نقش اپی نفرین در استرس و پاسخ های مربوط به فشارهای روانی

نقش اپی نفرین در استرس و پاسخ های مربوط به فشار روانی اجتماعی

استرس یا که موضوعی روانشناختی است مربوط به فشارهای روانی و اجتماعی بوده که باعث می شود تا با ترشح اپی نفرین بدن برای پاسخ به تهدید ایجاد شده آماده شود. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان نقش اپی نفرین در استرس و پاسخ های مربوط به فشار روانی اجتماعی را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات روانشناسی قرار دهیم. پس اگر شما هم کنجکاو هستید تا بدانید که نقش هورمون ها در روان ما تا چه میزان موثر است تا انتهای مقاله نقش اپی نفرین در استرس با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

نقش اپی نفرین در استرس و پاسخ های مربوط به فشار روانی اجتماعی

در مقاله نقش اپی نفرین در استرس به این موضوع خواهیم پرداخت که فشار روانی اجتماعی چه رابطه ای با هورمون های داخلی دارد و چه پاسخی را به همراه دارد.

چگونه بدن شما از اپی نفرین در پاسخ به استرس استفاده می کند

اپی نفرین که به عنوان آدرنالین نیز شناخته می شود هورمونی طبیعی است که در طی پاسخ استرس بدن استفاده می شود.همچنین پیشنهاد می شود تا به مقاله روش خودگفتاری و درمان استرس مراجعه نمایید.

در طول جنگ یا فرار، غده فوق کلیوی اپی نفرین را به همراه هورمون های دیگری مانند کورتیزول در جریان خون آزاد می کند که موارد زیر را انجام می دهد:

  • به قلب سیگنال می دهد تا خون را پمپ کند
  • فشار خون را افزایش می دهد
  • مجاری تنفسی را در ریه ها باز می کند
  • رگهای خونی پوست و روده را باریک می کند تا جریان خون در گروه های اصلی عضلانی افزایش یابد
  • سایر کارها را انجام می دهد تا بدن را قادر به مبارزه یا دویدن هنگام مواجه شدن با تهدید کند

نقش تهدید ادراک شده

اصطلاح تهدید ادراک شده تمایز مهمی ایجاد می کند و نکته مهمی را برای یادآوری به وجود می آورد: همانطور که در مورد استرس مزمن، پاسخ استرس بدن به طور مکرر و به صورت روزانه در پاسخ به تهدیدهای جسمی و روانی واقعی و همچنین تهدیدهای روانشناختی درک می شود در نتیجه بدن می تواند خسته شود و ازدیاد اپی نفرین و کورتیزول و همچنین سایر جنبه های واکنش استرس بدن، ناسازگار می شود و در نتیجه باعث کاهش ایمنی و سایر مشکلات سلامتی می شود.برای مطالعه بیشتر به مقاله درمان استرس در بزرگسالان مراجعه فرمایید.

استرس چیست و چه مشخصاتی دارد

نقش اپی نفرین در استرس

استرس خوب

نکته مهم دیگری که باید در مورد اپی نفرین و واکنش استرس در بدن به یاد داشته باشید این است که می تواند در پاسخ به استرس منفی و همچنین هیجان یا از بین بردن فشار روانی ایجاد شود. در حالی که eustress یا “استرس مفید” می تواند به حفظ نشاط کمک کند اما حفظ تعادل در میزان واکنش استرس و جلوگیری از استرس بیش از حد کلی مهم است.اگر علاقه مند به دانستن در رابطه با این موضوع هستید به مقاله رفع ناامیدی و استرس مراجعه فرمایید.

رفع استرس

اگر متوجه شدید که به نظر می رسد پاسخ استرس بدن شما بیشتر اوقات تحریک شده است یافتن مسکن های استرس که برای شما مناسب باشند بسیار مهم است. اینها تسکین دهنده های استرس هستند که به اندازه کافی خوب کار می کنند و به اندازه کافی لذت بخش هستند که شما مرتباً آنها را تمرین می کنید در اینجا چند مورد برای بررسی وجود دارد.

تسکین دهنده های استرس کوتاه مدت عبارتند از: داشتن چند تسکین دهنده استرس در آستین که می تواند به شما کمک کند تا بدن خود را سریع آرام کنید می تواند به شما کمک کند تا پاسخ استرس خود را معکوس کرده و پس از مواجهه با یک عامل استرس زا حرکت خود را ادامه دهید. چند موردی که باید در نظر گرفت عبارتند از: تنفس عمیق، تصاویر ذهنی درست، مراقبه، آرام سازی عضلانی یا پیاده روی کوتاه.

عادات سالم

حفظ عادات سبک زندگی که به شما در رفع استرس طولانی مدت کمک می کند از جمله تغذیه سالم، ورزش منظم و خواب با کیفیت می تواند به شما در ایجاد انعطاف پذیری کمک کند. نکته اصلی این است که آنها را به طور منظم تمرین کنید و نه فقط در زمان استرس.

نوع نگاه به مسائل را تغییر دهید

تغییر درک شما از یک موقعیت می تواند فرکانس و شدت واکنش استرس شما را نسبت به آنچه در زندگی شما اتفاق می افتد تغییر دهد. گاهی اوقات ذهن ما را فریب می دهد و به نظر می رسد که چیزها تاریک تر یا پر استرس تر از آنچه که هستند به نظر می رسند. حتی وقتی استرس واقعی است می توانید با تغییر نحوه گفتگو با خود (صحبت در مورد خود) آنچه را برای تمرکز انتخاب می کنید و معنایی که به موقعیت های مختلف نسبت می دهید آن را به حداقل برسانید. می توانید در مورد برخی از استراتژی های بهبود خود بخوانید و راهی برای تجربه جهان با تغییر دیدگاه خود نیز بیابید.