پکیج آموزش نحوه نوشتن مقاله ISI

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
2.5 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

نوشتن مقاله ISI بسیار با اهمیت بوده و لازم است تا افرادی که تحصیلات آکادمیک خود را ادامه می دهند در حوزه ای که فعالیت می کنند اقدام به نوشتن مقاله ISI کنند. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین پکیج های آموزش مقاله نویسی ISI با عنوان پکیج آموزش نحوه نوشتن مقاله ISI به صورت تخصصی را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری مراحل نوشتن مقاله ISI قرار دهیم.

پکیج آموزش نحوه نوشتن مقاله ISI به صورت تخصصی

در پکیج آموزش نحوه نوشتن مقاله ISI شما علاقه مندان به مقاله نویسی با مراحل نوشتن مقالات ISI آشنا شده و خواهید توانست تا خودتان مقاله بنویسید.

مقاله ISI چیست؟

به صورت کلی باید گفت مقاله ای که در مجلات ISI چاپ می شوند را مقالات ISI می گویند. به عبارت دیگر ISI مرجعی است که مشخص می کند مجلات و نشریات دارای چه رتبه ای هستند و برای این که بدانیم کدام یک از نشریات ISI هستند باید به وب سایت mjl.clarivate.com مراجعه نماییم و نام نشریه مورد نظر را جستجو نماییم.

آشنایی با ساختار مقالات ISI

هنگامی که تصمیم می گیرید برای مجلات دانشگاهی چیزی بنویسید با یک کار بسیار رقابتی و چالش برانگیز روبرو می شوید زیرا باید تمام قوانین و اصول را برای نگارش مقاله ای کامل که در برابر رد شدن مصون باشد در نظر بگیرید.

آموزش کامل مقال نویسی

پکیج آموزش نحوه نوشتن مقاله ISI

مراحل نوشتن مقاله ISI

همه مقالات علمی و تحقیقاتی روشی را برای ارتباط دانشمندان با سایر دانشمندان در مورد نتایج تحقیقات خود ارائه می دهند. آنها دارای قالب کلی یکسان و قسمتهای متمایز هستند که نوع خاصی از اطلاعات را نشان می دهند. تعداد و سرفصل بخش ها ممکن است در مجلات متفاوت باشد اما در بیشتر موارد شما باید یک ساختار اساسی را حفظ کنید.

یک مقاله ISI علمی شامل بخشهای زیر است:

  • عنوان
  • خلاصه
  • کلید واژه ها
  • معرفی
  • مواد و روش ها
  • نتایج
  • بحث
  • نتیجه
  • تقدیر و تشکر
  • منابع

عنوان در مقالات ISI

عنوان اولین چیزی است که دیگران را به خواندن مقاله شما جذب می کند. عنوان باید از نظر علمی صحیح باشد و آنچه را که در تحقیقات انجام شده است به درستی ارائه دهد زیرا اولین عنصری است که ویراستار مجله یا خواننده می بیند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش کامل پروپوزال نویسی


عنوان باید موضوع اصلی مقاله را خلاصه کرده و جذاب باشد. یک محقق باید از نوشتن عناوین طولانی و استفاده از کلمات اختصاری ناشناخته در عنوان مقاله خودداری کند.

نوشتن خلاصه در مقاله ISI

چکیده مقاله یک خلاصه کامل اما بسیار کوتاه از مقاله را در اختیار خواننده قرار می دهد. در این بخش محقق باید تحقیقات خود را به طور واضح و دقیق اهمیت موضوع و نتایج بدست آمده را در تعداد محدودی از کلمات (بسته به نوع مجله ، به عنوان مثال تا 200 کلمه) خلاصه کند.

فیلم آموزش مقاله نویسی

آموزش نوشتن و چاپ مقالات ISI

چکیده مقاله باید به گونه ای نوشته شود که دیگران را به خواندن مقاله شما ترغیب کند. هیچ اطلاعاتی را فراتر از اطلاعاتی که در مقاله شما استفاده می شود وارد نکنید. چکیده معمولاً با صدای منفعل برای گزارش یافته ها به جای تمرکز بر افراد نوشته می شود. به خاطر داشته باشید که در چکیده هرگز از منابع استفاده نمی شود.

اگر از کلمات اختصاری در چکیده استفاده می کنید باید عبارت کامل را در پرانتز بعد از مخفف یا مخفف داخل پرانتز پس از عبارت کامل قرار دهید. معمولاً می توانید از زمان حال در چکیده خود استفاده کنید اما از افعال زمان گذشته نیز می توانید استفاده کنید.

به طور کلی دو نوع چکیده وجود دارد:

توصیفی: چکیده های توصیفی در زمینه های علوم انسانی و اجتماعی یا روانشناسی استفاده می شود و به طور خلاصه کار طولانی تر را توصیف می کند. این نوع چکیده ها حدود 50 تا 100 کلمه هستند.

ساختار یک چکیده توصیفی به طور کلی به شرح زیر است:

  • تاریخ
  • هدف
  • محدوده تحقیق

آموزنده: چکیده های آموزنده معمولاً در مقالات مهندسی ، علمی یا روانشناسی استفاده می شوند و همه استدلال های اصلی و نتایج مهم را ارائه می دهند. این چکیده شامل حدود 200 کلمه است و شامل بخشهای زیر است:

    • تاریخ
    • هدف
    • روش
    • یافته ها و نتایج
    • نتیجه

به کاربردن کلید واژه ها

کلمات کلیدی ترجیحاً باید عبارتهایی از 2-4 کلمه باشند که نشان می دهد مقاله در چه موضوعی است و ارتباط تنگاتنگی با موضوع شما دارد. کلمات کلیدی نوشته شده در یک کلمه قابل قبول هستند اما ممکن است باعث ایجاد تطابق غلط زیادی شوند. با کمک کلمه کلیدی شما ، نویسندگان و محققان دیگر می توانند مقاله شما را پیدا کنند.

بخش معرفی در مقالات ISI

به طور خلاصه در قسمت مقدمه باید به سوال “چرا” پاسخ دهید و دلایل خود را در مورد انتخاب آن موضوع برای تحقیق ، اهمیت آن ، روش ها یا رویکردهای تحقیق خود و غیره روشن کنید. در این قسمت شما همچنین برخی اطلاعات پیش زمینه را ارائه می دهید و زمینه توصیف مشکل یا سوال تحقیق را تعیین می کنید. در اینجا شما همچنین می توانید به شکاف دانش اشاره کنید که باید در بقیه مقاله خود پر شود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش جامع روش تحقیق و پایان نامه نویسی


در ابتدای مقدمه بهتر است به صورت کلی صحبت کنید و به تدریج جزئیات و موضوع اصلی تحقیق را توضیح دهید.

در این بخش باید تحقیقات و نتایج بدست آمده در گذشته ، کاستی ها یا کمبودهای آنها و سپس رویکرد مورد استفاده برای نگارش مقاله را شرح دهید.

آخرین پاراگراف بخش مقدماتی ، ساختار کلی مقاله و موضوعاتی را که باید در بخشهای بعدی مورد بحث قرار گیرد تشریح می کند. زمان افعال مورد استفاده در این بخش ترکیبی از حال و گذشته است.

قسمت مواد و روش ها در مقاله

نوشتن بخش مواد و روش ها می تواند خسته کننده باشد اما اگر به خوبی توصیف و نوشته شود نتیجه گیری شما را تقویت می کند و می تواند شانس چاپ مقاله شما را در یک مجله خوب افزایش دهد.

بخش روش ها شرکت کنندگان ، نتایج ، مداخلات ، تصادفی سازی ، آزمایش های کور و غیره را توصیف می کند تا به خواننده در تعیین دقیق نحوه انجام آزمایش توسط نویسندگان کمک کند. نویسنده مقاله تکنیک های خاص و استراتژی کلی تجربی را در این بخش شرح می دهد.

بهترین نشریات برای چاپ مقالات

مقالات ISI چه خصوصیاتی باید داشته باشند؟

با نوشتن این بخش باید با اطلاعات کلی که در تمام زمینه کاربرد دارد و با جزئیات تجربی خاص خاتمه می یابد شروع کنید. شما می توانید آزمایشات و اطلاعات آماری را تا حد ممکن کامل کنید و از اشاره به مزایا و معایب روشها یا نتایج خاص از هر نوع خودداری کنید.

نوشتن نتایج در مقاله ISI

در این بخش دستاوردها ، یافته ها و ارزش های عددی نتایج آزمون ، اهمیت و اعتبار آنها و همچنین ویژگی های آماری باید به طور واضح و دقیق توضیح داده شود. زمان فعل مورد استفاده در این بخش به صورت گذشته است. هدف اصلی این بخش ارائه نتایج شما است. این بخش را گزارش عینی از نتایج کنید و تمام تفسیرهای این بخش را حفظ کنید.

یافته های خود را در این قسمت خلاصه کرده و در صورت امکان آنها را در جداول یا شکل ها ارائه دهید. تمام نتایج موجود در متن را شرح دهید و خواننده را به مشاهدات مربوطه هدایت کنید. نتایج آزمایشات کنترلی را شرح دهید و مشاهداتی را که در جداول یا شکل ها ارائه نشده اند درج کنید. داده ها را تجزیه و تحلیل کرده سپس آنها را در قالب نمودار ، جدول یا شکل ارائه دهید.

نحوه نوشتن تجزیه و تحلیل در مقالات

این بخش نتایج و دستاوردهای تحقیق را تفسیر و تجزیه و تحلیل می کند و بنابراین نیاز به دانش گسترده دارد. این بخش باید تحقیقات قبلی مربوط به موضوع مقاله ذکر شده در مقدمه را تشریح کند و روشها یا نتایج آن مقالات را با روشهای مطالعه شما مقایسه کند. همچنین لازم است مزایا و معایب تحقیقات کنونی و همچنین سازگاری یا ناسازگاری یافته های خود با یافته های قبلی را به دقت توضیح دهید. زمان فعل مورد استفاده در این بخش در گذشته است.

بخش نتیجه گیری در مقالات

این بخش یک مرور بسیار کوتاه از کل مقاله است. در واقع این بخش شبیه چکیده است اما به طور کلی هیچ محدودیتی در تعداد کلمات ایجاد نمی کند. این بخش اهمیت موضوع ، نتایج کلی تحقیق و تحقیقات انجام شده و همچنین تحقیقات آینده در مورد این موضوع را توضیح داده و بیان می کند. زمان افعال مورد استفاده در این بخش ترکیبی از گذشته و آینده است.

نحوه نوشتن تقدیر و تشکر در مقاله

این بخش لزوماً در همه مقالات یافت نمی شود. در این قسمت از همه کسانی که در انجام تحقیق کمک کرده اند تشکر می کنیم. همچنین می توانید از موسساتی که برای مطالعه تحقیقاتی شما حمایت کرده اند یا تجهیزات لازم را ارائه کرده اند تشکر کنید و از بازبینانی که به ارائه بینش های ارزشمند در مورد نحوه بهبود مقاله شما کمک کرده اند قدردانی کنید.

نوشتن اصولی منابع در مقالات

این بخش منابع ذکر شده در سراسر مقاله را ارائه می دهد و در انتهای مقاله شما آمده است. منابع باید به ترتیب حروف الفبا و بر اساس نام نویسنده اول فهرست شوند و شماره گذاری نشده باشند.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.