کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره نوشته شفیع آبادی

کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره
نوع فایل
Mp3
حجم فایل
20 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان
خرید پکیج کامل | 300,000 تومان

در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کتاب های صوتی شنیدنی با عنوان دانلود کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره نوشته شفیع آبادی را جهت دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی قرار دهیم.

دانلود کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره نوشته شفیع آبادی

کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره ( مصاحبه بالینی ) نوشته دکتر عبداله شفیع آبادی به آموزش مشاوران و روان درمانگران پرداخته و 44 فن مشاوره و روان درمانی مورد بررسی قرار می گیرد.

پیشرفت تکنولوژی موجب گردیده است که انسان کارها را سریع تر انجام دهد. این سرعت به نوبه خود مشکلاتی را نیز برای انسان پدید آورده است. برای بررسی انسان در یک جامعه صنعتی این سؤال مطرح می شود که «آیا پیشرفت تکنولوژی موجب غلبه انسان بر مشکلاتش شده است؟». در جواب باید گفت بلی و خیر. بلی بدین لحاظ که پیشرفت صنعتی موجب گردیده که انسان بتواند با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین ابزار و ماشین های کارهایش را در نهایت دقت و سرعت انجام دهد. انسان به کمک کامپیوترهای بسیار مجهز و پیشرفته، می تواند مشکل ترین مسائل ریاضی و آماری را در حداقل زمان حل کند و در نتیجه مقدار زیادی از وقت و نیرویش را صرفه جویی کند.

پیشنهاد ویژه:کتاب صوتی فراسوی خشونت نوشته مورتی

از سوی دیگر، پیشرفت تکنولوژی مشکلات گوناگونی را نیز برای انسان به وجود آورده است. بدین معنی که سرعت و دقتی که در انجام امور بر اثر پیشرفت تکنولوژی عاید بشر شده، موجب بروز برخی بیماریها و ناراحتی های روانی و تضعیف روابط و ارزشهای انسانی نیز گردیده است.

انسان برای به دست آوردن راحتی و تسهیلات، بسیاری از ارزشهای خود را رها ساخته و خلاقیت و آزادیش را تا حد زیادی وقف ماشین کرده است. انسان قرن حاضر با پذیرش ماشینهای غول پیکر در برابر مشکلات حاصل از آن تسلیم شده و از این دستگاهها انتظار دارد که در موارد بسیار برای او و به جای او تصمیم بگیرند و آینده او را تعیین کنند. انسان که اشرف مخلوقات است اکنون تسلیم ماشین های عظیم و بی جان شده است.

با ادامه چنین وضعی انسان در راه خود- تخریبی و از دست دادن هویت خویش گام بر می دارد. به گفته می (۱۹۶۷) انسان ها سرگرم و شیفته ماشین شده اند، هویت انسانی خود را به تدریج فراموش کرده اند، و رابطه خود را با خویشتن و با دیگران از دست داده اند. به بیانی دیگر، انسان در لابه لای ماشین های عظیم محو شده و با خود، با دیگران و با طبیعت زیبا بیگانه گشته است.

باید بدانیم که تکنولوژی می تواند موجبات خوشبختی انسان را فراهم آورد به شرط آن که به عنوان وسیله ای برای تامین نیازهای انسان مورد استفاده قرار گیرد. یعنی انسان باید با نیروی اراده به کنترل تکنولوژی بپردازد و از آن به عنوان وسیله ای در جهت خوشبختی خود و دیگران استفاده کند.

تکنولوژی هیچ گاه قادر نیست برای انسان ارزش ها و باید و نبایدها را تعیین کند، و هدفها را مشخص سازد. اگر انسان بتواند بر ماشین بی جان مسلط شود، خواهد توانست با توجه به نیازها، آرزوها و ارزشها مسیرش را مشخص سازد. در غیر این صورت، خود و اطرافیان با مشکلات متعددی دست به گریبان خواهند شد که در نهایت حاصلی جز نابودی انسان و طبیعت را برای بشریت به ارمغان نخواهد آورد.

از این رو عواقب ناخوشایند حاصل از پیشرفت سریع و کنترل نشده تکنولوژی که زائیده دست خود بشر است، عده ای از متخصصان علوم انسانی را واداشته تا راه چاره ای برای آن بیندیشند و توجه به ارزش های انسانی را مدنظر قرار دهند. عواملی نظیر احساس تنهایی، احساس پوچی و بی ارزشی و پرداختن به کارهای یکنواخت – به عنوان بخشی از ارمغان های زندگی صنعتی – موجب خستگی و فرسودگی و کاهش کارآمدی انسان گردیده اند.

نتیجه آن که، انسان به عنوان اشرف مخلوقات باید با توجه به ارزشهای والای خود کنترل تکنولوژی را در دست گیرد و از آن در جهت خیر و صلاح و آرامش خود و همنوعان بهره برداری کند. مشاوران و روان درمانگران برای کمک به انسان برای غلبه بر نگرانی ها و ناراحتی ها تخصص دارند و می توانند فرد درمانده را در رها شدن از این گرفتاریها یاری دهند.
یکی از روش های مناسب مبارزه با نابسامانی های قرن و کاهش مشکلات اجتماعی، آن است که پیشگیری از مشکلات و اصلاح و تغییر رفتارهای نامطلوب از نسل جوان – یعنی دانش آموزان مدارس- آغاز گردد. نظام آموزشی ما به تغییرات گسترده و همه جانبه ای در حیطه های کاربردی و تربیت یک شهروند خوب نیاز دارد.
امروزه گروه کثیری از معلمان همچون یک ماشین دانش آموزان را با انبوهی از اصول و حقایق آشنا می سازند و هماهنگی و انطباق چندانی بین واقعیات زندگی با اصول آموخته شده وجود ندارد.با توجه به این که آموزش و پرورش باید دانش آموزان را برای زندگی واقعی آماده سازد، مشاور با استفاده از فنون راهنمایی و مشاوره و با همکاری و هماهنگی سایر کارکنان مدرسه می تواند دانش آموزان را در درک و کاربرد آموخته ها یاری دهد و در برنامه های آموزشی و پرورشی تغییرات مطلوبی را پیشنهاد کند و با همکاری و هماهنگی دیگران به مرحله اجرا در آورد. جهت ارایه خدمات راهنمایی و مشاوره موثر در مدرسه لازم است اطلاعات جامعی درباره دانش آموزان موجود باشد، در این زمینه با تشکیل پرونده راهنمایی می توان اطلاعات سودمند و مفیدی را برای یاری رساندن به دانش آموزان در حیطه های فردی، اجتماعی، شغلی، و آموزشی جمع آوری کرد (کینرا ، ۲۰۰۸). پرونده راهنمایی فرمهای مشخصات فردی، رشد و سلامت جسمی و روانی، استعدادها، علایق، میزان سازگاری فردی و اجتماعی، محل زندگی، اطلاعات تحصیلی، رتبه و نمره آزمونها، اشتغال، شرح زندگی، نتیجه مصاحبه ها، و اطلاعات پیگیری را در برمی گیرد. مشاوران از این اطلاعات می توانند در زمینه راهنمایی دانش آموزان بهره گیرند (کاکار”، ۲۰۰۵؛ شارما، ۲۰۰۷). نکته مهم آن است که بخش مربوط به اطلاعات محرمانه فقط باید در دسترس مشاور و سایر افراد ذی صلاح قرار گیرد. اطلاعات ضروری و مهم در پرونده راهنمایی ثبت و نگهداری می شوند. پرونده باید جای کافی برای اضافه کردن اطلاعات را داشته باشد و در تمام دوران تحصیل دانش آموز مورد استفاده قرار گیرد.

فهرست مطالب کتاب فنون و روش های مشاوره

فصل اول : لزوم مشاوره
مقدمه
ایجاد احساس نیاز و علاقه به مطالب آموختنی
شناخت خود و ارزش های وابسته به آن
تاکید بر اینجا و اکنون
دادن فرصت برای تفکر ( خود – یابی )
تجدید نظر در شیوه های گزینش و آموزش معلم
خلاصه

فصل دوم : مشاوره
راهنمایی
مشاوره
نقش های رهبر گروه
مقایسه اهنمایی ، مشاوره و روان درمانی
روش های مشاوره
خلاصه

فصل سوم : مصاحبه مشاوره ای ( بالینی )
مقدمه
مراحل مصاحبه مشاوره ای
مرحله بقا
ویژگی های مشاوره موفق
خلاصه

فصل چهارم : روش ها و فنون مشاوره
مقدمه
وضعیت اتاق مشاوره
گوش دادن
انعکاس
سازمان دادن
رهبری جلسات
تشویق
سکوت
مقاومت
دکمه فشار
نتایج بی نظیر
خلاصه

فصل پنجم : بازی درمانی
تعریف
هدف ها
اصول
روش ها
بازی درمانی گروهی
تشکیل بازی درمانی گروهی
خلاصه

فصل ششم : مشاوره سوگ
تعریف سوگ و سوگواری
علل سوگ
نظریه روان تحلیل گری
نظریه زیست شناختی
خلاصه

فصل هفتم : کاربرد آزمون در مشاوره
تعریف
تارخچه آزمون ها
ویژگی های آزمون ها
هدف
طبقه بندی آزمون ها
اجرای آزمون
صلاحیت
راز داری
خلاصه

فصل هشتم : مشاوره چند فرهنگی
مفدمه
ضرورت مشاوره چند فرهنگی
تاریخچه مشاوره چند فرهنگی
خلاصه

فصل نهم : اخلاق در مشاوره
مقدمه
اصول اخلاقی در مشاوره
خلاصه

فصل دهم : فرم ها و پرسشنامه ها
اول _ فرم های گزارش از جلسه ی مشاوره
دوم _ پرسش نامه های شناخت مراجع
سوم _ پرسش نامه های ارزشیابی از چلسات مشاوره
خلاصه

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.