روابط جنسی پرخطر و ناسالم چه آسیب هایی دارد

روابط جنسی پرخطر و ناسالم چه آسیب هایی دارد

آیا با روابط جنسی پرخطر و ناسالم آشنا هستید؟ به چه روابطی ناسالم و پرخطر گفته می شود و اگر افراد به دنبال آن نوع از روابط بروند چه آسیب هایی به سراغشان می آید. به عنوان مثال اگر شخص به سمت روابط آزاد و بدون شناخت برود و به نکات بهداشتی توجهی نداشته باشد چه مشکلاتی ایجاد می شود.

این موضوع بسیار مهم است و افراد باید آگاهی کاملی از آن داشته باشند و بدانند در این موقعیت های چگونه رفتار کنند. به همین در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان قصد داریم تا به صورت کامل راجع به روابط جنسی پرخطر و ناسالم با شما عزیزان گفتگو کنیم.

انواع روابط جنسی پرخطر

بسیاری از افراد در خصوص روابط جنسی اطلاعات زیادی ندارند و از همین رو به سراغ رابطه های ناسالمی می روند که بسیار خطرناک بوده و سلامت آنها را با خطر روبرو می کند. بنابراین با انجام روابط جنسی پرخطر ممکن است فرد دچار بیماری های مقاربتی شده و در نتیجه از نظر جنسی و روانی به شدت با آسیب های گوناگونی مواجه شود. همچنین پیشنهاد می شود مقاله کنترل نیازهای جنسی را مطالعه نمایید.

از سمت دیگر موضوع تنوع طلبی جنسی نیز موجب می شود تا بیشتر در معرض چنین بیماریی هایی قرار داشته باشد. در ادامه شما را با انواع مختلف روابط جنسی پرخطر و ناسالم آشنا خواهیم کرد تا بدانید چه رابطه هایی دچار آسیب هستند و نباید به سمت آنها بروید.

رابطه جنسی بدون کاندوم

شاید شما هم عبارت رابطه جنسی مراقبت نشده را شنیده باشد. این رابطه در واقع به این صورت انجام می شود که افراد هیچ شناختی از یکدیگر ندارند و نمی دانند از نظر سلامتی در چه سطحی قرار دارند و با یکدیگر رابطه جنسی برقرار می کنند. این نوع رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی بدون استفاده از کاندوم انجام می شود که می تواند مشکلات فراوانی را برای افراد ایجاد کند.

روابط جنسی ناسالم و پرخطر دارای چه آسیب هایی است؟

به عنوان مثال می توان به بیماری هایی مانند ایدز، عفونت کلامیدیا یا عفونت باکتریایی مجاری تناسلی، سوزاک و انواع دیگر زگیل های تناسلی اشاره کرد. این بیماری ها به شدت مسری است و اگر شخصی در هنگام برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده نکند به طور قطع به این بیماری های دچار می شود. همچنین باید اشاره شود که انجام رابطه جنسی در دوران قاعدگی بدون داشتن کاندوم احتمال ابتلا به چنین بیماریهایی را افزایش می دهد.

تنوع طلبی جنسی

یکی دیگر از انواع روابط جنسی پرخطر تنوع طلبی جنسی است و افرادی که در طول زندگی شان با افراد متعددی وارد رابطه جنسی می شوند به احتمال زیاد در معرض خطر انواع بیماری قرار دارند. تنوع طلبی جنسی موجب می شود تا فرد دچار بیماری هایی مانند ایدز، HIV و سایر بیماری های مقاربتی شود. زیرا هر چه تعداد شرکای جنسی افراد بیشتر شود احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی نیز افزایش پیدا می کند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله آشنایی با نشانه های بیماری ایدز را مطالعه نمایید.

همچنین نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشیم برای افرادی است که قبل از ازدواج وارد روابط جنسی متعددی می شوند که همین موضوع موجب می شود تا تعهد و پایبندی شان را از دست بدهند و در نتیجه دچار تنوع طلبی جنسی می شوند. در چنین شرایطی فرد از شریک جنسی خودش رضایت ندارد و در نتیجه مشکلاتی مانند خیانت و مشکلات ارتباط با همسر ایجاد می شود.

آسیب های رابطه جنسی مقعدی

یکی دیگر از روابط جنسی پرخطر برقراری رابطه مقعدی است که به عنوان یکی از انواع ناسالم روابط جنسی شناخته می شود. این موضوع هم در مردان و هم در زنان صادق است و می تواند احتمال ابتلا به انواع بیماری ها را در افراد افزایش دهد.

دلیل مشکل زا بودن رابطه مقعدی به نوع آناتومی این ناحیه مربوط می شود. زیرا پوست مقعد نسبت به واژن بسیار نازک تر بوده و در نتیجه خیلی سریع تر آسیب می بیند و همین موضوع موجب می شود تا مقعد در برابر انواع عفونت ها به شدت آسیب پذیر باشد.

اگر در حین رابطه جنسی از مقعد از کاندوم استفاده کنید می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری ها را افزایش دهید. در این خصوص لازم است بدانید که روان کننده ها می تواند به شما بسیار کمک کند تا رابطه جنسی مقعدی را تجربه کنید. برای مطالعه بیشتر مقاله آشنایی با رابطه جنسی سالم را مطالعه کنید.

البته با توجه به تمام این شرایط لازم است بدانید که رابطه جنسی مقعدی بسیار خطرناک است و به طور کلی مقعد برای انجام رابطه جنسی خلق نشده است. همچنین باید اشاره شود که باکتری های زیادی در این ناحیه وجود دارد و زنان در حین رابطه جنسی مقعدی هیچ کنترلی بر این بخش ندارند و می تواند به شدت آسیب زا باشد. به عنوان مثال رابطه جنسی مقعدی می تواند مشکلاتی مانند بی اختیاری دفع، بیماری بواسیر یا هموروئید را در زنان ایجاد کند که بسیار خطرناک و آسیب زا است.

رابطه جنسی گروهی

یکی دیگر از انواع روابط جنسی پرخطر انجام رابطه جنسی به صورت گروهی است که به شدت خطرناک است. رابطه جنسی گروهی مانند روابطی که در قسمت بالا به آنها اشاره شد به شدت خطرناک و بیماری زا بوده و در نتیجه می تواند مشکلات بسیاری را برای انسان ایجاد کند.

همچنین افرادی که به سمت روابط جنسی گروهی می روند برای آنکه بتوانند در طول رابطه جنسی عملکرد جنسی شان را حفظ کنند از داروهای مختلفی استفاده می کنند که ممکن است در کوتاه مدت موجب تاخیر در انزال شود. اما در بلند مدت می تواند سبب ایجاد اختلالات و کژکاریهای جنسی شود.

رابطه ضربدری

از دیگر روابط جنسی پرخطر می توان به رابطه ضربدری اشاره کرد که زوجین با یکدیگر توافق می کنند تا با یکدیگر وارد رابطه جنسی شوند و به صورت ضربدری با همسران یکدیگر سکس کنند. این نوع از رابطه به شدت آسیب زا و خطرناک است و می تواند افراد را با مشکلات روانی و عاطفی بسیاری روبرو کند.

همچنین احتمال ابتلا به انواع بیماری ها نیز در چنین روابطی بسیار بالا است و در بلند مدت می تواند موجب ایجاد احساسات ناامنی در زوجین شود. چرا که رابطه جنسی ضربدری افراد را دستخوش نگرانی ها و اضطراب هایی می کند که می تواند احساس گناه شدیدی در افراد ایجاد کند که حتی در بلند مدت نیز نمی تواند با آن کنار بیاید. از این رو این نوع رابطه جنسی به شدت خطرناک و آسیب زاست و با تخریب ذهنیت و روحیه افراد به فرهنگ خانواده نیز آسیب وارد می کند.

اقدامات لازم بعد از انجام روابط جنسی پرخطر

اگر به هر دلیل وارد روابط جنسی پرخطر و ناسالم شدید و متوجه شدید که در معرض بیماری هایی مانند ایدز قرار دارید لازم است تا به سرعت به پزشک مراجعه کنید و موضوع را با او در میان بگذارید تا هر چه سریع تر اقدامات لازم انجام شود. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله رایج ترین سوالات جنسی را بخوانید.

آسیب ها و مشکلات ناشی از روابط جنسی پرخطر و ناسالم

زیرا در چنین شرایطی پزشک برای شما داروهایی را تجویز می کند که بتوانید با مصرف آنها دچار بیماری نشوید. البته باید اشاره شود که به هیچ عنوان نباید شما به سمت روابط جنسی پرخطر بروید، چرا که در این صورت انجام پیشگیری کار درستی نیست و نمی تواند به شما کمکی بکند. بنابراین در نظر داشته باشید که روابط جنسی ناسالم بسیار خطرناک است و نباید خودتان را گرفتار چنین روابطی کنید.

چرا که هم موجب می شود تا از نظر جنسی دچار مشکل شوید و هم از نظر روانی با شرایطی مواجه می شود که حتی تا چندین سالم بعد هم نمی توانید از شر آن افکار و احساساتی که به سراغتان می آید خلاص شوید.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل با انواع روابط جنسی پرخطر آشنا شدیم و فهمیدیم که چه خطراتی برای سلامتی انسان دارد. لازم است افراد با این نوع از رابطه ها آشنا باشند و بدانند این روابط دارای چه خطراتی هستند. و با مدیریت و کنترل نیازهای جنسی مراقب سلامتی جسمی و روانی خودشان باشند.

دسته‌بندی‌ها