درمان انحراف حیوان خواهی یا زوفیلیا

درمان انحراف حیوان خواهی یا زوفیلیا

حیوان خواهی یا زوفیلیا (zoophilia) رابطه جنسی با حیوانات را شامل می شود که به عنوان انحراف جنسی شناخته می شود. باید اشاره شود که گفتگو پیرامون رابطه جنسی همیشه هم لذت بخش نیست و در برخی از موارد نمونه هایی را مشاهده می کنیم که نه تنها خوب نیست بلکه بسیار آزار دهنده است و به عنوان اختلال شناخته می شود.

یکی از این موارد رابطه جنسی با حیوانات است که در گروه انحرافات جنسی قرار می گیرد و امروزه در برخی از مناطق این اختلال رایج بوده و حتی گاهی آن را مجاز می دانند. نکته بسیار مهمی که در این خصوص باید بدانیم مربوط به آسیب هایی است که به دلیل چنین رابطه ای ایجاد می شود.

یعنی افراد با انجام چنین کاری هم از نظر جسمی و از نظر روانی دچار آسیب های جبران ناپذیری می شوند و در مقابل نیز حیوان خواهی به عنوان یک انحراف نوعی حیوان آزاری محسوب می شود.

در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای جامع راجع به انحراف حیوان خواهی یا زوفیلیا در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات روانشناسی قرار دهیم.

اختلال حیوان خواهی یا زوفیلیا چیست؟

حیوان خواهی یا همان حیوان دوستی که تحت عنوان زوفیلیا نیز شناخته می شود یک انحراف جنسی است که فرد مبتلا به آن تمایل دارد تا با یک حیوان وارد رابطه جنسی شود.

دلیل حیوان دوستی چیست؟

به طور کلی دلایل مختلفی برای انحراف حیوان خواهی وجود دارد که یکی از مهم ترین دلایل این انحراف، ناتوانی فرد در برقراری رابطه جنسی سالم با انسان است.

حیوان خواهی چگونه درمان می شود؟

برای درمان انحراف زوفیلیا (zoophilia) روش های متعددی وجود دارد که در ابتدا لازم است تا فرد به یک متخصص روانپزشکی مراجعه کند.

انواع اختلالات جنسی مربوط به حیوانات

به طور کلی در خصوص انحراف حیوان خواهی دو نوع مختلف وجود دارد که در ادامه هر کدام از آن انحراف ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

حیوان خواهی یا زوفیلیا

حیوان دوستی که به صورت حیوان خواهی نیز شناخته می شود تحت عنوان زوفیلیا (zoophilia) نیز از آن یاد می شود و عبارت است از میل جنسی افراد نسبت به حیوانات. در انحراف حیوان خواهی فرد نسبت به حیوانات حس جنسی دارد و در مورد رابطه جنسی با آنها تخیلات و فانتزی های جنسی دارد. شایان ذکر است که در اختلال حیوان دوستی فرد صرفا به حیوانات میل جنسی دارد و لزوما با آنها وارد رابطه جنسی نمی شود.

اختلال حیوان دوستی چیست و چگونه درمان می شود؟

بستالیتی یا رابطه جنسی با حیوانات

نوع دوم انحراف جنسی مربوط به حیوانات با نام بستیالیتی Bestiality شناخته می شود. این انحراف شامل انجام رابطه جنسی با حیوانات است و تفاوت آن با حیوان خواهی یا زوفیلیا در آن است که زوفیلیا صرفا به معنای داشتن میل جنسی نسبت به حیوانات است و فرد لزوما با حیوانات رابطه جنسی برقرار نمی کند. در حالی که بستیالیتی شامل انجام رابطه جنسی با حیوانات است. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان پورنوگرافی را مطالعه نمایید.

پیشینه حیوان خواهی و رابطه جنسی با حیوانات

در تاریخ باستان اسناد و سنگ نوشته هایی وجود دارد که بر روی آن ها نقاشی هایی کشیده شده است که صراحتا نشان می دهد افراد با حیوانات رابطه جنسی داشته اند. به عنوان نمونه در یک غار تصویری وجود دارد که مربوط به ۸ هزار سال پیش است و یک مرد را نشان می دهد که به عنوان مفعول یک حیوان در تصویر قرار دارد.

یا در برخی از داستان ها آمده است که در برخی از مراسم مذهبی، مصریان با بزها ازدواج می کردند و البته باید اشاره شود که این موارد در حد روایت است و نمی توان درستی آن ها را به صورت قطعی تایید کرد. در برخی از معابد هندوستان و بناهای اطراف سوئد نیز تصاویر و نقاشی هایی وجود دارد که نشان می دهد حیوان خواهی در آن دوران نیز وجود داشته است.

اما باید اشاره شود که به طور قطعی مشخص نیست که در گذشته این موضوع نشانه ای از قدرت بوده است و یا در آن زمان نیز چنین کار به عنوان یک مشکل و انحراف شناخته می شده است. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان انحراف ادرار دوستی را بخوانید.

همچنین برخی از تصاویر و اسناد نشان می دهد که حیوان دوستی در گذشته بیشتر جنبه سرگرم کننده داشته و رفع نیاز جنسی در اولویت نبوده است. البته بسیاری از افراد بر این عقیده اند که این تصاویر و نقاشی ها صرفا ناشی از ذهن هنرمند آن بوده است و چنین انحرافی در آن دوران موجود نبوده است.

در دوران قرون وسطی نیز فردی که انحراف حیوان خواهی داشته و با حیوانات رابطه جنسی برقرار می کرده را مجازات می کردند. یعنی یا او را اعدام می کردند یا می سوزاندند و یا به مرگ توسط حیوانات درنده محکوم می شد. تمام ادیان الهی نیز انحراف حیوان خواهی را تقبیح کرده اند و انجام آن به عنوان یک گناه به حساب می آید.

چرا افراد به حیوان خواهی علاقه دارند؟

حالا سوالی مطرح می شود که چرا برخی از افراد رابطه جنسی با حیوانات و زوفیلیا را دوست دارند؟ یکی از دلایلی که در این باره وجود دارد مربوط به بو و رایحه بدن حیوانات است. زیرا در تحقیقی که در این خصوص انجام شده است نشان می دهد که حدود ۸۹ درصد از افرادی که با حیوانات رابطه جنسی برقرار کرده اند اعلام می کنند رایحه مطلوب و بوی بدن حیوان موجب می شود تا آنها تحریک شوند.

از طرف دیگر می توان به وجود هیجان نیز اشاره کرد که برخی افراد با انجام رابطه جنسی با حیوانات و حیوان دوستی هنجارها و ارزش های اجتماعی را زیر سوال می برند و از این طریق به هیجان خاصی دست پیدا می کنند. این موضوع توسط افرادی که دچار انحراف حیوان خواهی هستند مطرح شده است. آنها بیان می کنند که همواره می خواهند کارهای هیجان انگیز و جدید جنسی را تجربه کنند و زمانی که با حیوانات مواجه می شوند به تحریک جنسی دست پیدا می کنند.

از طرف دیگر باید اشاره شود که عدم دسترسی به شریک جنسی انسان و مسائلی که در این خصوص وجود دارد می توان به وجود انحراف حیوان خواهی اشاره کرد. بنابراین می توانیم عدم رضایت در رابطه جنسی یا تنوع طلبی را به عنوان دلیل حیوان خواهی معرفی کنیم. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله روش های مدیریت نیازهای جنسی را مطالعه نمایید.

در بسیاری از موارد نیز فرد دارای احساسات و هیجانات بیمارگونه ای است که صرفا از طریق رابطه جنسی با حیوانات به ارضا واقعی دست می یابد و چون فانتزی ها و تخیلات بیمارگونه ای دارند تمایل دارند تا صرفا با حیوانات وارد رابطه جنسی شوند. البته در رابطه با اختلال حیوان دوستی یا زوفیلیا باید اشاره شود که دلیل آن هر چیزی که باشد باید بدانیم این موضوع یک انحراف است و باید تحت درمان قرار بگیرد.

خطرات ناشی از رابطه جنسی با حیوانات

انجام رابطه جنسی با حیوانات موجب می شود تا عفونت های زیادی به انسان منتقل شود که با نام زنوز شناخته می شود. تعدادی از عفونت ها از طریق تماس معمولی و برخی نیز به وسیله مایع منی، مایعات واژینال، ادرار، بزاق، مدفوع و خون حیوانات به انسان منتقل می شود. همچنین تعداد دیگری بیماری و عفونت نیز از حیوانات به انسان منتقل می شود که تا به حال توسط علم پزشکی شناسایی نشده است و درمان خاصی نیز برای آنها وجود ندارد.

همچنین باید اشاره شود که حیوان خواهی و رابطه جنسی با حیوانات می تواند واکنش های آلرژیک برای انسان ایجاد کند و قارچ ، انگل، هاری از جمله بیماری هایی است که می تواند از طریق رابطه جنسی با حیوانات به انسان منتقل شود و با تاثیری که بر سیستم اعصاب مغز می گذارد موجب مرگ انسان شود.

به علاوه مشکلات دیگری مانند سرطان، باکتری های مننژیت، بیماری های کبد، مغز، ریه، کلیه و قلب وجود دارد که اگر برای درمان آنها اقدامات لازم صورت نگیرد می تواند سبب مرگ انسان شود. به یاد داشته باشید که مواردی که در این بخش به آنها اشاره شود صرفا بخشی از مشکلاتی است که مربوط به رابطه جنسی با حیوانات می شود.

در کشورهای خاورمیانه رابطه جنسی با حیوانات اهلی مانند مرغ، شتر، گاو، گوسفند و الاغ رایج تر است و انجام این کار موجب می شود تا گوشت و محصولات این حیوانات دچار آلودگی شود و در نتیجه بیماری های مختلفی را به انسان منتقل می کند.

صنعت حیوان خواهی و درآمدزایی

در برخی از کشورها رابطه جنسی با حیوانات به عنوان یک صنعت شناخته می شود و بسیاری از افراد از طریق زوفیلیا دست به درآمدزایی می زنند. به عنوان مثال فاحشه خانه های زیرزمینی برای تربیت حیوانات ایجاد شده است و از آنها به عنوان کارگر جنسی استفاده می کنند و به انسان ها خدمات جنسی ارائه می کنند.

چنین کاری موجب شده است که مشکلات فراوانی برای سلامت انسان ایجاد شود و تصاویر وحشتناکی نیز به وجود می آید. صنعت پورنوگرافی نیز از این طریق دست به کسب درآمد می زنند و با ایجاد روش های جدید رابطه جنسی درآمدهای زیادی به دست می آورند. اگر این روند ادامه پیدا کند و هیچ کاری برای آن انجام نشود در بلند مدت مشکلات بسیاری را برای انسان و جامعه انسانی به وجود می آورد.

انحراف حیوان خواهی یا زوفیلیا چه دلایلی دارد؟

روش های درمان انحراف حیوان خواهی

حالا لازم است راهکارهای درمان اختلال حیوان دوستی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و بیان کنیم که انسان هایی که دچار این مشکل هستند چگونه می توانند درمان شوند.

استفاده از خدمات روان درمانی

افرادی که گرفتار اختلال حیوان خواهی هستند در ابتدا باید به یک روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنند تا فرد متخصص با بررسی نشانه ها و علائم بتواند مشکل را تشخیص دهد و با درمان رفتار درمانی شناختی فرایند درمان فرد را آغاز کند.

رفع مشکلات جنسی

در برخی موارد فردی که دچار انحراف زوفیلیا یا حیوان خواهی است گرفتار مشکلات و تنش های جنسی است. از این رو لازم است این مشکلات در فرد شناسایی شود تا با رفع آنها سایر موارد و مشکلات جنسی فرد نیز درمان شود.

سکس تراپی

افرادی که در زمینه سکس تراپی تخصص دارند دوره های مختلف درمان مشکلات جنسی را گذرانده اند و می توانند به افراد کمک کنند که بیماری ها و انحرافات جنسی شان درمان شود.

درمان افسردگی

یکی از دلایل اصلی وجود انحراف حیوان دوستی بروز اختلال افسردگی در انسان است. از این رو فرد باید به یک روانپزشک مراجعه کند تا در ابتدا اختلال افسردگی اش تحت درمان قرار بگیرد و به دنبال آن سایر مشکلات جنسی اش نیز درمان شود.

سخن پایانی

اختلال حیوان دوستی هم بر روی سلامت انسان تاثیر می گذارد و هم ارزش های موجود در جامعه را زیر سوال می برد. از این رو لازم است تا راهکارهای درمانی برای آن به کار بسته شود و برای رفع آن چاره ای اندیشیده شود. برای درمان انحراف حیوان خواهی باید به سکس تراپ مراجعه کنید تا بتوانید فرایند درمان این اختلال را آغاز کنید.

دسته‌بندی‌ها