کارگاه روانشناسی تیپ شناسی نسل ها

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
400 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

تیپ شناسی نسل ها یکی از مواردی است که به ما کمک می کند تا بتوانیم نگرش های مختلف را بشناسیم و در نتیجه رفتار مناسبی را با افراد داشته باشیم. همواره به این موضوع توجه داشته باشید که اگر می خواهید با نسل های مختلف ارتباط خوبی برقرار کنید نیاز است تا با دنیای ذهنی آنها آشنا باشید و بدانید که آنها در چه دنیایی زندگی می کنند و دارای چه باورهای ذهنی مختلفی هستند.

ما در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین بسته های آموزشی با عنوان پکیج تیپ شناسی نسل های مختلف را در اختیار شما افراد علاقه مند به روانشناسی و شخصیت شناسی قرار دهیم.

پکیج تیپ شناسی نسل ها

آشنایی با شخصیت افراد به ما کمک می کند تا نگاه بهتری به باورها و افکار هر فرد داشته باشیم و در نتیجه نقطه نظرها به شدت کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال اگر فردی با پدر یا مادرش دچار مشکل است و نمی تواند به راحتی در خانه با آنها زندگی کند صرفا به دلیل تفاوت نسل هاست. زیرا والدین ما در دوره ای مختلف زندگی کرده اند و ما در دوره ای دیگر به دنیا آمده ایم. از این رو ایجاد رابطه با یکدیگر نیازمند شناخت عمیق از دنیای ذهنی می باشد.

آشنایی با تیپ های مختلف شخصیتی در نسل های گوناگون

اگر شما علاقه دارید تا به صورت حرفه ای با شخصیت و نگرش نسل های مختلف آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان پکیج تیپ شناسی نسل ها را دریافت نمایید. این بسته آموزشی به شما کمک می کند تا بدانید هر نسل دارای چه ویژگی های شخصیتی است و شما باید چه رفتاری نسبت به هر نسل داشته باشید. پیشنهاد می شود تا به پکیج روانشناسی شخصیت مراجعه فرمایید.

نسل به چه معناست؟

در تعریف نسل باید بیان کنیم که نسل به انسان هایی گفته می شود که در یک دوره زمانی زندگی کرده اند یا در آن دوره متولد شده اند و دارای اشتراکات زیادی هستند. معمولا افرادی که به صورت میانگین در زمانی در حدود ۳۰ سال به دنیا آمده اند و دوران نوجوانی، جوانی، میانسالی و سالخوردگی آنها از نظر اجتماعی، اقتصادی، سیاسی جامعه در شرایط یکسانی بوده است را تحت عنوان نسل می شناسند.

دهه چیست؟

یک دهه به معنای یک بازه زمانی ۱۰ ساله است و افرادی که در یک دهه به دنیا می آیند تحت عنوان بچه های آن دهه شناخته می شوند. به عنوان مثال افرادی که در دهه ۴۰ به دنیا آمده اند را با نام دهه چهلی ها می شناسند.

تیپ شناسی شخصیت

شخصیت شناسی علمی است که به ما کمک می کند تا بتوانیم به صورت دقیق با خصوصیات و ویژگی های افراد آشنا باشیم. زمانی که از شخصیت شناسی صحبت به میان می آید به این معناست که قصد داریم تا بررسی نماییم که افراد دارای چه ویژگی هایی می باشند.

همانطور که میدانید تعریف شخصیت عبارت است از : شخصیت یا Personality را می توان الگوهای معین و مشخصی از تفکر، هیجان و رفتار تعریف کرد که سبک شخصی فرد را در تعامل با محیط اجتماعی و مادی‌ اش رقم می ‌زنند. به عبارت دیگر شخصیت شامل ویژگی‌ های نسبتاً باثبات و پایدار است که در توصیف آنها از صفاتی همچون زودرنج، مضطرب، پُرحرف، درونگرا، برونگرا و غیره استفاده می‌شود.

اگر ما با شخصیت های مختلف آشنا باشیم می توانیم نگاه عمیق و دقیقی نسبت به هر فرد داشته باشیم و همچنین دلیل رفتار انسان ها نیاز به خوبی شناخته می شود. زمانی که در مورد دهه های مختلف سنی صحبت می کنیم باید بدانیم که هر یک از افراد در چه دوره ای به دنیا آمده اند و در آن دوره چه اتفاقاتی رخ داده است.

به عنوان مثال افرادی که در دهه ۲۰ به دنیا آمده اند قطعا تجربیاتی را پشت سر گذاشته اند که افراد دهه ۴۰ با آنها آشنا نبوده و همین موضوع می تواند تاثیر زیادی در رابطه افراد بگذارد. همچنین برای آموزش بیشتر به کارگاه چهره شناسی مراجعه فرمایید.

از این رو بسیار مهم است که بر روی تیپ شناسی نسل ها به خوبی کار کنیم و بدانیم که افراد در دهه های مختلف سنی دارای چه ویژگی های رفتار هستند.

تفاوت نسل ها و دهه ها

شایان ذکر است که افراد در دوران مختلف تجربیات متفاوتی را از سر می گذرانند و نیاز است تا به خوبی با رخدادهای هر دوره آشنا باشیم تا بتوانیم رفتار مناسبی را با افراد داشته باشیم.

نکته بسیار مهمی که در این میان باید به آن اشاره شود این است که افراد به دلایل مختلف از زندگی شان ناراضی هستند و به همین دلیل ممکن است گرفتار مشکلاتی مانند اختلال افسردگی شوند. بنابراین افراد باید مهارت های مختلف را یاد بگیرند تا بتوانند تحلیل دقیقی از زندگی شان داشته باشند. چرا که افراد در هر دوره ای توانسته اند زندگی خودشان را داشته باشند و با توجه به مشکلاتی که وجود داشته است بالاخره به هر طریقی که بوده است افراد از زندگی شان لذت برده اند.

در خصوص تفاوت نسل ها باید اشاره شود که ارزش ها و باورهای هر دوره از زندگی می تواند بر روی نگرش و باور افراد به صورت مستقیم تاثیر بگذارد و در نتیجه رفتار افراد نیز متناسب با باورهایی که دارند تغییر می کند. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه ارتباط با رده های مختلف سنی مراجعه فرمایید.

به عنوان مثال افرادی که دارای نگرش کمک به همنوع هستند می توانند بدون داشتن هیچ گونه چشم داشتی به دیگران کمک کنند. این در حالی است که اگر فردگرایی در انسان ها افزایش پیدا کند قطعا افراد فقط به فکر زندگی خودشان هستند و به همین دلیل افکار و باورهای نوع دوستی نیز کمرنگ می شود.

تیپ شناسی نسل ها چه کمکی به ما می کند؟

نهاد خانواده یکی از مهم ترین نهادهایی است که در هر جامعه ای وجود داشته و افراد باید تلاش کنند تا ارزش های موجود در خانواده به خوبی حفظ و نگهداری شود. به عنوان مثال احترام به بزرگترها موضوعی است که در جوامع مختلف به عنوان یک ارزش شناخته می شود.

دهه های مختلف سنی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

اما هنگامی که فردگرایی در بین افراد رواج پیدا می کند ما مشاهده میکنیم که افراد توجه چندانی به افراد بزرگتر نداشته و حتی در بسیاری از موارد بر این باورند که باید به فکر زندگی خودشان باشند و اگر بخواهند به دیگران هم فکر کنند از زندگی عقب می افتند.

لازم به ذکر است که مباحثی مانند عقب افتادن در زندگی از جمله مواردی است که در افراد جدید بسیار شنیده می شود. یعنی نسل های گذشته با توجه به نوع شغل و ارزشی که در جامعه رواج داشته است بر این باور بوده اند که خیلی نباید حرص مال و منال دنیا را خورد. زیرا خدا روزی رسان است و ما فقط باید تلاش خودمان را انجام دهیم و نتیجه را به خداوند واگذار نماییم.

این باور باعث می شود تا افراد آرامش بیشتری در زندگی داشته باشند. اما افراد که در دهه های جدیدتر به دنیا آمده اند بسیار عجله دارند و همواره فکر می کنند که از خودشان عقب هستند و باید به نقطه ای در زندگی برسند که به صورت دقیق آن نقطه مشخص نبوده و نمی دانیم چه زمانی به هدفی که مشخص کرده ایم خواهیم رسید. پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش شخصیت شناسی MBTI مراجعه فرمایید.

بنابراین همانطور که مشاهده می کنید نسل ها و دهه های مختلف دارای باورها و افکار مختلفی بوده و نیاز است تا افراد با انواع تیپ های شخصیتی آشنا باشند و بدانند که دهه های مختلف سنی دارای چه خصوصیاتی هستند. به یاد داشته باشید که تفاوت بزرگی که بین افراد وجود دارد به دلیل ارزش ها و باورهای موجود در جامعه بوده است و همین موارد سبک زندگی اشخاص را تعیین می کند.

به عنوان مثال ممکن است شما فردی را مشاهده کنید که از نظر شما فردی خسیس محسوب می شود و یا همین فرد هنگامی که شما را مشاهده می کنید فکر می کند که شما بسیار خودخواه هستید و نمی خواهید به توصیه های آنها توجهی داشته باشید.

حال اگر شما با تیپ های شخصیتی یکدیگر به خوبی آشنا باشید می توانید متوجه شوید که هیچ فرقی بین شما وجود نداشته و صرفا به دلیل تفاوت هایی که در تجربه داشته اید به چنین باورها و افکاری دست پیدا کرده اید.

با توجه به مواردی که در این قسمت ارائه شد متوجه می شویم که لازم است تا مهارت مان را در زمینه تیپ شناسی نسل ها و دهه های مختلف سنی افزایش دهیم و بدانیم که افراد هر دهه دارای چه ویژگی های رفتاری هستند. بنابراین اگر شما به موضوعات شخصیت شناسی و روان شناسی و جامعه شناسی علاقه فراوانی دارید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان پکیج تیپ شناسی نسل ها را دریافت نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.