کنترل مدت زمان تماشای تلویزیون برای کودکان با روش های سرگرم کننده

کنترل مدت زمان تماشای تلویزیون برای کودکان با روش های سرگرم کننده

تماشای تلویزیون علاوه بر اینکه یک سرگرمی است می تواند مضراتی نیز داشته باشد و والدین باید در این خصوص اقداماتی را انجام دهند تا مشکلاتی برای کودکان انجام نشود. در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان کنترل مدت زمان تماشای تلویزیون برای کودکان با روش های سرگرم کننده را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات روانشناسی کودک قرار دهیم، پس اگر کنجکاو هستید تا با این تکنیک های آشنا شوید تا انتهای مقاله کنترل مدت زمان تماشای تلویزیون برای کودکان با گروه تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

کنترل مدت زمان تماشای تلویزیون برای کودکان با روش های سرگرم کننده

والدین در ارتباط با تماشای تلویزیون برای کودکان باید اقداماتی را انجام دهند تا فرزندانشان دچار مشکل نشوند و از طرف دیگر سلامت روان آن ها تحت تاثیر قرار نگیرد.

چگونه زمان تلویزیون دیدن کودک خود را محدود کنیم؟

اگر کودک شما مانند اکثر بچه هاست باید گفت که آنها بیش از سه ساعت در روز را جلوی تلویزیون می گذرانند. با توجه به اینکه روانشناسان توصیه می کند برای کودکان بالای 2 سال ، زمان تلویزیون دیدن از جمله بازی های رایانه ای و ویدئویی را محدود کنید باید به آن توجه کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که مهم است زمان استفاده از تلویزیون را محدود کنید. مدت زمان دیدن تلویزیون با چاقی ، پرخوری (احتمالاً به دلیل تبلیغات وسوسه انگیز مواد غذایی) ، مشکلات خواب ، مسائل رفتاری و اختلال عملکرد در مدرسه ارتباط دارد.

با این حال اگر تلویزیون را خاموش کنید و از او بخواهید بیرون برود یا کتابی را باز کند احتمالاً یک کودک معمولی نیز اعتراض می کند. روشهای تندتری برای محدود کردن زمان تلویزیون کودک وجود دارد به این معنی که ممکن است از طرف کودک کوچک خود سر و صدا نداشته باشید.پیشنهاد می شود تا مقاله درمان اعتیاد به تلویزیون را مطالعه نمایید.

گام های اولیه برای انجام بهترین کارها

اگر تلویزیون در اتاق خواب کودک شما وجود دارد آن را بردارید. تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در اتاق هایشان تلویزیون دارند در آزمایشات از افرادی که این کار را ندارند نتیجه بدتری می گیرند.

سپس چند قانون اساسی آسان برای خانواده خود وضع کنید، هنگام غذا خوردن و انجام کارها تلویزیون را خاموش کنید. در صورت لزوم ، ممنوعیت تلویزیون در طول هفته، راهی ساده برای محدود کردن تلویزیون دیدن را در نظر بگیرید. فقط به یاد داشته باشید که شما باید یک الگوی خوب باشید و تلویزیون را در این مدت برای خود خاموش نگه دارید.

روشن بودن بی دلیل تلویزیون

به راحتی می توانید تلویزیون را فقط برای کمی سر و صدای پس زمینه روشن کنید و حتی متوجه نشوید که برای خانواده شما مضر است. با این حال ممکن است کودک شما بیش از آنچه فکر می کنید به آن توجه کند. به جای استفاده از تلویزیون برای در پس زمینه ، مقداری موسیقی یا در صورت ترجیح پادکست یا رادیو را روشن کنید.

روش های درمان اعتیاد به تلویزیون

کنترل مدت زمان تماشای تلویزیون برای کودکان

به جای روشن کردن تلویزیون به خاطر روشن بودن تلویزیون یک مثال خوب برای فرزندان خود باشید و به طور فعال تصمیم به تماشای تلویزیون بگیرید. نمایش هایی را که برای شما مهم هستند انتخاب کنید و فقط برای آن بازه های زمانی تلنگر بزنید.

ایجاد برنامه تلویزیونی

فقط برای فرزند خود برنامه ریزی نکنید در عوض یکی را برای کل خانواده ایجاد کنید و اجازه دهید فرزندتان ورودی ارائه دهد بنابراین او احساس می کند که بعضی از حرفهایشان را در مورد عادت های مشاهده دارد. به این برنامه پایبند باشید و به فرزند خود اجازه دهید بدون هیچ گونه توقفی به دلایل دیگر آن را آزادانه دنبال کند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی کودک و نوجوان به صورت کامل


به عنوان مثال اگر آنها می خواهند از دو ساعت تلویزیون مجاز خود در آخر هفته برای تماشای فیلم از ساعت 14 تا 4 بعد از ظهر استفاده کنند آنها را ملزم نکنید که در این زمان شما را همراهی کنند یا ماشین ظرفشویی را خالی کنند.

جایگزین های سرگرم کننده ای برای تلویزیون ارائه دهید

اگر انتخاب های فعالیت فرزند شما بین نظافت اتاق ، سرگرمی تنها یا تماشای تلویزیون است می توانید شرط بندی کنید که کودک گزینه سوم را انتخاب می کند. اگر شما جایگزین های سرگرم کننده ای ارائه می دهید به ویژه آنهایی که خانواده محور هستند کودک ممکن است نظر خود را تغییر دهد و گزینه هایی شامل دوچرخه سواری خانوادگی ، بازی روی میز یا مطالعه کتاب را انجام دهد.

به عنوان یک خانواده از تلویزیون لذت ببرید

هنگامی که به فرزند خود اجازه می دهید تلویزیون تماشا کند تمام تلاش خود را بکنید تا آن را به یک زمان فعال خانوادگی تبدیل کنید نه اینکه تنها روی مبل دراز بکشد. با تماشای تلویزیون با کودک خود اطمینان حاصل می کنید که نمایشی که مشاهده می شود متناسب با محدوده سنی او باشد.

تماشای با هم به شما یک موضوع گفتگو می دهد تا پس از خاموش شدن تلویزیون بحث کنید. به عنوان مثال اگر یک برنامه تلویزیونی را مشاهده می کنید که در مورد خانواده است بعداً می توانید در مورد انواع ساختارهای خانواده با فرزند خود بحث کنید. همچنین ایده خوبی است که تماشای تلویزیون منفعلانه را به زمانی برای تحرک تبدیل کنید.

در تعطیلات تجاری ، مسابقه ای برگزار کنید تا ببینید چه کسانی می توانند بیشترین پرش ها را انجام دهند ، پرتاب کنند یا بلندترین ژست را در دست بگیرند. اگرچه ممکن است فرزند شما هنوز تلویزیون تماشا کند اما این تاکتیک ها نتایج مثبتی را به همراه دارد و این گامی در جهت درست است.

دسته‌بندی‌ها