آموزش زبان لهستانی به صورت کامل

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
400 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان رسمی کشور لهستان، زبان لهستانی است که عضوی از گروه زبان های هند و اروپایی است و همچنین زیر شاخه زبان های اسلاوی محسوب می شود. در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از مجموعه آموزش های زبان با عنوان پکیج آموزش زبان لهستانی به صورت گام به گام و کامل را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری زبان قرار دهیم تا بتوانید با دسترسی کامل به آموزش های زبان به راحتی هر زبانی که مد نظرتان هست را در کمترین زمان فرا بگیرید.

آموزش زبان لهستانی به صورت گام به گام و کامل

زبان لهستانی از دسته اسلاوی غربی است و تعداد افرادی که به این زبان سخن می گویند تقریبا بین ۳۸ الی ۵۵ میلیون نفر در سطح جهان است.

پایتخت کشور لهستان، ورشو است و بزرگترین شهر لهستان به حساب می آید، و از دیگر نکاتی که در خصوص این شهر وجود دارد این است که در طی جنگ جهانی دوم آسیب های فراوانی به این شهر وارد شد و پس از آن هزینه های بالایی برای بازسازی این شهر صرف شد. همچنین با قیامی که در سال ۱۹۴۴ در شهر ورشو صورت گرفت، آدولف هیتلر که به عنوان پیشوای آلمان نازی بود دستور حمله به این شهر را صادر کرد و به دنبال این حمله تقریبا ۹۵ درصد این شهر به طور کامل با خاک یکسان شد و بالای ۲۰۰ هزار نفر هم از اهالی این شهر کشته شدند.

آشنایی با الفبای زبان لهستانی

در زبان لهستانی در متن اگر بخواهیم از حروف الفبا استفاده کنیم باید بر اساس آواشناسی باشد. که این حروف بر اساس الفبای لاتین بنا شده است و شامل حروف معنی با نشانه هاست. برای مثال حروفی که دارای کلاهک (kreska) هستند (ć، ń، ó، ś، ź); نشانه یا kropka (ż); دنباله یا ogonek (ą, ę); و مد (ł). حروف q، v و x،  که فقط در عبارت های خارجی استفاده می شوند، جز زبان لهستانی محسوب نمی شوند.

دوره جامع آموزش زبان لهستانی
دوره جامع آموزش زبان لهستانی

نکته ای که در خصوص زبان لهستانی وجود دارد این است که الفبای آن یا گونه هایی از آن، برای نوشتن کاشوبیایی، سیلسیایی و تا اندازه ای در زبان سوربیایی هم استفاده می شود.

نگاهی به حروف الفبای لهستانی

حروف x, q, v شامل حروف الفبای لهستانی نمی شوند ولی در این زبان ۳۲ حرف وجود دارد که این حروف علاوه بر داشتن حروف لاتین دارای ۶ حرف اضافه نیز می باشد که شامل (ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż) هستند و از این ۳۲ حرف، تعداد ۹ حرف آن صدادار و ۲۳ حرف آن بی صدا است.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش زبان روسی به صورت جامع


آشنایی با تعدادی از واژگان زبان لهستانی

در این قسمت شما را با تعدادی از لغات در این زبان آشنا می کنیم. در زبان لهستانی برای گفتن فصل ها به شیوه زیر عمل می کنیم.

بهار : wiosna

تابستان : lato

پاییز : jesień

زمستان : zima

همچنین برای گفتن مکان ها هم از لغات زیر استفاده می شود.

خانه : dom

فرودگاه : lotnisko

ایستگاه راه آهن و یا ایستگاه قطار : dworzec kolejowy

ایستگاه اتوبوس : dworzec autobusowy

مغازه : sklep

قلعه : zamek

کنار دریا یا کنار ساحل : plaża

شهر : miasto

روستا : wieś

سینما : kino

کلیسا : kościół

میدان بازار : rynek

زندان : więzienie

اداره پست : poczta

مدرسه و آموزشگاه : szkoła

قبرستان یا گورستان : cmentarz

خیابان : ulica

زبان لهستانی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

زبان لهستانی درست مانند سایر زبان های هند و اروپایی تعداد زیادی کلمات لاتین را در خودش جای داده است.

مانند دیگر زبانها، در زبان لهستانی سه زمان وجود دارد : زمان گذشته، زمان آینده و زمان حال و اسم ها نیز از نظر جنسیت دارای سه حالت هستند که عبارتند از : مذکر، مونث و خنثی.

آموزش قدم به قدم زبان لهستانی
آموزش قدم به قدم زبان لهستانی

به دلیل آنکه این زبان دارای خاصیت صرف می باشد ممکن است در ابتدای یادگیری آن برای افرادی که از دیگر زبان ها هستند کمی مشکل باشد  اما نگران نباشید در این پکیج آموزشی که در وب سایت برنا اندیشان قرار دارد به صورت کامل شما با ۰ تا ۱۰۰ زبان لهستانی آشنا خواهید شد و علاوه بر یادگیری لغات و عبارات و همچنین اصطلاحات شما با گرامر و دستور زبان آن نیز آشنا شده و در آخر دوره می توانید به طور کامل بر این زبان مسلط باشید.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش مکالمه زبان انگلیسی


ساختار جملات در لهستانی

در خصوص ساختار جملات این زبان باید اشاره کنیم که در لهستانی ساختار جملات به صورت فاعل، فعل و مفعول است که در اصطلاح به آن SVO گفته می شود.

اما در مورد اعداد در این زبان باید بگوییم که کمی دارای سیستم پیچیده ای هستند و در برخی از موارد شما باید عددها را صرف کنید و درست مانند خیلی از زبان های دیگر که دارای وام واژه هستند، زبان لهستانی هم دارای تعداد زیادی واژه و لغت است که که از سایر زبان ها وارد این زبان شده است و به صورت روزانه توسط مردم این کشور مورد استفاده قرار می گیرد و بعد از آنکه کلمه ای از دیگر زبان ها وارد لهستانی شده است تلفظ آن با واج های لهستانی تطبیق داده شده است و همچنین املای آن نیز به لهستانی تغییر کرده است.

در بخش زیر هم به صورت کامل با همخوان های زبان لهستانی آشنا می شوید.

همخوان ها در زبان لهستانی
همخوان ها در زبان لهستانی

و در قسمت پایین برای شما واکه ها در زبان لهستانی را آورده ایم.

آشنایی با واکه های لهستانی
آشنایی با واکه های لهستانی

آشنایی با کشور لهستان

این کشور در مرکز اروپا قرار دارد که در غرب آن کشور آلمان واقع شده است و در جنوب غربی آن کشور جمهوری چک و درست در جنوب لهستان، کشور اسلواکی و در شمال شرقی با کشورهای لیتوانی و روسیه و از شرق هم با کشور بلاروس همسایه است، همچنین در جنوب شرقی لهستان کشور اوکراین قرار دارد و در شمال این کشور دریای بالتیک قرار دارد.

آشنایی با کشور لهستان
آشنایی با کشور لهستان

زبان لهستانی علاوه بر کشور لهستان در کشورهایی که با این کشور همسایه هستند نیز به عنوان زبان دوم مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین این زبان بعد از زبان روسی به عنوان دومین زبان اسلاوی که بیشترین گویش گر را دارد محسوب می شود، به علاوه بیشتر کلماتی که در زبان لهستانی مورد استفاده قرار می گیرد با کشورهایی که با این سرزمین همسایه هستند از جمله جمهوری چک، بلاروس، اوکراین و اسلواکی مشترک است.

یکی دیگر از نکاتی که در خصوص کشور لهستان باید به آن اشاره کنیم این است که مردم این کشور به عنوان زبان دوم به زبان انگلیسی به طور کامل مسلط هستند، بنابراین اگر قصد مسافرت به این کشور را داشته باشید می توانید به زبان انگلیسی نیز با آنها صحبت کنید ولی در نظر داشته باشید که اگر به زبان خودشان تکلم کنید چقدر برایتان امتیاز مثبتی محسوب می شود که در زمینه های مختلفی می تواند به شما کمک کند تا هم دچار مشکل نشوید و اگر هم با افرادی روبه رو شدید که به خوبی انگلیسی بلد نبودند می توانید خیلی راحت با آن ها به زبان کشور خودشان که همان لهستانی است صحبت کنید و در این خصوص دچار مشکل نشوید.

نکته مهمی که در این خصوص لازم است که آن را بدانید این است که اگر شما قصد تحصیل در کشور لهستان را داشته باشید و به زبان لهستانی تسلط داشته باشید نیازی به پرداخت شهریه دارید، در حالی که دانشجویانی که زبان لهستانی را نمی دانند و قصد دارند تا به زبان انگلیسی در این کشور در مقطع لیسانس تحصیل کنند باید هزینه ای را برای شهریه پرداخت کنند.

همانطور که گفتیم زبان لهستانی به عنوان زبان رسمی کشور لهستان بوده و چون در طی جنگ جهانی دوم افراد زیادی از این کشور به سایر نقاط جهان مهاجرت کردند باعث شد تا تعداد افراد بسیاری در سطح جهان که شامل کشورهایی همچون کانادا، برزیل، آرژانتین، استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده است هم به این زبان سخن بگویند.

از دیگر نکاتی که در خصوص این زبان وجود دارد این است که این زبان به عنوان یکی از زبان های اتحادیه اروپا نیز به حساب می آید.

به طور کلی در طول تاریخ، زبان لهستانی دارای اهمیت ویژه ای بوده و در تعاملات سیاسی و دیپلماتیک در اروپای شرقی مورد استفاده قرار می گرفته است.

اگر برای مدتی است که سمت هیچ زبان خارجی نرفته اید ممکن است برای بار اول که برای یادگیری زبان لهستانی اقدام می کنید برایتان کمی مشکل باشد ولی اصلا نگران نباشید چرا که یادگیری هر زبانی بسیار آسان است و کافی است که شما فقط در فرایند یادگیری این زبان استمرار داشته باشید تا در آخر بتوانید به طور کامل این زبان را فرا بگیرید.

نکته دیگری که لازم است تا در خصوص یادگیری زبان لهستانی به آن اشاره شود این است که بیشتر افرادی که می گویند یادگیری زبان لهستانی سخت است افرادی اند که چون دیده اند زبان انگلیسی را بلد هستند و چون این زبان خیلی آسان است آن را با دیگر زبان ها مقایسه می کنند و خیلی سریع می گویند که یادگیری زبان لهستانی خیلی سخت است، در حالی که اصلا اینطور نبوده و نیاز است تا فردی که قصد دارد زبان لهستانی را از پایه یاد بگیرد در ابتدا اراده اش را در این مسیر قرار دهد و در مرحله بعد از مجموعه پکیج های آموزشی که در این زمینه وجود دارد استفاده کند تا بتواند بدون هیچ دغدغه ای و در مدت زمان مشخصی به این زبان مسلط شود.

آشنایی با نویسندگان برجسته لهستانی

  • نیکولا رج
  • جان کوچانوفسکی
  • آدام میتسکیه‌ویچ
  • هنریک سینکیه‌ویچ
  • ووادیسواف ریمونت
  • چسواو میوش
  • استانیسلاو لم
  • ویسواوا شیمبورسکا
  • آندژی ساپکوفسکی
  • اولگا توکارچوک

تحصیل در کشور لهستان

ابتدا لازم است تا در مورد مدت زمان تحصیل در این کشور به شما بگوییم، اگر بخواهید در مقطع لیسانس یا همان کارشناسی تحصیل کنید مدت زمان تحصیل مشابه کشور ایران ۳ الی ۴ سال است و در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس مدت زمان تحصیل ۱ الی ۲ سال به طول می انجامد و در مقطع دکترا این مدت برای شما حدود ۳ تا ۵ سال خواهد بود و برای رشته های پزشکی هم تقریبا ۶ سال باید در این کشور تحصیل کنید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.