فانتزی جنسی دارای چه ویژگی های است؟

فانتزی جنسی دارای چه ویژگی های است؟

در مورد فانتزی جنسی چه می دانید؟ تمام انسان ها دارای فانتزی های مختلف جنسی هستند. به طور کلی فانتزی جنسی شامل تصاویر ذهنی است که موجب می شود تا فرد بتواند به تحریک جنسی دست یابد. در برخی موارد نیز این تصاویر می تواند به مرحله عملیاتی رسیده و یا صرفا در حد فانتزی های ذهنی باقی بماند.

به یاد داشته باشید که فانتزی ها در ذهن انسان یک موضوع کاملا طبیعی است که می تواند بر عملکرد جنسی انسان تاثیر مثبت داشته باشد. اما مشکل از جایی آغاز می شود که این فانتزی های وارد فاز نابهنجاری شده و در نتیجه مشکلات فراوانی برای فرد ایجاد می کند.

به طوری که اگر فرد دارای تصاویر ذهنی مشکل دارد و نابهنجار باشد تا جایی پیش می رود که عملکرد جنسی شخص را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت فرد را دچار اضطراب عملکرد جنسی می کند.

در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای کامل در خصوص فانتزی های جنسی را در اختیار شما علاقه مندان به علم روانشناسی و مشاوره قرار دهیم.

آشنایی با فانتزی جنسی

به طور کل فانتزی یا همان تخیل جنسی شامل تصاویر و افکاری است که موجب می شود تا فرد از نظر جنسی تحریک شود. همچنین ممکن است افکار وابسته به عشق شهوانی باشد. از طرف دیگر باید اشاره شود که خیال جنسی همان خیال اروتیک است که در آن الگوی افکار عمدی با هدف ایجاد یا تقویت احساسات جنسی وجود دارد.

یک خیال جنسی می تواند شامل یک داستان طولانی یا یک فلاش ذهنی سریع از تصاویر جنسی باشد. هدف فانتزی جنسی می تواند از انگیزه جنسی مانند برانگیختگی جنسی و رسیدن به ارگاسم تا گذراندن ساده زمان یا کمک به خواب رفتن شخص باشد. پیشنهاد می شود تا به کارگاه درمان انحرافات جنسی مراجعه نمایید.

چرا که برخی افراد به دلیل تقویت رفتار توسط افکار و خیال های جنسی به این نقطه می رسند که صرفا از طریق خودارضایی یا رسیدن به ارگاسم می توانند به خواب بروند. در غیر این صورت دچار بی خوابی می شوند و یا نمی توانند از کیفیت خوب و مفید خواب شان لذت ببرند.

فانتزی جنسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در پادکست زیر با ما همراه باشید تا با انواع فانتزی جنسی و دلیل گرایش افراد به آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

یعنی اگر شب ها در خیال خود به افکار و باورهای جنسی فکر نکنند و سپس دست به خودارضایی نزنند نمی توانند به خواب بروند و صرفا زمانی به آرامش دست پیدا می کنند که این کارها را انجام دهند. به همین دلیل اگر شما نیز دچار چنین مشکلی هستید لازم است تا به یک روانشناس متخصص در زمینه مسائل جنسی مراجعه نمایید تا مشکل تان مورد بررسی قرار بگیرد.

شایان ذکر است که خیال پردازی های جنسی که به آن فانتزی های جنسی هم گفته می شود می تواند شامل تجربیات مثبت یا منفی یا ترکیبی از هر دو مورد باشد که تجربه های قدیمی فرد را بازتاب می دهد و در نتیجه بر برخوردهای جنسی آینده شخص نیز تاثیر می گذارد.

همچنین برخی از کارها چون در واقعیت قابل اجرا نیست، صرفا در خیال فرد باقی می ماند و شخص به این نتیجه می رسد که این کار صرفا یک فانتزی جنسی است و باید در افکار و خیال خود به آن دست پیدا کند. در تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است مشخص گردیده بیش از ۹۰ درصد از بزرگسالان دارای افکار و خیال جنسی هستند که این فانتزی ها بر روی رابطه جنسی آنها تاثیر می گذارد.

رابطه جنسی و تابو

همانطور که گفته شد، زمانی که فرد نتواند کارهایی را در اتاق خواب خود انجام دهد آن را وارد خیال خود می کند و از آن به عنوان یک خیال پردازی جنسی بهره می برد. این روش را ذهن انسان خلق می کند و بر مبنای آن شروع به کار می کند.

به عبارت دیگر اگر فرد تمایل به انجام کارهایی داشته باشد که از نظر عرف جامعه تابو به حساب آید و شخص نتواند آن را عملی کند، شروع به انتقال آن کار به فکر و ذهن خویش می کند. چرا که بسیاری از افکار جنسی شامل کارهای تابو بوده و انجام آنها می تواند مشکلات قانونی را برای فرد ایجاد نماید. همچنین برخی افراد به دلیل داشتن فانتزی های جنسی خطرناک تمایل به انجام کارهایی دارند که بسیار عجیب و غریب بوده و می تواند احساس ناخوشایندی را در انسان ایجاد کند.

از این رو بهترین راه برای ارضای چنین افکار و فانتزی هایی استفاده از خیال و تصاویر ذهنی است که هیچ خطری نداشته و در نتیجه هزینه ای نیز برای انسان به باور نمی آورد. با این که در دیدگاه های روان تحلیلی سنتی نگرش های دیگری در خصوص افکار جنسی وجود دارد ولی باید اشاره شود که تخیلات جنسی با رفتار جنسی فعال تر و رضایت بخشی بیشتری همراه است. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش نحوه بیان خواسته های جنسی را بخوانید.

از نظر تکاملی نیز باید اشاره شود که تخیلات جنسی به طور کلی با نیازهای انسانی و رفتار و عملکرد جنسی او سازگار است. چرا که این افکار می تواند رابطه جنسی را طولانی کند و در نتیجه به تحریک جنسی فرد کمک می کند.

فانتزی جنسی چیست و چه نشانه هایی دارد؟

بنابراین باید به یاد داشته باشیم که فانتزی های جنسی هم فرد را به ارگاسم می رساند و هم می تواند تولید مثل را افزایش دهد. با این حال، تعداد مطالعاتی که در این باره انجام شده است نشان می دهد که در جمعیت عمومی و رده سنی بزرگسال هنوز هم به طور شگفت انگیزی فانتزی های جنسی بسیار پایین است.

رویکردهای مربوط به خیال پردازی های جنسی

در خصوص مسائل جنسی نگرش ها و رویکردهای مختلفی وجود دارد که لازم است به صورت دقیق آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. به عنوان مثال کمبود خیال یا احساس گناه در خصوص خیالپردازی ها ممکن است در اختلال عملکرد جنسی طبیعی نقش داشته باشد. بسیاری از این مطالعات درباره فانتزی جنسی نشان می دهد که افراد، موضوعات مربوط به تخیلات خود را به تصورات آگاهانه در هنگام بیداری ربط می دهند.

محققان ممکن است از فوتوپلتیسموگرافی واژینال ( VPG , VPP ) ، فشار سنج آلت تناسلی مرد یا سایر ابزارها برای اندازه گیری علائم تحریک بدنی مانند دامنه نبض دستگاه تناسلی، حجم خون دستگاه تناسلی و ضربان قلب استفاده کنند. این نتایج را می توان با ارضا شدن مردان و میزان برانگیختگی گزارش شده از طرف سوژه مورد بررسی برای تخمین دقت سنجش، مطابقت داد.

بررسی مطالعات و تحقیقات

در سال ۱۹۷۷ یک تحقیق کامل انجام شد که نشان داد مردان بر اساس حجم خون، بسیار بهتر از زنان میزان برانگیختگی شان را قضاوت می کنند. اما هنگام قضاوت در مورد تحریک بر اساس اندازه دامنه نبض، بین زنان و مردان هیچ تفاوتی وجود ندارد.

علاوه بر این زنان هنگام قضاوت در مورد تحریک کم، برآورد بهتری نسبت به مردان داشتند. یعنی در مورد خیالات جنسی که برانگیختگی کمتری در ارگاسم زنان ایجاد می کرد، تخمین درست تری می زدند. از اینکه چه چیزی آن ها را کمتر تحریک می کند تشخیص واضح تری داشتند.

به یاد داشته باشید که ممکن است زنان در مورد تخیلات جنسی شان هیچ گزارشی را ارائه ندهند که این مورد دقیقا شبیه به مطالعات مربوط به جنسیت است. همچنین لازم است اشاره شود که در این خصوص تحقیقات صرفا بر روی نمونه های کوچک انجام می شود و تعمیم دادن گزارش ها به کل جمعیت نمی تواند ما را به یک نتیجه واحد برساند.

همچنین در برخی از جوامع مطالعاتی در خصوص نقش های جنسیتی و فرهنگ حاکم بر آن جامعه و تابوهایی که وجود دارد انجام می شود که این موضوع نیاز به بررسی های بیشتر دارد و می تواند در دوره های مختلف تاریخی دارای تفاوت های زیادی باشد.

سن و فانتزی های جنسی

در خصوص شروع فانتزی های جنسی در کودکان ۵ الی ۱۲ ساله دانش کمی وجود دارد و نیاز است تا افراد را در مدت زمان های بیشتری مورد بررسی قرار دهند. همانطور که می دانیم رابطه جنسی در بسیاری از جوامع یک موضوع تابو به حساب می آید. همچنین برای مطالعه بیشتر به مقاله رایج ترین سوالات جنسی مراجعه نمایید.

به همین دلیل نمی توانیم در یک جامعه، مثالی ملموس و صادقانه را بیان کنیم. به عنوان مثال، در تحقیقی که در سال ۱۹۹۷ در جنوب آسیا بر روی مردانی که دارای گرایش های همجنسگرایی بودند انجام شد، نشان داد که تقریبا ۷۵ درصد از آن ها ترس و اضطراب زیادی از فهمیده شده و شناخته شدن دارند. به عبارت دیگر می توان بیان کرد که فانتزی های جنسی در سنین نوجوانی شروع می شود و در نهایت به اوج خود می رسد.

تفاوت و شباهت های جنسیتی

یکی از پژوهشگران سکس تراپی با نام جاستین جی لهمیر (Dr. Justin Lehmiller) بیان می کند با این که بین فانتزی های جنسی مردان و زنان هم پوشانی فراوانی وجود دارد. اما باید اشاره شود که زنان در خیال ها و تصاویر جنسی ذهنی شان بسیار جسورتر از مردان هستند و همین موضوع موجب می شود تا میل جنسی در زنان به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

بنابراین باید گفته شود که تخیلات زنان بسیار پر ماجرا بوده و در مقابل ما با تخیلات مردان روبرو هستیم که از نظر محتوا بسیار احساسی هستند. با این وجود باید اشاره کرد که مطالعات کلی نشان می دهد که تمامی خیالپردازی های جنسی که موجب برانگیختگی جنسی می شود بین زنان و مردان دارای اشتراکات فراوان است.

روش شناسی در فانتزی های جنسی

با این بر روی تخیلات و تصاویر جنسی، متغیرهای فراوانی تاثیر می گذارد ولی باید بدانیم که تفاوت های جنسیتی را می توان از طریق چندین چارچوب نظری مورد بررسی قرار داد.

به عنوان مثال از نظر رویکرد ساخت گرایی، نحوه تربیت و فرهنگ پذیری افراد نقش مهمی بر روی شکل گیری تخیلات و باورهای جنسی دارد. بنابراین می تواند نتیجه گرفت که تمامی موضوعات مربوط به فانتزی جنسی تحت تاثیر جامعه و اجتماع قرار دارد. از طرف دیگر ما با جامعه شناسی زیستی روبرو هستیم که روانشناسی تکاملی نیز بخشی از آن محسوب می شود. این رویکرد به طور واضح بیان می کند که خیال پردازی های جنسی می تواند نتیجه عوامل بیولوژیکی باشد.

هدف فانتزی های جنسی چیست؟

با توجه به تمام مسائلی که مطرح شد متوجه شدیم که تمامی تخیلات جنسی دارای محتوایی هستند که این محتوا به طور مستقیم به نیاز و خواسته افراد وابسته است. همچنین باید اشاره شود که تمام این تصاویر می تواند هم شامل افکار عادی و روزمره باشد و هم شامل فانتزی های عجیب و غریب باشد.

یعنی زمانی که فرد قادر به ارضای نیاز جنسی خود به طور طبیعی نباشد به سمت خیال پردازی های جنسی گرایش پیدا می کند. البته این موضوع هرگز به این معنا نیست که افرادی که دارای رابطه جنسی و شریک جنسی هستند دیگر هیچ فانتزی جنسی ندارند. چرا که فانتزی جنسی در تمام افراد وجود دارد و فقط تفاوت در محتوای تصاویر و تخیلات می باشد.

منظور از خیال پردازی های عجیب غریب انجام کارهایی مانند سکس گروهی یا گرایشات جنسی بسیار خطرناک است. انسان ها به طور کلی دارای افکار و تصاویر جنسی هستند و به وسیله آن ها برای آینده جنسی شان برنامه ریزی می کنند. بنابراین باید بدانیم که فانتزی جنسی در تمام افراد وجود دارد و هر روز تصاویر و افکار جدیدی را به ذهن افراد متبادر می کند. پیشنهاد می شود تا مقاله روابط جنسی پر خطر را بخوانید.

نکته بسیار مهمی که در خصوص خیالپردازی باید به آن اشاره شود این است که وجود افکار و فانتزی های جنسی در افرادی که به صورت روزمره به خیال پردازی می پردازند بسیار بیشتر از سایر افرادی است که از قدرت تخیل ضعیف تری برخوردار هستند.

شایان ذکر است که افراد از فانتزی های جنسی برای فرار از محدودیت های جنسی در زندگی واقعی استفاده می کنند. مانند سناریوهایی در خصوص روابط جنسی خطرناک، رفتارهای جنسی غیر قانونی، اخته کردن یا آدم ربایی که شامل رفتارهای بسیار خطرناک و آسیب زا محسوب می شود.

به یاد داشته باشید که فانتزی های جنسی به انسان کمک می کند تا بتواند نقش هایی را تجربه کند که در واقعیت امکان ابراز آن ها وجود ندارد. به عنوان مثال فرد می تواند خودش را در جایگاه قدرت مشاهده کند یا در نقش فردی بی گناه یا گناهکار حاضر شود.

به یاد داشته باشید که تمامی این تخیلات و تصورات در ذهن انسان شکل می گیرد و از این رو می توان نتیجه گرفت که مهم ترین اندام انسان مغز بوده که حتی می تواند انسان را به ارگاسم برساند. با این که افراد در فانتزی های جنسی شان از مضامین و مفاهیم متفاوت و مشترکی استفاده می کنند ولی باید اشاره شود که هر شی یا عملی می تواند اروتیک باشد.

رابطه فانتزی جنسی و خودارضایی

همانطور که میدانید در طول انجام خودارضایی، فانتزی های جنسی با فراوانی بالایی رخ می دهد. با این که این موضوع در مردان بیشتر از زنان است ولی باید بدانیم که زنان صرفا در خصوص تخیلات و تصورات جنسی شان در جایی صحبت نمی کنند و این نمی تواند دلیلی بر عدم وجود فانتزی جنسی در بین زنان باشد.

دلیل جذابیت تخیلات و خیال پردازی های جنسی

در هنگام تماس جنسی، برخی از افراد برای خاموش کردن جنبه های نامطلوب شان از تخیلات و تصورات استفاده می کنند. به عنوان مثال زنی که سکس دهانی را تجربه می کند برای آنکه از رابطه اش بیشترین لذت را ببرد، افکار مربوط به بوی بد بدنش را سرکوب می کند. همچنین ممکن است یک فرد صرفا برای تمرکز و حفظ تحریک در حین انجام عمل جنسی از تخیل و خیال پردازی استفاده می کند.

مداخله درمانی و خیال پردازی جنسی

فانتزی های جنسی ممکن است به عنوان بخش از رابطه جنسی درمانی مورد استفاده قرار گیرند. ذهن انسان آنقدر قدرتمند است که می تواند حتی افکار و فانتزی های بسیار ضعیف را تا اندازه ای تقویت کند که به برانگیختگی جنسی برسد.

در سال ۱۹۸۶ مطالعه ای بر روی زنان متاهل انجام شد که نشان داد تخیلات و فانتزی های جنسی به زنان کمک می کند تا به تحریک و ارضا دست یابند. به عنوان بخشی از درمان، معمولا زنانی که سخت به ارگاسم دست پیدا می کنند تشویق می شوند تا از تخیل و خودارضایی استفاده کنند.

آیا تخیلات جنسی طبیعی هستند؟

به یاد داشته باشید که فانتزی های جنسی و علاقه به تنوع در سکس کاملا طبیعی هستند. چرا که تمام انسان ها دارای تخیلات جنسی هستند ولی با وجود تمام این مسائل باید اشاره شود که بسیاری از افراد وجود دارند که به دلیل داشتن فانتزی جنسی و تخیلاتی که در این باره در ذهنشان به وجود می آید دچار احساس شرم و خجالت می شوند.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان خفگی جنسی را مطالعه کنید.

همچنین باید بدانیم که تخیلات جنسی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و عواملی مانند سن، جنسیت و گرایشات جنسی می تواند بر محتوای تخیلات جنسی تاثیر می گذارد. به دلیل تابوهای فرهنگی، سوگیری های جامعه شناختی و تعصباتی که در این باره وجود دارد ما نمی توانیم به طور دقیق افکار و خیال پردازی های جنسی را مورد بررسی قرار دهیم و صرفا قادر هستیم تا متوجه شویم که تخیلات جنسی دارای تنوع است.

متداول ترین تخیلات جنسی

در سال ۲۰۱۸ محققان بر روی ۴۰۰۰ نفر تحقیقی را انجام دادند که شامل ۳۵۰ سوال بود. در نهایت پژوهشگران متوجه شدند که رایج ترین تخیلات جنسی انسان ها در ۳ دسته که شامل ۷ موضوع می باشد قرار می گیرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • تصور رابطه جنسی با شریک زندگی فعالی و یک شریک جنسی دیگر که تحت عنوان رابطه جنسی گروهی و سکس ضربدری شناخته می شود.
  • قدرت، کنترل یا مقاومت جنسی که شامل سلطه و تسلیم به وسیله ابزارهای جنسی است.
  • رفتارهای مازوخیستی که شامل برده و ارباب است.
  • رابطه جنسی اجباری که دکتر لهمیر آن را تجاوز مسخره می نامد.
  • تجربیات جنسی هیجان انگیز برای ایجاد تنوع و ماجراجویی، مانند رابطه جنسی در ساحل یا بالای کوه.
  • تصور رابطه جدید با یک شریک زندگی جدید غیر از تک همسری توافقی.
  • رابطه جنسی دهانی.
  • سادیسم و آزارگری جنسی.

چرا فانتزی جنسی دارای جذابیت است؟

یکی از محققان که در زمینه روابط جنسی پژوهش های زیادی انجام می دهد بر این باور است که داشتن تخیلات و باورهای جنسی برای افراد بسیار سرگرم کننده و آرامش بخش است. این تخیلات به افراد کمک می کند تا بتوانند بر روی استرس های روزمره غلبه کنند و در نتیجه از خستگی های ناشی از کار خلاص می شوند.

به یاد داشته باشید که نقش آفرینی های جنسی و گرایش های مختلف جنسیتی موجب می شود تا افراد تنوع در رابطه را تجربه کنند و در نتیجه به یک رفتار هیجان انگیز دست پیدا می کنند. از طرف دیگر باید اشاره شود که در بسیاری از جوامع مسائل جنسی امری تابو محسوب می شود و به طور صریح راجع به آن ها گفتگو نمی شود.

از این رو افراد به وسیله افکار و تخیلات جنسی اقدام به مبارزه علیه چارچوب های سنتی می کنند. چرا که اغلب افراد قادر به برآورده کردن افکار و فانتزی های جنسی شان نیستند و به همین دلیل در تخیلات ذهنی شان اقدام به ارضای نیازهای جنسی خود می کنند.

نکته بسیار مهمی که در خصوص روان انسان ها وجود دارد موضوع مکانیسم های دفاعی است. به عنوان مثال وقتی فردی در جامعه از نظر جنسی طرد می شود و به گونه ای با او رفتار می شود که گویی مورد پسند جنس مخالف نیست، از طریق فانتزی جنسی قادر است تا بر این فشار غلبه کند و استرس های ناشی از طرد جنسی را کاهش می دهد.

علت فراوانی تخیلات و فانتزی های جنسی

  • تجربه چند باره تحریک به اشکال مختلف
  • کنجکاوی در مورد احساسات مختلف جنسی خود و دیگری
  • برای رفع نیازهای برآورده نشده
  • برای فرار از واقعیت برای کشف یک تابوی و میل جنسی ممنوعه
  • برای ترسیم یک رفتار و واکنش جنسی در آینده
  • بالا بردن احساس اعتماد به نفس
  • سر رفتن حوصله از یکنواختی رفتارهای جنسی و کنترل بیش فعالی جنسی

تخیلات جنسی به ما چه می گوید؟

لهمیر معتقد است که فانتزی های جنسی نشان دهنده ویژگی های شخصیتی انسان ها است. بنابراین تمام تخیلات جنسی انسان های نشان می دهد که افراد دارای چه نیازهای روانی هستند. او از شرکت کنندگان ۱۸ تا ۸۷ سال خواسته بود تا تخیل جنسی مورد علاقه شان را با شناختی که از شخصیت خود بر مبنای ۵ ویژگی شخصیتی مورد تایید روانشناسان بیان کنند.

  1. پنج ویژگی شامل برون گرایی و درون گرایی (چقدر فرد اجتماعی است )
  2. گشودگی به تجربه (چقدر شخص از نظر عقلی کنجکاو یا ماجراجو است)
  3. وظیفه شناسی (فرد چقدر قابل اعتماد و برنامه ریزی کننده است)
  4. قابل قبول بودن و جلب رضایت دیگران (میزان همکاری و دلسوزی و مهارت همدلی داشتن فرد)
  5. روان رنجوری (میزان اضطراب افسردگی یا عصبانیت و پرخاشگری فرد)

در این باره لهمیر بیان می کند که برونگرایان بیشتر در مورد سکس ۳ نفره و سایر اشکال رابطه جنسی گروهی تخیل می کنند. این در حالی است که افراد درونگرا به دنبال تخیلات جنسی ساده هستند و همواره به تخیلات تابو فکر می کنند.

همچنین باید اشاره شود که افراد برونگرا زمانی به انرژی بالایی دست پیدا می کنند که در کنار دیگران باشند و انجام فعالیت های جدید برایشان بسیار لذت بخش است. از این رو جای تعجب نیست که افراد برونگرا به چنین فانتزی هایی تمایل داشته باشند.

البته باید اشاره شود که افراد درونگرا چون نمی توانند به راحتی با جنس مخالف رابطه برقرار کنند با سختی ها و دشواری های زیادی مواجه هستند و از این رو علاقه زیادی به فانتزی های جنسی غیر معمول دارند.

گشودگی به تجربه

لهمیر بر این باور است افرادی که از نظر گشودگی بالا هستند و در رفتارشان کنجکاوی زیادی نشان می دهند در تخیلات جنسی شان نیز دارای تنوع و تغییرات بسیار زیادی هستند. این افراد درباره هر موضوعی می توانند به خیال پردازی جنسی بپردازند و در رابطه با تمامی موارد تابو نیز دارای تصاویر و فانتزی های جنسی هستند.

موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که تمامی این موارد از دوران کودکی در انسان وجود دارد و فرد تا بزرگسالی چنین تخیلات و باورهایی را با خود حمل می کند. البته تخیلات جنسی در دوران کودکی با فانتزی های دوران بزرگسالی بسیار متفاوت است.

وظیفه شناسی

این افراد به جزئیات بسیار توجه می کنند و همواره برای رابطه جنسی برنامه ریزی می کنند و به راحتی با انواع روابط کناری می آیند. همچنین با جزئیات بیشتری به دنبال افکار و کارهایی هستند که بتوانند به وسیله آن ها رابطه جنسی شان را بهتر انجام دهند.

به عنوان مثال در رختخواب خود همواره به دنبال ایجاد هماهنگی بین تمایلات و هنجارهای موجود در جامعه هستند. یعنی هرگز به تفکراتی مانند بردگی جنسی (BDSM) و یا سایر اعمال تابو فکر نمی کنند.

آشنایی با انواع فانتزی های جنسی و تخیلات جنسی

قابل قبول بودن

افرادی که در زندگی شان به دنبال ایجاد رضایت زناشویی هستند، در رختخواب شان نیز رفتارهایی را دنبال می کنند که به ایجاد رضایت منجر شود. در تخیلاتشان نیز همواره به فکر ایجاد لذت برای دیگری هستند، چرا که همواره بر این باورند اگر شریک جنسی شان بیشترین لذت را از رابطه ببرد به این معناست که او فردی عالی و قدرتمند است و می تواند بهترین تجربه را از نظر جنسی به دیگران بدهد و به این نتیجه می رسد که همه چیز ایمن و مورد توافق است. بنابراین چنین افرادی کمتر در تخیلات و فانتزی های جنسی شان به افکار تابو می اندیشند.

روان رنجور

افرادی که دارای اختلال روان رنجوری هستند همواره در زندگی شان اضطراب بالایی را تجربه می کنند. لهمیر بر این باور است که چنین افرادی همواره بر این عقیده هستند که تجربه ایده آل جنسی یک گسست آرام و احساسی با کسی است که نسبت به او علاقه های عاطفی یا جنسی دارند.

این افراد کمتر به دنبال رابطه جنسی ماجراجویانه هستند و چون شرایط جدیدی برای آن ها ایجاد می شود همواره دچار استرس هستند. افراد عصبی بیشتر در مورد اشتیاق و عاشقانه بودن ماجرا خیال پردازی می کنند. شاید به این دلیل که احساس تمایل آن ها را آسوده تر می کند و به آرامش می رسند.

نتیجه گیری

با توجه به تمام مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد به این نتیجه رسیدیم که فانتزی جنسی و سایر تخیلاتی که مربوط به رابطه جنسی است در زندگی هر فرد امری طبیعی محسوب می شود. بسیاری از این افکار صرفا در حد تصاویر و تخیلاتی است که فقط در ذهن افراد شکل می گیرد و افراد هرگز تمایلی به اجرای آن در زندگی واقعی شان ندارند.

البته باید اشاره شود که اگر شما گرفتار افکار و فانتزی های عجیب و غریبی هستید لازم است تا به یک سکس تراپ یا مشاور جنسی مراجعه نمایید تا آسیب های فکری و ذهنی تان تحت درمان قرار گیرد. چرا که ممکن است فرد به دلیل داشتن اختلال وسواس گرفتار چنین فانتزی هایی شود و در نتیجه تمام ابعاد زندگی او تحت تاثیر قرار می گیرد. اما اگر صرفا دارای تخیلات و فانتزی هایی هستید که هیچ آسیبی به شما نمی زند می تواند به زندگی نرمال و عادی خود ادامه دهید و با شریک زندگیتان بهترین رابطه جنسی را داشته باشید.

دسته‌بندی‌ها