روش های برخورد با همسران بدقول و درمان آن

روش های برخورد با همسران بدقول و درمان آن

چگونه باید با بدقولی همسران خود برخورد کنیم؟ همانطور که می دانیم برای آنکه یک رابطه دارای پایداری و ثبات باشد نیاز است که طرفین با یکدیگر صداقت داشته باشند. از همین رو زمانی که همسر شما با شما بدقولی می کند شما بسیار ناراحت می شوید و نمی توانید چنین شرایطی را تحمیل کنید. در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان روش های برخورد با همسران بدقول و راهکارهای درمانی را در اختیار شما عزیزان علاقه مند به مطالب عملی روانشناسی قرار دهیم.

روش های برخورد با همسران بدقول و راهکارهای درمانی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که همسرتان قول های زیادی به شما داده باشد و به خیلی از آنها عمل نکرده باشد. حتی بسیاری از قول هایی که عدم انجام آن بر زندگی مشترکتان تاثیر منفی گذاشته است. اگر زوجین ویژگی بدقولی را ترک نکنند در گذر زمان موجب می شود تا اعتماد طرفین نسبت به هم کم شود. حتی در کارهای کوچک و ساده نیز نباید بدقول باشید.

به عنوان مثال سر ساعت به خانه آمدن، شستن ظرف ها و … را نیز باید در نظر بگیرید و حتما به آن ها عمل کنید و گمان نکنید که چنین کارهایی هیچ تاثیری بر زندگی شما ندارد.

نگاهی به موضوع بدقولی همسر

زمانی که شما به همسر خودتان قولی می دهید که کاری را انجام دهید ولی به آن عمل نمی کنید موجب می شود تا او را ناامید کنید و او گمان می کند که شما این کارها را به عمد انجام می دهید تا او را ناراحت کنید و در بلند مدت به رابطه خودتان لطمه می زنید.

اصول قول دادن در زندگی

همواره به یاد داشته باشید که اگر به قول های خودتان عمل کنید می توانید رابطه زناشویی تان را تحکیم کنید و همسرتان به شما اعتماد کامل خواهد داشت.

وقتی که شما به قول هایتان عمل نمی کنید فکری را در ذهن همسرتان ایجاد می کنید که او گمان می کند او نزد شما جایگاه ویژه ای ندارد و در واقع او برای شما مهم نیست. حتی اگر شما از روی سهل انگاری چنین کاری را انجام دهید باز هم بر روی اعتمادتان تاثیر منفی می گذارید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش مهارت های زندگی زناشویی


چرا که شما باید برنامه های خودتان را به درستی تنظیم کنید که به کارهایتان برسید و اگر می بینید که زمان انجام کاری را ندارید نباید قولی بدهید که نمی توانید آن را انجام دهید. بنابراین بدقولی در زندگی مشترک و در بین زوجین منجر به ایجاد سو تفاهم شده و در نتیجه زن و شوهر نسبت به یکدیگر بدبین می شوند.

چرا برخی افراد بدقولی می کنند؟

آیا تا به حال توجه کرده اید که چرا انسان ها بدقولی می کنند؟ در رابطه با این موضوع باید بیان کنیم که دلایل بسیاری وجود دارد و در هر انسانی موضوع متفاوت است. شاید برخی از افراد را مشاهده کرده باشید که بسیار گوشه گیر هستند و در هیچ جمعی شرکت نمی کنند و نسبت به آدم و عالم بدبین هستند.

در نتیجه رابطه خودشان را با دیگران به شدت محدود می کنند چرا که آن ها به همه کس بدبین هستند و چون در کودکی مدام به آن ها قول هایی داده شده که به آنها عمل نشده منجر به ایجاد تفکر بدبینی در این افراد شده است و در بزرگسالی رفتارهای بیمارگونه را از خودشان بروز می دهند.

زمانی که شما مدام قول هایی را از دیگران بشنوید که همواره آن ها را انجام نمی دهند موجب می شود تا نگرش شما نسبت به دنیا منفی شود و گمان کنید که شما در این دنیا تنها هستید و به خود بگویید “ دلا خو کن به تنهایی که از تن ها بلا خیزد “ و هیچ گاه از دیگران طلب کمک نخواهید کرد.

چرا که این باور در شما شکل گرفته که دیگران بدقول هستند و برای شما دردسر ایجاد خواهند کرد و تمام این ها در فکر و ذهن شما جای دارد و در بیرون از شما هیچ چیزی وجود ندارد و به همین دلیل دیگران دنیای ذهنی شما را درک نخواهند کرد.


پیشنهاد ویژه : سمینار کامل ۵۰ باید و نباید زندگی زناشویی


به همین دلیل همواره به یاد داشته باشید که به کودکان یا قول ندهید و یا اگر به آن ها قول داده اید که کاری را انجام دهید در هر شرایطی حتما آن را انجام دهید در غیر این صورت بر تفکر او نسبت به انسان ها تاثیر منفی برجای می گذارید.

حال در ادامه تصمیم داریم تا به صورت کامل با دلایلی که باعث می شود تا انسان ها بدقولی کنند آشنا شویم، پس با مجله علمی برنا اندیشان همراه باشید.

درک نکردن توانایی های خود

تحقیقات میدانی نشان می دهد که اکثر انسان ها به این دلیل به دیگران قول می دهند که آن ها را خوشحال کنند و اصلا به نتیجه آن فکر نمی کنند. به عنوان مثال زمانی که دوستشان از آن ها پولی می خواهد آن ها چون نمی خواهند دوستشان را ناراحت نکنند به او قول می دهند که به او پول را خواهند داد در حالی که در سر زمان تعیین شده زیر قولشان میزنند و حتی پاسخ تلفن شان را هم نمی دهند. پیشنهاد می شود تا مقاله ملاک های انتخاب همسر دکتر انوشه را مطالعه نمایید.

شاید شما با خواندن این مطلب بگویید که این چه کار مسخره ای است که به دیگران قول بدهیم تا آن ها را خوشحال کنیم و سپس بدقولی کنیم؟ در جواب باید بدانید که قطعا شما فرد سالمی هستید و این موارد طیف هایی از اختلال شخصیت است و در برخی از افراد به دلیل مشکلاتی که در روند تربیتی برای آنها وجود داشته است ایجاد گردیده.

از طرف دیگر در برخی مواقع افراد هدفشان خوشحال کردن دیگران نیست بلکه هیچ شناختی نسبت به توانایی های خودشان ندارند.

وفای به عهد در بین زن و شوهرها

آن ها گمان می کنند که می توانند هر کاری را به راحتی انجام دهند و فقط به دیگران قول می دهند و حتی زمانی که نمی توانند به قولشان عمل کنند باز هم به این کارشان ادامه می دهند و در بلند مدت موجب می شود تا با آن ها مانند چوپان دروغگو برخورد کنند که تاثیر بسزایی بر اعتماد به نفس فرد دارد. آن ها مدام به دیگران قول می دهند و چون هیچ شناختی نسبت به محدودیت در توانایی هایشان ندارند بدقولی می کنند و در دیگران نارضایتی ایجاد می کنند.

خودخواهی و عدم توجه به نیاز دیگران

بسیاری از بدقولی ها به دلیل خودخواهی انسان ها است یعنی آن ها اصلا به این موضوع فکر نمی کنند که وقتی کسی از آن ها کمکی خواسته است باید در همان لحظه تمام فکرشان را بکنند که آیا می توانند به او کمک کنند و یا نه اگر نمی توانند باید خیلی واضح معذرت خواهی کنند و بگویند که انجام آن کار برایشان مقدور نیست و یا اگر ممکن است به او پیشنهاد بدهند که به جای آن می توانم کار دیگری را برایتان انجام دهم.


پیشنهاد ویژه : آموزش مهارت های زندگی ویژه همسران


برای مثال اگر دوستتان از شما پول درخواست کرد و شما شرایط قرض دادن پول به او را نداشتید می توانید بگویید که می دانم شما در چه شرایطی هستید ولی در حال حاضر من چنین پولی ندارم که به شما قرض بدهم ولی اگر بخواهید می توانم از شخصی دیگر پول را بگیرم و به شما بدهم.

در نظر داشته باشید که حتی اگر انجام چنین کاری برای شما مقدور هست باید این جمله را به دوستتان بگویید در غیر این صورت حتی نباید به او بگویید که خودتان نمی توانید و از دوستتان می گیرید و به او قرض می دهید. بنابراین شما باید خیلی واضح بدانید که آن شخص از شما کمک خواسته چون نیاز دارد و اگر شما توانایی کمک به او را ندارید نباید او را معطل کنید و قول های بی سر و ته به او بدهید و برایش مشکل ایجاد کنید.

چرا که اگر شما بگویید که امکان کمک به او را ندارید او به سراغ فرد دیگری خواهد رفت و مشکلش حل خواهد شد، در حالی که اگر به او قولی بدهید که نمی توانید به آن عمل کنید او گمان می کنید که کارش حل شده است و دیگر به سراغ فرد دیگری نمی رود و در نتیجه کارش را دچار مشکل خواهید کرد.

تمامی این موارد در زندگی زناشویی نیز وجود دارد و زن و شوهر ها باید بدانند که هرگز به یکدیگر قول های الکی ندهند و اگر قولی را داده اند حتما باید به آن عمل کنند و کاری نکنند که اعتبارش نزد همسرشان زیر سوال برود.

طرف مقابل هرگز نمی تواند درک کند که شما به چه دلیل به او قولی داده اید که به آن عمل نکرده اید. آن ها متوجه نمی شوند که شما قصد داشتید آن ها را خوشحال کنید و فقط گمان می کنند که شما قصد مسخره کردن و تلف کردن وقتشان را داشته اید و احساسات و نیازهای آن ها برای شما مهم نبوده است.

بنابراین اگر شما هم چنین اخلاقی دارید و مدام به دیگران قول هایی را می دهید و به آن ها عمل نمی کنید لازم است تا به فکر درمان خودتان باشید و در این مورد حتما با یک روانشناس مشورت کنید.

تاثیر خانواده بی ثبات

یکی از محیط هایی که بر انسان تاثیر مستقیم دارد خانواده است. خانواده هایی که محیطی شلوغ و پر هرج و مرج دارند می توانند باعث شود تا فرد ثبات رفتاری نداشته باشد. این افراد اگر وارد زندگی مشترک شوند دارای مشکلات رفتاری بوده و بدقولی یکی از ویژگی هایی است که در آنها وجود دارد.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش جامع بهبود روابط زوجین


چون آن ها در محیطی بزرگ شده اند که مدام به آن ها بدقولی شده است آن ها نیز هیچ درکی از نیازهای دیگران ندارند و فقط به دیگران قول می دهند و به آن ها عمل نمی کنند و این رفتارها تکرار تمام آن رفتارهایی است که در کودکی بر آنها گذشته است.

نداشتن مهارت نه گفتن

برخی از افراد وجود دارند که مدام به دنبال راضی نگه داشتن دیگران هستند و در اصطلاح عملی افرادی مهرطلب هستند. آن ها مدام تلاش می کنند تا دیگران را راضی نگه دارند و همواره نگران دیدگاه و نگرش دیگران در مورد خودشان هستند.

آشنایی با دلایل بدقولی افراد

آن ها گمان می کنند که سایرین تمام کار و زندگی شان را رها کرده اند تا فقط به این ها و کارهایی که انجام می دهند فکر کنند. در حالی که باید بدانید دیگران هرگز به شما فکر نمی کنند و آنقدر کار و مشغله در زندگی شان دارند که هیچگاه به شما و کارهایتان فکر نمی کنند و شما نباید خودتان را درگیر چنین موضوعاتی کنید. پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش مهارت نه گفتن را مطالعه نمایید.

اگر توانایی نه گفتن نداشته باشید نمی توانید به دیگران توضیح دهید که برایتان مقدور نیست تا کاری را انجام دهید و خیلی سریع به تمام درخواست های دیگران بله می گویید و در نتیجه امکان انجام آن کار را ندارید و دیگران گمان می کنند که شما فرد بدقولی هستید و در نتیجه اعتماد آنها نسبت به شما از بین می رود.

فرار از احساس ناخوشایند کنترل شدن

برخی از انسان ها گمان می کنند که اگر شخصی از ما کاری درخواست کند به این معناست که قصد دارند تا ما را کنترل کنند و در آن لحظه فقط قول را می دهند و سپس از روی عمد بدقولی می کنند تا به آن فرد نشان دهند که من از شما قوی تر هستم و شما فکر نکن که اگر هر کاری از من بخواهی من برایت انجام می دهم. بنابراین باید به درستی بر روی رفتارهایتان آگاهی داشته باشید که دقیقا چرا زیر قول های تان می زنید و با پیدا کردن عامل اصلی به درمان آن بپردازید.

بدقولی کردن چه پیامدهایی دارد؟

اولین و مهمترین تاثیری که بدقولی بر هر نوع رابطه ای به خصوص روابط زن و شوهرها می گذارد ایجاد بی اعتمادی نسبت به یکدیگر است به طوری که منجر به نابودی اعتماد بین طرفین می شود که نمی توان آن را جبران کرد.

در زندگی مشترک مهم ترین عاملی که موجب تحکیم پیوندهای عاطفی می شود اعتماد است و جزء حیاتی ترین عامل های هر ارتباطی محسوب می شود.

مشکل در احساس امنیت روانی

محققان علم روانشناسی بر این باورند که یکی از عوامل حیاتی زندگی امنیت و اعتماد و دلبستگی است. اعتماد به شما کمک می کند تا بتوانید نسبت به دنیا نگرش مثبتی داشته باشید و بتوانید مشکلات و چالش هایی که در زندگی ایجاد می شود تا مدیریت کنید. اگر زوجین در زندگی مشترک خودشان به یکدیگر اعتماد داشته باشند می توانند یک رابطه عالی و سالمی را تجربه کنند.

مشکل در ایجاد اعتماد

هر فردی ممکن است در کارها دچار بی نظمی شود و همسران نیز از این امر مستثنی نیستند. چرا که آن ها نیز برخی اوقات قول هایی می دهند که نمی توانند به آن ها عمل کنند و این موارد تمام رفتارها و کارهایشان را زیر سوال نمی برد.

بنابراین زن و شوهرها باید بتوانند در این خصوص با یکدیگر گفتگو کنند و بخشش را در نظر بگیرند و در مورد قول هایی که بسیار مهم است ممکن است فرد ببخشد ولی هرگز آن را فراموش نخواهد کرد.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش ازدواج موفق


نکته ای که لازم است تا به آن اشاره شود این است که ما باید بدانیم و بپذیریم که در این دنیا با انسان ها طرف هستیم و نه با فرشتگان! شاید برایتان این موضوع عجیب برسد ولی خیلی از افراد توقعات بی جایی از انسان ها دارند و میخواهند که آن ها رفتارهایی مانند فرشتگان را داشته باشند.

روش های درمان مشکل بدقولی در همسران بدقول

بنابراین باید بدانید که تمام انسان ها یک اخلاق و منش را ندارند و اگر فردی را مشاهده کردید که هیچ موضوعی برایش مهم نیست و حتی اگر به او بدی هم کردید او هرگز از دست شما ناراحت نمی شود و جمله کلیشه ای “ من میبخشم اما فراموش نمی کنم ! “ را به شما نمی گوید. این افراد همان فرشته هایی هستند که باید قدرشان را دانست. چرا که مانند این افراد به ندرت پیدا می شود.

پس با توجه به این موارد در نظر داشته باشید که فرد مقابل شما یک انسان است با تمام محدودیت ها و نقص ها و نیازها و نباید توقع رفتارهای فرشته گونه را از او داشته باشیم. پیشنهاد میشود تا مقاله روش های حل مشکلات در زندگی را مطالعه نمایید.

در زندگی زناشویی نیز زمانی که زن و شوهر در مورد بدقولی ها با یکدیگر صحبت می کنند به این معنا نیست که اگر به طور اتفاقی بدقولی رخ داد نباید یکدیگر را ببخشند و هرگز آن را فراموش نکنند، بلکه لازم است تا افراد در زندگی مسئولیت پذیری را یاد بگیرند و بدانند که چگونه می توانند در زندگی مشترک با همسرشان اعتماد سازی را انجام دهند. چرا که مهم ترین عنصر زندگی زناشویی اعتماد است و طرفین حتما باید به آن توجه کنند.

تاثیر اختلالات اضطرابی

همانطور که بیان کردیم بدقولی منجر به نابودی اعتماد بین انسان ها می شود و به علاوه بر تمام جنبه های زندگی افراد نیز تاثیر می گذارد. در برخی از موارد نیز افرادی که نمی توانند به سایرین اعتماد کنند دچار مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی و یا حتی اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) باشند.

چگونه باید با همسری که بدقول است برخورد کنیم؟

همواره به یاد داشته باشید که ساختن عناصر عالی و خوب بسیار سخت و زمان بر است ولی خراب کردن آن ها در یک لحظه اتفاق می افتد. اعتماد عنصری است که در زندگی به آن نیاز داریم. در بین انسان ها زمانی که اعتماد شکل می گیرد باید قدر آن را بدانند و برای حفاظت از آن تلاش کنند چرا که اگر افراد در یک رابطه بدقول باشند باعث تاثیر منفی می شوند و در نتیجه بسیار سخت است که بتوانند مانند روز اول به یکدیگر اعتماد کنند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش فلسفه و اصول بخشش


نکته بسیار مهم در خصوص اعتماد خاصیت شکنندگی آن است، به این معنا که خیلی سخت شکل می گیرد و به یک بدقولی بند است و اگر طرفین به حرفشان پایبند نباشند طرف حساس خیلی سریع رابطه را به هم می زند. به همین دلیل لازم است تا افراد مهارت بخشش را به خوبی یاد بگیرند و بتوانند از رابطه شان به درستی مراقبت کنند و حتی اگر بدقولی به وجود آمد یاد بگیرند که بتوانند با یکدیگر مهربان باشند و فرصت های بعدی را از دست ندهند و به درک متقابل از یکدیگر برسند.

تفکر عمیق در مورد قول ها

قول دادن عملی دو طرفه است و اگر بدقولی شکل بگیرد هر دو طرف دارای نقش هستند. به این معنا که وقتی طرف مقابل شما قولی می دهد و شما می دانید که او نمی تواند به آن عمل کند توقع نداشته باشید که او به آن قول عمل کند و اگر شما خوشبینی بیمارگونه داشته باشید خودتان مقصر هستید نه شخص دیگری.

به همین دلیل به یاد داشته باشید که در رابطه با قول ها عمیق تر فکر کنید و زمانی که می دانید فردی توانایی نه گفتن را ندارد و از طرفی هم از پس کاری که شما از او می خواهید بر نمی آید لازم است شما خودتان دست به کار شوید و از او درخواست نکنید تا با بدقولی روبرو شوید.

از طرفی هم باید بدانید که هرگز به قصد خرد کردن و سرزنش کردن کسی او را وادار به قول دادن نکنید. چرا که برخی از افراد به دلیل اختلالات شخصیتی که دارند می خواهند کاری کنند تا طرف مقابل به آن قول انجام کاری را بدهد و چون آن ها می دانند که او نمی تواند به آن قول عمل کند بعد از آن که فرد نتوانست به قولش وفا کند شروع به سرزنش شخص کنند و از این کار لذت می برند. در این موارد شما دارای نقش مهمی هستید و اگر چنین صفاتی در شخصیت شما وجود دارد حتما با یک روانشناس مشورت نمایید.

رسیدن به خودآگاهی و شناخت خود

لازم است تا انسان ها در مورد خودشان به آگاهی برسند و بدانند که چه صفات و ویژگی هایی را دارند. به عنوان مثال چرا بدون دلیل پشت سر دیگران بدگویی می کنند و یا آن که بدون آن که دلیلی وجود داشته باشد از شخصی کینه به دل می گیرند.

در این مواقع باید بدانید که این خصوصیت ها نشانه وجود اختلالات شخصیت و مسائلی است که ریشه در ناخودآگاه شما دارد. در زندگی زناشویی نیز شرایط به همین صورت است به این شکل که باید مشاهده کنید همسرتان در خصوص چه مواردی بدقولی می کند و آن موضوع چقدر برای شما اهمیت دارد و دقیقا چرا او بدقولی می کند.

اگر این موارد را واکاوی کنید و دلیل را بیابید می توانید به یکدیگر کمک کنید تا به تفاهم برسید و بدانید چه نیازهایی دارید و طرف مقابل شما نیز مهارت تنظیم وقت و احترام به احساسات و نیازهای شما را یاد خواهد گرفت و این موارد در مورد خود شما نیز صادق است و باید مهارت های زندگی زناشویی را به خوبی یاد بگیرید.

به همین دلیل لازم است تا زن و شوهر ها در زندگی شان اولویت بندی داشته باشند. به این شکل که اگر یکی از طرفین بدقولی کرد به این معنا نیست که آن موضوع چقدر اهمیت دارد بلکه باید بدانند اگر بخواهند با یکدیگر جنگ و دعوا کنند چه مشکلاتی برای خودشان ایجاد خواهد شد. از این رو مدیریت کارها در این خصوص می تواند به شما کمک کند تا به تفاهم زناشویی برسید.

توانایی درک متقابل

مشکلات به این شکل نیست که فقط برای دیگران باشد. این جمله دال بر آن است که همواره باید بدانیم همه انسان ها با مشکل و چالش روبرو خواهند شد و این مسئله در مورد شما نیز صادق است. به این معنا که وقتی شما به کسی قولی می دهید و نمی توانید به آن عمل کنید توقع دارید تا طرف مقابل شما را درک کند و شما را سرزنش نکند.

دقیقا دیگران نیز چنین باوری را دارند و شما باید در این خصوص انعطاف پذیر باشید و اشخاص پیرامون تان را به خاطر عمل نکردن به قول هایشان سرزنش نکنید و در نظر بگیرید که شاید برایش مقدور نبوده و یا به دلیل وجود یک مشکل نتوانسته به قولش عمل کند.


پیشنهاد ویژه : سمینار کامل ازدواج دکتر هلاکویی


البته در تمام این مقاله توضیح داده شد که باید خیلی از جنبه ها را در نظر بگیرید و مشاهده کنید که چرا افراد بدقولی می کنند.

از طرف دیگر شما باید توانایی درک و تشخیص الگوها را داشته باشید. به این معنا که وقتی متوجه شدید طرف مقابل همواره می خواهد شما را خوشحال کند و به همین دلیل به شما نه نمی گوید و در نهایت نسبت به قولی که به شما داده است دچار بدقولی می شود، شما باید دست به کار شوید و روند را اصلاح کنید و راه چاره را بیابید. به عنوان مثال نباید کاری را که در توانش نیست از او درخواست کنید.

مهارت و توانایی گفتگو

زن و شوهر ها باید بدانند که همواره در مورد مسائل مهم زندگی با یکدیگر گفتگو کنند و در خصوص بدقولی ها نیز باید چنین باشد. زمانی که طرف مقابل شما به قول هایش عمل نمی کند و شما به سادگی از کنار آن می گذرید موجب می شوید تا او نتواند به مشکلش پی ببرد و همواره در آن مسئله گیر خواهد کرد و با دیگران نیز همین رفتار را می کند.

آشنایی با عواقب و آسیب های بدقولی

به همین دلیل لازم است تا راه چاره ای را در نظر بگیرید و آن راه چاره همان توانایی و مهارت گفتگوی صادقانه است تا طرفین بتوانند احساسات و نیازهای خودشان را خیلی راحت بازگو کنند و بگویند که چه چیزهایی برایشان مهم است و چه چیزهایی برایشان مهم نیست و از طرف مقابل چه درخواست هایی دارند. در این حالت است که طرف مقابل شما متوجه می شود در چه موقعیتی قرار گرفته و چه موضوعاتی برای شما مهم است و او باید از این به بعد چه اصلاحاتی را در رفتارش ایجاد کند.

زمانی که شما از مهارت گفتگو کردن استفاده می کنید می توانید از مشکلاتی که ممکن است در آینده رخ دهد جلوگیری کنید و خیلی راحت اگر در مورد کاری بدقولی کردید صورت مسئله را پاک نمی کنید و سعی در جبران آن دارید و با معذرت خواهی تلاش می کنید تا از همسرتان دلجویی کنید و با این کار متوجه خواهید شد که مشکلات به مرور زمان حل شده و تبدیل به یک مشکل بزرگتر نمی شود.

از طرف دیگر انسان ها قابل انعطاف هستند و می توانند تشخیص دهند چه مسائلی برای اشخاص مهم است تا در آینده کاری را انجام ندهند که باعث دلخوری آن ها شود و در خصوص قول هایشان نیز بیشتر دقت می کنند و مشاهده می کنید که هرگز قولی که از پس آن برنمی آیند را نمی دهند.

صبور و شکیبا باشید

اعتماد موضوعی دو طرفه است و زوجین باید برای مراقبت از آن تلاش کنند. اگر در زندگی مشترک شما همسرتان در خصوص قول هایش با شما صادق نیست لازم است تا شما به او زمان بدهید و اجازه دهید تا رفتارش را اصلاح کند و با توجه به مواردی که در این مقاله گفته شد شما نیز نقش خودتان را به درستی ایفا کنید تا بتوانید در این خصوص به او کمک کنید.

نتیجه گیری

زوجین در زندگی مشترک باید بدانند که عنصر اساسی زندگی اعتماد طرفین است و اگر با یکدیگر صادق نباشند مشکلات زیادی ایجاد می شود که جبران آن ها بسیار سخت خواهد بود. امید است تا با رعایت نکاتی که در این مقاله به شما گفته شد بتوانید اقدامات لازم را در خصوص موضوع بدقولی و مشکلات وفاداری انجام دهید. همچنین می توانید در مورد موضوع بدقولی همسرتان به یک مشاور و یا روانشناس خبره نیز مراجعه کنید تا با گذراندن جلسات مشاوره به شرایط ایده آلی دست یابید.

دسته‌بندی‌ها