نگرانی کودکان و بازگشایی مدارس بعد از همه گیری کرونا

نگرانی کودکان و بازگشایی مدارس بعد از همه گیری کرونا

با شیوع همه گیری کرونا و بسته شدن مدارس تمامی کلاس ها به صورت آنلاین برگزار شده است، حال موضوعی که وجود دارد در رابطه با بازگشت مجدد دانش آموزان به مدرسه است و احساس هایی که در آن ها ایجاد می شود. یکی از این افکار و احساسات ترس بوده و به دلیل مدت زمان زیاد دور بودن از مدرسه و سایر افراد در آن ها ایجاد شده است. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان نگرانی کودکان و بازگشایی مدارس بعد از همه گیری کرونا و معرفی راهکارهای درمانی را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات علمی و کاربردی قرار دهیم. پس اگر شما هم کنجکاو هستید تا ترس و نگرانی کودک خود در مورد بازگشایی مدارس را کاهش دهید تا انتها مقاله نگرانی کودکان و بازگشایی مدارس با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

نگرانی کودکان و بازگشایی مدارس بعد از همه گیری کرونا و معرفی راهکارهای درمانی

برای درمان نگرانی کودکان و بازگشایی مدارس به دلیل پاندمی کرونا باید مهارت هایی را در فرزندانمان رشد دهیم تا بتوانند به صورت سالم وارد مدرسه شوند و به روند عادی زندگی بازگردند.

وقتی کودک شما نگران بازگشایی مدرسه است

“دکتر لورا … سرانجام در اینجا مدرسه شخصاً درحال بازگشایی است و دخترم (5 ساله) می گوید که از این بابت عصبی است آیا می توانید راهنمایی کنید که چه کاری از دست من برمی آید تا از نظر احساسی به او کمک کنم؟”برای مطالعه بیشتر به مقاله بهداشت روان در دوران کرونا مراجعه شود.

اگر بعد از تعطیلی همه گیری کرونا در مکانی زندگی می کنید که بچه ها شخصاً به کلاس برمی گردند ممکن است کودک شما از بازگشت به مدرسه هیجان زده و عصبی باشد. و ممکن است شما هم همان احساسات را داشته باشید همانطور که ما والدین اغلب با شروع سال تحصیلی اضطراب روز اول کودک خود را با هم تقسیم می کنیم. در اینجا برنامه بازی شما برای حل این نگرانی ها و کمک به کودک شما است که با اطمینان دوباره مدرسه را شروع می کند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است:

به خودتان مسلط باشید

اگر نگران بازگشت فرزندتان به مدرسه هستید اضطراب در رابطه با فرزندتان شما را تحت فشار قرار می دهد، ترس عفونی است بنابراین با مشاهده احساسات خود در مورد بازگشت فرزندتان به مدرسه شروع کنید.همچنین مقاله کاهش ترس در دوران کرونا را مطالعه نمایید.

الف) آیا اعتماد دارید که خوب پیش برود؟ عالی! اعتماد به نفس شما به کودک اطمینان می دهد. فقط مطمئن باشید که هنوز نگرانی های فرزندتان را گوش می دهید و با آنها همدردی می کنید بنابراین آنها احساس راحتی می کنند که نگرانی هایشان را با شما در میان بگذارند.

ب) آیا شما تصور می کنید که برجستگی هایی ایجاد می شود (یادآوری نحوه ایستادن در صف یا آرام نشستن با دست بالا؟ آشنایی با یک معلم جدید در چنین شرایط عجیب و غریب؟) اما اطمینان دارید که فرزند شما می تواند کارهای سختی را انجام دهد با پشتیبانی کافی از شما؟ برای شما خوب است که به کودکتان در رشد مقاومت کمک کردید! برای نکات بیشتر در مورد نحوه حمایت از کودک خود تا انتهای مقاله با برنا اندیشان همراه باشید.

ج) آیا کمی نگران هستید؟ یا فقط یک فشار عصبی است؟ خوش به حال شما که متوجه شدید! این اولین قدم برای آرامش خود است، بنابراین می توانید آن لنگر آرام بخش کودک خود باشید.

اولین کار شما این است که وقتی فکر می کنید فرزندتان شخصاً به مدرسه برگردد، متوجه هرگونه ناراحتی در بدن خود شوید. تپش قلب؟ تنگی تنفس؟ احساس دل درد؟ فقط توجه کنید و به آرامی نفس بکشید فقط ترس است، احساس ترس وقتی که نگران فرزندان خود هستید طبیعی است و این بخشی از پدر و مادر بودن است.

این ترس را بپذیرید و سپس به خود پادزهر بدهید. به خود اطمینان دهید که هر اتفاقی بیفتد از پس آن برمی آیید. (ترس فقط فکر کردن است که شما قادر به اداره چیزی نیستید. اما این موضوع صحت ندارد و شما می توانید آن را به سلامت بگذرانید)

چگونه ترس دانش آموزان هنگام ورود به مدرسه بعد از کرونا را کاهش دهیم

نگرانی کودکان و بازگشایی مدارس

اکنون افکاری را که باعث ایجاد این احساسات می شوند در نظر بگیرید برای مثال:

کودک من بسیار حساس است و نمی تواند تمام روز ماسک بزند، اگر آنها را از کلاس بیرون بیندازند چه؟

فرزند من وقتی که در خانه بوده به من بسیار وابسته شده است اگر آنها در روز اول جلوی خود را بگیرند چه؟

افکار ایجاد کننده ترس شما برای جلوگیری از بروز مشکلات طراحی شده اند اما تمرکز آنها بر موارد منفی است. آنچه آنها پیشنهاد می کنند حتی ممکن است اتفاق نیفتد و اگر متوجه آنها شوید و برای ایجاد نتیجه مثبت تر اقدام کنید مطمئناً می توانید نتیجه شادتر را تسهیل کنید. برای مثال:

کودک من بسیار حساس است بنابراین ما با ماسک تمرین کرده ایم و در کار با آن بسیار بهتر شده است. من با معلم صحبت کرده ام و اگر او نیاز به تعویض ماسک داشته باشد، دستیار او را به مدت سه دقیقه روزی دو بار به بیرون ساختمان می برد تا ماسکش را تعویض کند.

فرزند من وقتی در خانه بوده به من خیلی وابسته شده است بنابراین ما در مورد جدایی بازی های زیادی انجام داده ایم تا هرگونه اضطراب او را از بازگشت به مدرسه احساس کنیم. من و او یک برنامه کامل داریم که اگر روز اول مضطرب می شود چگونه می تواند به خودش اطمینان دهد.

بنابراین اکنون که نگرانی های خود را پذیرفتید به فکر طرحی باشید که از فرزندتان پشتیبانی کنید. منابع درونی بیشتری را به خود اختصاص دهید تا با تمرکز بر تمام زمانهایی که می دانید برای کمک به کودک در آرامش و احساس خوب باید چه کار کنید از آنها استفاده کنید. آنچه روی آن تمرکز می کنید همان چیزی است که تجربه می کنید بنابراین این امر به شما کمک می کند تا از اضطراب به سمت رفاه و اعتماد به نفس حرکت کنید. این همان چیزی است که می خواهید فرزندتان از شما انتخاب کند.برای یادگیری مهارت های بیشتر به کارگاه آموزش آرامسازی مراجعه نمایید.

سپس بحث را شروع کنید …

از کودک خود بخواهید سه احساسی را که درباره بازگشت به مدرسه دارد به شما بگوید.

سپس از او بپرسید که چرا او هر چیز را احساس می کند؟

به عنوان مثال اگر او بگوید “هیجان زده، ترسیده  نگران” شما می توانید پاسخ دهید “من شما را درک می کنم. هیجان زده ، ترسیده و نگران هستید در مورد هیجان زده بودن خود به من بگویید.”

او ممکن است بگوید: “من از دیدن سایر افراد دوباره هیجان زده ام!”

شما: “این خیلی هیجان انگیز خواهد بود درست است؟ بعد از این همه مدت؟ و در مورد ترس چیست؟ در مورد احساس ترس به من بگو”

او ممکن است با توصیف ترس پاسخ خاصی دهد:

“من می ترسم که هنوز ویروس کرونا در مدرسه وجود داشته باشد.”

“من می ترسم که احساس کنم کنار گذاشته شده ام زیرا بچه های دیگر با یکدیگر آنلاین بوده اند.”

“من می ترسم که ریاضی را درک نکنم زیرا من تکالیف را انجام نمی دادم.”

“من می ترسم که دلم برای شما خیلی تنگ شود زیرا واقعاً دوست داشتم با شما در خانه باشم.”

“من می ترسم که اکنون بیش از حد حواستان به من باشد زیرا به کار خود برمی گردی.”

ترس را تصدیق کنید

پاسخ شما البته به گفته های او بستگی دارد. اما هدف شما این نیست که از ترس یا نگرانی با فرزندتان صحبت کنید این باعث می شود او احساس کند با این کار تنهاست.در عوض تفاهم را ارائه دهید.

شما از این موضوع ترسیده اید ها؟ این فکر ترسناکی است.بیشتر به من بگویید؟ بدترین چیز در این مورد چیست؟

حالا باید به این مورد گوش کنید

آنچه فرزندان ما هنگام احساسات بزرگ احساس بیشتر از ما می کنند فقط حضور آرام و گرم ما است که به آنها کمک می کند تا در کشف احساس احساس امنیت کنند. آنها از این طریق کار می کنند بنابراین احساس شروع به کاهش می کند پس فقط کاملاً توجه کنید سر خود را تکان دهید و گفته های کودک خود را دوباره بیان کنید تا احساس کند شما در حال گوش دادن هستید و او را درک می کنید.