آموزش درمان کمر درد بعد از رابطه جنسی ✅✅

روش هایی برای درمان کمر درد بعد از رابطه جنسی

کمر درد بعد از رابطه جنسی می تواند بر روی زندگی زناشویی تاثیر بگذارد به همین دلیل زن و مرد باید به این موضوع توجه کنند و با انجام راهکارهایی که به شما معرفی می شود از بروز درد در ناحیه کمر بعد از ارضا شدن جلوگیری کنید.

بعد از ارضا شدن دردهایی در ناحیه کمر ایجاد می شود که شما می توانید از طریق تقویت کمر تمامی آن دردها را از بین ببرید. همانطور که میدانید کمر درد دلایل مختلفی دارد. به عنوان مثال می توانیم به آسیب دیدگی، بیماری، ضربه و ورزش اشاره کنیم که تمامی آنها می تواند سبب ایجاد کمر درد شود.

اما گاهی اوقات ممکن است کمر درد به دلیل رابطه جنسی ایجاد شود. شایان ذکر است که کمر درد بعد از رابطه جنسی در مردان رخ می دهد که می تواند به دلیل ضعف جسمی باشد. حال باید بدانیم که چگونه می توانیم کمر درد بعد از رابطه جنسی را درمان کنیم.

در این مقاله از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا به صورت کامل ابعاد مختلف کمر درد بعد از رابطه جنسی را مورد بررسی قرار دهیم. اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید کمر درد ناشی از رابطه جنسی را درمان کنید تا انتهای مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

چرا بعد از انزال دچار کمر درد می شویم؟

مردان بعد از برقراری رابطه جنسی دچار نوعی حس سستی و درد در قسمت کمر می شوند. لازم به ذکر است که این موضوع در میان مردان رایج بوده و گاهی اوقات به دلیل دردهای شدیدی که وجود دارد خواب و استراحت فرد به کلی دچار آسیب می شود.

اختلال عملکرد جنسی در مردان می تواند به دلیل افزایش درد در زمان رابطه جنسی، مسائل جنسی که ناشی از مواد افیونی است و یا مصرف داروهای ضد افسردگی باشد. پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش سکس تراپی مراجعه فرمایید.

در رابطه با دلیل کمر درد بعد از رابطه جنسی باید اشاره شود که بهم خوردن هورمون ها و برخی از بیماری های جسمی می تواند سبب ایجاد درد در ناحیه کمر شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با دلایل اصلی کمر درد بعد از رابطه جنسی به صورت کامل آشنا شویم.

تولید بالای پروستاگلاندین

بعد از انجام رابطه جنسی، بدن انسان به صورت خودکار مقداری هورمون استروئید و انتقال دهنده عصبی تولید می کند که هدف آن نگهداری حالت نعوظ است تا بتواند توان جنسی فرد را بالا برده و ماهیچه ها را شکل کند.

چرا که بعد از رابطه جنسی ماهیچه های بدن دچار حالت کشیدگی و پارگی می شود و برای آنکه چنین حالتی به بدن آسیب وارد نکند ترشح این هورمون باعث می شود تا بافت ها ماهیچه ای در حالت آرامش باشند.

تمامی این مراحل و اتفاقات بعد از هر بار رابطه جنسی رخ می دهد. حال اگر مقدار پروستاگلاندین زیاد باشد اما مواد مرتبط با اعصاب دارای میزان پایینی باشد نتیجه برعکسی به دست می آید و در نتیجه التهاب به وجود می آید. هنگامی که بدن مقدار زیادی از این ماده را دریافت می کند در معرض آسیب قرار می گیرد و اگر چنین فرایندی ادامه پیدا کند در نهایت سلول های مغزی و عصب های پاراسمپاتیک دچار آسیب می شوند.

کاهش هورمون های خلق و خو

از طرف دیگر پایین بودن میزان دوپامین، استیل کولین و سروتونین و گابا به همراه کاهش سطح DHT باعث اختلال در فعالیت های جنسی مانند کاهش میل جنسی، ضعف توانایی نعوظ، کاهش جریان خون در اندام تناسلی مردان و کمر درد در مردان می شود.

چرا بعد از انزال دچار کمر درد می شویم؟

پروستات

وجود اختلال و مشکل در پروستات یا مایع منی نیز یکی دیگر از دلایل کمر درد بعد از رابطه جنسی می باشد. تحقیقات نشان می دهد که حدود ۱۰ درصد از مردان در زندگی شان با مشکلات پروستات روبرو می شوند.

شایان ذکر است افرادی که به تازگی کمرشان را عمل کرده اند نیز تا زمان بهبودی کامل نباید رابطه جنسی داشته باشند. همچنین لازم است اشاره شود که وجود دیسک کمر یا آرتروز ستون مهره ها نیز می تواند سبب ایجاد کمر درد شود.

کمر درد بعد از رابطه جنسی چه عوارضی دارد؟

اگر شما بعد از رابطه جنسی دچار کمر درد شوید لازم است تا مدتی را استراحت کنید و تا مدتی به سمت رابطه جنسی نروید. یعنی باید صبر کنید تا میزان DHL بالا رفته و پروستاگلاندین در بدن به صورت کامل از بین برود.

البته به یاد داشته باشید که برای درمان و تشخیص کمر دارد لازم است تا به متخصص مغز و اعصاب یا ارتوپد مراجعه کنید. همچنین انجام آزمایش هایی مانند معاینه رکتوم، آزمایش خون و ادرار نیز می تواند نشان دهد که دلیل کمر درد شما چیست و برای درمان آن چه کارهایی را باید انجام دهید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان زخم واژن بعد از دخول را بخوانید.

اگر بعد از رابطه جنسی دچار کمر درد شوید قطعا با عوارضی نیز مواجه می شوید که اگر برای درمان کمردرد اقدامات لازم را انجام ندهید با آسیب های دیگری نیز مواجه می شوید.

ضعیف شدن رابطه عاطفی

مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد مردانی که بعد از برقراری رابطه جنسی دچار کمر درد می شوند بعد از مدتی گرفتار روابط عاطفی سرد نیز می شوند. چرا که همسر آنها نمی تواند چنین شرایطی را تحمل کند و در نتیجه زندگی زناشویی آنها با مشکل روبرو می شود.

کاهش میل جنسی

به یاد داشته باشید که وجود کمر درد بعد از رابطه جنسی می تواند سبب کاهش میل جنسی نیز شود و در نتیجه لذت ناشی از رابطه جنسی را به کلی از بین می برد. ادامه چنین روندی باعث می شود تا فرد مدام نگران کمر درد باشد و نتواند رابطه جنسی مطلوبی با همسرش داشته باشد.

پیشگیری و درمان کمر درد بعد از رابطه جنسی

برای جلوگیری از کمر درد بعد از رابطه جنسی لازم است تا در هنگام برقراری رابطه جنسی خودتان را در شرایط مطلوبی قرار دهید. یعنی زیر زانوهایتان و زیر سر و پشت خود یک بالش قرار دهید. اگر شما از بروز کمردرد جلوگیری نمایید می تواند رابطه جنسی گرم و مطلوبی را با همسرتان تجربه کنید.

زنان در هنگام برقراری رابطه جنسی با شوهرانشان باید بدانند که وزن بالا تنه شان را بر روی دست هایشان قرار دهند و از وارد کردن فشار به کمر مرد جلوگیری نمایند.

همچنین برای جلوگیری از کمر درد ناشی از رابطه جنسی لازم است تا زن و مرد به پهلوی هم قرار بگیرند. به این صورت که زن و مرد به پهلوی چپ قرار بگیرند و یا مرد در پشت زن قرار بگیرد.

در هنگام برقراری رابطه جنسی لازم است تا پوزیشن های مختلف را امتحان کنید که فشار کمتری به کمر مرد وارد می کند. هنگامی که شما تمامی این موارد را به خوبی رعایت کنید مطمئن باشید که بعد از انزال دچار کمر درد نمی شوید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله رابطه بی دی اس ام چیست را بخوانید.

روش های درمان کمر درد بعد از انزال

به یاد داشته باشید که علت و نوع کمر درد باعث می شود تا روش های مختلفی برای درمان آن وجود داشته باشد. به عنوان مثال درمان پروستات مزمن به وسیله مسدود کننده های آلفا و مقداری کوتریموکسازول یا داروهای کینولون صورت می گیرد. بنابراین لازم است تا فرد به مدت ۸ الی ۱۰ هفته داروها را مصرف کند.

تمرینات بدنی نیز می تواند به بهبود قابلیت انعطاف در ستون فقرات و ثبات ستون مهره ها کمک کند. یعنی با انجام تمرینات کششی می تواند کمر دردهای ناشی از رابطه جنسی را به خوبی درمان کنید. شایان ذکر است که ورزش کردن علاوه بر درمان کمر درد می تواند به تقویت قوای جسمی مردان نیز کمک کند.

تقویت کمر و کاهش درد بعد از ارضا شدن

همانطور که گفته شد برای درمان کمر درد روش های مختلفی وجود دارد که باید به صورت مداوم آنها را انجام دهید. چرا که کمر درد با دردهای دیگر مانند سردرد متفاوت است و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا به صورت کامل خوب شود.

در ادامه به شما روش های معجزه آسایی را معرفی می کنیم که می توانید به کمک آنها کمر دردهایی که به دلیل رابطه جنسی ایجاد می شود را به خوبی درمان کنید.

استراحت کامل برای تقویت کمر

اگر شما بعد از ارضا شدن دچار کمر درد می شوید باید بدانید که از طریق استراحت کردن می توانید کمر دردتان را بهبود بخشید. بیشتر افرادی که بعد از انجام رابطه جنسی دچار کمر درد می شوند بعد از چند روز استراحت به صورت کامل بهبود پیدا می کنند.

یعنی اگر دو الی سه روز در خانه استراحت کنند به صورت کامل کمر دردشان از بین می رود. به یاد داشته باشید که مدت زمان استراحت نباید بیش از حد طول بکشد.

زیرا استراحت و بی تحرکی طولانی می تواند شرایط را برای شما بدتر کند و در نتیجه در برخی مواقع استراحت های طولانی و در خانه ماندن های بسیار زیاد می تواند باعث ایجاد دردهای دیگری برای فرد شود. از این رو شما باید در خانه تمرینات لازم برای آمادگی کمر را انجام دهید تا از بروز هرگونه کمر درد جلوگیری نمایید.

استفاده از کمپرس آب گرم

یکی دیگر از روش های موثر برای درمان و تقویت کمر بعد از رابطه جنسی استفاده از حوله و کمپرس آب گرم است. یعنی لازم است تا کمپرس آب گرم را داخل حوله قرار دهید و سپس آن را بر روی محل درد بگذارید.

این کار باعث می شود تا بافت های عضلانی گرفته شده باز شوند. لازم به ذکر است که استفاده از کمپرس آب گرم باعث می شود تا درد ناشی از کشش عضلات یا اسپاسم نیز به طور چشمگیری کاهش یابد.

همچنین می توانیم به گشاد شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون نیز اشاره کنیم که با استفاده از کمپرس آب گرم ایجاد می شود. به یاد داشته باشد که این روش برای درمان کشیدگی عضلات، آرتریت و اسپاسم نیز بسیار مفید است.

استفاده از سرمایش برای بهبود کمر درد

یکی دیگر از روش هایی که برای درمان و معالجه مناطق ملتهب بدن توسط فیزیوتراپیست ها مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از بسته و پک های مخصوص است. در این بسته ها ژل های منجمدی قرار دارد که سرمای آن موجب می شود تا عروق خونی منقبض شده و در نتیجه التهاب محل درد نیز کاهش پیدا می کند. کم شدن التهاب باعث می شود تا کمر درد نیز به مرور زمان بهبود پیدا کند.

مصرف داروهای ضد التهاب

برای کاهش التهاب می توانیم از داروهایی استفاده کنیم که توسط پزشک تجویز می شود. شما می توانید در مدت زمانی که دچار کمر درد هستید از این داروها استفاده کنید.به عنوان مثال داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ناپروکسن (Naproxen) یا بروفن (Ibuprofen) می تواند موجب کاهش و تسکین درد شود.

توصیه می شود که برای استفاده از آنها لازم است تا به پزشک مراجعه کنید و همچنین نکات لازم در مصرف را هم مد نظر قرار دهید.

توجه داشته باشید که اگر بعد از چند روز باز هم کمر دردتان بهبود پیدا نکرد لازم است تا به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

انجام فیزیوتراپی برای تقویت کمر

با توجه به مقدار دردی که در کمر وجود دارد ممکن است پزشک تشخیص دهید که شما باید از خدمات فیزیوتراپی استفاده کنید. فرد فیزیوتراپ متناسب با شرایط جسمی و سنی شما روش هایی را به شما آموزش می دهد که می توانید به کمک آنها تا حد زیادی دردهای موجود در ناحیه کمر را بهبود بخشید.

مراکز مختلف فیزیوتراپی از تکنیک های متفاوتی مانند دستی یا استفاده از دستگاه و معرفی تمرینات ورزشی به فرد کمک می کنند تا دردهایی که در بدن دارد بهبود یابد. دستگاه های فیزیوتراپی به کاهش درد و التهاب های بسیار کمک می کند و در نتیجه از طریق تقویت ماهیچه ها و افزایش جریان خون تمامی دردها را کاهش می دهد.

به عنوان مثال روش هایی مانند اولتراسوند تراپی که شامل تولید امواج لرزشی است برای تحریک اعصاب عضلانی بدن از طریق پوست و استفاده از پک های سرمایشی و گرمایشی باعث تحریک عضلات می شود. به یاد داشته باشید که این روش ها بسیار مفید و موثر بوده و باعث می شود تا بعد از مدتی به صورت کامل بهبود پیدا کنید.

ماساژ درمانی برای درمان کمر درد

یکی دیگر از روش های درمان کمر درد بعد از رابطه جنسی استفاده از ماساژ درمانی است. در این روش به وسیله استفاده از دست و حرکات مفاصل به فرد کمک می شود تا دردهایش بهبود یابد.

لازم به ذکر است تمرینات درمانی و هیدروتراپی برای دریافت اثرات مفید روانی و جسمی در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. باید اشاره شود که ماساژ درمانی باعث بهبود سیستم جریان خون می شود و بر روی سیستم لنفاوی و سیستم عصبی نیز تاثیر مفیدی دارد.

پیشگیری و درمان کمر درد بعد از رابطه جنسی

ماساژ درمانی را می توان به روش های مختلفی انجام داد. مثلا مناطقی از بدن که دارای گردش خون ضعیفی هستند از طریق ماساژ درمانی بهبود یافته و اعصاب دردناک را آرام می کند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله تعداد رابطه جنسی در هفته را مطالعه کنید.

شایان ذکر است که ماساژ درمانی موجب بهبود تورم شده و دردهای ثانویه را به طور چشمگیری کاهش می دهد. همچنین ماساژ درمانی از ایجاد بافت اسکار جلوگیری می کند و ضایعات متابولیکی حاصل از التهاب را از بین می برد.

ماساژ درمانی چگونه کمر درد را درمان می کند؟

همانطور که گفته شد ماساژ درمانی موجب افزایش و بهبود گردش خون می شود و تمامی دردهای ناشی از تروما، دردهای جراحی، سر درد، آرتروز و بیماری های سخت را کاهش می دهد.

همچنین لازم است تا میزان استرس و اضطراب و افسردگی شما نیز کاهش یابد. به یاد داشته باشید که ماساژ درمانی به درمان مشکلاتی مانند آسم، درماتیت، اختلال اضطراب پس از سانحه و سایر مشکلات نیز کمک می کند. در هنگام ماساژ درمانی تمامی تنش ها و عصبانیت های بدن از بین رفته تا سطح استرس روانی فرد به طور چشمگیری کاهش یابد.

البته در خصوص ماساژ باید بدانید که اگر در هنگام ماساژ احساس کردید که به بدن شما آسیب وارد می شود لازم است تا آن را متوقف کنید. چرا که ادامه روند می تواند به جسم شما آسیب وارد کند. بنابراین لازم است تا ماساژ به آرامی انجام شود تا تاثیر فراوانی داشته باشد.

نتیجه گیری

اگر شما در هنگام برقراری رابطه جنسی دچار کمر درد می شوید می تواند قبل از انجام رابطه جنسی در وان آب گرم قرار بگیرید و یک ماساژ عالی را تجربه کنید. این کار موجب می شود تا از نظر جسمی در شرایط خوبی قرار بگیرید و هنگامی که وارد رابطه جنسی می شود دیگر دردی را احساس نمی کنید. همچنین لازم است تا بعد از رابطه جنسی در تخت بمانید و استراحت کنید.

دسته‌بندی‌ها