترکیب شود قدرت آن افزایش می یابد.

روغن رز :‌ این روغن دارای ارتعاش بالا بوده و اثر آن بسیار مفید است.

روغن سرو : این روغن هم برای تمیز کردن و افزایش ارتعاش بسیار موثر است و می تواند تاثیر به سزایی از خانه و محیط زندگی شما بگذارد.

جذب انرژی مثبت برای احساس مثبت در زندگی
جذب انرژی مثبت برای احساس مثبت در زندگی

روغن چوب سدر : برای مقابله با تمام انرژی های منفی می توانید از این روغن استفاده کنید.

روغن ریحان : این روغن به عنوان یک نوع روغن مقدس در تمام دنیا شناخته می شود و خواص حفاظتی دارد.

روغن اسطوخودوس : این روغن به عنوان یک آرام بخش معروف شناخته می شود و می تواند انرژی های منفی را از انسان دور کند و فرکانس های منفی محیط را خنثی می کند.

روغن مریم گلی : این روغن نیز می تواند تمامی فرکانس های منفی را خنثی کند.

استفاده از لامپ های نمک هیمالیا

این نوع لامپ ها دارای نوعی درخشش آرام بخش هستند و می توانند رنگ های قرمز، سفید، نارنجی و صورتی را از خودشان ساطع کنند. این نمک ها از خودشان یون های مثبت و شفابخش را از خودشان منتشر می کنند. از دیگر خصوصیات نمک هیمالیا این است که می تواند به افزایش سطح انرژی انسان و محیط کمک کند و در کنار آن الکتریسیته های ساکن موجود در هوا را از بین ببرد. وقتی که تشعشعات الکترومغناطیسی و آلرژن های اطراف ما توسط این نمک خنثی شود هم خلق و خوی ما بهبود می یابد و هم خواب راحتی را تجربه می کنیم.

استفاده از موسیقی در خانه

فواید موسیقی آنقدر زیاد است که نمی توانیم به تمام آن ها اشاره کنیم. در گذشته به اندازه امکاناتی که وجود داشت انسان ها برای ساختن موسیقی از همان ها استفاده می کردد، برای مثال از کوبیدن چوب ها بر یکدیگر موسیقی تولید می کردند و امروزه با رشد و پیشرفت تکنولوژی استفاده از موسیقی هم یک فرهنگ است و هم نوعی سرگرمی.

از نکات مهمی که در مورد موسیقی باید به آن اشاره شود اثرگذاری آن در شفابخشی است. خاصیت موسیقی به این شکل است که محیط را سرشار از انرژی می کند، برای مثال اگر توجه کرده باشید در کنسرت ها مردم چقدر دارای انرژی هستند.

تاثیر دکوراسیون خانه بر جذب انرژی مثبت
تاثیر دکوراسیون خانه بر جذب انرژی مثبت

تحقیقات زیادی در این خصوص انجام شده است که نشان می دهد موسیقی فواید بسیاری بر سلامتی انسان دارد. برای مثال می تواند بر قلب، فشار خون، انرژی، حافظه و یادگیری، سیستم ایمنی و حتی برای خواب آرام و تسکین درد هم تاثیر مثبت بگذارد.

در محیط خانه خود از موسیقی های سالم و شاد استفاده کنید تا فضای خانه خودتان را سرشار از انرژی مثبت کنید. به عنوان مثال می توانید از موسیقی های جاز، کلاسیک، فولک یا همان موسیقی فولکلور، ارکسترال، اپرا و روح استفاده کنید که بسیار لذت بخش و آرام بخش هستند.

داشتن حیوان خانگی

اگر حوصله نگهداری از یک حیوان خانگی را دارید می توانید در خانه خود از یک حیوان نگهداری کنید تا بتوانید احساس عشق و شادی را وارد خانه خود کنید. البته در نظر داشته باشید که شما باید این کار را دوست داشته باشید و اگر از این کار خوشتان نمی آید هرگز این کار را نکنید چرا که موجب آزار به آن حیوان می شوید. نکته ای که در خصوص حیوانات وجود دارد این است که حیوانات شما را دوست دارند و عشق بدون شرط را به شما یاد می دهند. آن ها موجب ارتعاش انرژی مثبت در خانه تان می شوند و تحقیقات بسیاری نشان می دهد که حیوانات خانگی می توانند شما را از نظر عاطفی و جسمی سالم نگه دارند.

نتیجه گیری

همواره به یاد داشته باشید که شما به هر چه فکر کنید آن را به سمت خودتان جذب می کند، بنابراین اگر مدام بخواهید به سمت افکار منفی بروید نه تنها هیچ آورده ای برایتان ندارد بلکه حالتان را نیز خراب می کند ولی در مقابل اگر همواره افکار مثبت را وارد ذهنتان کنید می تواند اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات روانی را از خودتان دور کنید. روانشناسان معتقدند که شما می توانید با استفاده از درمان شناختی رفتاری بر روی افکارتان کار کنید و تمامی افکار منفی خودتان را دور بریزید و انرژی های مثبت را به خودتان جذب کنید تا همواره حال خوبی را تجربه کنید.

دسته‌بندی‌ها