پکیج آموزش زبان دانمارکی به صورت قدم به قدم

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
900 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان دانمارکی که در دانمارکی به آن Dansk sprog گفته می شود یک زبان از زبان های ژرمنی شمالی است که تقریبا جمعیتی ۶ میلیون نفری به آن زبان صحبت می کنند، این افراد بیشترشان در کشور دانمارک، گرینلند و جزایر فارو زندگی می کنند. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا دوره جامع آموزش زبان دانمارکی را در اختیار شما عزیزان علاقه مند به یادگیری این زبان قرار دهیم و با مشاهده این پکیج آموزشی خواهید توانست تا بر زبان دانمارکی مسلط شوید.

دوره جامع آموزش زبان دانمارکی

اگر تصمیم دارید تا یک زبان خارجی را به صورت کامل یاد بگیرید و بتوانید آن را متوجه شوید و به آن زبان صحبت کنید لازم است تا از منابع معتبری که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید تا به صورت گام به گام با شما پیش رفته و آن زبان را به شما یاد دهد، بنابراین اگر قصد دارید تا زبان دانمارکی را فرا بگیرید این محصول به شما کمک می کند تا با لغات و اصطلاحات و همچنین دستور زبان دانمارکی آشنا شوید و به سطح قابل قبولی از زبان دانمارکی دست یابید.

دوره جامع آموزش زبان دانمارکی
دوره جامع آموزش زبان دانمارکی

آشنایی با زبان دانمارکی

تقریبا حدود ۵۰ هزار فرد دانمارکی در بخش های شمالی شلسویگ – هولشتاین که در کشور آلمان زندگی می کنند نیز به زبان دانمارکی صحبت می کنند به طوری که زبان دانمارکی در آنجا جز زبان های اقلیت محسوب می شود.

در کشور ایسلند، زبان دانمارکی را در کنار زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در مدارس آموزش می دهند و در برخی موارد زبان نروژی و یا زبان سوئدی با زبان دانمارکی جایگزین می شوند. در کشورهایی همچون آرژانتین، آمریکا و کانادا انجمن هایی تحت عنوان انجمن های دانمارکی زبان فعال هستند و در این مورد تحقیق و پژوهش انجام می دهند. همچنین به دلیل مهاجرت هایی که انجام شده است چیزی حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از افرادی که در کشور گرینلند زندگی می کنند، زبان دانمارکی را به عنوان زبان مادری شان استفاده می کنند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش زبان آلمانی به صورت کامل


طبق تحقیق هایی که در زمینه زبان شناسی انجام شده است، مشخص گردیده که مثل سایر زبان های ژرمنی شمالی، زبان دانمارکی یکی از بازمانده های زبان نورس باستان است. نورس باستان یکی از زبان های رایج در بین ژرمن هایی بود که در زمان وایکینگ ها در اسکاندیناوی استفاده می شد.

به طور کلی زبان های دانمارکی و سوئدی از گویش نورس شرقی گرفته شده اند، ولی زبان نروژی میانه قبل از این که از زبان دانمارکی تاثیر بگیرد، و همچنین نروژی بوکمل در کنار فارویی و ایسلندی جز دسته نورس غربی به حساب می آیند. یکی از نظریاتی که امروزه مطرح است این است که زبان های امروزی دانمارکی، سوئدی و نروژی را به عنوان اسکاندیناویایی سرزمینی و فارویی و ایسلندی را به عنوان اسکاندیناوی جزیره ای دسته بندی می کنند. نکته ای که وجود دارد این است که فهم متقابل به گویش های هر منطقه دارد به طوری که در نوشتار، زبان ها قابل فهم هستند ولی در صحبت کردن زبان دانمارکی با زبان ها سوئدی و نروژی متفاوت است.

تا قرن ۱۶ میلادی، زبان دانمارکی شامل گویش های گوناگون از شلسویگ تا اسکونه بدون زبان معیار و املای مشخص بود.

همراه با اختراع دستگاه چاپ ، یک زبان معیار به عنوان گویش کپنهاگ رشد کرد. این زبان در آموزش و همچنین اداره کشور مورد استفاده قرار گرفت، اما زبان آلمانی و زبان لاتین تا قرن ۱۷ میلادی همچنان به عنوان مهم ترین زبان های نوشتاری بودند.

پس از آنکه دانمارک زمین هایش را به آلمان و سوئد از دست داد، یک جنبش ملی گرایانه در آنجا شکل گرفت و زبان دانمارکی را به عنوان بخش مهمی از هویت دانمارکی پذیرفتند و در قرن های ۱۸ و ۱۹ میلادی آثار مهمی در ادبیات دانمارک شکل گرفت. اما امروزه دیگر گویش های قدیمی زبان دانمارکی از بین رفته است هر چند که لهجه هایی که برای هر منطقه است وجود دارد اما بین نسل ها تفاوت های زیادی وجود دارد.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش زبان سوئدی


گنجایش واکه ای زبان دانمارکی بسیار بزرگ است و این زبان از ۲۷ واک واجی جداگانه تشکیل شده است و نوای گفتار زبان دانمارکی به وسیله همخوان چاکنایی به نام استود توصیف شده است. به دلیل تفاوت هایی که در تلفظ به خصوص در واکه ها وجود دارد بیشتر افراد از این زبان به عنوان سخت ترین زبان یاد می کنند.

گرامر زبان دانمارکی از نوع تصریفی است و ترکیب و صرف فعل آن با قاعده و بی قاعده است. در زبان دانمارکی اسم ها و ضمیرها، جنسیت مشترک و خنثی را از هم جدا می کنند. زبان دانمارکی همانند زبان انگلیسی فقط باقی مانده ای از حالت گرامر را دارد، به خصوص در اسم ها و بر خلاف زبان انگلیسی، قابلیت علامت گذاری اشخاص بر روی فعل ها را از دست داده است.

معمولا زبان ها اسکاندیناوی به عنوان یک طیف از گویش های مختلف شناخته می شود و هیچ تقسیم بندی مهمی میان زبان ها محلی مختلف آن وجود ندارد.

آموزش صفر تا صد زبان دانمارکی
آموزش صفر تا صد زبان دانمارکی

گویش در زبان دانمارکی به ۳ دسته تقسیم می شود :

  • دانمارکی غربی
  • دانمارکی شرقی
  • دانمارکی جزیره ای

با نظر به این که زبان ها اسکاندیناوی از گویش های مختلف هستند، گویش دانمارکی شرقی را می توان به عنوان میانجی دانمارکی و سوئدی دانست.

نگاهی به گویش امروزی زبان دانمارکی

پس از این که کتاب انجیل ترجمه شد، رشد و توسعه زبان دانمارکی به عنوان یک زبان نوشتاری و به عنوان زبان دینی، اداری و زبان عمومی سرعت گرفت. در نیمه دوم قرن ۱۷ میلادی، زبانشناسان برای زبان دانمارکی یک دستور زبان ایجاد کردند، در قرن ۱۸، یکی از زبان شناسان دانمارکی به نام راسموس راسک رشته های تطبیقی و تاریخی را جمع آوری کرد و نخستین کتاب دستور زبان دانمارکی را به زبان انگلیسی نوشت.

ادبیات دانمارکی با آثار لودویگ هولبرگ گسترش یافت و آثار تاریخی و علمی و نمایش نامه های او زمینه های کانون ادبی زبان دانمارکی را شکل داد.

آشنایی با گویش های زبان دانمارکی

زبان دانمارکی بر پایه گویش های کپنهاگ است و بر خلاف سوئدی و نروژی، دانمارکی بیشتر از یک قاعده زبانی ندارد. بیش از ۲۵ درصد از افرادی که به زبان دانمارکی صحبت می کنند و بیشتر در مرکز شهر زندگی می کنند منجر به ایجاد یک قاعده زبانی یکپارچه شده اند.

گویش های سنتی دانمارکی با گویش معیار زبان دانمارکی متفاوت است و امروزه بیشتر گویش های سنتی در دانمارک از بین رفته اند و دیگر به صورت کلی مورد استفاده قرار نمی گیرند و صرفا برخی از افراد کهنسال از آن استفاده می کنند.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.