کارگاه روانشناسی درمان اعتیاد در رابطه

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
100 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

اعتیاد در رابطه باعث می شود تا رابطه افراد از حالت عادی و سالم خارج شود و در نتیجه افراد به شدت به یکدیگر وابسته شوند. روابط عاشقانه به قدری افراد به یکدیگر نزدیک می کند که بعد از مدتی متوجه می شوند دیگر نمی توانند حتی اندکی به دور از هم زندگی کنند. شایان ذکر است که اعتیاد در هر مبحثی تحت عنوان موضوعی ناسالم شناخته می شود و به همین دلیل لازم است تا تحت درمان قرار بگیرد.

در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین پکیج های روانشناسی بسیار مهم تحت عنوان کارگاه درمان اعتیاد در رابطه را در اختیار شما افراد علاقه مند به علم روانشناسی قرار دهیم.

پکیج درمان اعتیاد در رابطه

اگر شما در رابطه ای قرار دارید که نمی توانید از فرد مورد علاقه تان اندکی دور شوید و یا رابطه به سمتی گرایش یافته است که با وجود مشکلات فراوان در رابطه باز هم به فرد چسبیده اید و نمی توانید از هم جدا شوید در واقع شما گرفتار اعتیاد در رابطه هستید و این موضوع یک مشکل شناخته می شود.

بنابراین لازم است تا تحت درمان قرار بگیرید و جلسات درمانی تان را به خوبی پیگیری فرمایید. زیرا اعتیاد در رابطه موجب می شود تا شما به صورت بیمارگونه به فردی وابسته شود و با توجه به عدم تناسبی که بین شما وجود دارد باز هم اصرار دارید تا در آن رابطه بمانید.

به یاد داشته باشید که عشق بیمارگونه نه تنها به شما کمک نمی کند بلکه در بلند مدت باعث می شود تا نتوانید زندگی خوبی را تجربه کنید. پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانشناسی عشق مراجعه فرمایید.

اگر شما هم علاقه دارید تا با اعتیاد در رابطه آشنا شوید و بدانید که چگونه می توانید از رابطه اعتیاد آور خارج شوید و به روند سالم زندگی تان بازگردید پیشنهاد می کنیم تا کارگاه روانشناسی درمان اعتیاد در رابطه را از این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان دریافت نمایید.

اعتیاد در رابطه چه دلایلی دارد؟

اعتیاد در رابطه

اعتیاد به عشق ممکن است در ظاهر زیبا به نظر برسد اما لازم است بدانید که اعتیاد در رابطه به شدت مضر بوده و می تواند به سلامت روان دختر و پسر آسیب وارد کند. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که هنر هفتم یا سینما به شکلی نشان می دهد که فرد در عشق شخص مورد علاقه اش به شدت غرق شده است.

در واقع این موضوع نشان دهنده اعتیاد در رابطه است و فرد به شدت معتاد عشق شده است. ما به عنوان فردی آگاه باید بدانیم که اعتیاد به عشق هیچ فایده ای برای انسان ندارد و لازم است تا به یک روانشناس مراجعه نماییم.

اعتیاد به عشق

همانطور که میدانید اعتیاد مکانیسمی دارد که به واسطه آن فرد همواره سعی دارد تا از حل مشکلاتش فرار کند و به اعتیاد پناه می برد. افرادی که به عشق معتاد هستند نیز در این شرایط قرار دارند و صرفا غرق در تصورات و تخیلات شان هستند و با واقعیت های زندگی آشنا نشده اند.

یعنی آنها تمام تمرکزشان را بر روی موضوعات عاطفی قرار می دهند تا از این طریق مشکلاتشان را فراموش کنند. اگر اعتیاد در رابطه بیش از حد باشد فرد حتی نمی تواند به نیازهای خودش فکر کند و در نتیجه هیچ حد و مرزی بین هویت شخصی خود با شریک عاطفی اش وجود ندارد. همچنین برای آموزش بیشتر به کارگاه روانشناسی درمان عشق مجازی مراجعه فرمایید.

افرادی که در دوران کودکی هیچ گونه عشقی دریافت نکرده باشند در بزرگسالی گرفتار اعتیاد در رابطه می شوند تا از این طریق کمبود توجهشان را جبران نمایند. در واقع کمبود عزت نفس و خود کم بینی موجب می شود تا فرد به شدت به عشق وابسته شود و همواره به دنبال عشق می گردد.

توجه داشته باشید که عشق یکی از نیازهای اساسی زندگی انسان است و نمی توانیم هر نوع عشقی را تحت عنوان اعتیاد در رابطه در نظر بگیریم. به همین دلیل در ادامه شما را با نشانه های اعتیاد به عشق آشنا می کنیم.

نشانه های اعتیاد در رابطه

  • اگر توسط دیگران تایید شوند احساس خوبی به دست می آورند.
  • به جای توجه به نیازها خودشان همواره به فکر محبت کردن به طرف مقابل هستند.
  • همواره تلاش می کنند تا فرد مورد نظرشان را کنترل کنند.
  • به سرگرمی های دیگران بیش از حد اهمیت می دهند.
  • احساس دیگران را بهتر از احساس خودشان می شناسند.
  • برای دیگران آرزو می کنند و خودشان هیچ آرزویی ندارند.
  • از بیان کردن عقاید شان به شدت هراس دارند.
  • هنگام اتمام رابطه فورا وارد یک رابطه دیگر می شوند.
  • نمی توانند از یک رابطه آسیب زا خارج شوند.
  • اهدافی برای زندگی شان در نظر نمی گیرند.
  • هنگامی دور شدن از عشق شان احساس گناه می کنند.
  • اگر بدون شریک عاطفی شان در جایی باشند احساس بدی می کنند.
  • در یک رابطه عاطفی نمی توانند به دیگران اعتماد کنند.
  • از دوران کودکی شان خشمی فروخورده دارند.
  • باور دارند که رابطه عاطفی جز نیازهای اصلی انسان است.
  • زمانی که مشکلی ایجاد می شود به سمت رابطه احساسی و جنسی می روند.
  • نمی توانند تفاوت بین عشق و جذابیت را به درستی تشخیص دهند.
  • تمامی خواسته هایشان را به عنوان نیاز در نظر می گیرند.
  • در یک رابطه از فرد مقابل تاثیر زیادی می گیرند.
  • از این که فرد مورد علاقه شان رشد کند می ترسند.

اعتیاد به عشق چه عوارضی دارد؟

همانطور که بیان شد متوجه شدیم که اعتیاد در هر حالتی نادرست است و موجب می شود تا فرد دچار آسیب شود. چرا که اعتیاد باعث می شود تا فرد برای مدت کوتاهی از شر مشکلاتش خلاص شود اما این کار موقتی بوده و بعد از مدتی مجدد متوجه می شوید که هیچ فرقی در زندگی شما ایجاد نشده است و باید به صورت اصولی به فکر رفع مشکلات شخصی تان باشید. بنابراین لازم است اشاره شود که اعتیاد در رابطه نیز مانند سایر اعتیادها موجب می شود تا فرد از نظر روحی و روانی دچار آسیب شود و در نتیجه مشکلات زیادی برای فرد رخ می دهد.

شایان ذکر است فردی که گرفتار اعتیاد به عشق است و نمی تواند از آن دست بردارد برای ادامه دار بودن این اعتیاد وارد رابطه ای ناسالم می شود و خیلی سریع رابطه جنسی زیادی را ارائه می کند تا بتواند فرد مورد علاقه اش را برای همیشه نگه دارد. بنابراین از دل اعتیاد در رابطه می توانیم شاهد اعتیاد به رابطه جنسی نیز باشیم.

بسیار مهم است که توجه کنیم اعتیاد به عشق موجب می شود تا فرد به شدت دچار خشم و عصبانیت شود و در نتیجه این رفتارها باعث آزار فرد و سایر اطرافیان او می شود. ادامه دار بودن این روند سبب کاهش چشمگیر اعتماد به نفس می شود و در نتیجه احساس افسردگی، اضطراب و حتی افکار خودکشی به سراغ فرد می آید.

روش های درمان اعتیاد در رابطه

همواره به یاد داشته باشید برای رهایی کامل از هر مشکلی نیاز است تا آن را بپذیرید. زیرا اولین گام برای درمان هر اعتیادی رسیدن به پذیرش است. یعنی فرد باید بپذیرد که دچار اعتیاد در رابطه شده است و نیاز است تا به یک روانشناس مراجعه کند و سپس فرایند درمان را به خوبی دنبال کند.

چگونه می توانیم اعتیاد در رابطه را درمان کنیم؟

کمبود اعتماد به نفس

اگر اعتماد به نفس فرد پایین باشد همواره به دنبال تایید طلبی می گردد و به همین دلیل گرفتار اعتیاد به عشق می شود.

مشکلات زیر بنایی

اگر مشکلی در زندگی فرد ایجاد شده باشد که برای حل آن هیچ اقدامی صورت نگرفته باشد می تواند زمینه ساز ایجاد احساسات ناخوشایند شود.

تجربه طرد شدن

هنگامی که فرد از سمت شخصی که به او علاقه دارد طرد می شود ممکن است به شدت آسیب ببیند و از این رو وارد رابطه با افرادی شود که به او توجه کنند و تمامی آن رابطه ها به شدت آسیب زا هستند.

تعریف اشتباه عشق

برخی افراد هنوز نتوانسته اند تعریف دقیقی برای عشق ارائه کنند. همین موضوع باعث ایجاد خطای شناختی می شود و در نتیجه فرد اعتیاد در رابطه را به عنوان یک عشق سالم در نظر می گیرد.

اصلاح رفتارهای اشتباه در عشق

زمانی که فرد متوجه شد به چه دلیلی دچار اعتیاد در رابطه شده است می تواند به درستی رفتار کند و تمامی رفتارهای ناسالم گذشته را به طور کامل کنار بگذارد.

تقویت مهارت های مقابله ای

همواره به موضوع مهارت های مقابله ای توجه نمایید. زیرا اگر شما به عنوان یک فرد از مهارت های سالم مقابله ای برخوردار باشید می تواند در برخورد با موضوعات مختلف به خوبی عمل نمایید. در غیر این صورت به جای انجام یک رفتار درست به اشتباه دچار خطا می شوید و هرگز نمی توانید مسیر درست را طی کنید. به عنوان مثال اگر مهارت های مقابله ای سالم را بدانید در هنگام طرد شدن بر روی تقویت اعتماد به نفس خودتان کار می کنید و با تلاش بسیار مهارت های فردی تان را توسعه می دهید.

اگر شما علاقه دارید تا به صورت کامل در مورد اعتیاد در رابطه بدانید پیشنهاد می کنیم تا کارگاه روانشناسی درمان اعتیاد در رابطه را از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان دریافت نمایید تا بدانید اعتیاد به عشق چیست و چه دلایلی دارد و در صورت ابتلا به آن چگونه آن را درمان کنید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.