فرایند یادگیری در نوزادان و نگاهی به توانایی یادآوری در دوران کودکی

فرایند یادگیری در نوزادان و نگاهی به توانایی یادآوری در دوران کودکی

تحقیقات نشان می دهد که فرایند یادگیری از ۳ ماهگی آغاز می شود و کودک در این سن توانایی یادگیری را به دست می آورد اما در بزرگسالی اغلب خاطراتی که به یاد می آید از ۳ الی ۴ سالگی است و از آن به قبل به یاد نمی آید. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان فرایند یادگیری در نوزادان و نگاهی به توانایی یادآوری در دوران کودکی را مورد مطالعه و بررسی قراد دهیم. پس اگر شما هم به مباحث علم اعصاب و حوزه یادگیری علاقه مند هستید تا انتهای مقاله فرایند یادگیری در نوزادان با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

فرایند یادگیری در نوزادان و نگاهی به توانایی یادآوری در دوران کودکی

مطالعات محققان نشان می دهد که فرایند یادگیری در نوزادان از ۳ ماهگی آغاز می شود ما در این مقاله شما را با رمز و راز یادگیری انسان و یادآوری خاطرات آشنا خواهیم کرد.

مطالعه تصویربرداری مغز نشان می دهد نوزادان از 3 ماهگی یادگیری را شروع می کنند

در بزرگسالی بسیاری از خاطرات اولیه کودکی ما احتمالاً از 3 یا 4 سالگی شروع می شود یک مطالعه جدید منتشر شده در بخش Current Biology نشان می دهد که حتی قبل از توانایی یادآوری، یادگیری از 3 ماهگی آغاز می شود.

محققان از تصویربرداری مغز برای مشاهده فعالیت و تشخیص شکل در نوزادان و کودکان نوپا استفاده کردند این مطالعه بینش توانایی جذب اطلاعات در سنین پایین را ارائه می دهد.

درون ذهن کودک

محققان دانشگاه ییل داده های تصویربرداری مغز را از 17 کودک جمع آوری کردند شرکت کنندگان از 3 تا 24 ماه سن الگوهای ترتیب یافته و اشیا رنگارنگ را مشاهده کردند محققان در این تحقیق از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) استفاده کردند.پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش زبان دوم به کودکان را مطالعه نمایید.

آنها قادر بودند ببینند که آیا کودک هنگام مشاهده اشیا فعالیت مغزی دارد یا خیر آزمایش کنندگان بر فعالیت هیپوکامپ هر کودک تمرکز کردند که منطقه ای از مغز در لوب پیشانی است و نقش مهمی در یادگیری و حافظه دارد.

محققان دریافتند که هیپوکامپ بسیار فعال است و در کودکان 3 ماهه اطلاعات را یاد می گیرد با توجه به این واقعیت که یادآوری خاطرات از چنین جوانی برای بزرگسالان دشوار است نتایج تا حدودی شگفت آور بود تغییرات در هیپوکامپ پس از گذشت بیش از دو دقیقه از قرار گرفتن در معرض تشخیص داده شد.

ساکینا بات PsyD ، ABPP-CN روانشناس مغز و اعصاب کودکان در بیمارستان Johns Hopkins All Children اظهار داشت: این مطالعه با تأیید اینکه مغز ما می تواند انواع خاصی از خاطرات را ذخیره کند به درک فعلی ما می افزاید.

دکتر بات همچنین خاطر نشان می کند که این مطالعه ضمن ایجاد بینش منحصر به فرد برای خود به حمایت از یافته های قبلی کمک می کند.برای مطالعه بیشتر مقاله رشد مهارت های کلامی کودکان را مطالعه نمایید.

تحقیقات قبلی مربوط به اولویت چهره والدین نشان داده است که انسان شواهد یادگیری و شناخت را در اوایل نوزادی نشان می دهد این مطالعه شواهد بیشتری را برای حمایت از نوزادان فراهم می کند تا بتوانند یاد بگیرند به روشی که قبلاً مورد مطالعه قرار نگرفته بود.

آغاز یادگیری در کودکان

فرایند یادگیری در نوزادان

بینش این مطالعه ارزشمند بود گرچه محققان رفتار نوزادان را در زمان تشخیص الگو مطالعه نکردند مولفه رفتاری به ارزش و درک توانایی نوزادان در پردازش اطلاعات می افزود.پیشنهاد می شود تا کارگاه رشد خلاقیت در کودکان را مطالعه نمایید.

چرا نمی توانیم چیزهایی را از نوزادی به یاد بیاورم؟

اصطلاح “فراموشی نوزادان” به بزرگسالانی گفته می شود که قادر به یادآوری حوادث از دوران کودکی نیستند مردم معتقد بودند این پدیده رخ داده است زیرا هیپوکامپ در نوزادان رشد نکرده است.

اکنون که این مطالعه نشان می دهد هیپوکامپ در سنین پایین فعال است عدم توانایی بزرگسالان در یادآوری احتمالاً مربوط به کمبود حافظه صریح در اوایل زندگی است.

دکتر باب در این مورد توضیحی می دهد حافظه صریح شامل یادآوری آگاهانه حوادث قبلی یا اطلاعات آموخته شده است اگرچه مغز یک کودک از بدو تولد قادر به پردازش ضمنی حافظه است پردازش حافظه صریح بعداً در کودکی به بلوغ عملکردی می رسد.

راهی که مغز کار می کند

علاوه بر درک بیشتر ما از توانایی نوزادان در پردازش اشکال نتایج مطالعه همچنین اهمیت یادگیری کودکان از این طریق برای رشد زبان را برجسته می کند.

محققان متذکر می شوند که دامنه آنچه آنها آموخته اند فراتر از این واقعیت است که نوزادان می توانند اطلاعات را درک کنند.همچنین تگر بیشتر علاقه مند هستید به مقاله یادگیری کودکان در خانه مراجعه فرمایید.

این لزوماً فقط در مورد رشد مغز نیست بسیاری از موارد مربوط به یادگیری و نحوه یادگیری مغز شما در مورد جهان است.

دکتر الیس خاطرنشان می کند که او مستقیماً با نیکلاس تورک-براون دکترای تخصصی که نویسنده ارشد مطالعه است کار می کرد. دکتر الیس اظهار داشت که آنها به همراه سایر محققان همچنین قادر به تشخیص رشد سریع هیپوکامپ در دوران نوزادی بودند.

با هیجان یافته ها توجه به این نکته مهم است که منطقه دیگری از مغز از حافظه پشتیبانی می کند بنابراین یافته ها به این معنی نیست که زمان آن رسیده است که نوزاد خود را در یک برنامه مدرسه ثبت نام کنید.

با این اطلاعات چه کار می کنیم؟

این مطالعه بینش زیادی در مورد توانایی گرفتن نوزاد در اطلاعات فراهم می کند در نتیجه ما باید سعی کنیم تجربیات آنها را بهینه کنیم بدون اینکه آنها را تحت فشار قرار دهیم این کمتر در تلاش است تا بچه ها زودتر بخوانند یا در مدرسه پیشرفت بیشتری داشته باشند در عوض بهتر است افق دید آنها را گسترش دهید.

دکتر الیس خاطرنشان می کند: واقعاً مهم است که ما فرزندان خود را در معرض دید قرار دهیم و فرزندان خود را در محیط هایی پر از جزئیات و تجربیات بزرگ تربیت کنیم زیرا آنها درمورد هر آنچه در اطرافشان است می آموزند.

دسته‌بندی‌ها