اسپری تاخیری و درمان اختلال زود انزالی

اسپری تاخیری و درمان اختلال زود انزالی

یکی از روش های درمان زود انزالی استفاده از اسپری تاخیری است که باعث می شود تا حساسیت آلت تناسلی مرد کاهش یافته و در نتیجه رابطه جنسی طولانی تر می شود. همانطور که میدانید اسپری تاخیری قبل از رابطه جنسی بر روی آلت تناسلی مرد زده می شود تا بتواند مانع زود انزالی شود. به دلیل اهمیتی که استفاده اسپری تاخیری دارد در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا به صورت کامل راجع به نحوه مصرف و استفاده اسپری تاخیری با شما عزیزان گفتگو کنیم.

بنابراین اگر می خواهید در مورد نحوه استفاده اسپری تاخیری بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با گروه برنا اندیشان همراه باشید.

انزال زودرس چیست؟

به طور کلی انزال زودرس که به آن PE هم گفته می شود به معنای عدم کنترل بر انزال است. فردی که دچار زود انزالی است فقط چند ثانیه بعد از دخول به انزال می رسد. همچنین گاهی اوقات پیش می آید که در هنگام پیش نوازی و قبل از آنکه عملیات دخول صورت بگیرد فرد دچار انزال می شود.

شایان ذکر است که زود انزالی می تواند بر روزی زندگی زناشویی افراد تاثیر بگذارد و در نتیجه رابطه زوجین را تحت الشعاع قرار می دهد. مردم برای مقابله با زود انزالی روش های مختلفی را امتحان می کنند. اما استفاده از اسپری تاخیری لیدوکائین برای انزال زودرس گزینه مفیدی است که می تواند به شما کمک کند تا طول مدت رابطه جنسی را افزایش دهید. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان مشکل دخول مردان و زنان را بخوانید.

در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا در ابتدا با انزال زودرس آشنا شوید و سپس راجع به دلایل وقوع زودانزالی با شما صحبت کنیم.

انزال زودرس به این شکل تعریف می شود : ”زمانی که انزال زودتر از چیزی که مرد یا شریک زندگی او می خواهد در طول رابطه جنسی رخ دهد.”

معیارهایی برای تشخیص زود انزالی

به طور میانگین یک مرد در حین انجام رابطه جنسی تقریبا چیزی حدود ۵ الی ۷ دقیقه طول می کشد تا انزال شود. با این حال هیچ زمان دقیقی برای تشخیص زود انزالی وجود ندارد. اما بسیاری از افرادی که در بخش مراقبت های بهداشتی مربوط به انزال زودرس فعالیت می کنند بر اساس تعریف ارائه شده توسط DSM-5 اقدام به تشخیص می کنند. در زیر مهمترین معیارهای انزال زودرس را به شما معرفی می کنیم.

  • بدون این که فرد بخواهد و در عرض یک دقیقه به محض آن که آلت تناسلی وارد واژن شود فرد دچار انزال می شود.
  • در ۷۵ الی ۱۰۰ درصد مواقع انزال سریع انجام می شود.
  • انزال زودرس به همراه تمامی معیارهایی که دارد حدود ۶ ماه ادامه پیدا می کند.
  • انزال زودرس موجب می شود تا فرد دچار اختلال در عملکردهای زندگی شود.
  • توجه داشته باشید که اختلال زود انزالی را نمی توان به مواردی مانند عوارض دارو، اختلالات روانی غیر جنسی، استرس و سایر موارد مرتبط دانست.

این که گاهی اوقات فرد در حین رابطه جنسی زودتر به انزال برسد امری طبیعی است. اما مشکل از زمانی رخ می دهد که فرد بلافاصله بعد از دخول دچار زود انزالی شود. اگر اختلال زود انزالی ادامه داشته باشد بعد از مدتی فرد از نظر اعتماد به نفس دچار مشکل می شود و نمی تواند با همسرش رابطه جنسی رضایت بخشی را تجربه کند.

لازم به ذکر است که انزال زودرس بسیار رایج است و طبق مطالعاتی که انجام شده است تقریبا ۳۹ درصد از مردان در برخی از مواقع دچار زود انزالی یا همان (PE) می شوند و اگر شما نیز دچار زود انزالی هستید نباید نگران باشید چرا که تنها شما نیستید که گرفتار این اختلال هستید و روش های درمانی فراوانی برای زود انزالی وجود دارد.

انزال زودرس چه دلایلی دارد؟

بعد از معرفی کامل انزال زودرس لازم است تا با دلایل آن به صورت دقیق آشنا شویم. به طور کلی بر خلاف سایر مشکلات پزشکی نمی توان دلیل واحدی را برای اختلال زود انزالی بیان کنیم. اما با توجه به شرایطی که وجود دارد دلایل جسمی و روانی فراوانی برای انزال زودرس وجود دارد.

استفاده از اسپری تاخیری برای زود انزالی

عوامل فیزیکی انزال زودرس

  • برخی از مردان دارای آلت بسیار حساس هستند که همین موضوع باعث می شود تا زودتر به انزال برسند.
  • گاهی اوقات مشکلاتی مانند پروستات یا تیروئید، هیپرپلازی خوش خیم پروستات می تواند سبب ایجاد زود انزالی شود.
  • تحقیقات نشان می دهد مردانی که کمر درد ناشی از ضایعات لومبوساکرال تحتانی ستون فقرات دارند ممکن است بعد از آسیب دچار اختلال زود انزالی شوند.

دلایل روانشناختی زود انزالی

  • در اوایل یک رابطه عاطفی وجود اضطراب در مورد عملکرد جنسی احتمال انزال زودرس وجود دارد.
  • استرس، افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات روانی می تواند بر روی عملکرد جنسی افراد تاثیر بگذارد و در نتیجه فرد در هنگام پیش نوازی و معاشقه و قبل از آنکه دخول را انجام دهد دچار انزال می شود.
  • وجود مشکلات در رابطه نیز می تواند عملکرد کلی جنسی فرد را به شدت تحت تاثیر بگذارد و در نتیجه فرد گرفتار اختلال زودرس می شود.
  • راهنمای انزال زودرس به ما کمک می کند تا بتوانیم جزئیات بیشتری در مورد علل انزال زودرس بدانیم.

استفاده از اسپری تاخیری برای زود انزالی

همانطور که میدانید برای درمان انزال زودرس روش های متنوعی وجود دارد که یکی از بهترین گزینه ها استفاده از اسپری تاخیری است. به یاد داشته باشید که شما باید اسپری تاخیری را در قسمت زیرین سر و ساقه آلت تناسلی بزنید. بعد از آن به شکل دایره ای مالش دهید تا اسپری تاخیری به خوبی جذب آلت تناسلی شود.

اسپری تاخیری معمولا به صورت OTC در یک بطری با دوز اندازه گیری شده فروخته می شود که به فرد این امکان را می دهد تا بتواند یک یا چند اسپری را بر روی آلت تناسلی اش اعمال کند.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان زخم واژن بعد از دخول را مطالعه فرمایید.

شایان ذکر است که شما باید قبل از انجام رابطه جنسی با یک اسپری با دوز مشخص شروع کنید. اگر در هنگام رابطه جنسی متوجه تاثیر و بهبود مشکل نشدید می توانید بر اساس دستورالعملی که برای استفاده از اسپری تاخیری وجود دارد میزان آن را افزایش دهید.

در این باره به یاد داشته باشید که استفاده از اسپری تاخیری در افراد، متخلف است و ممکن است برخی از افراد نیاز به مصرف بیشتری از اسپری تاخیری داشته باشند. زیرا برخی از افراد دارای حساسیت بالایی هستند و از این رو قبل از رابطه جنسی لازم است تا دوز بیشتری از اسپری تاخیری را مصرف کنند. بعد از اولین مصرف می توانید متوجه شوید که برای اثربخشی اسپری تاخیری به چه مقدار نیاز دارید.

توجه داشته باشید که استفاده از اسپری تاخیری لیدوکائین قبل از رابطه جنسی بسیار آسان است تا حساسیت را تا سطح دلخواه خود کاهش دهید. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل توضیح دهیم که چرا زود انزالی رخ می دهد و استفاده از اسپری تاخیری چگونه به انزال زودرس کمک می کند. با داشتن این اطلاعات شما می توانید رابطه جنسی ایده آلی را با همسرتان داشته باشید.

اسپری تاخیری چگونه عمل می کند؟

ماده فعال موجود در اسپری تاخیری یک بی حس کننده موضعی است که برای بی حس کردن منطقه خاصی از بافت استفاده می شود. همانطور که گفته شد اسپری تاخیری یکی از گزینه های عالی برای افزایش زمان انزال است که به صورت موضعی به عنوان اسپری یا کرم و یا به صورت تزریق در قسمت های خاصی از بدن استفاده می شود.

به عنوان مثال اسپری تاخیری لیدوکائین به دلیل داشتن اثر بی حس کننده می تواند هم به عنوان مسکن مصرف شود و هم برای درمان انزال زودرس کاربرد مفیدی دارد.

اگر شما دچار دندان درد شده باشید حتما از لیدوکائین برای بی حسی و کاهش درد دندان استفاده کرده اید. دقیقا همان مایع بی حس کننده ای که دندانپزشک برای کشیدن و یا پر کردن دندان به بیمار تزریق می کند را می تواند بر روی آلت تناسلی تان اسپری نمایید.

با توجه به مواردی که گفته شد اسپری تاخیری باعث می شود تا حساسیت پوست آلت تناسلی به طور چشمگیری افزایش یافته و در نتیجه فرد از شر انزال زودرس خلاص می شود. هنگامی که مرد اسپری لیدوکائین را بر روی اندام تناسلی اش می زند حس کمتری در هنگام معاشقه و رابطه جنسی داشته و در نتیجه احتمال زود انزالی نیز کاهش می یابد و همین موضوع باعث می شود تا مدت زمان رابطه جنسی تان نیز افزایش یابد.

لازم به ذکر است که شما می توانید از پماد لیدوکائین در موارد مشابه نیز استفاده کنید که همین کاربرد بی حسی را با خود به همراه دارد.

اسپری تاخیری چقدر تاثیر دارد؟

مطالعاتی که برای درمان زود انزالی انجام شده است نشان می دهد که بهترین درمان برای PE استفاده از اسپری تاخیری است. نتیجه تحقیقات نشان می دهد مردانی که دچار اختلال زود انزالی هستید بدون مصرف اسپری تاخیری در ۸۴ ثانیه به انزال می رسیدند و بعد از مصرف اسپری تاخیری مدت زمان انزال آن ها به ۱۱ دقیقه و ۲۱ ثانیه رسید.

همچنین باید اشاره شود افرادی که از اسپری تاخیری استفاده کردند نیز هیچ تفاوتی در لذت و ارگاسم خود احساس نکردند. زیرا اسپری تاخیری لیدوکائین آلت تناسلی را در حد نرمال بی حس می کند و در نتیجه لذت جنسی در فرد کاهش پیدا نمی کند.

لازم است اشاره شود که مصرف اسپری تاخیری باعث شد تا هم مدت زمان انزال افزایش پیدا کند و هم کیفیت رابطه جنسی زوجین نیز بیشتر گردید. زوجینی که در این تحقیق شرکت کرده بودند بعد از استفاده از اسپری تاخیری و انجام رابطه جنسی بیان نمودند که رابطه جنسی رضایت بخشی را تجربه کرده اند.

اسپری تاخیری را در کجا باید بزنیم؟

اسپری های تاخیری مثل هم نیستند و به یک شکل عمل نمی کنند. برخی از آنها بسیار شبیه به هم هستند و صرفا تفاوت های کمی بین آنها وجود دارد. از این رو شما باید به دستورالعملی که بر روی دفترچه و یا قوطی اسپری درج شده است توجه فرمایید.

همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت سازنده اسپری تاخیری سری بزنید تا نحوه مصرف و دوز مصرفی را به درستی بیابید و متوجه شوید که چگونه باید از اسپری تاخیری استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان بیماری های مقاربتی را بخوانید.

در خصوص نحوه استفاده از اسپری تاخیری توصیه های زیادی وجود دارد که توسط افراد ارائه می شود. اما باید بدانید که بسیاری از آنها اشتباه بوده و هیچ سندی در خصوص تایید آنها وجود ندارد. اما به طور کلی باید بدانید که بهترین کار این است که فقط بر روی حساس ترین بخش آلت تناسلی اسپری تاخیری بزنید و نه اینکه تمام آن را بپوشانید.

نقاط حساس برای اسپری تاخیری

زیرا اگر به تمام آلت تناسلی تان اسپری تاخیری بزنید بیش از حد خودتان را بی حس می کنید. در نتیجه نعوظ فرد نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و نمی تواند از رابطه جنسی لذت ببرد. در خصوص برندهای مختلف اسپری تاخیری نیز باید به یاد داشته باشید که تفاوت های زیادی وجود دارد و شما باید به دستورالعمل های موجود در بسته بندی اسپری تاخیری توجه کنید.

نقاط حساس برای اسپری تاخیری

یکی از سوالاتی که بسیاری از مردان مدام می پرسند این است که اسپری تاخیری را در کجا باید بزنند؟ همانطور که گفته شد برندهای مختلف اسپری تاخیری دارای نوع مصرف مختلفی هستند که باید به بروشور آن مراجعه کنید. اما به طور کلی بخش هایی که برای اسپری کردن مناسب هستند به شرح زیر می باشند.

  • قسمت زیرین سر آلت تناسلی و مقداری در قسمت زیرین شفت
  • سر و ساقه آلت تناسلی
  • ناحیه سر
  • قسمت سر و ساقه آلت تناسلی
  • سر و ساقه آلت تناسلی
  • ناحیه سر پس از جمع شدن پوست ختنه گاه

بعد از انجام اسپری باید آن را به آرامی بمالید تا اسپری تاخیری جذب آلت تناسلی شود. توجه داشته باشید که این کار نباید بیش از ۱۰ الی ۲۰ ثانیه طول بکشد. اگر شما خیلی آرام این کار را انجام دهید ممکن است بیشتر طول بکشد که لازم است به این موضوع نیز توجه داشته باشید. زمانی که شما از اسپری تاخیری استفاده می کنید و نتیجه آن را مشاهده می کنید می توانید برای دفعات بعد نیز نحوه مصرف و میزان دوز مصرفی را به خوبی متوجه شوید.

توجه داشته باشید که مهم نیست آلت تناسلی به صورت شل یا ایستاده باشد و شما می توانید در هر شرایطی از اسپری تاخیری استفاده نمایید. همچنین لازم است اشاره شود که بهترین تصمیم را خودتان باید بگیرید و بدانید که چه چیزی برای شما و شریک جنسی تان بهترین است.

نحوه استفاده اسپری تاخیری

همانطور که اشاره شد تمامی اسپری های تاخیری دوزهای مصرفی خودشان را دارند. اما به طور کلی فردی که از یک محصول اسپری استفاده می کند باید آن را بر روی سر و ساقه آلت تناسلی اسپری کند. برای رسیدن به نتیجه بهتر لازم است تا ۵ الی ۱۵ دقیقه قبل از رابطه جنسی از اسپری تاخیری استفاده کنید.

شایان ذکر است که بعد از استفاده از اسپری تاخیری و مالش آلت تناسلی لازم است تا آلت تان را با یک حوله مرطوب پاک کنید یا دوش بگیرید تا هیچ گونه اسپری بر روی پوست تان باقی نماند. همچنین باید دستان خود را نیز به خوبی پاک کنید، چرا که اگر لیدوکائین برای مدت طولانی بر روی پوست بماند می تواند پوست را بی حس کند.

در خصوص نحوه اثر اسپری تاخیری نیز افراد بسیار متفاوت هستند اما به طور کلی ۵ الی ۱۵ دقیقه زمان طول می کشد تا اسپری تاخیری لیدوکائین شروع به کار کند. پس بعد از استفاده اسپری تاخیری باید منتظر بمانید تا اثرگذاری اسپری ظاهر شود. پیشنهاد می شود تا مقاله تقویت حس مردانگی را مطالعه نمایید.

با اسپری کم شروع کنید

پیشنهاد می شود تا فقط با یک اسپری کار را شروع کنید. از این رو شما در ابتدا باید مطمئن شوید که آیا پوست تان می تواند مواد اسپری را تحمل کند یا خیر. اما باید اشاره شود که اکثر افراد قادر هستند تا به خوبی آن را تحمل کنند و هیچ مشکلی را گزارش نکرده اند.

به طور کلی باید توجه داشته باشید که چون اسپری تاخیری را به آلت تناسلی تان می زنید باید بسیار مراقب باشید و محتاطانه رفتار نمایید. از این رو اگر متوجه شدید که یک یا دو اسپری برای شما مفید است می توانید برای دفعات بعدی نیز به همین شکل از اسپری تاخیری استفاده کنید.

شایان ذکر است که شما باید میزان و نحوه مصرف اسپری تاخیری را شناسایی کنید تا در دفعات بعد نیز در وقت خود صرفه جویی نمایید. چون نحوه مصرف و میزان دوز اسپری تاخیری در افراد متفاوت است و گاهی اوقات ممکن است برخی از افراد به ۵ اسپری نیاز داشته باشند و برخی افراد با یک یا دو اسپری به نتیجه برسند.

شستن قبل از رابطه

یکی از سوالاتی که در خصوص نحوه مصرف اسپری تاخیری وجود دارد این است که آیا بلافاصله بعد از رابطه جنسی باید با استفاده از آب و صابون آلت خودتان را بشویید؟ آیا باید بعد از انجام اسپری، آلت تناسلی تان را بمالید؟ در این خصوص باید اشاره شود که برخی از اسپری های تاخیری چکه نمی کنند و به همین دلیل نیاز به مالیدن بعد از اسپری کردن نیست.

برخی از افراد پیشنهاد می کنند تا اسپری را به پوست بمالید و به خوبی مالش دهید. سپس ۵ الی ۱۰ دقیقه باید صبر کنید تا نتیجه حاصل شود و هرگونه مواد اضافی را با دستمال یا پارچه مرطوب پاک کنید. در این خصوص بسیار توجه کنید که بخش های اضافی اسپری تاخیری را از روی پوست پاک کنید تا دچار مشکل نشوید. زیرا اگر مقدار اسپری تاخیری زیاد باشد و به تمام آلت تناسلی سرایت کند فرد دچار مشکل نعوظ می شود.

بعد از اسپری کردن دست هایتان را به خوبی بشویید تا پوست دستتان دچار بی حسی نشود. بعد از تاثیر نیز می توانید دوش بگیرید تا در هنگام رابطه جنسی هیچ گونه اثری از اسپری تاخیری به همسرتان منتقل نشود. تجربه نشان می دهد که اگر شما اسپری تاخیری مصرف کنید و به خوبی آلت تناسلی تان را مالش دهید تا جذب پوست شود و سپس دوش بگیرد اثر اسپری تاخیری از بین نمی رود و بدون هیچ نگرانی می توانید دوش آب گرم بگیرید و خودتان را برای پیش نوازی و رابطه جنسی با همسرتان آماده کنید.

دسته‌بندی‌ها