کارگاه روانشناسی آموزش ذهن آگاهی

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
80 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

ذهن آگاهی یکی از روش های نوین روان درمانی در علم روانشناسی است که به مراجعین کمک می کند تا بتوانند بسیاری از مشکلات روانی شان را به راحتی درمان کنند. در واقع زندگی انسان ها به شکلی می باشد که گرفتاری های روزمره می تواند سبب بروز بسیاری آسیب های روانی شود.

شایان ذکر است که متد نوین ذهن آگاهی به افراد کمک می کند تا خیلی راحت و با انجام تمریناتی خاص ذهنشان را از تمامی مشکلات و فشارهای روانی خالی کنند. همواره به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما می خواهید زندگی سالم و آرامی را تجربه کنید می بایست را خودتان را از تمامی وابستگی ها و فشارهای موجود رها سازید.

ما در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کارگاه های روانشناسی با عنوان آموزش ذهن آگاهی را در اختیار شما افراد علاقه مند به روان درمانی و مشاوره قرار دهیم.

آموزش ذهن آگاهی

هنگامی که انسان ها اسیر زندگی روزمره شان می شوند به صورت ناخودآگاه وارد دالان های پیچیده فشارهای روانی می شوند. در واقع خود فرد نسبت به این موضوعات آگاهی نداشته و صرفا وارد مسیر آسیب می شود. اگر این روند ادامه داشته باشد قطعا بعد از فشارهای روانی شما گرفتار اختلالاتی مانند افسردگی خواهید شد.

به همین جهت لازم است تا نگاه عمیق و دقیقی نسبت به زندگی و تجربیات شخصی تان داشته باشید و مشاهده کنید که در زندگی چه هدفی را دنبال می کنید و چه چیزهایی برای شما مهم می باشد. مشخص کردن اولویت ها به شما کمک می کند تا بتوانید با دقت برای زندگی تان برنامه ریزی کنید و در نهایت بسیاری از فشارهای روانی موجود را حل می کنید.

آموزش ذهن آگاهی به صورت قدم به قدم در اتاق درمان

کارگاه روانشناسی ذهن آگاهی در اتاق مشاوره یکی از جامع ترین پکیج های آموزشی برای افرادی می باشد که به علم روانشناسی علاقه دارند و میخواهند با متدهای نوین درمانی آشنا شوند. همچنین اگر شما علاقه دارید تا به صورت علمی و تخصصی ذهن آگاهی را یاد بگیرید می توانید از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه آموزش ذهن آگاهی را دریافت نمایید و به صورت قدم به قدم تکنیک های آن را یاد بگیرید. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش مایندفولنس مراجعه نمایید.

ذهن آگاهی چیست؟

برای تعریف ذهن آگاهی می توانیم از خود واژگانی که در آن وجود دارد استفاده کنیم. در واقع ذهن آگاهی که برخی از متخصصین به آن توجه آگاهی هم می گویند یعنی ”توجه به زمان حال بدون داشتن قضاوت” همانطور که مشاهده می کنید ذهن آگاهی نوعی فرایند روانشناختی است که به فرد کمک می کند تا بتواند اراده خودش را تحت کنترل داشته باشد و از این طریق قادر است تا به اصلاح اشتباهاتی که در ناخودآگاه وجود دارد بپردازد.

پس همانطور که متوجه شدید ذهن آگاهی به انسان کمک می کند تا بدون داشتن قضاوت بتواند در زمان حال زندگی کند و هوشیاری و آگاهی اش را در زمان کنونی متمرکز کند. تمامی این موارد موجب می شود تا فرد بتواند از لحظه فعلی اش آگاهی داشته باشد.

برای انجام ذهن آگاهی روش های مختلف مراقبه و مدیتیشن وجود دارد که در سال های اخیر افراد زیادی آن را توسعه داده اند تا درمانگران و روانشناسان برای درمان های گوناگون از ذهن آگاهی استفاده نمایند. همچنین شایان ذکر است که ذهن آگاهی موفق به درمان اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب، اعتیاد و کاهش استرس شده است.

تاریخچه ذهن آگاهی

برای بررسی ریشه ذهن آگاهی یا همان مایند فولنس باید به زمان عهد باستان برگردیم. ما در فرهنگ های شرقی مانند بودایی چنین مفهومی را مشاهده می کنیم که به معنای آگاهی و توجه می باشد و به عبارت دیگر یکی از مهم ترین آموزه های مکتب بودایی ذهن آگاهی می باشد. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانشناسی آموزش مصاحبه تشخیصی مراجعه فرمایید.

در واقع آگاهی موجب می شود تا انسان بتواند از تجربیات درونی اش با خبر شده و از تمامی آنها مطلع باشد. زیرا اگر ما آگاهی نداشته باشیم به این معناست که از چیزی خبر نداریم. به علاوه باید اشاره کنیم که توجه کردن یعنی تمرکز کردن بر روی موضوعی خاص که موجب می شود تا هر زمانی که بخواهیم توجه و تمرکزمان را بر روی موضوعات متمرکز نگه داریم. حاصل تمامی این موارد را با به یاد آوری باید تکمیل نماییم. به این معنا که به ذهن آگاهی عادت کنیم و کاری کنیم که در تک تک لحظات زندگی مان از توجه آگاهی برخوردار باشیم.

ذهن آگاهی در زندگی

همانطور که مشاهده کردید ذهن آگاهی یعنی توجه به زمان حال و بررسی تجربیات فعلی بدون داشتن هیچ گونه قضاوت. برای فهمیدن بهتر موضوع لازم است تا مثالی بزنیم. تصور کنید که شما یک خانم هستید و وظایف مختلفی را به عهده دارید. یعنی در خانه به عنوان همسر، مادر و در محیط کار نیز یک کارمند هستید که باید کارهای مختلفی را انجام دهید. اگر شما درگیر روزمرگی شوید بعد از مدتی فشارهای روانی ذهن شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

از این رو شما می توانید از تکنیک های مختلف ذهن آگاهی استفاده کنید تا به مرور زمان آرامش را در زندگی تان تجربه کنید. به عنوان مثال شما باید از کارهایی که انجام می دهید نهایت لذت را ببرید. یعنی هنگامی که در خانه آشپزی می کنید باید به این کار به عنوان یک تفریح بنگرید و از تک تک لحظاتی که آشپزی می کنید نهایت لذت را ببرید. این در حالی است که اگر شما پخت و پز در خانه را به عنوان کاری طاقت فرسا در نظر بگیرید قطعا بعد از مدتی خشم و عصبانیت تمام وجود شما را در بر خواهد گرفت.

همین کارها را باید در سایر موقعیت ها نیز انجام دهید تا بعد از مدتی آرامش را در زندگیتان احساس کنید. یعنی در تربیت فرزندان و رابطه با همسر خود نیز می توانید از تکنیک های ذهن آگاهی استفاده کنید تا به آرامش در زندگی دست پیدا کنید.

توجه داشته باشید که تکنیک های مختلف ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا عملکردتان در کارها نیز افزایش یافته و بعد از مدتی به صورت خودکار متوجه می شوید که آرامش خاصی در وجودتان قرار گرفته است.

ذهن آگاهی و سلامت روان

همانطور که متوجه شدید ذهن آگاهی موجب می شود تا انسان به آرامش رسیده و در نتیجه بدن نیز بعد از مدتی آرامش را تجربه می کند. لازم به ذکر است که آرامش موجب می شود تا قابلیت بدن ما برای بازیابی به بالاترین حد خودش برسد.

ذهن آگاهی یا مایندفولنس چه کمکی به مراجعین می کند؟

همین فرایند به انسان کمک می کند تا بتواند استرس های وجودی اش را کاهش داده و در نتیجه بیوشیمی بدن نیز دچار تغییر و تحولاتی می شود که به موجب آن سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می شود. پس با توجه به مواردی که گفته شد قطعا ما به کمک انجام تمرینات ذهن آگاهی قادر هستیم تا بسیاری از بیماری های موجود را کاهش دهید و در نتیجه سلامتی و حیات ذهن مان نیز بیشتر می شود.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که استرس در زندگی باعث ایجاد بسیاری از بیماری های جسمی می شود. ساز این رو اگر شما بتوانید بر استرس های موجود زندگی تان غلبه کنید قطعا بسیاری از بیماری ها نیز از شما دور می شود. در این خصوص جان کابات زین بیان می کنید که نتیجه تحقیقات نشان می دهد که وقتی انسان ها در زندگی شان مهربانی و شفقت داشته باشند بعد از مدتی متوجه می شوند که از نظر جسمی نیز دچار تغییرات مفید شده اند.

در کنار تمامی این عوامل باید به معنادار بودن زندگی نیز اشاره کنیم که ذهن آگاهی می تواند به این موضوع نیز کمک زیادی کند و باعث شود تا انسان ها از ذات و فطرت خودشان با خبر شوند و بتوانند کنترل بهتری بر روی افکارشان داشته باشند.

با توجه به مواردی که گفته شد نتیجه میگیریم که لازم است تکنیک های ذهن آگاهی را به صورت تخصصی یاد بگیریم تا به کمک آنها بتوانیم بر بسیاری از مشکلات روانی غلبه نماییم. ساز این رو اگر شما قصد دارید تا به صورت کامل تکنیک های ذهن آگاهی را یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه آموزش ذهن آگاهی را دریافت نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.