۲۰ نکته مهم برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق

۲۰ نکته مهم برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق

امروزه کسب و کارهای اینترنتی رشد بسیاری کرده و اکثر افراد تمایل دارند تا خریدهایشان را به صورت اینترنتی انجام دهند. تعداد فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد بوده ولی موضوع مهم این است که فروشندگان باید چه کارهایی انجام دهند تا بتوانند یک فروشگاه اینترنتی خوب و با درآمد عالی داشته باشند. به همین دلیل در بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان ۲۰ نکته مهم برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق و رسیدن به درآمد بالا را در اختیار شما علاقه مندان به راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی قرار دهیم، پس اگر می خواهید بدانید چگونه یک فروشگاه آنلاین برای خودتان راه اندازی کنید و خیلی سریع به درآمد برسید تا انتهای مقاله با مجله علمی برنا اندیشان همراه باشید.

راهنمای مطالعه مقاله نمایش

۲۰ نکته مهم برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق و رسیدن به درآمد بالا

داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق می تواند به شما کمک کند تا بالاترین درآمد را در حوزه کاری خود داشته باشید و به فردی موفق در کسب و کار خود تبدیل شوید.

فروشگاه های اینترنتی بزرگ مانند آمازون و eBay دارای سیاست های فروش محدود کننده هستند. فروشندگان با فروشگاه های اینترنتی خود بازی متفاوتی را انجام می دهند. آنها بر تجربیات مشتریان خود کنترل کامل دارند خواه تجدید نظر در قرار دادن محصول یا برجسته کردن فروش یک فروشگاه. فروشندگان می توانند از وب سایت خود برای ارتباط مستقیم با مشتریان خود و تشویق خریداران استفاده کنند.

اما با وجود آزادی بسیار ، صاحبان فروشگاه های اینترنتی ممکن است ندانند که از کجا باید با انتخاب فروشگاه خود شروع کنند.

آشنایی با نکات لازم برای فروشگاه آنلاین

معرفی برترین فروشگاه های اینترنتی ایرانی

  • دیجی کالا
  • مبیت
  • دیجی استایل
  • زز زاگرس
  • کیمیا آنلاین
  • توانی نو
  • اتما
  • مدیسه
  • فینال
  • بلج
  • تاپ کوپن
  • آلیار
  • لیون کامپیوتر
  • تهران کالا
  • بانه دات کام
  • زنبیل
  • خانومی

برای شروع جذب خریداران و حفظ مشتریان وفادار در این مقاله 20 نکته عالی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق آورده شده است. این استراتژی ها نحوه برخورد خریداران با هر عنصر فروشگاه اینترنتی شما را توضیح می دهد که چگونه باید هر جنبه ای را برای جذب خریداران و افزایش فروش طراحی کرد.

با پیروی از این استراتژی ها ، فروشندگان می توانند منافع مشتریان را از طریق فروشگاه اینترنتی خود هدف قرار دهند تا فروش آنها بیشتر از سایر فروشندگان باشد.

1. شروع به طراحی وب

مهم نیست که شما بهترین محصول ممکن را در وب سایت خود دارید و از بهترین خدمات مشتریان برخوردار هستید اگر طراحی وب سایت فروشگاه شما خوب نباشد حضور تجاری آنلاین شما محکوم به شکست است. طبق یک مطالعه 93 درصد از خریداران ظاهر بصری را مهمترین عامل هنگام خرید می دانند.

برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین سودآور می توانی بسیار زیبا به طراحی وب بپردازید یا یادگیری کد نویسی را بر عهده بگیرید متناوباً و یا فقط می توانید یک قالب آماده تهیه کرده و آن را مطابق نیاز خود سفارشی کنید.

عناصر طراحی باید بازدیدکنندگان را مجذوب خود کند مانند استفاده از تصاویر تمام عرض به طوری که حواس مشتریان را پرت نکند.

چند نکته کاربردی برای بهبود طراحی وب سایت

اگر می دانید چگونه برنامه نویسی کنید ، فروشگاه آنلاین شما می تواند توسط یک متخصص حرفه ای طراحی شود یا با یک قالب فروشگاه تجارت الکترونیک این کار را انجام دهید.

آشنایی با مزایای خرید آنلاین

طراحی وب باید توجه بازدیدکنندگان سایت را به خود جلب کند با تصاویر تمام عرض و حداقل متن مشتریان را جذب کنید.

2. ساخت یک صفحه فوق العاده “درباره ما”

اگر بازدیدکننده ای به صفحه “درباره ما” شما مراجعه کند به این معنی است که آنها به شما علاقه مند هستند و به شما این فرصت را می دهند تا به او ثابت کنید که محصول شما بهترین است. آنچه شما باید انجام دهید این است که به وضوح آنچه را که هستید ، آنچه انجام می دهید و مهمتر از همه آنچه را که به مشتریان ارائه می دهید بیان کنید. تمام توصیفات ، دستاوردها و هر نوع اثبات اجتماعی تان را در صفحه درباره ما درج نمایید.

اطمینان حاصل کنید که این فرصت را از دست ندهید زیرا به جذب مشتری کمک می کند. اطلاعات تماس شما باید واضح باشد و به راحتی در صفحه مربوط به شما و در سراسر وب سایت شما پیدا شود.

از به هم ریختن صفحه “درباره ما” با اطلاعات زیاد خودداری کنید شما می توانید با حداقل طراحی بازدیدکنندگان سایت را درگیر خود کنید.

موارد زیر را حتما ذکر کنید:

  • تماس با ایمیل
  • نشانی
  • شبکه های اجتماعی

صفحه “درباره ما” شما با اطلاعات زیاد می تواند برای بازدیدکنندگان سایت خسته کننده باشد.

اطلاعات “تماس با ما” معمولاً در انتهای یک وب سایت قرار می گیرد و کاربران عادت دارند آن را در آنجا پیدا کنند.

برای ایجاد صفحه “درباره ما” چند نکته کاربردی وجود دارد:

3. همکاری با برند های دیگر

دادن پول به سختی به یک فروشگاه اینترنتی ناشناخته برای اکثر خریداران آسان نیست. با نشان دادن اینکه کدام شرکت ها با شما کار می کنند شهرت خود را ایجاد کنید. آنها لزوماً نباید شرکت های بزرگی مانند اپل باشند اما حتی شرکت های کوچک نیز می توانند باعث شوند تا کاربران به شما اعتماد کنند.

چند نکته کاربردی برای مشارکت با سایر برندها ها و تأثیرگذاران

شرکت های شریک را در صفحه اصلی خود برجسته کنید تا بلافاصله شهرت خود را به بازدیدکنندگان سایت نشان دهید.

اگر تعداد زیادی شریک دارید همه آنها را به نمایش بگذارید. هرچه شرکای بیشتری داشته باشید اعتماد خریداران بیشتری را جلب خواهید کرد.

۴. یک پشتیبانی خوب ارائه دهید

خریداران شما باید بدانند که در صورت لزوم پس از خرید از خدمات پشتیبانی بهره مند خواهند شد. تضمین عیب یابی پس از خرید و مشاوره قبل از خرید می تواند خریداران بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

جامع ترین و مفیدترین نوع پشتیبانی ، ویژگی چت زنده است که به صورت 24 ساعته و 7 روزه کار می کند. این ابزار می تواند میزان خرید سایت شما را افزایش دهد. اگر منابعی برای ارائه پشتیبانی شبانه روزی ندارید باید همچنان خدماتی را برای کمک به مردم در ساعات کار ارائه دهید.

مراحل راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی

دو شرکتی که در این زمینه می توانند به شما کمک کند عبارتند از : ۱. رایچت و ۲. Crisp که خدمات و نرم افزارهای مربوط به پشتیبانی زنده را برای وب سایت شما فراهم می کنند.

چند نکته کاربردی برای ارائه پشتیبانی آنلاین عالی

در همه مراحل خرید، مشتریان را پشتیبانی کنید تا خریداران جدید را ترغیب کنید تا اولین خرید خود را انجام دهند و مشتریان به خرید ادامه دهند.

ویژگی های پشتیبانی مشتری خود را خواه خط تلفن باشد یا بخش چت را در صفحه اصلی سایت قرار دهید تا خریداران از آن خدمات مطلع شوند.

5. ارائه گزینه های پرداخت محبوب

هیچ فروشگاه اینترنتی بدون پرداخت نمی تواند وجود داشته باشد. طیف گسترده ای از گزینه های پرداخت محبوب را برای مشتریان خود ارائه دهید تا همیشه بتوانند به راحتی خرید کنند.

گزینه های زیادی برای درگاه های پرداخت وجود دارد که می تواند هر یک از آن ها را بر روی وب سایت خود فعال کنید البته لازم است تا خدماتی را که این شرکت ها ارائه می دهند را بررسی کرده و بهترین شان را انتخاب نمایید.

معرفی تعدادی از ارائه دهندگان درگاه مستقیم

  • آسان پرداخت پرشین
  • پرداخت ملت
  • تجارت الکترونیک پارسیان
  • تجارت الکترونیک پارسیان
  • پرداخت الکترونیک سامان
  • پرداخت الکترونیک پاسارگاد
  • پرداخت نوین آرین
  • پرداخت الکترونیک سداد
  • کارت اعتباری ایران کیش
  • فن آوا کارت
  • مبنا کارت آریا
  • الکترونیک کارت دماوند
  • سایان کارت

معرفی تعدادی از ارائه دهندگان درگاه واسط

  • بیت پی
  • زرین پال
  • آیدی پی

چند نکته کاربردی برای ارائه گزینه های پرداخت

به فروشندگان اجازه دهید تا در فروشگاه شما حساب ایجاد کرده تا خریدهای بعدی بدون مشکل انجام شود.

طیف گسترده ای از گزینه های پرداخت محبوب را ارائه دهید تا هر مصرف کننده بتواند به راحتی از فروشگاه شما خرید کند.

6. در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

تبلیغات در شبکه های اجتماعی راهی قوی برای ارتباط با تعداد زیادی از مشتریان بالقوه به روشهای خلاقانه و سرگرم کننده است. تبلیغات در رسانه های اجتماعی می تواند هر چیزی باشد از یک پست در اینستاگرام گرفته تا قرار دادن ویدئو و یا مقاله در لینکدین.

برای اینکه بدانید کاربران شما از چه شبکه هایی استفاده می کنند و چگونه با وب سایت شما آشنا شده اند از ابزارهای Google Analytics و همچنین گوگل وبمستر استفاده نمایید و تلاش های بازاریابی خود را بر روی این سیستم عامل ها متمرکز کنید. اگر فضای جدید رسانه های اجتماعی شما را گیج کرده است می توانید به پکیج آموزش کامل کسب درآمد از شبکه های اجتماعی مراجعه نمایید.

چند نکته کاربردی برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی به شما اجازه می دهد تا خلاقیت زیادی داشته باشید بنابراین سعی کنید شخصیت اصلی خود را در تبلیغات خود پیاده سازی کنید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ


از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی برای ردیابی موفقیت تبلیغات خود و ایجاد استراتژی در مورد نحوه بهبود تبلیغات آینده استفاده کنید.

7. یک وبلاگ مفید و مبتنی بر SEO ایجاد کنید

اجرای وبلاگ فرصتی برای ایجاد ترافیک بیشتر در فروشگاه است پستهایی که حاوی کلمات کلیدی سئو شده و حاوی اطلاعات مفید برای کاربران هستند احتمالاً در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارند. پست های وبلاگی که رتبه خوبی دارند و افراد را تشویق می کنند تا از سایت شما دیدن کنند گامی برای افرادی است که از صفحات محصول شما بازدید می کنند و خریدها را تکمیل می کنند.

یک وبلاگ همچنین یک رسانه برای ارتباط عمیق با مخاطبان است. مشاهده نحوه پاسخگویی مشتریان به محتوایی که تولید می کنید می تواند استراتژی های شما را برای برآوردن نیازها و خواسته های خریداران آگاه سازد. پست های وبلاگ زمانی اعتماد را در خریدار ایجاد می کند که نوعی ارزش را برای خواننده ارائه می دهد مانند ارائه مشاوره تخصصی در مورد استفاده از محصول شما یا موضوعات مرتبط با صنعتی که در آن فعالیت می کنید.

نکات کاربردی برای ایجاد وبلاگ فروشگاه

از ابزارهای SEO برای اندازه گیری حجم جستجوی ماهانه و دشواری کلمات کلیدی استفاده کنید. قرار دادن شرایط با حجم جستجوی ماهانه بالا و رتبه بندی دشواری بالا دشوارتر خواهد بود.

آشنایی با مزیت های یک فروشگاه آنلاین

از Google Analytics برای ردیابی نمای صفحه پست های وبلاگ خود استفاده کنید. هنگام برنامه ریزی برای محتوای آینده ، پستهای قبلی را که تعداد زیادی بازدید داشته اند در نظر بگیرید.

8. با بررسی محصولات ، اعتماد خریدار را ایجاد کنید

بررسی ها و رتبه بندی محصولات شما قابلیت اطمینان شما را بسیار افزایش می دهد. خریداران آنلاین نمی توانند به صورت حضوری با فروشندگان ملاقات کنند بنابراین برای ارزیابی فروشندگان به نظرات دیگر خریداران تکیه می کنند. رتبه بندی صفحات محصول با نشان دادن سریع نظر مشتریان دیگر در مورد محصول در وقت سایر کاربران صرفه جویی می کند.

وقتی نظرات محصولات فراوان باشد قانع کننده تر است. برای تشویق بازخورد بیشتر ، از درخواست از مشتریان خود مبنی بر گذاشتن نظر پس از خرید خجالت نکشید. مشتریانی که از محصول شما راضی هستند اغلب کمتر نظر می دهند زیرا همه چیز در حال حاضر خوب است. به آنها بگویید که با گذاشتن نظر رضایت شان را نشان دهند و آنها احتمالاً خوشحال خواهند شد که تجربه مثبت خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

چند نکته کاربردی برای استفاده از نظرات محصول

میانگین رتبه و تعداد نظرات را در بالای هر صفحه محصول و در پایین جایی که محتوای نظرات را نمایش می دهید برای افزایش دید بازخورد نشان دهید.

در صورت گذاشتن نظر به خریداران برای خریدهای بعدی شان تخفیف بدهید.

9. سایت خود را SEO کنید

فروشگاه اینترنتی شما باید ترافیک دریافت کند تا خریدها اتفاق بیفتد. کلید ایجاد ترافیک، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. با گنجاندن کلمات کلیدی در عناوین و توضیحات محصول سایت شما احتمالاً رتبه بالاتری در نتایج موتورهای جستجو دارد. افزایش دید عنصر اصلی برای بازدید بیشتر از سایت و تبدیل بیشتر است.

اگر درباره نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب SEO یا نحوه استفاده از آنها در فروشگاه خود مطمئن نیستید می توانید پکیج آموزش حرفه ای سئو را از برنا اندیشان دانلود نمایید.

چند نکته کاربردی برای ایجاد سایت شما در زمینه SEO

از ابزارهای SEO برای یافتن کلمات کلیدی پرطرفدار استفاده کنید.

کلمات کلیدی را که در نظر دارید به صفحات محصول خود اضافه کنید تایپ کنید تا ببینید با چه نتایجی رقابت خواهید کرد. اگر نتایج سایتهای اصلی هستند کلمات خود را به چیزی سایر کلمات که دارای رقابت کمتری هستند تغییر دهید.

10. اطمینان حاصل کنید که فروشگاه شما برای موبایل هم مناسب باشد

سال گذشته 30 درصد خریدهای اینترنتی از طریق موبایل انجام شده است. این رقم هر روز در حال افزایش است – بسیاری از سئوکاران پیش بینی می کنند که در آینده بیشتر خریدها توسط موبایل انجام خواهد شد.

با افزایش استفاده از تلفن برای خرید آنلاین ، فروشگاه های اینترنتی باید اطمینان حاصل کنند که طراحی سایت آنها برای موبایل مناسب است تا اطمینان حاصل شود که خریداران می توانند خریدهای خود را صرف نظر از دستگاهی که استفاده می کنند انجام دهند. فروشندگان با فن آوری می توانند الزامات سیستم عامل را مانند دستورالعمل های iOS و یا اندروید بررسی کنند تا از پاسخگو بودن سایت آنها اطمینان حاصل کنند.

چند نکته کاربردی برای اطمینان از مناسب بودن فروشگاه اینترنتی شما با دستگاه موبایل

برای پیمایش و مشاهده راحت تر محتوای خود در صفحه تلفن ، طرح های عمودی را نسبت به طرح های افقی انتخاب کنید.

پاسخگویی تلفن همراه فروشگاه خود را با بارگیری روی تلفن و مرور برای بررسی خطاها آزمایش کنید.

11. پیگیری، تجزیه و تحلیل و تکرار

صاحبان فروشگاه های اینترنتی نمی توانند استراتژی های رشد خود را بدون نظارت بر پیشرفت آنها بهبود بخشند. بهترین راه برای پیگیری فعالیت های فروش و رفتار مشتریان استفاده از ابزاری مانند Google Analytics است. این برنامه معیارهای روشنی را در مورد فروشندگان خود در اختیار فروشندگان قرار می دهد مانند درصد فروش محصولات ، تعداد بازدید از صفحات سایت و تعداد سبدهای خرید رها شده. با رعایت این دستورالعمل ها می توانید به راحتی Google Analytics را برای فروشگاه آنلاین خود راه اندازی کنید.

به طور مداوم معیارهای فروش خود را با Google Analytics پیگیری کنید تا بتوانید بینش های بلند مدت در مورد چگونگی جذب موثرتر مشتریان و تشویق خریدهای بیشتر ایجاد کنید.

چند نکته کاربردی برای ردیابی و تکرار فعالیت فروشنده با Google Analytics

وقتی Google Analytics را برای فروشگاه خود راه اندازی می کنید ویژگی “ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته” را برای طیف وسیعی از بینش ها در مورد فعالیت فروشنده خود فعال کنید.

بخش هایی را در Google Analytics ایجاد کنید تا بینش های داده محور را در گروه های اصلی خریداران خود ایجاد کنید.

12. امکان ارسال رایگان را برای فروشگاه اینترنتی خود فراهم کنید

به لطف آمازون پرایم اکنون حمل و نقل رایگان، مورد انتظار خریداران آنلاین است. هزینه اضافی حمل و نقل استاندارد می تواند به راحتی خریداران را از تکمیل خرید خود هنگام پرداخت منصرف کند. فروشندگانی که می توانند هزینه حمل و نقل رایگان را ارائه با انجام این کار می توانند میزان محبوبیت شان را در نزد کاربران افزایش دهند.

در حالی که هزینه اولیه ارائه حمل و نقل رایگان ممکن است در ابتدا باعث ضرر شود بسیاری از فروشندگان پس از ارائه بیمه نامه با افزایش خرید بازده بیشتری را تجربه می کنند. برای اطمینان از اینکه مشتریان متوجه سیاست سخاوتمندانه شما شده اند در فروشگاه آنلاین خود مشخص کنید که ارسال رایگان را انجام می دهید.

چند نکته کاربردی برای جذب خریداران با سیاست حمل و نقل شما

برای کاهش هزینه کلی کالای خود برای خریداران و ایجاد انگیزه در خرید ، ارسال رایگان ارائه دهید.

در سراسر فروشگاه آنلاین خود مشخص کنید که ارسال رایگان را ارائه می دهید تا خریداران انگیزه خود را برای ادامه خرید حفظ کنند.

13. انجام تبلیغات

توسعه کسب و کار شما باعث افزایش مشتریان شما می شود، شما همچنین باید با افرادی در صنف خود ارتباط برقرار کنید که می توانند به شما در فروش بیشتر در بین مخاطبان هدف شما کمک کند. شبکه با گروه های مناسب به فروشندگان اجازه می دهد تا محصولات شما توجه کاربران را به خود جلب کند و دسترسی خود را برای ارتباط با بیشترین مشتریان ممکن افزایش دهند.

فروشندگان باید به دنبال موارد زیر باشند

خبرنگاران سنتی : نویسندگان نشریاتی که در صنف شما تخصص دارند و می توانند در مورد محصولات شما محتوا ایجاد کنند

وبلاگ نویسان هم صنف شما : نویسندگانی که محتوایی را در وبلاگ هایی ایجاد می کنند که بر صنف شما تمرکز کرده و محصولاتی مانند شما را به نمایش می گذارند

افراد تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی : افرادی که درباره صنف شما در شبکه های اجتماعی نظر می دهند و تعداد زیادی دنبال کننده دارند

کارآفرینان مشابه : کارآفرینانی همفکر که در صنعت شما مشغول هستند و با محصولات شما آشنا هستند

این چهار گروه می توانند به سرعت باعث معرفی شما به صورت گسترده شوند. بنابراین ارزش دارد با شبکه ارتباط برقرار کرده و دلیل همکاری با شما را به آنها بگویید.

چند نکته کاربردی برای تبلیغات

  • مشاوره با شرکت های تبلیغاتی معروف
  • صحبت با اینفلوئنسرها

14. از ابزارهای آماده برای نمایش در فروشگاه استفاده کنید

فروشندگانی که سابقه برنامه نویسی ندارند باید از نرم افزارهایی مانند وردپرس و ووکامرس برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود استفاده کنند. این برنامه ها دارای الگوهای فروشگاهی داخلی هستند بنابراین فروشندگان می توانند به راحتی سایت خود را بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی یا طراحی گرافیکی سفارشی کنند.

چند نکته کاربردی برای استفاده از ابزارهای آماده برای فروش در فروشگاه

مطمئن شوید که طراحی قالب انتخابی شما با شخصیت خریداران اصلی شما و تصویر برند شما مطابقت داشته باشد. نرم افزارهایی مانند وردپرس و ووکامرس معمولاً توصیه هایی در مورد نوع کسب و کارهایی که برای هر طراحی مناسب هستند خواهند داشت.

تعریف فروشگاه اینترنتی

اگر هزینه تهیه قالب فروشگاه اینترنتی را پرداخت می کنید هزینه یک طراح گرافیک را نیز در نظر بگیرید. یک طراح تقریباً از همه قالب ها گران تر خواهد بود اما ارزش تشخیص تفاوت هزینه برای ارزیابی ارزش قالب را دارد.

15. مراقب رقابا باشید

مشتریان در فروشگاه های آنلاین به دنبال پایین ترین قیمت و بهترین تجربه خرید کلی هستند. برای جلب توجه خریداران به فروشگاه خود ، فروشندگان باید وب سایت هایی را شناسایی کنند که مشابه مشاغل خود هستند و می توانند فروشگاه خود را با آنها مقایسه کنند. آیا این فروشگاه ها گارانتی بازگشت 60 روزه یا 30 روزه ارائه می دهند؟ آیا حمل و نقل رایگان ارائه می دهند؟ پی بردن به مزایای رقبا ، فروشندگان را قادر می سازد تا تعیین کنند چه چیزی باید در کسب و کار خود تغییر دهند تا مشتریان وفادار باقی بمانند و خریداران جدید جذب شوند.

چند نکته کاربردی برای ارزیابی رقابت

محصولات مشابه شما را در بازارهای اصلی جستجو کنید برای مثال می توانید به وب سایت دیجی کالا مراجعه کنید و ببینید محصولاتی که مربوط به حوزه فعالیت شما می باشد توسط فروشندگان به چه قیمتی عرضه می شود.

طراحی سایت رقبا را در نظر بگیرید و فقط به ارائه محصولاتشان توجه نکنید، مشاهده کنید که چرا کاربرپسند هستند و چه مزایایی ارائه می دهند که کاربران را جذب خود می کنند.

16. از عکس های با وضوح بالا استفاده کنید

انسانها موجودات بصری هستند ما تصاویر را خیلی سریع پردازش می کنیم و اطلاعات بصری را 60 هزار بار سریعتر از کلمات می فهمیم. با این گرایش طبیعی نسبت به تصاویر بصری ، تصاویر محصول تأثیر قوی و فوری بر خریداران می گذارد. استفاده از عکس های واضح و با وضوح بالا که جزئیات محصولات را برجسته می کند بسیار مهم است تا توجه خریداران را جلب کند.

زوایای متعددی از محصول خود را با عکس نشان دهید تا خریداران بتوانند آن را کاملاً ببیند و از تمام جزئیات آن مطلع باشند. خریداران که نمی توانند محصول را به صورت حضوری ببینند ، در صورت درک بصری کامل از کالا با خرید آنلاین خود احساس امنیت بیشتری خواهند کرد.

چند نکته کاربردی برای استفاده از عکس های محصول با وضوح بالا

یک ابزار عکس 360 درجه را در صفحات محصول فعال کنید تا خریداران بتوانند نمای کلی یک محصول را مشاهده کنند.

قابلیت زوم را روی عکس های محصول فعال کنید تا خریداران بتوانند موارد شما را با جزئیات بیشتری بررسی کنند.

17. ارائه موارد صحیح

صاحبان فروشگاه های آنلاین نگران قوانین بازار نباشند که آنچه را که می توانند در صفحات محصول یا در ارتباط با خریداران قرار دهند محدود می کند. فروشندگان دارای فروشگاه باید با ارائه مشوق هایی به خریداران از این کنترل استفاده کنند. خواه تخفیف بازشو در صفحه اصلی فروشگاه شما باشد یا یک ایمیل تبلیغاتی در مورد فروش ، فروشندگان باید فعالانه با خریداران با انواع مختلف مشوق ها برای خرید تماس بگیرند.

فروشندگان باید از ابزارهای داده محور استفاده کنند (نکته 11 را ببینید) تا مشتریان خود را تقسیم بندی کرده و مشوق ها را در گروه های مختلف خریدار هدف قرار دهند. به عنوان مثال ممکن است یک ایمیل با تخفیف در اولین خرید برای بازدیدکنندگان سایت که از صفحات محصول بازدید کرده اند اما خرید خود را تکمیل نکرده اند ارسال کنید.

چند نکته کاربردی برای طرح های تشویقی

گهگاه نه به طور مکرر از جعبه های تخفیف بازشو در سایت خود استفاده کنید. اگر از پاپ آپ ها خیلی زیاد در سایت خود استفاده کنید باعث می شود تا حس بدی در کاربر ایجاد شود و خیلی زود از شما دور شود.

بررسی کنید که کدام طرح های تخفیفی بازخورد بیشتری داشته است تا در زمان های بعدی هم استفاده شود.

18. تشویق به اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی

بازاریابی دهان به دهان ارگانیک در رسانه های اجتماعی می تواند باعث رشد فروشگاه اینترنتی شما شود. بحثهای عمومی درباره نام تجاری و محصولات شما در شبکه های اجتماعی به عنوان اثبات اجتماعی عمل می کند. چرا که از نظر روانشناختی هم تایید شده که اگر تعداد زیادی از افراد شخصی را تایید کنند به معنای درست بودن آن فرد معنا می شود. خریداران آنلاین نمی توانند محصولات شما را به صورت حضوری ببینند بنابراین آنها نظر مشتریان دیگر را در مورد تجارت شما در فیس بوک یا اینستاگرام در نظر می گیرند تا تعیین کنند که آیا باید خرید کنند یا خیر.

با راه اندازی کمپینی که اشتراک گذاری را تشویق می کند سر و صدای رسانه های اجتماعی را در اطراف محصول خود تشویق کنید. به عنوان مثال یک نام تجاری ممکن است به مشتریان پیشنهاد دهد که در مسابقه ای شرکت کنند یا نظر خود را در یک پست رسانه ی اجتماعی بگذارند. فروشندگان همچنین باید اشتراک گذاری اجتماعی را تشویق کنند و کاربران بتوانند به آسانی از طریق وب سایت به لینک شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی دسترسی داشته باشند.

چند نکته کاربردی برای تشویق اشتراک در شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را به خریداران محدود نکنید! با سایر برند هایی که با آنها همکاری کرده اید تماس بگیرید و آنها را تشویق کنید تا اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را به اشتراک بگذارند یا نام تجاری خود را در محتوای شبکه های اجتماعی خود نشان کنند.

زنجیره اشتراک گذاری را قطع نکنید اگر کسی از نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی نام برد سعی کنید با تاکتیک هایی مانند توییت مجدد یا نظر دادن در زیر پست همکاری کنید.

19. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

بازاریابی ایمیلی راهی آسان برای فروشندگان است تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. فروشندگان می توانند پیامهای هدفمند را به بخشهایی از خریداران ارسال کنند که خواسته های خاص هر گروه را برطرف می کند. با جلب توجه خریداران ، بازاریابی ایمیلی ابزاری قدرتمند برای تشویق فروش و افزایش درآمد است.

برای شروع باید ایمیل خریداران را جمع آوری کرده و مطمئن شوید که آنها مایل به دریافت پیام از شما هستند. فرصت های زیادی وجود دارد که از خریداران بپرسید آیا می خواهند اعلان های ایمیل را دریافت کنند، مثلاً وقتی که خریدشان انجام شد در پنجره ای از آن ها سوال شود که آیا مایل به دریافت خبرنامه از سمت فروشگاه اینترنتی شما هستند.

هر خریداری موافقت نمی کند که در لیست ایمیل شما ثبت نام کند اما گروهی از مشتریان که مشتاق خریداران مشتاق از فروشگاه اینترنتی شما هستند احتمالاً به بازاریابی ایمیلی شما پاسخ خوبی خواهند داد.

چند نکته کاربردی برای استفاده از بازاریابی ایمیلی

از یک ابزار بازاریابی ایمیلی مانند Campaign Monitor برای پیگیری موفقیت پیام های خود مانند تعداد دفعات باز شدن یا بیشترین پیوندهایی که بیشترین کلیک را دارند استفاده کنید.

با نرم افزار بازاریابی ایمیلی مواردی را که مشتریان از لیست ایمیل شما لغو می شوند پیگیری کنید. با استفاده از سایر اطلاعات نمایه خریداران استنباط کنید که چرا ممکن است اشتراک آنها لغو شود و چگونه می توانید از این دانش برای جلوگیری از لغو آینده سایر کاربران استفاده کنید.

20. ارائه سیاست های بازپرداخت سخاوتمندانه و ضمانت بازگشت پول

خرید اینترنتی یک محصول با سیاست بازگشت محدود خطرناک است. مشتری نمی تواند کالا را شخصاً ببیند بنابراین باید امیدوار باشد که محصول در واقع همانطور که توضیح داده شده است را دریافت خواهد کرد.

فروشندگان می توانند با ارائه سیاست های سخاوتمندانه بازگشت و ضمانت بازگشت پول اعتماد خریدار را جلب کرده و او را به خرید را تشویق کنند. اجازه دادن به مشتریان در صورت تغییر نظر یا عدم مطابقت با توضیحات محصول به دیگر کاربران نشان می دهد که به خریداران خود اعتماد دارید و می خواهید برای آنها ارزش قائل شوید.

ضمانت بازگشت پول بسیار مهم است شما باید راهی به مشتریان خود بدهید تا در صورت عدم رضایت از محصول به آنها پاسخ دهید. این بدان معنا نیست که آنها لزوماً درخواست بازپرداخت می کنند. البته برخی از آنها چنین خواهند کرد اما اکثر مردم فقط باید بدانند که یک گزینه برای پشتیبانی وجود دارد. مردم طبیعتاً ریسک پذیر نیستند بنابراین این سیاست پرداخت انعطاف پذیر برای آنها جذاب خواهد بود. در نتیجه اگر از ضمانت بازگشت پول برخوردار باشید مشتری های بیشتری خواهید داشت.

چند نکته کاربردی برای ضمانت بازگشت پول

یک صفحه خط مشی در سایت خود ایجاد کنید تا شرایط و ضوابط دقیق بازده قابل قبول و مطالبات ضمانت بازگشت پول را شرح دهید.

پیشنهاد ارسال رایگان در هنگام بازگشت را در نظر بگیرید. ارائه بازدهی رایگان برای مشتریان هزینه اضافی برای فروشندگان است اما ارائه این سیاست همچنین باعث تشویق وفاداری به نام تجاری با خدمات عالی به مشتریان می شود.

دسته‌بندی‌ها