کارگاه روانشناسی افزایش تمرکز و یادگیری

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
50 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

تمرکز و یادگیری دو مفهوم مرتبط با یکدیگر هستند و باید اشاره شود که تمرکز کردن و توانایی توجه کافی به موضوعات پیش شرط یادگیری بوده و اگر ما این مهارت را در خودمان تقویت کنیم می توانیم قدرت یادگیری مان را به طور چشمگیری افزایش دهیم. شایان ذکر است که مشکلات مربوط به تمرکز بدون شک بر روی فرایند یادگیری ما تاثیر می گذارد و به همین دلیل ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تمرکز می تواند ذهن و فکر ما را تحت تاثیر قرار دهد.

ما در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین کارگاه های روانشناسی با عنوان تمرکز و تاثیر آن در یادگیری را در اختیار شما افراد علاقه مند به مطالب روانشناسی قرار دهیم تا بتوانید با گوش دادن به این کارگاه ارزشمند اطلاعات و دانش خودتان را در زمینه تمرکز افزایش دهید.

کارگاه روانشناسی تمرکز یادگیری

همانطور که می دانید یادگیری دارای ابعاد مختلفی است و اگر ما قصد داریم تا مطلبی را یاد بگیریم لازم است تا بر اساس اصول خاصی عمل کنیم. از این رو باید به مولفه های یادگیری توجه کافی نیز داشته باشیم. همواره به این نکته توجه داشته باشید که توجه و تمرکز از اصلی ترین مفاهیم یادگیری هستند و می توانند بر روی یادگیری ما تاثیرات زیادی بگذارند. پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانشناسی درمان اختلالات یادگیری مراجعه نمایید.

در واقع ما در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا بهترین و مفیدترین کارگاه روانشناسی که در زمینه تمرکز می باشد را در اختیار شما افراد علاقه مند به روانشناسی قرار دهیم تا بتوانید به صورت علمی و دقیق با مفهوم تمرکز و مهارت توجه و تمرکز در کارها آشنا شوید. به عبارت دیگر هنگامی که ما تمرکز کافی در کارها داشته باشیم می توانیم عملکرد خوبی نیز از خودمان نشان دهیم.

تمرکز کردن چه تاثیری بر روی یادگیری دارد؟

با توجه به مواردی که به آنها اشاره کردیم لازم است بداند که اگر شما به مفاهیم علمی روانشناسی علاقه دارید و میخواهید اطلاعات و دانش خودتان را در زمینه تمرکز افزایش دهید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه روانشناسی تمرکز و تاثیر آن بر یادگیری را دریافت نمایید.

تمرکز کردن به چه معناست؟

لازم به ذکر است که اگر شما به مدت مشخصی به موضوعی توجه داشته باشید و تمام تمرکزتان را بر روی آن قرار دهید می توانید کیفیت کارتان را به طور چشمگیری افزایش دهید. اگر این روند ادامه داشته باشد متوجه خواهید شد که شما قادر هستید تا در مدت زمان کمتری کارهای بیشتری را به خوبی انجام دهید و در نتیجه ایده های خلاقانه به ذهن شما سرازیر می شود.

نکته بسیار مهمی که لازم است به آن اشاره شود این است که تمرکز کردن به ما کمک می کند تا استرس هایی که در زمینه های مختلف داریم را به طور قابل توجهی کاهش دهید و همین موضوع در آرام کردن ذهن مان نقش مهمی را ایفا می کند.

معنای تمرکز کردن

به طور کلی تمرکز کردن یعنی ما برای خودمان اهدافی را مشخص کنیم و تمام ذهن و رفتارمان را برای دستیابی به آنها تنظیم کنیم. یعنی ما به منابع موجود نگاهی می اندازیم و بر اساس مواردی که در دست داریم می توانیم برای پیشرفت و هدفی که در نظر داریم برنامه ریزی نماییم.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که متمرکز بودن یعنی ما در یک لحظه بر روی یک فعالیت تمرکز می کنیم و قصد داریم تا به خوبی آن را انجام دهیم. در این زمان سایر موارد اهمیت کمتری از هدف ما دارد و اجازه نمی دهیم تا آنها برای ما حواس پرتی ایجاد کنند.

نقطه مقابل تمرکز

حال که با معنا و مفهوم اصلی تمرکز آشنا شدیم لازم است اشاره کنیم که اگر ما نتوانیم تمرکز درستی داشته باشیم قطعا مشکلات فراوانی برایمان ایجاد می شود. یعنی مدام از یک کار به کار دیگر می رویم و هرگز نمی توانیم هیچ کدام از کارها را به درستی انجام دهیم. لازم به ذکر است که عدم تمرکز فقط وقت انسان را هدر می دهد و بعد از مدتی متوجه می شود که نه تنها هیچ کاری را به پیش نبرده است بلکه مدت زمان زیادی را هم از دست داده است.

چرا تمرکز کردن سخت است؟

با توجه به اطلاعاتی فراوانی که در پیرامون ما وجود دارد باید بدانیم که بمباران اطلاعاتی بودن به طور چشمگیری بر روی تمرکز ما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال تمام اطلاعاتی که از رسانه هایی مانند موبایل، تلویزیون، رادیو، شبکه های مجازی و اینترنت به ما منتقل می شود می تواند مانعی برای تمرکز ما باشد.

از طرف دیگر باید بدانیم که سیاست های سرمایه داری نیز به دنبال ایجاد حس مصرف گرایی در انسان ها بوده و کاری به سایر موارد ندارد. همین موضوع می توانید شرایط تمرکز را برای انسان ها بسیار سخت و دشوار کند.

در کنار این موارد لازم است اشاره شود که عوامل بیرونی و درونی گوناگونی وجود دارد که تمرکز کردن را برای انسان بسیار سخت و دشوار می کند. به عنوان مثال وقتی بیماری خاصی وجود داشته باشد و فرد از نظر جسمی دچار مشکلاتی باشد قطعا نمی تواند به خوبی تمرکز کند و یا هنگامی که سر و صدای زیادی در محیط وجود داشته باشد قطعا با مشکل عدم تمرکز روبرو خواهیم شد.

تمرکز کردن چه فوایدی دارد؟

بی شک توانایی تمرکز می تواند برای ما بسیار مفید و موثر باشد. یعنی هنگامی که ما قصد داریم تا بر روی موضوعی تمرکز داشته باشیم قطعا سرعت بیشتری برای انجام کارها خواهیم داشت و با کیفیت بالاتری کارهای را انجام می دهیم. تمام این موارد موجب می شود تا استرس انجام کارها در ما کاهش یافته و ذهن ناخودآگاه ما به کار می افتد و توانایی کنترل امور را در دست می گیریم.

مضرات نداشتن تمرکز در کارها

در قسمت بالا شما را با فواید تمرکز در کارها آشنا نمودیم و متوجه شدیم که لازمه انجام هر کاری داشتن تمرکز است. حال باید بدانیم که نداشتن تمرکز می تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند. به عنوان مثال اگر شما قصد انجام کاری را داشته باشید و نتواند به خوبی ذهنتان را بر روی آن کار متمرکز کنید قطعا بهره وری پایینی در آن کار خواهید داشت و زمان زیادی را از دست می دهید. در کنار این موضوع باید اشاره شود که شما در عین حال انرژی فراوانی را برای انجام کار گذاشته اید و همین موضوع می تواند باعث شود تا انرژی زیادی را هم از دست بدهید.

تمرکز و یادگیری

نکته بسیار مهمی که در خصوص تمرکز باید به آن اشاره کنیم است که تمرکز تاثیر زیادی بر روی یادگیری داشته و اگر ما این مهارت را نداشته باشیم قطعا در فرایند یادگیری با مشکلات فراوانی روبرو می شویم. به عنوان مثال می توانیم به اختلال بیش فعالی اشاره کنیم که برخی از افراد گرفتار آن هستند و همین موضوع می تواند مشکلات فراوانی را برای آنها ایجاد کند.

این افراد به دو گروه تقسیم می شوند، عده ای که بیش فعال هستند و نمی توانند در یک جا آرام و قرار داشته باشند. عده ای که مشکل در توجه دارند و هنگامی که کاری را به آنها می سپارید نمی توانند به خوبی آن را انجام دهند. در واقع دلیل این مشکل این است که ذهن آنها مدام به این سو و آن سو می رود و نمی توانند بر روی موضوع پیش رو به خوبی تمرکز کنند.

درمان مشکل توجه و تمرکز

برای درمان اختلالات روانی درمان های مختلفی وجود دارد که روانشناسان و روانپزشکان در این زمینه بسیار دقیق عمل می کنند. به عنوان مثال می توانیم به درمان های دارویی اشاره کنیم که می تواند در بلند مدت تاثیرات مفیدی بر روی فرد داشته باشد و ادامه دار بودن این روند می تواند در درمان اختلال بیش فعالی و عدم توجه کمک زیادی به فرد بکند.

آموزش افزایش تمرکز برای بهبود یادگیری

همچنین رفتار درمانی و شناخت درمانی نیز در این زمینه بسیار مفید است که درمانگر بر اساس شرایط فرد بیمار نقشه راه درمان را تدوین می کند تا بتواند به خوبی فرایند درمان را برنامه ریزی نماید. همواره به این موضوع توجه داشته باشید که اختلالات روانی نیاز به درمان پزشکی دارند و اگر نسبت به این موضوع بی توجهی داشته باشید قطعا با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم شد. به عنوان نمونه کودکی که درسش بسیار خوب است و در عین حال دچار اختلال بیش فعالی است.

اما والدین و معلمان او توجهی به مشکل او نداشته و برای درمان آن اقدامات لازم را انجام نمی دهند. همین موضوع باعث می شود تا فرد با اختلال زندگی کند و در آینده نیز مشکلات فراوانی در زندگی و کار برایش ایجاد می شود. یعنی بعدا شاهد هستیم که فرد نمی تواند در یک شغل ماندگاری داشته باشد و مدام از یک شاخه به شاخه ای می پرند.

با توجه به تمام مطالبی که در زمینه توجه و تمرکز بیان نمودیم لازم است تا اطلاعات خودتان را در این زمینه افزایش دهید. بنابراین شما می توانید با دریافت کارگاه روانشناسی تمرکز و یادگیری دانش و اطلاعات خودتان را در این زمینه افزایش دهید و نگاه تازه ای نسبت به این موضوع پیدا خواهید کرد.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.