تیپ شخصیتی ESFP یا بازیگر چه خصوصیاتی دارد؟

تیپ شخصیتی ESFP یا بازیگر چه خصوصیاتی دارد؟

در مورد شخصیت بازیگر یا ESFP چه می دانید؟ آیا خصوصیات و ویژگی های شخصیت بازیگر آشنا هستید؟ تیپ شخصیتی ESFP افراد با نشاط و سرزنده ای هستند که می توانند انسان های اطراف خودشان را جذب نمایند. به عبارت دیگر شخصیت بازیگر بسیار خودجوش، پر انرژی و سرگرم کننده هستند و از چیزهای اطراف خودشان لذت می برند. با مراجعه به کارگاه های روانشناسی می توانید به اطلاعات زیادی در این باره دسترسی پیدا کنید.

شایان ذکر است که تیپ شخصیتی ESFP بسیار گرم و پر حرف هستند و علاقه زیادی به زندگی دارند. به طوری که بسیار دوست دارند در اعتدال عمل کنند و از این که در مرکز توجه باشند بسیار لذت می برند. آنها بسیار شوخ طبع هستند و دیگران را به سمت خودشان جذب می کنند تا اوقات خوبی داشته باشند. در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا با خصوصیات شخصیت بازیگر آشنا شویم و بدانیم که تیپ شخصیتی ESFP چه خصوصیاتی دارند.

ویژگی های تیپ شخصیتی ESFP

ESFP مخفف عبارت Extroverted, Sensing, Feeling and Perceiving است. تیپ شخصیتی بازیگر یکی از انواع تیپ های شخصیتی MBTI است که تحت عنوان سرگرم کننده یا بازیگر نیز شناخته می شود. لازم به ذکر است که شخصیت بازیگر این توانایی را دارد که همواره در مهمانی باشد و شخصیتی دوستانه دارد.

بنابراین مدام به مهمانی می روند و کاری می کنند که در مرکز توجه دیگران قرار بگیرند. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل با خصوصیات تیپ شخصیتی ESFP آشنا شویم. پیشنهاد می شود تا مقاله آشنایی با شخصیت بازرس یا ISTJ را مطالعه نمایید.

برونگرایی (E) : در رابطه با برونگرایی می دانید که این افراد دارای شخصیتی بیرونی و بیانگر هستند. یعنی در محیط های تیمی و گروهی رشد می کنند و برای حل کردن مشکلات از مهارت گفتگو و بحث استفاده می کنند.

حس کردن (S) : باید بدانیم که شخصیت بازیگر برای تجربه موقعیت های مختلف از حواس پنجگانه اش استفاده می کند. به علاوه لازم به ذکر است که آنها علاقه زیادی به ایده های عملی دارند و می توانند هر کاری را به سرعت عملی کنند. به طور کلی تیپ شخصیتی ESFP به تجربیات جدید بسیار اهمیت می دهد.

احساسی (F) : افراد احساسی که شخصیت بازیگر شامل آن می شود همواره به صدای قلبشان گوش می دهند و به آن اعتماد دارند. یعنی تیپ شخصیتی ESFP با غرایز خود به سمت جلو حرکت می کند. یعنی ممکن است شغل و کار جدیدی را انتخاب کند و وارد آن شود. به طوری که اگر آن شغل بر روی کاغذ و در ذهنش بسیار جذاب و عالی به نظر برسد به او احساس خوبی می دهد و همان را انتخاب می کند.

درک (P) : شخصیت درک کننده از خودانگیختگی بی پایان لذت می برد و هر زمان که انعطاف پذیری مجاز باشد بهترین عملکرد را از خودش نشان می دهد.

شخصیت بازیگر یا esfp دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

بررسی کلی تیپ شخصیت بازیگر (ESFP)

لازم به ذکر است که تیپ شخصیتی ESFP همواره در لحظه زندگی می کند و از هر آنچه که توسط زندگی به آنها داده می شود نهایت لذت را می برند. شخصیت بازیگر بر اساس حواس خودش تنظیم می شود و از طبیعت اطراف خود، صداها، بوها و بافت ها بسیار لذت می برد. به یاد داشته باشید که تیپ شخصیتی ESFP هیچ گونه حواس پرتی ندارد. همچنین برای مطالعه بیشتر به مقاله تست آرکتایپ مراجعه فرمایید.

همچنین باید اشاره شود که تیپ شخصیتی ESFP یا همان شخصیت بازیگر بسیار دوست دارد که همواره سرگرم و مشغول باشد و به همین دلیل زندگی اش را با انواع و اقسام سرگرمی ها، فعالیت ها، ورزش و دوستان پر می کند. نکته بسیار مهمی که در خصوص شخصیت بازیگر وجود دارد این است که این افراد بدون برنامه ریزی زندگی می کنند و همواره ترجیح می دهند تا زندگی روند خود به خودش را داشته باشند.

همانطور که اشاره شد آنها علاقه شدیدی به هیجانات دارند و به همین دلیل ممکن است وقتی در حال انجام کاری هستند برای مدت زیادی درگیر آن شوند که دلیل آن نیز وجود هیجان در آن کار است. چرا که تیپ شخصیتی ESFP سرگرم آن هیجان می شود و توجهی به گذر زمان نمی کند. به طور کلی باید اشاره شود که شخصیت بازیگر از این که سرگرمی هایش را از دست بدهد بسیار نفرت دارد.

تیپ شخصیتی ESFP بسیار ساده و عمل گرا هستند و همواره در واقعیت قرار دارند و از تمام حقایق و جزئیات اطرافشان آگاه هستند. شایان ذکر است که این ویژگی آنها در مورد افراد بسیار پر رنگ بوده و به این معناست که رابطه خوبی با اطرافیانشان دارند.

یعنی بسیار به دیگران توجه می کنند و نیازهای افراد اطرافشان برای آنها مهم می باشد. از این رو اگر افراد اطرافشان از آنها کمکی بخواهند فوری به آنها پاسخ می دهند. به طور کلی باید اشاره شود که تیپ شخصیتی ESFP از روش های عملی و ملموس لذت می برد.

ارزش ها در تیپ شخصیتی ESFP

همانطور که اشاره شد شخصیت بازیگر همواره به سمت فعالیت هایی گرایش دارد که به آنها انرژی زیادی بدهد. به همین دلیل آنها در رفت و آمدهای عمومی و برقراری رابطه با دیگران رشد می یابند. آنها از این که دوستان و اطرافیان خود را از طریق آهنگ و داستان سرگرم کنند بسیار لذت می برند. پیشنهاد می شود تا مقاله ویژگی های شخصیت سالم را مطالعه نمایید.

چرا که تیپ شخصیتی ESFP بسیار علاقه دارد تا مشکلات دیگران را حل کند. باید بدانیم که شخصیت بازیگر به وسیله اشکال هنر، طبیعت و مد جان و انرژی می گیرد. آنها همچنین از فرصت خلاقیت در رویکرد عملی استفاده می کنند.

مهم ترین ویژگی های تیپ شخصیتی بازیگر

همانطور که بارها اشاره شد تیپ شخصیتی ESFP بسیار خونگرم و سرگرم کننده است و مدام به دنبال روش هایی می گردد که بتواند خوش بینی و شور و هیجان و شوق را با خود به همراه داشته باشد.

همواره باید بدانیم که تیپ شخصیتی ESFP بسیار دلسوزانه عمل می کنند و بسیار دوست دارند تا شادی دیگران را مشاهده کنند. شخصیت بازیگر بسیار با نشاط و پر انرژی است و بسیار علاقه دارد تا در مرکز توجه قرار بگیرد. به علاوه آنها بسیار دوست دارند که با دیگران رابطه ای سالم برقرار کنند و به همین دلیل مدام در مهمانی ها شرکت می کنند.

خوشگذران همیشگی

تیپ شخصیتی ESFP همواره در مهمانی ها به سر می برد و تلاش می کند تا با حس شوخ طبعی اش دیگران را سرگرم کند. آنها متوجه می شوند که دیگران در چه حالی هستند و اگر بفهمند که به دیگران خوش نمی گذرد بسیار ناراحت می شوند و خیلی سریع کاری می کنند تا آنها هم خوشحال باشند.

بنابراین باید بدانیم که تیپ شخصیتی ESFP در هر جایی که باشد تلاش می کند تا به تمام افراد خوش بگذرد. چرا که دیدن لذت دیگران موجب می شود تا او احساس خوبی داشته باشد. به طور کلی شخصیت بازیگر بسیار دوست داشتنی است و به همین دلیل ممکن است نزدیک شدن به آنها کمی دشوار باشد. با این که آنها بسیار علاقه دارند تا با دیگران به صورت باز رفتار کنند ولی هرگز علاقه ای به بحث های جدی و منفی ندارند.

یکی دیگر از نکات مثبتی که در تیپ شخصیتی ESFP این است که انرژی آنها به شدت مسری و قابل انتقال است. زیرا شخصیت فعال و پویایی که دارند می تواند در هر جایی وارد شود و آنجا را روشن کند. آنها همواره به دنبال یک ماجراجویی یا تجربه جدید هستند و هیچ گاه فرصت هایی که موجب سرگرمی می شود را از دست نمی دهند.

توجه به ظاهر و رنگ

تیپ شخصیتی ESFP به سرعت جذب بافت های دلپذیر و رنگ ها می شود. آنها اغلب با دقت فراوان ظاهر و تزئینات اطرافشان را انتخاب می کنند. به همین دلیل تمرکز بالای آنها در انتخاب موجب می شود تا ظاهر شیک و زیبایی داشته باشند. برای مطالعه بیشتر به مقاله شخصیت میانجی گر مراجعه نمایید.

بازیگرها علاقه زیادی به رنگ های روشن و خیره کننده دارند و لباس هایشان نیز به همین صورت می باشد. تیپ شخصیتی ESFP به مدهای روز بسیار اهمیت می دهد و از طریق تجربیات جدید اطرافیانش را هیجان زده می کند.

تیپ شخصیتی esfp دارای چه نقاط قوتی می باشد؟

کنجکاوی زیاد در شخصیت بازیگر

بازیگرها به طور طبیعی بسیار کنجکاو هستند و توجه خاصی به مفهوم زیبایی شناسی دارند. آنها برای اینکه به احساس خوبی دست پیدا کنند همواره تلاش می کنند تا محیط اطرافشان بسیار لذت بخش باشد. بارها اشاره شد که تیپ شخصیتی ESFP بسیار بازیگوش و خودجوش بوده و به همین دلیل به دیگران گوش می دهد.

آنها نسبت به این موضوع که تصمیم آنها می تواند بر روی دیگران تاثیر بگذارد بسیار حساس هستند و همواره تلاش می کنند تا به بهبود شرایط دیگران کمک کنند.برای مطالعه بیشتر لازم است تا به مقاله تیپ های شخصیتی در ازدواج مراجعه کنید.

همین ویژگی آنها در کنار مهارت های کلامی میان فردی بالایی که دارند باعث شده تا تیپ شخصیتی ESFP به افرادی صلح جو و دیپلمات هایی با وجدان تبدیل شوند. با توجه به آنکه شخصیت بازیگر دوست دارد تا همواره در کنار سایر افراد باشد به همین دلیل آنها به انجام کارهای تیمی و گروهی علاقه زیادی دارند.

شرایط سنتی کلاس ها موجب می شود تا تیپ شخصیتی ESFP احساس خفگی کنند. چرا که آنها به فعال بودن علاقه زیادی دارند و نمی توانند ساکت در جایی قرار بگیرند و فقط به سخنان دیگران گوش کنند. آنها علاقه دارند تا تجربیاتی که در داخل کتاب ها مطرح می شود را به صورت عملی تجربه کنند. همچنین لازم به ذکر است که تیپ شخصیتی ESFP بسیار مدیر و مدبر است و می تواند محیطی فعال و پویا را برای انجام تعاملاتش ایجاد نماید.

نقاط قوت تیپ شخصیتی ESFP

تمام تیپ های شخصیتی به صورت ذاتی دارای نقاط قوت می باشند. شخصیت بازیگر به دلیل خلاقیت و استعدادی که دارند می توانند در هر شرایطی خودشان را سازگار کنند. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا شما را با نقاط قوت تیپ شخصیتی ESFP آشنا کنیم.

خلاقیت بالا

همانطور که گفته شد شخصیت بازیگر به زیبایی شناسی بسیار اهمیت می دهد. چرا که آنها دارای خلاقیت بالایی در موضوع زیبایی شناسی هستند. تیپ شخصیتی ESFP از تمامی سرگرمی هایی که در اطرافشان وجود دارد احساس شادی می کنند. آنها دارای مهارت حل مسئله بالایی هستند و به طور طبیعی در شخصیت آنها نیروی تفکر خلاق وجود دارد.

رفتار دوستانه و دیپلماتیک

شخصیت بازیگر به احساس و نظر دیگران بسیار اهمیت می دهد و همواره به نیازهای دیگران توجه می کنند. آنها شنوندگان بسیار خوبی هستند و برایشان مهم است که افرادی که در اطرافشان قرار دارند دارای چه احساسی می باشند.

انطباق پذیری عالی

تیپ شخصیتی ESFP به راحتی می تواند با هر تغییری خودش را سازگار کند. چرا که آنها به صورت طبیعی میل به خودانگیختگی دارند. شخصیت بازیگر دارای انعطاف پذیری بالایی است و همواره در محیط هایی رشد می کند که فعال بوده و دارای هیجان باشد. از این رو علاقه ای به محیط های ساکت و بدون هیجان ندارند.

نگرش مثبت

به یاد داشته باشید که افراد برونگرا همواره انسان های شادی هستند و به همین دلیل تیپ شخصیتی ESFP نیز دارای تفکر مثبت می باشد. آنها به شدت از حرف ها و باورهای منفی بیزار هستند و تلاش می کنند تا از طریق ایجاد نگاه مثبت در دیگران احساس خوبی را خلق کنند. به همین دلیل اگر شرایط سختی برای تیپ شخصیتی بازیگر ایجاد شود به راحتی می تواند از طریق ایجاد نگرش مثبت خودش را از تمام افکار منفی رها سازد.

مهارت های رهبری

برای رهبری و مدیریت لازم است تا از هوش هیجانی بالایی برخوردار باشیم. تیپ شخصیتی ESFP دارای ذهنیت مردمی است و به راحتی می تواند به عنوان رهبر و مدیر انتخاب شود. آنها علاقه زیادی به رشد و پیشرفت دیگران دارند و همواره دیگران را تشویق می کنند تا بتوانند به سمت رشد و توسعه حرکت کنند.

نقاط ضعف تیپ شخصیت بازیگر

از مهم ترین ویژگی های تیپ شخصیتی ESFP این است که آنها برای کارها برنامه ریزی ندارند و خیلی سریع از کارهای تکراری خسته می شوند. همین موارد می تواند به آنها آسیب وارد کند. در ادامه شما را با نقاط ضعف تیپ شخصیتی ESFP آشنا خواهیم کرد.

عدم پذیرش انتقاد

شخصیت بازیگر بسیار فعال و پویا بوده و هرگز نمی تواند در یک جا ثابت بماند. از این رو دیگران مدام به آنها انتقاد می کنند و همین موضوع باعث می شود تا به آنها آسیب وارد شود.

عدم برنامه ریزی برای آینده

با توجه به خصوصیاتی که در مورد تیپ شخصیتی ESFP گفته شد متوجه شدیم که آنها برای زندگی شان برنامه ریزی نمی کنند و همواره به سمت تجربیات جدید حرکت می کنند. آنها علاقه زیادی به هیجانات دارند و از این رو برای انجام کارها برنامه ریزی انجام نمی دهند. به همین دلیل بعد از مدتی ممکن است این افراد دچار احساس گمشدگی شوند.

احساس تنفر از کارهای تکراری

تیپ شخصیتی ESFP به هیجان علاقه زیادی داشته و نمی تواند به صورت مداوم یک کار تکراری را انجام دهد. از این رو ایجاد تعادل بین کار و زندگی برای شخصیت بازیگر کاری سخت و دشوار است.

عدم مبارزه با تضادهای درونی

با این که تیپ شخصیتی بازیگر به حرف دیگران خوب گوش می دهد و شنونده بسیار خوبی است. اما ممکن است در مقابل درگیری های درونی خودشان شکست بخورند. به یاد داشته باشید که برای مقابله با آشفتگی های درونی و شخصی باید بلوغ عاطفی و رفاه داشته باشید.

پرش فکر و نداشتن تمرکز

همانطور که گفته شد تیپ شخصیتی ESFP به برنامه ریزی باور ندارد و به صورت خود به خودی به سمت جلو حرکت می کند. از این رو آنها نمی توانند بر روی اهداف بلند مدت تمرکز داشته باشند.

تیپ شخصیتی ESFP در محیط کار

اگر شخصیت بازیگر در محیط کار دارای مهارت انعطاف پذیری باشد می تواند به پیشرفت دست پیدا کند. به همین دلیل برای تیپ شخصیتی ESFP همواره یک سبک مدیریتی بهتر است. افراد بازیگر دوست دارند تا بین افراد همبستگی ایجاد کنند و این کار حس خوبی به آنها می دهد. شایان ذکر است که مردم نیز علاقه زیادی به شجاعت و جسارت دیگران دارند و از این رو تلاش می کنند تا تیپ شخصیتی ESFP را همواره با نشاط و پر انرژی نگه دارند.

با توجه به خصوصیات رفتار شخصیت بازیگر باید اشاره شود که آنها به محیط هایی علاقه دارند که روابط اجتماعی در آن زیاد باشد. به عنوان مثال مشاغلی مانند مددکاری و مشاوره برای آنها بسیار مناسب می باشد.

همچنین با توجه به وجود خلاقیت و توجه به زیبایی شناسی باید گفت که تیپ شخصیتی ESFP می تواند به عنوان یک هنرمند، عکاس یا طراح مد نیز فعالیت کند. به علاوه لازم به ذکر است که شخصیت بازیگر می تواند در زمینه هایی سرگرمی مانند موسیقی، بازیگری و رقص نیز بدرخشد.گ

آشنایی با صفات و ویژگی های شخصیت بازیگر

چه مشاغلی برای تیپ شخصیتی ESFP مناسب است؟

در ادامه ۱۰ شغلی که می تواند برای تیپ شخصیت بازیگر مفید باشد را خدمت شما دوستان معرفی می کنیم.

مددکار اجتماعی

همانطور که می دانید مددکاران اجتماعی از کودکان، خانواده ها و بزرگسالان حمایت می کنند و دوست دارند تا آنها نیز در رفاه زندگی کنند. آنها به مراجعان مشاوره می دهند و در شرایط بحرانی به آنها کمک می کنند.

طراح داخلی

فردی که در زمینه طراحی داخلی فعالیت می کند همواره با توجه به نیازهای مشتری تلاش می کند تا طرحی را ایجاد کند که متناسب با بودجه مشتری باشد و باعث شود تا احساس خوبی در افراد ایجاد شود.

امدادگر

افرادی که کارشان امداد و نجات است همواره به دیگران کمک می کنند و در شغل هایی مانند اورژانس، پرستار بیمارستان و انجام فوریت های پزشکی فعالیت می کنند.

طراح مد

افرادی که در شغل طراحی مد فعالیت می کنند برای تمام افراد از مرد و زن گرفته تا دختر و پسر لباس طراحی می کنند و به سایر طراحان کمک می کنند تا بتوانند بهترین کار را ارائه کنند.

عکاس

شغل عکاسی به این صورت است که فرد عکاس باید تجهیزات مربوط به عکاسی و فیلمبرداری را تهیه کند و سپس بعد از انجام کار بهترین کار را به مشتری تحویل دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل با خصوصیات تیپ شخصیتی ESFP آشنا شدید و فهمیدیم که شخصیت بازیگر دارای چه نقاط قوت و ضعفی می باشد. اگر ما با انواع و اقسام تیپ های شخصیتی آشنا باشیم می توانیم در موقعیت های مختلف با افراد بهترین رابطه را داشته باشیم و چون درک خوبی از احساسات دیگران داریم قادر هستیم تا تعاملات خودمان را افزایش دهیم.

دسته‌بندی‌ها