بدریخت انگاری بدن و افسردگی در نوجوانان و روش های مقابله ای

بدریخت انگاری بدن و افسردگی در نوجوانان و روش های مقابله ای

بدریخت انگاری بدن موضوعی است که باید به آن توجه نمود چرا که میتواند در بلند مدت باعث ایجاد اختلالاتی از جمله وسواس و افسردگی شود. ما در این قسمت از مجموعه مقالات علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان بدریخت انگاری بدن و افسردگی در نوجوانان و روش های مقابله ای را در اختیار شما علاقه مندان به علم روانشناسی قرار دهیم، پس اگر علاقه مند به دانستن در ارتباط با بدریخت انگاری بدن هستید تا انتهای مقاله بدریخت انگاری بدن و افسردگی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

بدریخت انگاری بدن و افسردگی در نوجوانان و روش های مقابله ای

ارتباط بدریخت انگاری بدن (اختلال خود زشت انگاری) و افسردگی بسیار مهم بوده و باید به نوجوانان کمک شود تا بتوانند دیدگاه درستی در ارتباط با بدن خود داشته باشند.

مطالعات تأیید می کند بدریخت انگاری بدن در نوجوانان با افسردگی ارتباط دارد

نوجوان بودن برای اکثر کودکان دشوار است زیرا آنها هنگام پردازش اثرات هورمون های خشمگین برای کشف جایگاه خود در جهان تلاش می کنند. اعتماد به نفس پایین و بدریخت انگاری بدن را هم به آن اضافه کنید و افسردگی که یک خطر واقعی است.

مطالعه ای طولی Avon در مورد والدین و کودکان (ALSPAC) که در مجله BMJ Journal of Epidemiology and Community Health منتشر شده است این ارتباط بین عدم رضایت از بدن و افسردگی را در نوجوانان و بزرگسالان تایید کرد.

آنچه مطالعه نشان داد عبارت است از:

برای این مطالعه 2078 زن و 1675 مرد در انگلستان در سن 14 سالگی و سپس در 18 سالگی مورد ارزیابی قرار گرفتند. در 14 سالگی ، 32٪ از دختران و 14٪ از پسران از وزن خود راضی نیستند و 27٪ از دختران و 14٪ از پسران شکل کلی بدن خود را دوست ندارند. این یافته ها صرف نظر از اینکه BMI بالاتری داشتند یا نه درست بودند.

همان کودکانی که در سن 14 سالگی ناراضی بودند در سن 18 سالگی مجدداً ارزیابی شدند علائم افسردگی خفیف، متوسط و شدید داشتند. دختران بیشتر دچار افسردگی شدید بودند در حالی که پسران افسردگی خفیف یا متوسط داشتند.برای مطالعه بیشتر به مقاله درمان اختلال خود زشت انگاری مراجعه فرمایید.

به گفته همکاران این مطالعه “یافته ها نشان می دهد که نارضایتی بدن باید به عنوان یک مسئله بهداشت عمومی مورد توجه قرار گیرد. نارضایتی از بدن در میان جوانان در بین جوانان بسیار شیوع دارد و شیوع آن افزایش می یابد. یافته ها نشان می دهد که کاهش نارضایتی بدن می تواند یک استراتژی موثر برای کاهش مسائل بهداشت روان باشد.”

عواملی که منجر به بدریخت انگاری بدن می شوند

به گفته الیزابت واسینار MS ،MD ، CEDS عوامل زیادی در ایجاد تصویر منفی از بدن نقش دارند او توضیح می دهد در خارج  انتظارات و آرمان های فرهنگی در مورد آنچه که یک بدن را با ارزش می کند در جهان ما نفوذ می کند. پیام های همسالان، خانواده، مربیان و دیگران برای نوجوانان بسیار مهم است. از نظر داخلی، نوجوانان غالباً با جسمی روبرو هستند که با بالغ شدن و احساس ناخوشایند و ناآشنایی به سرعت در حال تغییر هستند. آنها ممکن است این تجربه را داشته باشند که مردم متوجه تغییر بدن خود می شوند که این امر باعث شدت بیشتر اوضاع می شود.

چگونه خود زشت انگاری در نوجوانان باعث افسردگی می شود

بدریخت انگاری بدن و افسردگی

شکی نیست که همسالان می توانند بر عزت نفس کودک و همچنین باعث ایجاد بدریخت انگاری بدن شوند. تحقیقات پیو دریافت که 95٪ نوجوانان تلفن های هوشمند دارند و 45٪ “تقریباً به طور مداوم” آنلاین هستند. این می تواند به مقایسه کردن منجر شود، زیرا اکثر مردم بهترین جنبه های زندگی خود را در شبکه های اجتماعی خود نشان می دهند و هرگز نقص هایشان را نمایش نمی دهند.

علاوه بر این تحقیقات 2014 Show Today و AOL نشان داد که 80 درصد دختران نوجوان خود را با افراد مشهور و مدل مقایسه می کنند. جای تعجب نیست که 34 درصد دختران دبیرستانی گزارش کردند که در سال گذشته علائم افسردگی را تجربه کرده اند.

اگرچه ممکن است نقش همسالان و رسانه ها آشکار باشد، والدین ممکن است متوجه نقش خود نباشند یا اینکه چگونه انتقادات از خود می توانند بر فرزندانشان تأثیر بگذارند. دختران 5-8 ساله متوجه نارضایتی مادر خود می شوند و این امر مستقیماً بر خودشان تأثیر می گذارد.

واسنار که مدیر پزشکی منطقه ای مرکز بازیابی خوردن است توضیح می دهد “توجه کنید وقتی با خود صحبت می کنید در مورد آنچه لیاقت دارید یا براساس اندازه یا شکل یا ورزش خود کسب می کنید صحبت کنید. توجه داشته باشید که آیا خود را در مقابل فرزندان خود بی ارزش می کنید یا اینکه صریحاً مانند نگاه کردن به آینه و گفتن اینکه از چیزی بیزارید یا به طور ضمنی خود را از انجام کاری سرگرم کننده باز دارید زیرا بدن خود را دوست ندارید.”

واسنار ادامه می دهد “اگر خودتان را از بازی با آنها یا سرگرم کردن باز دارید به آنها می گوید که شما لیاقت سرگرم شدن را ندارید زیرا بدن شما قابل قبول نیست و تجربه بدن خود را با تجربه جهان به هم پیوند می دهد.”

چگونه می توان از بدن نوجوانان تعریف کرد

واسینار توصیه می کند پس از ارزیابی والدین از پیام هایی که ناخواسته به فرزندان خود می فرستند شروع به استفاده از تأییدیه های یادداشت چسبنده بر روی آینه ها کنید تا مطمئن شوید والدین در مورد بدن خود حرف های خنثی یا مثبتی می زنند.

او توضیح می دهد “با تأیید و نام بردن از جایی که اکنون اوضاع وجود دارد شروع کنید. بسیاری از افراد در موقعیتی هستند که معتقدند نفرت از بدن امری طبیعی است و ارزش آنها ذاتاً به شکل ظاهری بدن و آنچه برای دیگران انجام می دهد گره خورده است. آنها ممکن است هرگز این سوال را نپرسیده باشند “من چه احساسی نسبت به بدنم دارم؟” “من می خواهم بدنم برای من چه کاری انجام دهد؟”

تاکتیک دیگر تغییر نفرت بدن به بی طرفی بدن است. “در ابتدا ممکن است این عمل احمقانه به نظر برسد اما شما می توانید با جملات خنثی شروع کنید: پاهای من قوی هستند و به من اجازه می دهد فوتبال بازی کنم.

اگر این یک عمل سخت است واسنار همچنین پیشنهاد می کند توجه داشته باشید چیزهایی را که دیگران در مورد شما دوست دارند یاد بگیرید مانند اینکه شما از کسی کمک میگیرید وقتی تحت فشار هستید همیشه می دانید که چگونه خواهرتان را ناراحت کند آرام کنید می توانید دوستانتان را بخندانید.

او پیشنهاد می کند آنها را یادداشت کنید و از آنها برای تأیید آنها استفاده کنید. سپس آنها باید هر بار که به خود نگاه می کنند این موارد را ببینند و به خود یادآوری کنند. چیزهایی را که درباره بدن خود دوست دارید و آنچه را شایسته می دانید اضافه کنید. اگر در ابتدا این کار خیلی سخت است از افراد معتمد بخواهید مانند والدین، دوستان و مربیان از آنها حمایت کنید تا به شما در یافتن برخی از مکان های شروع کمک کنند.