برخورد با افراد بد و خودخواه و روشهای جلوگیری از رفتارهای سمی

برخورد با افراد بد و خودخواه و روشهای جلوگیری از رفتارهای سمی

همه ی ما در اطراف خود با افرادی سروکار داریم که رفتار سمی دارند و مدام باعث اذیت و ناراحتی ما می شوند، این افراد خودخواه بوده و کاری می کنند تا ما رابطه مان را با آن ها قطع کنیم. به دلیل اهمیت این موضوع لازم دانستیم تا در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان مقاله ای با عنوان برخورد با افراد بد و خودخواه و روشهای جلوگیری از رفتارهای سمی را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات علمی قرار دهیم. پس اگر شما هم قصد دارید تا با این تکنیک ها آشنا شوید تا انتهای مقاله با گروه تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

برخورد با افراد بد و خودخواه و روشهای جلوگیری از رفتارهای سمی

تکنیک های برخورد با افراد بد و خودخواه به شما کمک می کند تا بتوانید آسیب هایی که برخی افراد به روان شما وارد می کنند را خنثی کرده و افکار مثبت خود را حفظ نمایید.

راهکارهای برخورد با افراد بد ​​و خودخواه

بیا با آن ها روبرو شویم، آنها همه جا هستند … در محل کار، در خانواده، در محله شما، حتی در فروشگاه های مورد علاقه شما، افراد بی ادب به وفور یافت می شوند. آنها ممکن است خودمحور باشند و گاهی فقط پست و آسیب زننده باشند. خوب است اگر بتوانید به راحتی از آنها اجتناب کنید اما اگر در ساختار زندگی و روابط شما جاسازی شده باشند کار چندان آسانی نیست. بنابراین چالش این است که چگونه در موقعیت هایی حرکت کنید که مجبورید با افراد بی ادب و روحیه روبرو شوید.برای مطالعه بیشتر به کارگاه برخورد با افراد خودشیفته مراجعه نمایید.

در این مطلب ما در مورد افراد بد دهن صحبت نمی کنیم زیرا این امر مکالمه خاص خود را دارد. اگرچه، این می تواند یک خط خوب باشد زیرا بدقولی مزمن مطمئنا سوء استفاده است اما لزوماً تهدید کننده زندگی یا غیرقانونی نیست. در عوض، چالش این است که با افراد زندگی روزمره خود برخورد کنید.

انصافاً همه قصد ندارند که پست باشند آنها ممکن است به قدری خودخواه شوند که از دیگران غافل باشند، انگیزه کافی برای برآوردن نیازهای خود را دارند و حتی وقتی که به ضرر دیگران است فقط فراموش می کنند. آنها ممکن است ناخواسته چیزی آسیب زا بگویند یا کاری انجام دهند، در مقابل دیگران فشار بیاورند یا رفتارهای عادی اجتماعی را نادیده بگیرند.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله مقابله با زورگویی را مطالعه نمایید.

دیگران ممکن است بیشتر محاسبه کنند، وقتی برای کمک به شخصی از راه خود خارج می شوید و سپس متهم می شوید یا سرزنش می شوید که چرا چیزی خوب پیش نمی رود چه می کنید؟ یا کسی از مهربانی شما سوء استفاده می کند و در صورت نیاز از شما قدردانی یا تلافی نمی کند؟ شاید فرد خاطی مهارت این را داشته باشد که باعث شود شما احساس انتقاد یا تحقیر کنید یا ممکن است بشنوید که شخصی پشت سر شما صحبت می کند، به جای اینکه با شما صحبت کند اطلاعات غلطی در مورد شما پخش می کند.

انباشته شدن این نوع تعاملات می تواند آسیب های احساسی بر شادی و خوشبختی شما وارد کند و روش های مقابله کمی برای برخورد با آن داشته باشید. این می تواند خواب شما را مختل کرده و احساس تحریک پذیری کنید. حداقل، طاقت فرسا است و حداکثر این باعث می شود شما بخواهید کاملاً از تعاملات اجتماعی جلوگیری کنید.

در یک دنیای ایده آل، اولین قدم دعوت صریح از شخص برای گفتگو است. شاید آنها نسبت به چیزی واکنش نشان می دهند که شما از آن آگاهی ندارید یا حتی ممکن است نسبت به چیزی که گفته اید یا انجام داده اید واکنش نشان دهند. این احتمال وجود دارد که شما از کل ماجرا اطلاع نداشته باشید همیشه درک زمینه قبل از نتیجه گیری مفید است.همچنین پیشنهاد می شود مقاله فرسودگی شغلی را مطالعه نمایید.

اما حتی با نیت خوب شما، همه راحت نیستند و مایل نیستند وارد مکالمه شوند. اگر می توانید یک سوء تفاهم را برطرف کنید بسیار خوب است اما همچنین ممکن است فرد رفتار خود را انکار کند و سپس از شما ناراحت شود! ممکن است شما را متهم به بی ادبی کند که آنها را به بی ادبی متهم کرده اید! این یک واکنش بومرنگی و دو طرفه است و وضعیت را حل نمی کند.

اگر بخواهید موضوع را به کسی از مقامات بالاتر گزارش دهید، یک بومرنگ احتمالی دیگر اتفاق می افتد. گاهی اوقات موثر است و بار دیگر شما می توانید تلافی کنید و فقط به تنش دامن بزنید. اگر متحدان قدرتمندی در کنار خود داشته باشید به شما کمک می کند. فکر نکنید فقط به دلیل اطمینان از درست بودن شما، گزارشگری لزوماً بهترین راه برای رفتن است، خصوصاً اگر مجبور باشید به زندگی یا کار با متهم ادامه دهید.

چگونه با افراد خودخواه برخورد کنیم

برخورد با افراد بد و خودخواه

اگر از رفتار افتضاح شخص دیگری سر خود را تکان می دهید، وقت آن است که این استراتژی ها را در نظر بگیرید.

1. آرام باشید

اگر می توانید، در لحظه به روشی آرام و مناسب به این مسئله بپردازید. اما اگر مات و مبهوت مانده اید و قادر به پردازش آنچه اتفاق افتاده نیستید یا بیش از حد ناراحت شده اید پس آرامش مهم است. شما نمی خواهید اوضاع را تشدید کنید که می تواند منجر به نتیجه ضعیفی برای شما شود. همیشه وقتی آماده شدید می توانید بعداً برگردید و به این مسئله رسیدگی کنید. وقتی خونسردی خود را حفظ می کنید قدرت خود را حفظ می کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر به آموزش روانشناسی شخصیت مراجعه نمایید.

2. بدانید که با چه کسی سر و کار دارید

اگر می دانید این فرد به طور مزمن خودمحور است پس جای تعجب نخواهد بود وقتی که همه افراد را وادار می کنند برنامه خود را برای مطابقت با برنامه هایشان تنظیم کنند. آیا واقعاً تعجب کرده اید؟ فقط به این دلیل که شما چنین رفتاری را انجام نمی دهید آنها این کار را می کنند. داشتن انتظارات واقع بینانه شما را از احساس خط ریزش کامل محافظت می کند.

3. مرزهای خود را حفظ کنید

لحظه ای وقت بگذارید و به نیازهای خود فکر کنید. چه مشکلی برای شما وجود دارد و چه چیزی نیست؟ برای نیازهای خود مذاکره کنید زیرا می دانید آنها برای نیازهای خود مذاکره می کنند.

با توجه به این یادداشت در مورد امتیاز دادن خیلی زود مراقب باشید. اگر با یک فرد پرخاشگر کار می کنید پیشنهادات همکاری شما ممکن است علیه شما باشد. در عوض به آنچه می خواهید و آنچه مایل نیستید انجام دهید فکر کنید. سپس می توانید اطمینان حاصل کنید که بیش از آنچه احساس راحتی می کنید در بخشیدن موافقت کنید که بخواهید تسلیم شوید.برای مطالعه بیشتر به مقاله کنترل خشم مراجعه نمایید.

4. حقیقت خود را بگویید

نفس بکشید و بلند صحبت کنید. شخص دیگر مشکلی در صحبت کردن ندارد. شما هم می توانید این مجاز نیست که بی ادبانه هم باشد بلکه بیان آرام آن است که فکر می کنید یا از موقعیت خود دفاع می کنید. بلند گفتن به دیگران می آموزد که شما برای خود ایستادگی می کنید، شاید بتوانید یک مکالمه سالم و مفید داشته باشید.

5. نبردهای خود را انتخاب کنید

در مرحله بعدی انتخاب استراتژی و موضوعاتی است که می خواهید در رابطه با آنها بحث کنید است. برخی از مسائل فقط ارزش تلاش را ندارند. اگر تصمیم گرفتید نامزد نشوید پس با خود بگویید: “ارزش آن را ندارد” و دور شوید. اخراج از سیستم ممکن است گاهی قدرتمندترین انتخاب باشد.

6. قرار گرفتن در معرض خود و دیگران را محدود کنید

همانطور که بیان شد پرداختن به این مسائل طاقت فرسا است از نظر عاطفی خسته کننده است و می تواند بر خواب، شادی و رفاه شما تأثیر بگذارد. بنابراین اگر می توانید مواجهه خود را محدود کنید. در عوض، یک چیز مثبت یا لذت بخش برای تمرکز بر روی آن پیدا کنید. یک نقطه کانونی داشته باشید که چیزهای بهتر زندگی را به شما یادآوری کند.

صرف نظر از تلاش های خود، انتظار نداشته باشید که آنها تغییر کنند. ممکن است سرتان را به دیوار بکوبید این نتیجه یکسانی را برای شما به همراه خواهد داشت، آنها تغییری نمی کنند و شما فقط به خودتان آسیب وارد کردید.

مرحله اقدام

خود را از افراد سمی جدا کنید، افراد خوب زیادی در آنجا وجود دارند و این به شما بستگی دارد که به دنبال همکاران همفکر خود بروید.

از همه مهمتر، دوباره به چگونگی رفتار خود در دنیا بپردازید و اجازه ندهید رفتار دیگران باعث عصبانیت و دفاع در شود. در عوض شاید آن را به عنوان یک فراخوان عمل ببینید. چه کاری می توانید انجام دهید که کمک مثبتی به دیگران باشد؟

الگوی مهربانی باشید و همچنان مرزهای خود را حفظ کنید. شما فقط با بودن خود قدرت تأثیرگذاری بر دیگران را دارید. افکار مثبت را در زندگی خود تقویت کنید بنابراین ذخیره لازم برای مقابله با تخلیه افراد را دارید.