کارگاه روانشناسی درمان غم جدایی و فقدان در زندگی

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
100 مگابایت
دسته بندی
26,000 تومان

در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان کارگاه روانشناسی درمان غم جدایی و فقدان در زندگی را برای دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و تمامی علاقه مندان به کارگاه های روانشناسی قرار دهیم.

کارگاه روانشناسی درمان غم جدایی و فقدان در زندگی

در کارگاه روانشناسی درمان غم جدایی و فقدان در زندگی شما با اصول و تکنیک هایی که به شما کمک می کند تا غم تنهایی و فقدان را از خود دور کنید آشنا خواهید شد.

تنهایی پاسخی پیچیده و عمدتاً ناخوشایند به انزوا یا کمبود هم‌صحبتی است. این پاسخ معمولاً شامل احساس اضطراب از کمبود ارتباط و اشتراک با دیگران است که از گذشته شروع شده و تا به آینده ادامه خواهد داشت. البته این احساس ممکن است زمانی که فرد در اطراف خود افرادی را دارد نیز وجود داشته باشد. تنهایی می‌تواند حاصل عوامل مختلفی چون عوامل اجتماعی، ذهنی و احساسی باشد.

تحقیقات نشان داده‌اند که این احساس بین گروه‌هایی از افراد که ازدواج کرده‌اند، در رابطه هستند، درون خانواده هستند یا شغل موفقی دارند بسیار شایع است. این مسئله موضوعی است که از روزگار باستان تاکنون بسیار مورد کاوش واقع شده‌است. تنهایی صرفاً حالت جدا بودن از دیگران است؛ هرکس که تنهایی را تجربه می‌کند، لزوماً احساس تنهایی نمی‌کند. احساس تنهایی حتی در صورت احاطه شدن توسط افراد دیگر نیز می‌توان احساس کرد.

یکی از مسایلی که باعث می‌شود افراد بعد از جدایی به درستی تصمیم خود شک کرده و احساس پشیمانی کنند، سختی پشت سرگذاشتن غم جدایی و احساس فقدانی است که به سراغتان می‌آید. این غم و اندوه را نشانه این که به طور حتم مرتکب اشتباه شده‌اید ندانید چرا که این درد و اندوه بخش اجتناب ناپذیر فرایند التیام شما محسوب می‌شود و در تمامی جدایی‌ها به چشم می‌خورد. هر متارکه، جدایی و طلاق چهار مرحله اجتناب‌ناپذیر را به همراه می‌آورد.

بیشتر افراد در بعضی از نقاط زندگی، تنهایی را تجربه می‌کنند. به عنوان یک احساس کوتاه مدت، تنهایی می‌تواند مفید باشد و انسان را به تقویت روابط تشویق کند. از طرف دیگر تنهایی مزمن به‌طور گسترده مضر تلقی می‌شود. با بررسی‌ها و مطالعات فراوان نتیجه گرفته می‌شود که تنهایی یک فاکتور خطر قابل توجه برای پیامدهای بهداشت روانی و جسمی ضعیف است. تحصیلات آکادمیک تنهایی تا اواخر قرن بیستم پراکنده بود. در قرن بیست و یکم، تنهایی به‌طور فزاینده ای به عنوان یک معضل اجتماعی شناخته شده‌است، که هم سازمان‌های غیردولتی و هم دولتمردان سعی در برطرف کردن آن داشتند.

انواع تنهایی

دو نوع اصلی تنهایی، تنهایی اجتماعی و عاطفی است. این تعریف در سال ۱۹۷۳ توسط رابرت ایس ویس ارائه شد:

تنهایی: تجربه جداسازی عاطفی و اجتماعی.

بر اساس دیدگاه ویس مبنی بر اینکه «هر دو نوع تنهایی باید به طور مستقل مورد بررسی قرار گیرند، زیرا رضایت برای نیاز به تنهایی عاطفی نمی‌تواند به عنوان یک تعادل برای تنهایی اجتماعی عمل کند و برعکس»

افرادی که برای معالجه یا درک بهتر تنهایی تلاش می‌کنند، این دو نوع تنهایی را جداگانه درمان می‌کنند، اگرچه این موارد همیشه دور از انتظار نیست.

1. به خودتان اجازه دهید گریه کنید و سوگوار باشید آن هم به هر میزان که نیاز داشتید. هرچه احساسات خود را سرکوب کنید این مرحله طولانی‌تر خواهد شد.

2. برای کنار آمدن با این غم جدایی سر خودتان را گرم کنید و وقت بیشتری را با دوستان و خانواده خود بگذرانید. از قبل برای خود تدارک ببینید و برنامه‌ریزی‌ هایی کنید که کمتر تنها باشید. فراموش نکنید که باید برای حل و فصل مشکلات احساسی – عاطفی خود کار کنید تا الگوهای احساسی و عادت‌های رفتاری و عشقی خود را در روابط بعدی تکرار نکنید.

3. مراقب سلامت خود باشید هر چه به لحاظ جسمانی احساس بهتری داشته باشید به لحاظ روحی – روانی نیز ثبات بیشتری خواهید داشت. این بدین معناست که هرگز نباید به مواد مخدر، الکل و غذاهای پرچربی و پر قند و شکر رو بیاورید. اینها تنها به تحریک پذیری و حساسیت و متعاقب آن به افسردگی شما خواهند افزود.

4. به طور جدی از صحبت کردن یا ملاقات با نامزد / همسر قبلی خود دوری کنید. صرف نظر از اینکه چقدر دوست دارید به او زنگ بزنید یا وسوسه می‌شوید که دوباره او را ببینید هرگز این کار را نکنید، حتی اگر از احساس تنهایی به شدت رنج می‌برید. هرچه تماستان بیشتر ادامه پیدا کند این مرحله دردناک‌تر و طولانی‌تر خواهد شد.

تنهایی اجتماعی

تنهایی اجتماعی، تنهایی است که مردم به دلیل نداشتن شبکه گسترده‌تر اجتماعی تجربه می‌کنند. آن‌ها ممکن است احساس نکند که عضوی از یک جامعه هستند.

تنهایی عاطفی

تنهایی عاطفی ناشی از فقدان روابط عمیق و پرورشی با افراد دیگر است. ویس مفهوم تنهایی عاطفی خود را با تئوری دلبستگی پیوند زد.

مردم به دلبستگی‌های عمیقی احتیاج دارند، که بعضی اوقات می‌تواند توسط دوستان نزدیک تحقق یابد، اما بیشتر اوقات توسط اعضای نزدیک خانواده مانند والدین و بعداً در زندگی توسط شرکای عاشقانه انجام می‌شود. در سال ۱۹۹۷ انریکو دیتومماسو و بری اسپینر تنهایی عاطفی را از تنهایی رمانتیک و خانوادگی جدا کردند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که تنهایی عاطفی احتمال مرگ را در بزرگسالان مسن تر که به تنهایی زندگی می‌کنند، به‌طور قابل توجهی افزایش داده‌است. در حالی که هیچ افزایش مرگ و میر با تنهایی اجتماعی مشاهده نشده‌است.

تنهایی خانوادگی

تنهایی خانوادگی وقتی به وجود می‌آید که فرد احساس کند ارتباط نزدیکی با اعضای خانواده ندارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ بر روی ۱۰۰۹ دانش آموز نشان داد که تنها، تنهایی خانواده با افزایش فراوانی از آسیب‌های شخص در مقایسه با تنهایی عاشقانه و اجتماعی همراه است.

تنهایی رمانتیک

تنهایی رمانتیک را نوجوانان و بزرگسالانی می‌توانند تجربه کنند که فاقد پیوند نزدیک با یه شریک عاشقانه هستند. روانشناسان ادعا کرده‌اند که شکل‌گیری یک رابطه عاشقانه متعهد یک وظیفهٔ مهم پیشرفت برای بزرگسالان است.

اگرچه اکثر مردم آن را تا اواخر دههٔ ۲۰ زندگیشان یا حتی بیشتر به تأخیر می‌اندازند. افراد در روابط عاشقانه تمایل دارند که تنهایی کمتری نسبت به افراد مجرد از خود نشان بدهند در صورتی که رابطه آن صمیمیت کافی آنان را تأمین کند.افراد در روابط عاشقانهٔ ناپایدار و سرد نیز احساس تنهایی عاشقانه می‌کنند.

دیگر انواع تنهایی

چندین نوع دیگر تنهایی وجود دارد. انواع بیشتر تنهایی شامل وجود احساس تنهایی در جهان خصمانه و تنهایی فرهنگی است که معمولاً در بین مهاجران یافت می‌شود که فرهنگ وطن خود را از دست می‌دهند. این نوع کمتر از تفکیک‌های دیگر تنهایی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، اما می‌توانند در درک تجربه برخی از افراد خاص که از تنهایی رنج می‌برند ارزشمند باشد.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.