مدیریت زمان دانشجویان چگونه باید انجام شود؟

مدیریت زمان دانشجویان چگونه باید انجام شود؟

مدیریت زمان دانشجویان بسیار مهم و اثر گذر است و باید به طور علمی با تکنیک های مدیریت زمان مانع از بروز مشکلات شویم. آیا شما می دانید که مدیریت زمان چیست؟ و چگونه باید برای زندگی مان برنامه ریزی کنیم؟ برای رسیدن به نتیجه لازم است تا یک جدول مدیریت زمان برای خودمان درست کنیم تا نتیجه مدیریت زمان را بعد از مدتی مشاهده کنیم و بدانیم که چرا به مدیریت زمان نیاز داریم.اگر شما هم کنجکاو هستید تا قانون مدیریت زمان دانشجویان را بدانید تا انتهای مقاله با مجله علمی برنا اندیشان همراه باشید.

مدیریت زمان دانشجویان چگونه باید انجام شود؟

مدیریت زمان دانشجویان به آنها کمک می کند تا بتوانند به طور صحیحی برنامه ریزی کرده و به اهدافشان دست یابند.

مهارت های لازم برای مدیریت زمان

آموزش قدم به قدم مدیریت زمان

مدیریت زمان چیست؟

مدیریت زمان شامل توانایی برنامه ریزی و سپس مدیریت زمان در طول روز برای رسیدن به اهداف است. این یک مهارت مهم در هر قسمت از زندگی است اما می تواند برای دانشجویانی که سعی می کنند خواسته های تحصیلات دانشگاهی خود را با سایر تعهدات از جمله کار ، خانواده و دوستان هماهنگ کنند بسیار مهم باشد.

آیا تا به حال احساس کرده اید که سعی می کنید بیش از حد در یک روز سخت کار کنید؟ آیا ساعات کافی برای انجام همه کارهایی که باید انجام دهید وجود ندارد؟ یادگیری مدیریت زمان می تواند یک مهارت پیچیده باشد.

به نظر می رسد برخی از افراد توانایی انجام طیف وسیعی از تعهدات را دارند در حالی که هنوز زمان زیادی را برای دوستان ، خانواده و سرگرمی ها باقی می گذارند. دیگران تلاش می کنند تا حداقل روز را به پایان برسانند.پیشنهاد می شود تا مقاله چگونه زمان خود را مدیریت کنیم را مطالعه نمایید.

برای اینکه بتوانید به تمام وظایف خود پایبند باشید و به اهداف خود برسید ، مدیریت زمان موثر ضروری است.

1. فعالیتهای روزانه خود را پیگیری کنید

قبل از اینکه یک استراتژی مدیریت زمان موثر ایجاد کنید ، ابتدا باید نحوه گذراندن زمان خود را هر روز ثبت و تحلیل کنید. فعالیتهای روزانه خود را برای چند روز پیگیری کنید.

به کاری که انجام می دهید توجه کنید. دقیقاً آنچه را که در هر لحظه از روز انجام می دهید بنویسید و مدت زمانی را که برای هر فعالیت صرف می کنید یادداشت کنید.

مراقب مشکلات باشید. توجه کنید ببینید کدام یک از مشکلات انرژی زیادی از شما می گیرد.

راههای بهبود را در نظر بگیرید. به راههایی فکر کنید که ممکن است بتوانید وظایف خاصی را ساده سازی کرده یا با هم ترکیب کنید تا بیشتر وقت خود را آزاد کنید.

یک برنامه ریز روزانه یا تقویم می تواند راه خوبی برای شروع ردیابی زمان شما باشد اما منابع آنلاین زیادی نیز وجود دارد. برنامه های تلفن همراه می توانند راهی عالی برای پیگیری فعالیت های روزانه شما باشند. چیزی را پیدا کنید که برای شما مناسب است و سپس به آن پایبند باشید.

رفع مشکلات با استفاده از مدیریت زمان

مدیریت زمان دانشجویان چه فوایدی دارد؟

2. اولویت های خود را ارزیابی کنید

برای مدیریت موثر زمان ، مهم است که ابتدا برخی از مشکلاتی که ممکن است باعث ایجاد مشکلات شوند را درک کنید. با نگاهی جدی به نحوه گذراندن زمان خود در هر هفته ، می توانید مناطقی را که زمان قابل توجهی را از دست می دهید مشاهده کنید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش کامل مهارت های زندگی برای بزرگسالان


پس از پیگیری برنامه خود برای چند روز ، ممکن است تعجب کنید که چقدر زمان در هفته هدر می رود. اتلاف وقت رایج ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • چک کردن ایمیل
  • مقابله با بی نظمی و بی نظمی
  • انجام بازی های ویدئویی
  • رسانه های اجتماعی
  • وقفه های غیر ضروری از دوستان ، خانواده یا همکاران
  • تماشای تلویزیون

حتی اگر فقط کمی برای هر یک از این فعالیت ها وقت بگذارید می تواند به سرعت جمع شود. با گذشت زمان حتی این منابع کوچک حواس پرتی می توانند در توانایی شما در انجام وظایفی که می خواهید انجام دهید دخالت کنند.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان اعتیاد به تلویزیون را بخوانید.

با اولویت بندی نحوه انجام کارها بهره وری بیشتری خواهید داشت و کارهای بیشتری انجام می دهید و حتی زمانی را برای سرگرمی هایی که از آنها لذت می برید باقی می گذارید.

3. یک برنامه زمان بندی شده ایجاد کنید

مرحله بعدی تنظیم برنامه روزانه و هفتگی است. نگاه کردن به برنامه های دیگران برای الهام می تواند مفید باشد اما برنامه روزانه شما واقعاً باید بر اساس نیازها و ترجیحات شما باشد.

وظایف مهم را در اولویت اول قرار دهید. با نوشتن کارهای اساسی که باید هر روز انجام دهید ، مانند رفتن به محل کار یا شرکت در کلاس ها ، شروع کنید و بقیه هفته را با کارهای دیگری که می خواهید انجام دهید پر کنید.

رویکرد خود را شخصی کنید. ابتدا به مهمترین پروژه بپردازید اما همچنین به زمانی که بیشترین بهره وری را دارید توجه کنید.

ممکن است هر روز زمان خاصی را صرف تکمیل تکالیف و مطالعه کنید یا در عوض می توانید روزهای خاصی را برای کارهای مختلف در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ممکن است دوشنبه ها کارهای اختصاص داده شده را تکمیل کنید ، سه شنبه یادداشت های خود را مرور کنید ، چهارشنبه و پنجشنبه تکالیف خود را تکمیل کنید و جمعه ها را برای موارد مختلفی باز بگذارید که دوست دارید بیشتر روی آنها تمرکز کنید.

4. کارهایتان را سازماندهی کنید

اکنون که برنامه ای در دست دارید ، زمان آن رسیده است که سازماندهی شده و زمان خود را برای جستجوی همه چیزهایی که برای موفقیت نیاز دارید متوقف کنید. به عنوان مثال اگر دانش آموز هستید ، تهیه همه کتاب ها ، یادداشت ها ، ابزارهای نوشتاری و سایر وسایل مورد نیاز و ذخیره آنها در یک مکان می تواند مفید باشد.

ابزارهای خود را جمع آوری کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام وسایل مورد نیاز خود را در اختیار دارید.

محیط کار خود را سازماندهی کنید. اطمینان حاصل کنید که مکانی راحت برای کار دارید که عاری از حواس پرتی است.

برنامه خود را تجسم کنید. یک تقویم دیواری تهیه کنید یا یک کپی از برنامه روزانه خود را چاپ کنید و آن را در یک مکان قابل مشاهده ارسال کنید. داشتن یادآوری های واضح از آنچه شما باید روزانه انجام دهید می تواند شما را در انجام وظایف خود حفظ کند.

5. از انجام همزمان چند وظیفه دوری کنید

در حالی که ممکن است به نظر برسد انجام بسیاری از کارها به شما در انجام بیشتر کمک می کند ، تحقیقات نشان می دهد که انجام چند کار با هم به بهره وری و هم به عملکرد آسیب می رساند.

انجام چند کار می تواند به چند روش مختلف اتفاق بیفتد:

  • انجام بیش از یک کار همزمان
  • انجام چند کار سریع و یکی پس از دیگری
  • جابجایی از یک کار به کار دیگر به جلو و عقب

آنچه محققان دریافتند این است که مجبور کردن توجه خود به طور مداوم از کاری به چیز دیگر ، توانایی شما را در کار سریع و مداوم کاهش می دهد.

مدیریت زمان دانشجویان چیست؟

آشنایی با قوانین مدیریت زمان دانشجویان

به جای تلاش برای مقابله همزمان با چند مورد ، سعی کنید زمانی را برای تمرکز بر روی هر کار به طور جداگانه اختصاص دهید.

البته گاهی اوقات اجتناب کامل از انجام چند وظیفه بسیار دشوار است. به عنوان مثال ، اگر والد هستید ممکن است با چیزهایی مانند تهیه شام ​​، مراقبت از فرزندان خود و تلاش برای خواندن یک فصل از کتاب درسی خود به طور همزمان مشغول شوید. شما می توانید تأثیر منفی چند وظیفه ای را با موارد زیر کاهش دهید:

  • قبل از تغییر ، 10 تا 20 دقیقه به یک کار اختصاص دهید
  • محدود کردن تعداد کارهایی که روی آنها کار می کنید
  • فقط وقتی چند کار مهم را انجام می دهید چند کار را انجام دهید

6. زمان استراحت کردن را کنار بگذارید

شما می دانید که آنها در مورد همه کارها و بدون نمایش ها چه می گویند. مطمئن شوید که هر هفته کمی به فعالیتهای تفریحی خود اختصاص دهید. تحقیقات نشان داده است که فعالیت های اوقات فراغت می تواند برای سلامت روان مهم باشد.

نکته

زمان استراحت خود را برای پایان هفته ذخیره کنید تا در انجام کارهایی که چندان لذت بخش نیستند به خودتان هدیه ای بدهید که منتظر آن باشید.

منتظر ماندن تا پایان هفته نیز این اطمینان را به شما می دهد که مهلت ها یا نگرانی های زیادی در سر شما وجود ندارد و در اوقات فراغت شما دخالت نمی کند.

سخن آخر

یافتن زمان برای همه چیز می تواند دشوار باشد ، به ویژه برای دانش آموزان مشغول که در حال انجام سخنرانی های کلاسی ، تکالیف و گروه های آموزشی همراه با سایر وظایف خود هستند. با اجرای برخی از تکنیک های مفید مدیریت زمان ، می توانید تمام تعهدات خود را به پایان برسانید و همچنان برای دوستان ، خانواده و سرگرمی وقت دارید.

دسته‌بندی‌ها