کارگاه آموزش مدیریت زمان و اصول کاربردی آن به صورت کامل

کارگاه آموزش مدیریت زمان و اصول کاربردی آن به صورت کامل
نوع فایل
Mp4
حجم فایل
100 مگابایت
نویسنده
تاریخ انتشار
26 می 2020
دسته بندی
9,000 تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول
هم اکنون این محصول را خرید کنید و 45 امتیاز پاداش بگیرید

در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان کارگاه آموزش مدیریت زمان و اصول کاربردی آن به صورت کامل را برای دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و تمامی علاقه مندان به کارگاه و سمینارهای روانشناسی و موفقیت قرار دهیم.

کارگاه آموزش مدیریت زمان و اصول کاربردی آن به صورت کامل

در کارگاه آموزش مدیریت زمان و اصول کاربردی آن به صورت کامل شما علاقه مندان به یادگیری مدیریت زمان خود یاد خواهید گرفت تا زمان خود را به بهترین وجه ممکن مدیریت نمایید.

آموزش جامع مدیریت زمان

مدیریت زمان (Time management) عمل یا فرایند طراحی به‌کارگیری کنترل آگاهانه بر روی زمانی است که صرف فعالیتهای مشخص می‌شود، به خصوص به منظور افزایش اثر بخشی، کارایی یا باروری می‌شود.

در طول تاریخ، زمان و ابعاد مختلف آن، مورد توجه انواع تمدن‌ها بوده و امروزه این توجه بیش از پیش وجود دارد. به گونه‌ای که فناوری‌های نو، محیطی فراهم آورده‌اند که تقریباً در کوتاه مدت می‌توان به اطلاعات بی‌شماری دسترسی پیدا کرده و کارها را بسیار سریع تر و آسان تر از پیش انجام داد. با این وجود، تمایل سرعت عمل در انجام کارها روز به روز بیشتر می‌شود؛ لذابا چنین تمایلی این احساس در افراد به وجود می‌آید که از زمان عقب مانده نمی‌توان طور مؤثر بهره‌مند شد؛ و سیر تاریخی نشان داده‌است که ضعف در مدیریت زمان، یک مسئله قدیمی است. مسئله‌ای که فناوری آن را به وجود نیاورده و قادر به حل آن نمی‌باشد.


پیشنهاد ویژه:کارگاه روانشناسی آموزش خویشتن داری


در شرایطی که ابزار بیشتری برای مدیریت زمان در اختیار داریم و فرایندهای اداری، کمتر دستخوش کاغذ و ملزومات غیرلازم قرار می‌گیرد، مدیریت ضعف زمان را نمی‌توان پنهان نمود و اثر بخشی بیشتری مورد نیاز است. زیرا برای موفقیت بیشتر، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای نیازمند بکارگیری راهبردهای مدیریت زمان می‌باشیم. این راهبردها برای استفادهٔ بهینه از وقت تنظیم شده و به عنوان روشهایی برای پایش و کنترل زمان به کار می‌رود.

درباره اهمال کاری چقدر می دانید؟ یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حوزه مدیریت زمان به چشم می خورد و از دلایل اصلی عدم موفقیت در مدیریت زمان است، بحث اهمال کاری است. افرادی که به دلیل تنبلی و تاخیر در انجام کار، برای تمام کردن کارهایشان زمان تعیین می کنند غالبا دچار استرس بیشتری می شوند، بیشتر دچار اشتباه شده و به دوباره کاری مجبور می شوند یعنی در مدیریت زمان شکست می خورند. این افراد عادت کرده اند که کارهای خود را دقیقه نود انجام دهند و همیشه کارهای خود را به دقایق پایانی موکول می کنند. آنها می گویند که وقتی مجبور هستند در مدت معینی کاری را به اتمام برسانند همیشه مدیریت زمان بهتری دارند اما تحقیقات نشان داده است که این موضوع به ندرت درست است و آنها در مدیریت زمان خود شکست می خورند. موکول کردن کارها به دقایق واپسین باعث خوب انجام ندادن کار و بالا رفتن هزینه ها می شود که در طولانی مدت منجر به زیان های شدید مالی و شکست در مدیریت زمان خواهد شد.

«مدیریت زمان» فرایند نظم‌ بخشیدن و برنامه ریزی برای تعیین چگونگی تقسیم زمان به منظور انجام فعالیت‌های خاص است. مدیریتِ درستِ زمان به شما اجازه می‌دهد هوشمندانه‌تر کار کنید و نه سخت‌تر! بنابراین می‌توانید کارهای بیشتری را در زمان کمتری به پایان برسانید؛ حتی زمانی که وقت شما تنگ و فشار کار بالاست. اگر نتوانید زمان‌تان را به خوبی مدیریت کنید کارایی شما کاهش می‌یابد و دچار استرس می‌شوید.

به نظر می‌رسد هرگز در یک روز، زمان کافی برای انجام همه‌ی کارها وجود ندارد. اما از آنجا که همه‌ی ما به طور یکسان در یک روز، ۲۴ ساعت وقت داریم، پس چرا برخی از افراد کارایی‌شان بسیار بیشتر از دیگران است؟ جواب این سؤال در مدیریتِ درستِ زمان نهفته است.

موفق ترین افراد، زمان‌شان را به طرز استثنایی مدیریت می‌کنند. با استفاده از تکنیک های مدیریت زمان در این بخش، می‌توانید کارایی عملکردتان را بالا ببرید.

مدیریتِ درستِ زمان مستلزم یک تغییر مهم است یعنی تمرکز روی نتایج به‌جای تمرکز روی فعالیت‌ها. به عبارت بهتر همیشه مشغول بودن همان موثربودن نیست.

اگر در طول روز دیوانه‌وار به انجام فعالیت‌ها‌ی مختلف بپردازید، نتیجه‌ی چندانی نمی‌گیرید، چون توجه‌ شما به انجام چندین کار مختلف، تقسیم می‌شود. با مدیریت درست زمان، شما هوشمندانه‌تر و آسان‌تر کار می‌کنید و می‌توانید کارهای بیشتری را در زمان کمتری، به پایان برسانید.

با استفاده مؤثر از زمان می‌توان اهداف را مشخص و وظایف و فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی و اولویت بندی نمود. با برنامه‌ریزی و اختصاص زمان، درک افراد از زمان در دسترس، افزایش یافته و در نتیجه می‌توانند از زمان خود به صورت هدفمند و سازمان یافته بهره‌مند شوند. اولویت بندی امور و اختصاص زمان مشخص به هر فعالیت، موجب می‌شود وظایف گوناگون به موقع انجام گیرد. پس با استفاده از روش‌های مدیریت زمان، بینش افراد در مورد نحوه استفاده از زمان بیشتر شده، تخمین دقیق تری از مدت زمان لازم جهت انجام کارها به دست می‌آورند و در مجموع نتایج مفیدی حاصل می‌گردد.

برخی نتایج حاصل از شیوه‌های مختلف مدیریت زمان عبارتند از:

  • آماده‌سازی برای برنامه‌ریزی آگاهانه نیست
  • یادآوری در انجام امور
  • سامان بخشیدن به افکار و فعالیت‌ها
  • انجام امور در زمان تعیین شده
  • ایجاد انگیزه لازم برای انجام کار
  • متمرکز ساختن توجه فرد به اولویت‌ها
  • جلوگیری از اتلاف وقت و امور غیر ضروری
  • سرعت در پیشرفت و ارتقاء عملکرد شخصی
  • کاهش فشار روزانه و در نتیجه افزایش سلامت روان
  • افزایش کارایی، سازماندهی و بهره‌وری

در مجموع با اجرای مدیریت زمان، برنامه‌ریزی و پایش، پیامدهای واقع بینانه تری حاصل می‌گردد و همه چیز به شکل مؤثر تر انجام می‌شود.

راهکارهای مدیریت زمان

نکته دیگر در راستای مدیریت زمان، این است که فرد بایستی ارزش زمان را درک کند و اجزای زمان را به خوبی بشناسد. به دنبال شناسایی زمان به راهبردهای عملی‌تر دست بزند که در این میان، موارد زیر حائز اهمیت می‌باشند:

  • نوشتن و تفکیک کردن کارها
  • اولویت بندی کارها
  • تقسیم‌بندی و تفکیک زمان انجام کارها
  • تعیین مدت زمان مشخص برای هر کار

مقدار موفقیت شما در مدیریت زمان و کنترل زندگی فقط به این بستگی دارد که تا چه حد می توانید از انجام کارهایی که اهمیت کمتری در زندگیتان دارد یا اصلا اهمیتی ندارند دست بردارید. در حقیقت شما زمانی موفق به مدیریت زمان خود می شوید که کارهای مهم را اول انجام بدهید و کارهایی که در اولویت نیستند اصلا انجام ندهید. همیشه مواقعی پیش می آید که اطرافیانمان از ما می خواهند که زمان خود را در اختیار آنها قرار دهیم و درخواست هایشان را انجام دهیم، در چنین مواقعی اول باید درخواست آن شخص را بررسی نمایید و ضرورت بله گفتن به آن درخواست را بسنجید، مواردی هستند که انجام آنها خوب است اما انجام ندادنشان عواقبی در پی ندارد بنابراین باید از بله گفتن به چنین درخواست هایی که در مدیریت زمان نقش مهمی دارند اجتناب کنید و با گفتن نه زمان بیشتری را برای کارهای مهمتر خود بخرید.

مطالعه بیشتر

   راهنمای دانلود
  • در صورت ثبت نام لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • در صورت مشاهده ارور در فایل های فشرده آخرین نسخه Winrar را نصب نمایید.
  • همچنین می توانید از فشرده ساز 7 zip نیز استفاده نمایید.
  • برای اجرای فایل های صوتی و تصویری می توانید از نرم افزار VLC استفاده کنید.
  • برای اجرای کتاب های الکترونیکی هم می توانید از نرم افزار Adobe Reader استفاده کنید.
  • در صورت وجود هر گونه سوال به بخش سوالات متداول مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

46 − 39 =