تاثیر تای چی بر سلامتی و بهبود تعادل جسمی

تاثیر تای چی بر سلامتی و بهبود تعادل جسمی

در دوران سالمندی و حتی سنین پایین تر ممکن است مشکلاتی از قبلی عدم تعادل و زمین خوردن برای افراد ایجاد شود که می بایست برای آن اقداماتی را انجام دهیم و حتی باید در این خصوص با پزشک مشورت کنیم. یکی از ورزش هایی که می تواند به بهبود تعادل انسان کمک کند ورزش تای چی است که در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان تاثیر تای چی بر سلامتی و بهبود تعادل جسمی را در اختیار شما علاقه مندان به علم ورزش قرار دهیم، پس برای آگاهی بیشتر تا انتهای مقاله تاثیر تای چی بر سلامتی با مجله علمی برنا اندیشان همراه باشید.

تاثیر تای چی بر سلامتی و بهبود تعادل جسمی

مطالعات زیادی نشان می دهد که تاثیر تای چی بر سلامتی مشهود بوده و افراد با انجام تمرینات ورزش تای چی می توانند تعادل شان را بهبود بخشند و سلامتی شان افزایش یابد.

آیا تمرین تای چی می تواند تعادل شما را بهبود بخشد؟

با افزایش سن ، انجام تمرینات باستانی معروف به تای چی ممکن است به بهبود تعادل شما کمک کند. در بسیاری از مطالعات علمی ، تای چی اغلب به عنوان “مدیتیشن متحرک” شناخته می شود که باعث افزایش ثبات و جلوگیری از سقوط و افتادن می شود.

تای چی که مدت ها در طب سنتی چینی استفاده می شد ، یک تکنیک ذهن و بدن است که شامل انجام یک سری حرکات آرام و ملایم است. تای چی که اغلب به دلیل اثرات تسکین دهنده استرس از آن استقبال می شود این حرکات را با تنفس عمیق و مدیتیشن ترکیب می کند.

تای چی به عنوان یک هنر رزمی نیز در نظر گرفته می شود. برای این منظور حرکات تای چی را می توان در هنگام مبارزه یا دفاع از خود هنگام سرعت و قدرت انجام داد.

تای چی نه تنها برای بهبود تعادل استفاده می شود بلکه ممکن است به مدیریت طیف وسیعی از مشکلات مزمن سلامتی نیز کمک کند. به عنوان مثال تحقیقات نشان می دهد که تمرین تای چی ممکن است به کاهش درد ناشی از بیماری هایی مانند آرتریت ، کمردرد مزمن و فیبرومیالژیا کمک کند.

برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که تای چی می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند و همچنین کیفیت زندگی را در افراد مبتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی افزایش دهد. علاوه بر این ، تای چی ممکن است به کاهش مسائل مربوط به سلامت روان مانند اضطراب کمک کند.

چرا از تای چی برای بهبود تعادل استفاده می شود؟

برای بسیاری از افراد ، سن بالا با کاهش ثبات وضعیتی (به عنوان مثال توانایی حفظ موقعیت بدن در یک منطقه فضایی خاص) همراه است. عملکرد تعادل معمولاً در سنین میانسالی شروع به کاهش می کند و خطر افتادن و صدمات به تدریج در طول زمان افزایش می یابد.

ورزش اغلب به عنوان یک رویکرد روزمره برای بهبود تعادل و کاهش خطر زمین خوردن توصیه می شود. در کنار تای چی ، یوگا اغلب به دلیل مزایای احتمالی افزایش تعادل مورد توجه قرار می گیرد.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد تای چی در بهبود تعادل مفید است. تصور می شود که این تمرین بر تعدادی از عوامل دخیل در حفظ ثبات وضعیتی از جمله انعطاف پذیری ، قدرت و دامنه حرکت تأثیر می گذارد. همچنین گفته شده است که تای چی می تواند با افزایش آگاهی فضایی شما از افتادن جلوگیری کند.

تحقیقات در مورد تاثیر تای چی بر روی تعادل

اگرچه در حال حاضر مطالعات گسترده ای در مورد اثرات تای چی بر سلامتی وجود ندارد اما تحقیقات فزاینده ای نشان می دهد که تای چی در بهبود تعادل مفید است.

تاثیر تای چی بر جسم و روان

تاثیر تای چی بر سلامتی

دانشمندان در گزارشی که در سال 2010 در مجله فیزیوتراپی سالمندان منتشر شد 19 مطالعه قبلی را که تأثیر تای چی بر عملکرد تعادل در بزرگسالان 60 سال و بالاتر آزمایش می کردند بررسی کردند. بیشتر مطالعات مورد بررسی شامل جلسات تای چی بود که حداقل 45 دقیقه به طول انجامید و حداقل دو بار در هفته به مدت 12 هفته یا بیشتر انجام شد.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل ورزش تای چی


در تجزیه و تحلیل نویسندگان گزارش دریافتند که تای چی عواملی مانند انعطاف پذیری ، میزان سقوط ، دامنه حرکت و قدرت مفصل را بهبود بخشیده است. این گزارش نتیجه گرفت که تای چی ممکن است یک برنامه ورزشی ارزان و موثر برای بهبود تعادل و اعتماد به نفس در افراد مسن باشد. با این حال نویسندگان گزارش خاطرنشان کردند که به نظر می رسد اعضای قوی و نیرومند مطالعه از تای چی (در مقایسه با شرکت کنندگان ضعیف) سود بیشتری می برند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تای چی ممکن است به بهبود تعادل در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند یک اختلال حرکتی که منجر به اختلال تعادل می شود. این شواهد شامل گزارشی است که در مجله PLoS One در سال 2014 منتشر شده است.

برای این گزارش محققان 10 کارآزمایی بالینی را تهیه کردند که شامل افراد مبتلا به بیماری پارکینسون از شدت خفیف تا متوسط ​​بودند. در میان کسانی که از برنامه درمانی شامل دارو و تمرینات منظم تای چی پیروی می کردند محققان بهبود فاکتورهایی مانند کاهش زمین خوردن و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی را مشاهده کردند. در نتیجه گیری ، نویسندگان گزارش اظهار کردند که ترکیبی از تمرین تای چی و استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک می تواند منجر به “افزایش امیدواری در تحرک و تعادل” شود.

نحوه استفاده از تای چی برای بهبود تعادل شما

در حالی که یادگیری تای چی از کتاب ها یا منابع صوتی و تصویری ممکن است ، شرکت در کلاس یا کار با مربی تای چی به شما اطمینان می دهد که حرکات را به درستی انجام می دهید.

تای چی به طور کلی بی خطر تلقی می شود اما ممکن است در برخی افراد باعث درد و دردهای جزئی شود. افرادی که مشکلات بهداشتی دارند و زنان باردار باید قبل از تمرین تای چی با ارائه دهندگان خدمات درمانی خود مشورت کنند.

اگر در فکر استفاده از تای چی برای بهبود تعادل خود هستید به خاطر داشته باشید که تعدادی از عوامل بهداشتی و شیوه زندگی می توانند بر خطر سقوط شما با افزایش سن تأثیر بگذارند. به عنوان مثال مسائلی مانند ضعف عضلانی ، مشکلات کنترل فشار خون و استفاده از برخی داروها می توانند تعادل شما را تحت تأثیر قرار دهند. برای ایمن ماندن ، در صورت داشتن مشکل در تعادل با پزشک خود مشورت کنید و بپرسید که آیا تای چی می تواند برای شما مفید باشد.